3 - Josè Enrique

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Skovdal » søndag, 19. jul, 2015 23:10

AndreasN skrev:Det er da bestemt ikke desværre. Enrique bruger jo mere tid på at nyde livet end på at spille fodbold. Han er pivringe og skal bare afsættes så hurtigt som muligt.
Fuldstændig hjernedød kommentar Andreas. Manden har været skadet i forfærdelig lang tid, og nej, han er ikke pivringe - han har faktisk gjort det ganske stabilt i størstedelen af hans kampe for os.

Også er det temlig dumt at bevæge sig ud i hvad han bruger hans tid på, da du jo af gode grunde ikke ved noget som helst om dette.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af TomViolence » søndag, 19. jul, 2015 23:15

Flot, at han bliver beskyldt for at nyde livet. Skal han bare leve og sove i træningscentret, indtil han bliver fit igen?

Vi ved intet om, hvor meget han lægger i sin genoptræning, og jeg tvivler på, at han bare får lov af Liverpool til at rejse frit omkring, mens han hæver sin løncheck.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Aarhus » mandag, 20. jul, 2015 00:17

Forskellen på Enrique og en hovedløs kylling er ikke særlig stor. Han virker ikke til at ville høre efter, og han laver vel flere dårlige afleveringer end Johnson gjorde, hvilket snart er en bedrift.

Med andre ord, Enrique skal sælges for han har ikke evnerne til at løfte vores spil eller levere den form for fodbold, vi ønsker at spiller.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 20. jul, 2015 16:50

Da Enrique blev knæskadet tilbage i efteråret 2013, læste jeg et indlæg fra en bruger på RAWK, der påstod at vedkommende arbejdede på det hospital, hvor Enrique blev undersøgt.

Uden at gå i detaljer kunne personen bekræfte, at Enrique var blevet alvorligt skadet, og at skaden var så alvorlig, at det kunne have en permanent indflydelse på hans fodboldkarriere fremadrettet.

Så lykkedes det mig at finde indlægget (yes, der er sommerferiestemning på kontoret ;) ): http://www.redandwhitekop.com/forum/ind ... 309349.160

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af AndreasN » mandag, 20. jul, 2015 16:53

Det var da et par hidsige beskeder. Enrique har ikke og får aldrig niveauet til top 4, hvorfor han bare skal sælges til højstbydende. Oveni det fejler han altid noget, og når han er så ringe, som han er, så skal han bare skippes afsted - så kan vores læger også bruge tiden på at holde spillere som Sturridge og Sakho fit.
Liverpool Football Klopp

rbaknielsen@outlook.com
Indlæg: 119
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 19:21
Geografisk sted: Randers
Alder: 37

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af rbaknielsen@outlook.com » tirsdag, 21. jul, 2015 10:01

Skovdal skrev:
AndreasN skrev:Det er da bestemt ikke desværre. Enrique bruger jo mere tid på at nyde livet end på at spille fodbold. Han er pivringe og skal bare afsættes så hurtigt som muligt.
Fuldstændig hjernedød kommentar Andreas. Manden har været skadet i forfærdelig lang tid, og nej, han er ikke pivringe - han har faktisk gjort det ganske stabilt i størstedelen af hans kampe for os.

Også er det temlig dumt at bevæge sig ud i hvad han bruger hans tid på, da du jo af gode grunde ikke ved noget som helst om dette.
Han har bestemt ikke gjort det godt i størstedelen af kampene for os.
Han startede godt for os, men inden han blev skadet i denne omgang, var vi elendige på begge backsene. Johnson og Enrique tågede rundt i hver deres side, hvor jeg faktisk syntes at højresiden (Johnson) stod en del stærkere. Og det siger vel en del.
Billede

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 21. jul, 2015 11:30

Jeg syntes det er et mærkeligt had, der er til Enrique. Han har været den bedste venstre back for os, siden Riise. Er det fordi at han sjældent er nede i glidende tacklinger, og istedet bruger sin krop til at tackle med? Når han har haft det svært, har det oftest været fordi, at der ikke har været hjælp til ham. At Agger har flakket rundt oppe i angrebet og mistet bolden der. Fløjen ikke hjælper defensivt og vores defensive midt ikke har været i nærheden. Enrique har så skulle dække hele venstre side af vores halvdel af banen. Det gør det sgu noget svært, når han så ikke er nummer 1 i verden til afleveringer, for der er jo ingen til at aflevere til, hvis ikke han kan lægge verdens bedste sukkerbold over lang distance.

Med mere disciplineret forsvarere centralt end Agger, og folk foran sig, der rent faktisk kan finde ud af at gøre sig spilbare, så er Enrique genial for os, da han har stor råstyrke og er lynhurtig. Selvfølgelig kan han være bedre offensivt, men det har bestemt forbedret sig, efter han spillede som fløj.

Jeg håber bestemt vi beholder ham, og lader være med at spilde penge på en ny venstre back. Med Moreno, Enrique, Flanno og Joe Gomez i truppen, der jeg ingen grund til overhovedet at smide penge efter en ny venstre back. De tre første har alle bevist at de er mere en gode nok til at spille for os. Selvfølgelig har de haft dårlige kampe, men det har Suarez også. Var han så heller ikke god nok til os?

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Aarde » tirsdag, 21. jul, 2015 11:54

Problemet er hverken fysisk eller teknisk kunnen. Det er, at han simpelthen har for lidt fodboldintelligens til at spille på et moderne hold med stort ansvar til backerne. Carragher har som bekendt også snakket om, hvordan han hadede at spille sammen med Enrique, fordi han ganske enkelt ikke forstod taktiske dissinger og i øvrigt var umulig at kommunikere konstruktivt med på banen.

Enrique kunne eksellere under Kenny, hvor vi spillede en mere simpel type fodbold, og hvor backerne slet ikke havde det samme ansvar, som de har nu. Derfor fik han da også (fuldt fortjent) stor ros og var meget velanset i sin indledende tid i klubben. Men under Rodgers kommer han konsekvent til kort, fordi hans mangler i langt højere grad bliver udstillet, og derfor ser han da heller ikke ud til at figurere som en del af Rodgers foretrukne setup længere.

Den rigtige beslutning ville i mine øjne være at skibe ham afsted - ingen tvivl om det. Men når det er sagt, så er jeg også lidt overrasket over, hvordan der er opstået en tendens herinde til at snakke meget hårdt og nedværdigende om spillere, der er kommet i overskud og er blevet ubelejlige at have rendende. Først Borini og nu Enrique - to spillere, der aldrig har gjort andet end kæmpet for deres chance i klubben. Det er man nødt til at respektere, uanset hvilket niveau spillerne i øvrigt besidder.

SamiHyppiä
Indlæg: 341
Tilmeldt: onsdag, 11. jan, 2012 09:40

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af SamiHyppiä » lørdag, 25. jul, 2015 12:24

@aarde: Hørt! Specielt Enrique kan ikke klandres for, ikke at give hvad han har i sig for trøjen. Hvorvidt det så er et niveau, der er tilfredsstillende, er en anden diskussion.
Agger almost invited to shoot here.. Which he does, and puts it in the back of the net! Daniel Agger with his first ever goal for Liverpool. And what a goal!

http://www.youtube.com/watch?v=b3zTVpYprCI

Brugeravatar
Scouzer
Indlæg: 562
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:13
Geografisk sted: Skive
Alder: 37

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Scouzer » onsdag, 29. jul, 2015 13:59

Aarde skrev:Problemet er hverken fysisk eller teknisk kunnen. Det er, at han simpelthen har for lidt fodboldintelligens til at spille på et moderne hold med stort ansvar til backerne. Carragher har som bekendt også snakket om, hvordan han hadede at spille sammen med Enrique, fordi han ganske enkelt ikke forstod taktiske dissinger og i øvrigt var umulig at kommunikere konstruktivt med på banen.

Enrique kunne eksellere under Kenny, hvor vi spillede en mere simpel type fodbold, og hvor backerne slet ikke havde det samme ansvar, som de har nu. Derfor fik han da også (fuldt fortjent) stor ros og var meget velanset i sin indledende tid i klubben. Men under Rodgers kommer han konsekvent til kort, fordi hans mangler i langt højere grad bliver udstillet, og derfor ser han da heller ikke ud til at figurere som en del af Rodgers foretrukne setup længere.

Den rigtige beslutning ville i mine øjne være at skibe ham afsted - ingen tvivl om det. Men når det er sagt, så er jeg også lidt overrasket over, hvordan der er opstået en tendens herinde til at snakke meget hårdt og nedværdigende om spillere, der er kommet i overskud og er blevet ubelejlige at have rendende. Først Borini og nu Enrique - to spillere, der aldrig har gjort andet end kæmpet for deres chance i klubben. Det er man nødt til at respektere, uanset hvilket niveau spillerne i øvrigt besidder.
Enig, bare fordi man måske ikke har niveauet til at spille for Liverpool, så fortjener man stadig respekt for at gøre sit bedste.
Den eneste spiller jeg lige kan komme i tanke om som i hvert fald aldrig får min respekt er lamaen.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Kelly » onsdag, 29. jul, 2015 14:18

Aarhus skrev:Forskellen på Enrique og en hovedløs kylling er ikke særlig stor. Han virker ikke til at ville høre efter, og han laver vel flere dårlige afleveringer end Johnson gjorde, hvilket snart er en bedrift.

Med andre ord, Enrique skal sælges for han har ikke evnerne til at løfte vores spil eller levere den form for fodbold, vi ønsker at spiller.
Mon han bliver solgt.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af texy » torsdag, 30. jul, 2015 15:06

Jeg synes, at Enrique havde et ganske højt niveau, da han spillede fast. Både i Newcastle og hos os. Og jeg synes slet ikke, at han er så ringe nu (eller i hvert fald sidst jeg så ham spille), som nogle gør ham til herinde.

Der er ingen tvivl om, at han mangler kampform, da han længe ikke har fået meget spilletid af Rodgers. Derfor er det også meget muligt, at han ser tung og forvirret ud i den ene kamp, som Rodgers pludselig får brug for ham i.

Men hvis han stabilt fik Cup-kampe og en gang imellem nogle indhop, så ville jeg have fin tiltro til ham som backup. Inden han røg ud i kulden var han et fysisk bæst, som dog besad en ret unaturlig hurtighed. Han driblede sig ind i nogle mærkelige problemer fremad banen af og til, men han kunne også levere assists. Læste i en artikel, som jeg ikke kan finde længere, at i en sæson (sikkert 2012-13 hvor Enrique scorede 2 og assisterede 5 i PL) var Enrique til Suarez den assist-kombination, der gav flest scoringer for LFC. Derudover anså jeg ham for, at være meget solid defensivt.

Det er da muligt, at hans niveau er dalet så markant igennem de sidste 2 sæsoner, at han ikke kan bidrage positivt til vores ambitioner om top 4. Men jeg hælder personligt til, at han er en fin backup at have, hvis ellers man sørger for at holde ham lidt i gang.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af texy » torsdag, 30. jul, 2015 15:38

Hvis jeg lige må følge mit tidligere indlæg op med lidt stats.

2014/15
Vandt alle 4 PL kampe, som han var involveret i.

2013/14
Nåede kun 8 kampe (6 fra start) inden en slem skade holdt ham ude resten af sæsonen. I de 8 kampe nåede han at lave 2 assists. Vi vandt de 6, spillede 1 uafgjort og tabte 1 (som Enrique i øvrigt først kom ind i med 30 minutter igen, da vi var bagud).

2012/13
Spillede 29 kampe. Scorede 2 og assisterede 5. I de 9 kampe, hvor Enrique var udeladt af truppen, på bænken hele kampen eller skadet, der fik vi 4 nederlag og 2 uafgjorte. Vi rendte ”kun” ind i yderligere 5 nederlag i de 29 kampe, som han deltog i.

2011/12
I hans første sæson hos os spillede han 35 kampe med 2 assists til følge. I de 3, som han ikke deltog i fik vi 1 nederlag, 1 uafgjort og 1 sejr.

Nu er jeg godt klar over, at det ikke er Enriques tilstedeværelse på banen, der alene afgør udfaldet af kampen, hvorfor man måske ikke kan konkludere alt for meget på ovenstående. Men man kan i hvert fald sige, at vi ikke har gjort det bedre resultatmæssigt uden Enrique, end vi har med ham - uanset om det så har været Enrique's skyld eller ej.

Men det er som nævnt i mit tidligere indlæg meget muligt, at han aldrig er kommet tilbage på niveau efter sin skade. For mig har det bare været svært at afgøre, da han ikke har været førstevalg siden.

Og mine to indlæg er reelt kun skrevet, fordi jeg synes, at det var ekstremt hårdt at påstå, at der ikke var meget forskel på Enrique og en hovedløs kylling. Den slags bemærkninger synes jeg aldrig, at hverken hans spil eller opførsel har gjort ham fortjent til.

EDIT:

Men jeg kan godt savne en venstreback på det niveau både defensivt og offensivt, som Riise havde i hans første 4-5 sæsoner hos os.

Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Surf » fredag, 31. jul, 2015 12:35

Enrique har klart sine attributter, men lever meget på sin fysik og hurtighed, fordi den kan kompensere for hans mangel på taktiske forståelse. Han spillede ganske fint i kampe, særligt da vi havde et taktisk habilt midterforsvar (Agger/Carra fx). Men når vores forsvar sejler så meget, som det har gjort, har jeg svært ved at se ham bidrage positivt.. Og hvis han så samtidig har mistet noget hurtighed eller fysik i sin skadesperiode, lader det nok en del tilbage at ønske..

Uanset hvad vil jeg huske ham for hans fuldstændig fantastiske assist til Suarez mod Newcastle.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Cynwal » fredag, 31. jul, 2015 15:17

Surf skrev:Uanset hvad vil jeg huske ham for hans fuldstændig fantastiske assist til Suarez mod Newcastle.
Opspillet til denne her lange tåhyler mod Swansea er nu heller ikke at kimse ad:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar