38 - Jon Flanagan

Underkategori til tidligere LFC-spillere
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af texy » søndag, 31. jul, 2016 19:02

AndreasN skrev:
texy skrev:
AndreasN skrev:Det bliver altså først ualmindelig sjovt, når Clyne eller Moreno bliver skadet. Tænk at starte en kamp med Moreno og Milner på hver sin back. Det er næsten ikke engang sjovt at joke med.
Jeg vurderer Milner til at være fuldt ud i stand til at spille back på niveau med både Moreno og Clyne. Så det kan på ingen måde gøre mig urolig.
Nu får det også til at lyde som noget positivt at være på niveau med Moreno.
Jamen, det mener jeg bestemt også, at det er. Jeg forstår slet ikke den blinde kritik han ofte får. Der er ikke mange venstre backs i verden, som jeg ville bytte for Moreno.

Havde vi været et defensivt orienteret hold, som ikke var så meget i boldbesiddelse, så var min holdning muligvis anderledes. Men vi er et boldbesiddende hold, der skal levere aggressivt presspil, og vores offensive bredde skal komme fra vores backs. Det synes jeg passer perfekt til Moreno. Og han skal nok blive endnu bedre.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Mads T. » søndag, 31. jul, 2016 22:34

Enig med Texy. Moreno koster muligvis et par mål i løbet af en sæson i det defensive, men han bidrager med utroligt meget i den anden ende. Han er langt fra perfekt, og så da også gerne, at han var bedre defensivt, specielt på indlæg, men det må det øvrige forsvar simpelthen lære at kompensere for.

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Sivi » søndag, 31. jul, 2016 22:43

Mads T. skrev:Enig med Texy. Moreno koster muligvis et par mål i løbet af en sæson i det defensive, men han bidrager med utroligt meget i den anden ende. Han er langt fra perfekt, og så da også gerne, at han var bedre defensivt, specielt på indlæg, men det må det øvrige forsvar simpelthen lære at kompensere for.
Jeg hopper også med på den vogn. Kan utrolig godt li Moreno. Han er en dejlig offensiv back. Han må dog godt øve sig lidt defensivt, men det kommer nok :P
Justice for the 96! <3

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 01. aug, 2016 06:59

Mads T. skrev:Enig med Texy. Moreno koster muligvis et par mål i løbet af en sæson i det defensive, men han bidrager med utroligt meget i den anden ende. Han er langt fra perfekt, og så da også gerne, at han var bedre defensivt, specielt på indlæg, men det må det øvrige forsvar simpelthen lære at kompensere for.
Det øvrige forsvar må lære at kompensere for Morenos mangler :lol: den har jeg aldrig hørt før :lol:
Forsvaret skal også kompensere for Migs manglende evner i feltet :D
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af RedRedRed » mandag, 01. aug, 2016 08:09

Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:Enig med Texy. Moreno koster muligvis et par mål i løbet af en sæson i det defensive, men han bidrager med utroligt meget i den anden ende. Han er langt fra perfekt, og så da også gerne, at han var bedre defensivt, specielt på indlæg, men det må det øvrige forsvar simpelthen lære at kompensere for.
Det øvrige forsvar må lære at kompensere for Morenos mangler :lol: den har jeg aldrig hørt før :lol:
Forsvaret skal også kompensere for Migs manglende evner i feltet :D
Balotelli er også en klasse angriber, han kan bare ikke score mål. Men det må midtbanen jo simpelthen lære, at kompensere for.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » mandag, 01. aug, 2016 11:22

Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:Enig med Texy. Moreno koster muligvis et par mål i løbet af en sæson i det defensive, men han bidrager med utroligt meget i den anden ende. Han er langt fra perfekt, og så da også gerne, at han var bedre defensivt, specielt på indlæg, men det må det øvrige forsvar simpelthen lære at kompensere for.
Det øvrige forsvar må lære at kompensere for Morenos mangler :lol: den har jeg aldrig hørt før :lol:
Forsvaret skal også kompensere for Migs manglende evner i feltet :D
Haha, den kommentar studsede jeg godt nok også over.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Cynwal » mandag, 01. aug, 2016 12:15

AndreasN skrev:
Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:Enig med Texy. Moreno koster muligvis et par mål i løbet af en sæson i det defensive, men han bidrager med utroligt meget i den anden ende. Han er langt fra perfekt, og så da også gerne, at han var bedre defensivt, specielt på indlæg, men det må det øvrige forsvar simpelthen lære at kompensere for.
Det øvrige forsvar må lære at kompensere for Morenos mangler :lol: den har jeg aldrig hørt før :lol:
Forsvaret skal også kompensere for Migs manglende evner i feltet :D
Haha, den kommentar studsede jeg godt nok også over.
DET NYE SORT INDEN FOR FORSVARSTAKTIK:

Kompensationsforsvar ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Bojangles » mandag, 01. aug, 2016 13:44

Tja. Det var sådan det var i Sevilla i sin tid med Alves og Poulsen. Her var Alves næsten altid helt fremme, og Poulsen's rolle var at lukke de defensive huller der opstod (hvilket også gjaldt i modsatte side. På sin vis også noget der blev ført videre i Barcelona, hvor Busquets ofte trak skridtet bagud og de to centrale forsvarere bredte sig ud, så de to backs kunne gå med helt frem. Og det er heller ikke noget vi er uvante med i Liverpool, hvor Gerrard fik den rolle, omend på en mere spilfordelene måde.

Tiden, hvor backs bare skulle være defensive, hører 80'erne til.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af zalcos » mandag, 01. aug, 2016 14:57

Til ovenstående vil jeg så spørge om en Pennant, Luis Garcia eller måske en Bellamy eksempelvis vil kunne være back'er i dag?

Det oplagte svar er nej, og det er samme svar der gør sig gældende i Morenos tilfælde. Han er ganske enkelt ikke dygtig nok i den defensive del. Man kan sige at tiden hvor målmænd skal være shot-stoppere er på vej ud. Sweeper-keeperen som også er i stand til at lægge en aflevering er på vej frem. Vil det sige at Skrtel eller Xavi er en god målmand? Nej, for der skal immervæk stadig reddes nogle bolde, ligeledes som backen skal deltage i nogle defensive aktioner for at afværge at bolden går rent i mål. Så kan man være nok så god til alt mulig andet. Hvis man scorer 1000 mål i minuttet kan man måske godt lade 2 mål gå ind pr kamp. Men det gør eller bidrager Moreno ikke til.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Mads T. » mandag, 01. aug, 2016 15:34

Ja ja i kan da grine nok så meget, men det er nu meget normalt i moderne fodbold, så det er måske bare jer der ikke følger nok med?

Det er jo meget normalt at det øvrige forsvar dækker for en offensiv back, ved at det øvrige forsvar sideforskyder over mod backens side (Italien er klasseeksemplet). Det er også set mange gange før, som det også nævnes, at den defensive midtbane dækker hullet, hvilket Lucas også har gjort i perioder. Med kompensation tænker jeg dog i høj grad også på høje indlæg fra vores højre side, hvor en af midterforsvarerne må dække en anelse mere over mod venstre back hvis Moreno spiller.

I øvrigt så bruges der da også angribere, hvor en stor del af rollen består i at lægge bolden af til øvrige angribere eller fremstormende midtbanespillere, bl.a. Carroll, så RedRedRed har da fulgt lidt med.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » mandag, 01. aug, 2016 16:06

Det er godt nok et cheap shot at sige, at andre ikke er ligeså kloge som dig, fordi de er uenige.

Det er jo ikke et problem, at Moreno - retmæssigt - skubber med frem og har en aggressiv tilgang, når han gør det. Problemet består i, at Morenos spilintelligens er på niveau med Enriques. Han træffer beslutninger, der normalt kun ses på serieniveau, når han forsvarer - som eksempelvis at sparke folk ned i feltet eller fuldkommen glemme, at han har noget ansvar, når vi forsvarer os og ikke følger sin mand. Flere gange har han jo nærmest ikke engang overvejet, at han har en mand. Det er mangler, som man ikke kan gøre op for med hurtighed.

Finalen mod Sevilla var et stilstudie i, hvordan man ikke skal forsvare. Det kan ikke lade sig gøre for resten af forsvarer at være ansvarlige for hans uansvarlighed. Sådan fungerer det altså ikke. I såfald kunne vi jo ligeså godt hente Enrique tilbage. Problemet består ikke i, at andre ikke kan kompensere for Morenos manglende tilsteværelse, når han drøner fremad - det både skal og gør de. Problemet består i, at Moreno ikke er i stand til at opfylde sine opgaver, når andres ikke er at gøre det for ham.

Jeg ved ikke, om Moreno på et tidspunkt bliver god nok til at spille for os, men indtil da er vi nødt til at have en, der er. Min fornemmelse er dog, at der ikke er nogle ledige venstre backs på markedet, det er gode nok til os.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af zalcos » mandag, 01. aug, 2016 16:58

Præcis.
Det er vigtigt at huske på at kritikken IKKE går på at Moreno fanges fremme fordi han bidrager til bredde og penetrering. Det er helt fint, også helt fint at defensiv midt skal kompensere og at det evt koster et par mål i løbet af sæsonen. Det er der intet problem i.

Det der er problemet er i det etablerede forsvarsspil, hvor han simpelthen er for ringe i at udføre, og måske overhovedet at kende, en backs opgaver.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af L4 » mandag, 01. aug, 2016 17:43

Moreno er fantastisk. Bedste forsvar er angreb.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af MP » mandag, 01. aug, 2016 19:15

Jeg er også selv fan af Moreno.. Ja han laver nogengange hovedløse ting, men jeg ser ham stadig som en fremragende venstre back.
Og alene det faktum at Klopp ikke ser det nødvendigt at hente en ny bekræfter mig kun i dette. Han passer perfekt i systemet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Niels K » mandag, 01. aug, 2016 20:18

Det er op og ned med Moreno, men han er naturligvis stadig en ung spiller, som vel egentlig ikke kan forventes at være en komplet spiller:

http://www.theanfieldwrap.com/2016/05/a ... ging-room/

Og endnu en:

http://anfieldindex.com/20815/alberto-m ... ility.html

Jeg kunne dog godt tænke mig statistik på, hvor mange mål imod os, som Moreno er delvist eller helt impliceret i. Jeg synes også, at vi bør addressere Moreno problematikken, når vi møder modstandere, der er kendte for gerne at smide mange indlæg mod de bagerste stolper, og hold der må forventes at kunne presse os, så det er os, der skal kunne holde til et pres igennem længere perioder af kampen og dermed have en solid defensiv organisation, for på disse områder har han altså seriøse mangler.

Omvendt kan man håbe, at den intensive træning, vi nu er i gang med bl.a. inkluderer seriøst arbejde på at forbedre Moreno's taktiske forståelse og fuldstændig implementering af Klopp's filosofi, når det gælder venstre back's defensive ansvarsområder og øvrige samarbejdsaftaler med forsvaret.

Besvar