14 - Jordan Henderson
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: 14 - Jordan Henderson
Jeg føler lidt at Henderson er offer for vores skrækkelige taktik. Han er ingen fløjspiller - og bli'r det aldrig. Han har dog nogle kvaliteter, som kan komme til sin ret mere centralt på banen. Han er eksempelvis god til at modtage bolden - også i pressede situationer. Bolden spirnger næsten aldrig fra ham. Derudover har han også en veludviklet fodboldintelligens. han tager gode dybdeløb og han lægger til tider gode afleveringer.
Men som alle unge spillere, er der nogle gange 'langt mellem snapsene'. Hekkems Terry McDermott sammenligning er faktisk ikke skudt helt ved siden af. Han var en fantastisk spiller, det kan Henderson også blive, men det kræver han spilles centralt og at han lytter til Gerrard og Lucas. De vil kunne lære ham utroligt meget.
Men som alle unge spillere, er der nogle gange 'langt mellem snapsene'. Hekkems Terry McDermott sammenligning er faktisk ikke skudt helt ved siden af. Han var en fantastisk spiller, det kan Henderson også blive, men det kræver han spilles centralt og at han lytter til Gerrard og Lucas. De vil kunne lære ham utroligt meget.
- Alex Brockins
Henderson har masser af potentiale, han er der bare ikke endnu.
Roden til meget ondt p.t. bygger på den 4-4-2 - både offensivt som defensivt. Som jeg ser det, er Henderson er en perfekt spiller til at indgå i en central midtbane med tre mand (optimalt sammen med Gerrard og Lucas). At han i stedet skal spilles ude af position som en klassisk fløj er ubegribeligt, når det sjældent har fungeret.
Roden til meget ondt p.t. bygger på den 4-4-2 - både offensivt som defensivt. Som jeg ser det, er Henderson er en perfekt spiller til at indgå i en central midtbane med tre mand (optimalt sammen med Gerrard og Lucas). At han i stedet skal spilles ude af position som en klassisk fløj er ubegribeligt, når det sjældent har fungeret.
Best in the world at everything I do.
Mærkeligt. Når folk begynder at tale om Henderson som offer eller prügelknape, og mener at han er udsat for en hetz, så burde det jo være fordi, at disse folk rent faktisk mener, at han har spillet fremragende (eller som minimum godt). Det er bare ikke den holdning jeg fornemmer hos alle, der er uenige med mig. Det virker nærmere som om nogle af jer mener, at han bør været undtaget for kritik, fordi han er ung. Han har åbenbart en given periode, hvor han ikke behøver at spille godt.
Det er meget muligt, at det er svært at være ung i topfodbold, men i min bog, så skal man levere varen, hvis man gentagne gange er at finde i Liverpool FC's startelver. Det formåede Gerrard. Det formåede Owen. Og sikkert også andre, hvis gennembrudsalder ikke lige står mig lysende klar lige nu. Alternativt, så SKAL man bruge bedre ældre spillere. Liverpool skal ikke ud i at ende som det fantastiske udviklingsakademi, der hedder Arsenal lige nu.
Vi skal kunne kæmpe om titler med Manchester klubberne. Det gør kommer vi kun til, hvis alle i vores startelver er dygtige nok lige nu - og ikke om to-tre år. Prøv at se, hvordan unge spillere som Smalling, Jones, Evans, Silva, Hernandez og Wellbeck formår at levere varen uden at skulle gennem en sæsonlang tilvænning.
Det er muligt, at vi har scoutet os til en fremtidig stjerne, men i denne sæson har vi efter min overbevisning købt et flop. Og hvis der ikke var det økonomiske aspekt at skelne til (spillerens eventuelle videresalgsværdi), så ville jeg være helt uforstående overfor Hendersons fortsatte udtagelse.
Hårde ord? Ja. Men vi SKAL altså agere bedre på transfermarkedet. Ingen her på forum ville før sommerferien have foreslået at hente Henderson for £13-17m. Jeg vil næsten vove den påstand, at ingen ville have forslået at hente ham. Full stop. Nu har han pludselig Gerrard-potentiale, fordi han er trukket i den røde trøje. Jeg kan ikke se det. Overhovedet.
Sorry. Men jeg kritiserer kun Henderson, fordi jeg vurderer, at han ikke har kvalitet nok til et hold, der vil være mestre.
P.s.
Hvis han skal bruges på kanten, så giver det hele endnu mindre mening for mig.
Det er meget muligt, at det er svært at være ung i topfodbold, men i min bog, så skal man levere varen, hvis man gentagne gange er at finde i Liverpool FC's startelver. Det formåede Gerrard. Det formåede Owen. Og sikkert også andre, hvis gennembrudsalder ikke lige står mig lysende klar lige nu. Alternativt, så SKAL man bruge bedre ældre spillere. Liverpool skal ikke ud i at ende som det fantastiske udviklingsakademi, der hedder Arsenal lige nu.
Vi skal kunne kæmpe om titler med Manchester klubberne. Det gør kommer vi kun til, hvis alle i vores startelver er dygtige nok lige nu - og ikke om to-tre år. Prøv at se, hvordan unge spillere som Smalling, Jones, Evans, Silva, Hernandez og Wellbeck formår at levere varen uden at skulle gennem en sæsonlang tilvænning.
Det er muligt, at vi har scoutet os til en fremtidig stjerne, men i denne sæson har vi efter min overbevisning købt et flop. Og hvis der ikke var det økonomiske aspekt at skelne til (spillerens eventuelle videresalgsværdi), så ville jeg være helt uforstående overfor Hendersons fortsatte udtagelse.
Hårde ord? Ja. Men vi SKAL altså agere bedre på transfermarkedet. Ingen her på forum ville før sommerferien have foreslået at hente Henderson for £13-17m. Jeg vil næsten vove den påstand, at ingen ville have forslået at hente ham. Full stop. Nu har han pludselig Gerrard-potentiale, fordi han er trukket i den røde trøje. Jeg kan ikke se det. Overhovedet.
Sorry. Men jeg kritiserer kun Henderson, fordi jeg vurderer, at han ikke har kvalitet nok til et hold, der vil være mestre.
P.s.
Kloppite
@Tex, en skal jo være den dårligste og det er Hendo vel i øjeblikket, men skal man partout slå på den der ligger ned, det mener jeg ikke, tværtimod. Og mener ikke der er ret meget konstruktiv kritik, i anti Hendo indlæggene, men det er en fribillet til at skyde på holdet, via en enkelt spiller, Hendo. Ikke at jeg tror Hendo glor på dette forum, men jeg støtter ham ligesom jeg gjorde med Riise, Murphy, Lucas, Babel........ Naivt eller ej, jeg tror spillerne har brug for support, også selv om jeg ikke står på stadion.
Hendo er ung, og der er glimt af succes i ham, med tid. men nogen Ste G, som sammenligningen har lydt på i diverse artikler, DEN tror jeg ikke på. Og forlanger det heller ikke, da det er utopi.
Tror også han blev købt som gardering for Meireles, Ste G og til dels Kuyt. Men med Raul´s afgang ændrede det hele sig. Men mon ikke al den spilletid giver gevinst om 1-1,5 år, det tror jeg nok.
Hendo er ung, og der er glimt af succes i ham, med tid. men nogen Ste G, som sammenligningen har lydt på i diverse artikler, DEN tror jeg ikke på. Og forlanger det heller ikke, da det er utopi.
Tror også han blev købt som gardering for Meireles, Ste G og til dels Kuyt. Men med Raul´s afgang ændrede det hele sig. Men mon ikke al den spilletid giver gevinst om 1-1,5 år, det tror jeg nok.
Verden er smask fuld af hyklere....
- JudgeArdaStudge
Alternativet på kanterne har jo været Bellamy, hvilket har medført, at Downing er blevet trukket over på højrekant. Henderson ser ud til at fungere bedst centralt, især på den offensive midtbane, hvilket han formentlig også er indkøbt til hovedsageligt at skulle spille.
Men han var ufattelig anonym igår. Det var ikke fordi, han spillede en decideret dårlig kamp, ligesom Suarez, der trods alt var synlig. Han spillede derimod en både utilstrækkelig og anonym kamp. Drengen var usynlig!
Henderson ligner dog en gut med det rigtige gå-på-mod og den rigtige mentalitet, så jeg er sikker på at han nok skal føre det vidt. Ikke mindst, fordi han har Kenny og Clarkes støtte.
Men han var ufattelig anonym igår. Det var ikke fordi, han spillede en decideret dårlig kamp, ligesom Suarez, der trods alt var synlig. Han spillede derimod en både utilstrækkelig og anonym kamp. Drengen var usynlig!
Henderson ligner dog en gut med det rigtige gå-på-mod og den rigtige mentalitet, så jeg er sikker på at han nok skal føre det vidt. Ikke mindst, fordi han har Kenny og Clarkes støtte.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
1. Du sammenligner Henderson med vores 2 største talenter de seneste 22 år. Måske længere tid.texnymann skrev:Mærkeligt. Når folk begynder at tale om Henderson som offer eller prügelknape, og mener at han er udsat for en hetz, så burde det jo være fordi, at disse folk rent faktisk mener, at han har spillet fremragende (eller som minimum godt). Det er bare ikke den holdning jeg fornemmer hos alle, der er uenige med mig. Det virker nærmere som om nogle af jer mener, at han bør været undtaget for kritik, fordi han er ung. Han har åbenbart en given periode, hvor han ikke behøver at spille godt.
P.s.
2. Du kan ikke se han har Gerrard potentiale? Nej, jeg tror heller ikke han bliver en ny Gerrard. Jeg tror desværre ikke der kommer en ny Gerrard de næste 100 år.
3. Du sammenligner Henderson med:
Smalling, 1 år ældre end Henderson, og har spillet 29 kampe for Utd siden 2010, manden bliver brugt som reserve og har på ingen måde det samme pres som Henderson har på sig. Evans er stort set den samme historie. Synes på ingen måde Jones leverer prangende. Og de er i øvrigt alle sammen forsvarer.
Forstår ikke hvordan du vil sammenligne med Silva? Manden er 26 år gammel og er en af de bedste på hans position i verden.
Hernandes er to år ældre og spiller angriber. Welbeck er også angriber.
Find en på Hendersons alder der er decideret central midtbanespiller og spiller regelmæssigt i en klub af Liverpools størrelse og sammenlign med. Det er vel kun i Arsenal man kan finde noget lignende. IMO
Man Utd har vel ret beset Tom Cleverley, der er et år ældre end Henderson. For et år siden var Cleverley en rotationsspiller på kanten i Wigan, hvor man havde særdeles svært ved at se ham have potentiale til det, han har vist i denne sæson. Han var også med til U21 EM, hvor man så en særdeles modløs spiller rende rundt på kanten. Så får Alex Ferguson den idé, at han skal spille central midtbane, hvilket han har udført til perfektion. I starten af sæsonen, hvor Man Utd fløj afsted, var han en af hovedarkitekterne. Cleverley var og er en rigtig dygtig pass n' move spiller, der giver spillet massere af flow. Jeg ser Jordan Henderson have de samme kvaliteter, men før den slags spillere rigtig bliver sat i scene, kræver det jo også en del af holdkammeraterne. Og der må man bare erkende, at vores spilllere, særligt i centrale områder, har en tendens til at stå og vente på bolden, fremfor at tilbyde sig i løb.
Det er nemt at konstatere at Henderson havde en ringe kamp igår, men han er jo heller ikke en individuelt stærk spiller, der kan løbe fra, afdrible eller skubbe sin nærmeste oppasser væk. Han er afhængig af andre for at se god ud. Men indrømmet, igår var han meget svag. Der var tale om meget simple tekniske fejl.
Det er nemt at konstatere at Henderson havde en ringe kamp igår, men han er jo heller ikke en individuelt stærk spiller, der kan løbe fra, afdrible eller skubbe sin nærmeste oppasser væk. Han er afhængig af andre for at se god ud. Men indrømmet, igår var han meget svag. Der var tale om meget simple tekniske fejl.
Hvis vi tager det sidste først, så er det måske derfor vi ligger, som vi ligger!SeanJohn skrev:1. Du sammenligner Henderson med vores 2 største talenter de seneste 22 år. Måske længere tid.texnymann skrev:Mærkeligt. Når folk begynder at tale om Henderson som offer eller prügelknape, og mener at han er udsat for en hetz, så burde det jo være fordi, at disse folk rent faktisk mener, at han har spillet fremragende (eller som minimum godt). Det er bare ikke den holdning jeg fornemmer hos alle, der er uenige med mig. Det virker nærmere som om nogle af jer mener, at han bør været undtaget for kritik, fordi han er ung. Han har åbenbart en given periode, hvor han ikke behøver at spille godt.
P.s.
2. Du kan ikke se han har Gerrard potentiale? Nej, jeg tror heller ikke han bliver en ny Gerrard. Jeg tror desværre ikke der kommer en ny Gerrard de næste 100 år.
3. Du sammenligner Henderson med:
Smalling, 1 år ældre end Henderson, og har spillet 29 kampe for Utd siden 2010, manden bliver brugt som reserve og har på ingen måde det samme pres som Henderson har på sig. Evans er stort set den samme historie. Synes på ingen måde Jones leverer prangende. Og de er i øvrigt alle sammen forsvarer.
Forstår ikke hvordan du vil sammenligne med Silva? Manden er 26 år gammel og er en af de bedste på hans position i verden.
Hernandes er to år ældre og spiller angriber. Welbeck er også angriber.
Find en på Hendersons alder der er decideret central midtbanespiller og spiller regelmæssigt i en klub af Liverpools størrelse og sammenlign med. Det er vel kun i Arsenal man kan finde noget lignende. IMO
1. Og selv med de to store talenter var vi ikke dygtige nok til at udfordre topholdene i kampen om titlen. Bliver vi det så af, at sigte lavere?
2. Fair nok. Men hvorfor hulen nævnes de så af og til i samme sætning? Det er jo ikke min sammenligning.
3. Smalling bruges måske som reserve, men leverer stadig på et højere niveau end Henderson, når han bruges. Det samme kan siges om Evans, som begyndte at gøre sig gældende på Man Utd's hold i Hendersons alder. Jones' kvalitet er vi åbenbart uenige om. Fra en mere defensiv udgangsposition har han dog leveret samme "end product" - et enkelt mål - som Henderson. Og han har været del af en helhed, der i øjeblikket har skrabet 22 flere point sammen end os. Rafael da Silva er altså kun 21 år (som Henderson) og kan allerede prale af et mesterskab. Og så er der Hernandez og Welbeck, som også konstant leverer kvalitetspræstationer.
Argumentet fra flere bruger herinde var, at Henderson er ung og skal bruge tid, før han begynder at levere varen. I den kontekst mener jeg, at positionen på banen er hamrende ligegyldig. Derfor nævner jeg en hær af spillere fra vores værste rival, som rent faktisk IKKE har skullet bruge en hel sæson eller mere til at finde sig til rette, selvom de også debuterede unge.
I forhold til Henderson føler jeg, at vi har accepteret middelmådigheden i håbet om at udvikle kvalitet på den lange bane.
Før vi kommer den tankegang til livs, tror jeg ikke, at vi som hold kan flytte os nok til at blive mestre.
Kloppite
-
- Alder: 37
Synes man er lidt sløv oven i, hvis man forlanger en nye spiller skal slå til lige med det samme. Henderson er 21 år og har snart spillet 100 PL-kampe, han blive ofte valgt frem for Spearing, Adam og Kuyt, han er anfører på U21-landsholdet og har fået debut for det engelske landshold. Hvor mange argumenter skal der til, før alle accepterer hans tilstedeværelse i Liverpools start-ellever? Han kan være anonym, det har alle vores spillere været en gang imellem i denne sæson. Men han er den stille slider, der tager vanvittigt mange offensive og defensive løb gennem kampene. Jeg tror, han laver en Lucas - og er inde omkring holdet i et par år, hvor han tilpasser sig og derefter bliver en af vores bedste og så vil jeg ikke klage over de 16mio pund, vi gav for ham.
Det der siger vist mere om dig.Tom_Jorsal skrev:Synes man er lidt sløv oven i, hvis man forlanger en nye spiller skal slå til lige med det samme. Henderson er 21 år og har snart spillet 100 PL-kampe, han blive ofte valgt frem for Spearing, Adam og Kuyt, han er anfører på U21-landsholdet og har fået debut for det engelske landshold. Hvor mange argumenter skal der til, før alle accepterer hans tilstedeværelse i Liverpools start-ellever? Han kan være anonym, det har alle vores spillere været en gang imellem i denne sæson. Men han er den stille slider, der tager vanvittigt mange offensive og defensive løb gennem kampene. Jeg tror, han laver en Lucas - og er inde omkring holdet i et par år, hvor han tilpasser sig og derefter bliver en af vores bedste og så vil jeg ikke klage over de 16mio pund, vi gav for ham.
Hvornår er lige med det samme? Du nævner selv at Henderson har spillet snart 100 PL kampe - heraf 22 for Liverpool. Ska han op på 100 kampe for Liverpool, før vi kan forvente et niveau, der bringer os i nærheden af top 2?
At han bliver valgt foran spillere som Spearing og Kuyt er en af mine anker. Jeg formoder, at det hænger sammen med den vanvittige sum, som man har kastet efter Sunderland for at hente ham.
Ja, han er anfører for Englands U21, hvor han var uhyre ringe til sommerens EM. Faktisk så jeg kun tre gode engelske spiller til den turnering. Kyle Walker, Phil Jones og Sturridge. Måske en ret god årsag til at kigge ud over landets grænser efter kvalitetsspillere.
Det er fint, at du stiller dig tilfreds med Liverpool som et top 8 hold. Det gør jeg ikke. Det ville jeg gøre, hvis økonomien pressede os til det. Men når man har £13-17m til at bruge på Henderson (og yderligere £20m til Downing), så virker vi ikke til at være voldsomt presset.
Kloppite
-
- Alder: 37
Måske du skal til at indse, vi ikke kan hente spillere på øverste hylde længere. Vi prøvede at hente Clichy i sommers, så kom city. Vi prøvede at hente Ashley Young, så kom United. Og sådan kunne man blive ved. Jeg er ikke interesseret i mudderkastning, slet ikke med Liverpoolfans. Hvorfor fanden skulle jeg være tilfreds med en ottendeplads? Vi hører til i CL minimum, selv United og Arsenal-fans nævner indimellem på fora som Teamtalk at vi hører til deroppe, fordi det er sjovere med de ældgamle rivalries, som er meget mere intense end de der FIFA12-trupper, Chelsea og City render rundt med. Jeg støtter Dalglish, han gør det på den rigtige måde, modsat Houllier og Benitez som hentede obskure spillere i deres hjemlande.
Nej LFC kan ikke tiltrække de store navne, CL er en lille del af grunden. Jeg tror det Lønnen de springer fra på. City, Chelsea, Tottenham og Man U giver en langt bedre løn.
Eks.i ca tal. Young £120,000 --- Downing £80,000 om ugen.
Nasri £175,000 --- Henderson £65,000 om ugen
Clichy £90,000 --- Agger £70,000 om ugen
Aguero £ 200,000 --- Carroll £70,000 om ugen
Man har vel ca. 6-8 år i snit som pro fodboldspiller til, at lave de helt store penge til resten af livet. Så hvorfor skulle man følge hjertet, frem for pengene. Jeg havde sku også valgt dem, som giver bedst løn.
Man har vel ca. 6-8 år i snit som pro fodboldspiller til, at lave de helt store penge til resten af livet. Så hvorfor skulle man følge hjertet, frem for pengene. Jeg havde sku også valgt dem, som giver bedst løn.
Må indrømme at jeg faktisk synes han gør det ganske ok.
Jeg har det fint med at man ikke ser det vilde til ham i kampen. Det betyder feks at han lukker nogle huller når feks Gerrard tager nogle offensive raids fremad banen eller når Adam igen har placeret sig forkert.
Lidt som Lucas som man heller ikke ser det vilde til fordi han okser rundt og laver det trælse arbejde.
Når det så er sagt kunne jeg da også godt ønske mig noget meren fanden-i-voldskhed fra ham engang i mellem, hvor han virker til at tage den nemme løsning fremfor den frække og overraskende mulighed.
Han er stadig det indkøb jeg pt er blandt de bedste vi har gjort i denne sæson.
Nu har vi vundet en title og mon ikke det kan give lidt selvtillid så det kæmpe forventningspres han har haft på skuldrene forsvinder lidt efter lidt.
Jeg vil ihf ikke af med ham på nogen måde.
Og så er man vel ikke bedre end sine medspillere gør en. Messi kan jo heller ikke lave de ting han løber rundt og laver hvis hans medspillere ikke hjalp ham til det.
Jeg har det fint med at man ikke ser det vilde til ham i kampen. Det betyder feks at han lukker nogle huller når feks Gerrard tager nogle offensive raids fremad banen eller når Adam igen har placeret sig forkert.
Lidt som Lucas som man heller ikke ser det vilde til fordi han okser rundt og laver det trælse arbejde.
Når det så er sagt kunne jeg da også godt ønske mig noget meren fanden-i-voldskhed fra ham engang i mellem, hvor han virker til at tage den nemme løsning fremfor den frække og overraskende mulighed.
Han er stadig det indkøb jeg pt er blandt de bedste vi har gjort i denne sæson.
Nu har vi vundet en title og mon ikke det kan give lidt selvtillid så det kæmpe forventningspres han har haft på skuldrene forsvinder lidt efter lidt.
Jeg vil ihf ikke af med ham på nogen måde.
Og så er man vel ikke bedre end sine medspillere gør en. Messi kan jo heller ikke lave de ting han løber rundt og laver hvis hans medspillere ikke hjalp ham til det.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Såsom f.eks. Xabi Alonso, Fernando Torres, Alvaro Arbeloa og Pepe Reina? Jeg ved godt du kan mudderkaste andre spanske navne tilbage eks. Nunez, Morientes etc, men ingen managers har en indkøbsstatisitk, hvor 100% af deres indkøb bliver en success.Tom_Jorsal skrev: ..... og Benitez som hentede obskure spillere i deres hjemlande.
At du laver en "fællesmængde betegnelse" som udtrukket "obskure spillere" dækker over (i hvertfald når du ikke navngiver spillerne eller undtager ovennævnte successpillere) er i mine øjne uforskammet overfor disse spillere og i særdeleshed overfor Benitez. Det udtrykker i mine øjne en "sort / hvid" debatform, hvor alt er enten super fantastisk eller helt ad Helvede til. I praksis er verden ikke ultimativ sort eller hvid, men alt er nuancer af grå, specielt når der laves helhedsbetragtninger, som som inkluderer alle parametre.
Vi SMADRER det PIShold !
Men det er vel ligeså meget at de kan se succesen forude. Liverpool har været nede at vende, og med de tidligere ejere og den negative omtale i medierne forbundet med dem, tror jeg også det har holdt spillere fra at skifte. Ender vi som nummer fire og der er Champions League næste sæson, er jeg helt sikker på at det ser anderledes ud mht. til at vælge de spillere man vil have.Oomph242 skrev:Nej LFC kan ikke tiltrække de store navne, CL er en lille del af grunden. Jeg tror det Lønnen de springer fra på. City, Chelsea, Tottenham og Man U giver en langt bedre løn.
Men lidt sjovt at du nævner City, Scum, Chelsea og Tottenham, og tre af spillerne på din liste er fra City. Nu har jeg ikke nogle tal at gøre godt med, men tror faktisk ikke at Chelsea og Tottenham giver så meget mere i løn end Liverpool. At bruge City som eksempel er lidt søgt efter min mening, da de er i deres egen kvalmende liga.