24 - Joe Allen

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af AndreasN » søndag, 10. mar, 2013 19:25

Han var med til at vende kampen. Usikker start, men midtbanen fik - naturligvis - meget bedre fat, da han kom på banen. Jeg kan dog stadig ikke regne ud, hvornår han har overhalet Henderson. Rodgers forklarer i sit post match interview, at Allen kom på banen, fordi vi manglede en boldspillende midtbanespiller til at holde fast i bolden og bevare vores momentum - det lykkedes, men også pænt hjulpet igang af en Tottenhamfejl.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Mads T. » søndag, 10. mar, 2013 22:24

Thommo skrev:Uha da et dybt hul han er i, og at han er foran Hendo og Shelvey er en dårlig dårlig joke
Nu så jeg desværre kun de sidste 25 min. af kampen i dag, men der synes jeg nu ellers han spillede godt og ikke mindst kæmpede han røven ud af bukserne og vandt flere bolde.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10265
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Thommo » søndag, 10. mar, 2013 22:42

Mads T. skrev:
Thommo skrev:Uha da et dybt hul han er i, og at han er foran Hendo og Shelvey er en dårlig dårlig joke
Nu så jeg desværre kun de sidste 25 min. af kampen i dag, men der synes jeg nu ellers han spillede godt og ikke mindst kæmpede han røven ud af bukserne og vandt flere bolde.
Han startede med at lave en "perfekt" afleveing på 5 meter....Til en spurs spiller, dernæst endnu en fejl over lidt længere afstand, og vel blev midtbanen,marginalt, bedre, men det skulle den jo også da Cou(som spillede helt fremme) blev pillet ud. Synes han spillede forfærdeligt, men indrømmer hans katastrofe start muligvis har spillet lidt ind. Hvis jeg havde magten i LFC var han blevet pillet ud efter 4-7 minutter på banen. Og så var han røget til psykolog, for det er ikke godt for psyken, at pilles ud efter 5 minutter.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Ma Captain
Indlæg: 487
Tilmeldt: tirsdag, 01. maj, 2012 13:31

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Ma Captain » mandag, 11. mar, 2013 15:13

Thommo skrev:
Mads T. skrev:
Thommo skrev:Uha da et dybt hul han er i, og at han er foran Hendo og Shelvey er en dårlig dårlig joke
Nu så jeg desværre kun de sidste 25 min. af kampen i dag, men der synes jeg nu ellers han spillede godt og ikke mindst kæmpede han røven ud af bukserne og vandt flere bolde.
Han startede med at lave en "perfekt" afleveing på 5 meter....Til en spurs spiller, dernæst endnu en fejl over lidt længere afstand, og vel blev midtbanen,marginalt, bedre, men det skulle den jo også da Cou(som spillede helt fremme) blev pillet ud. Synes han spillede forfærdeligt, men indrømmer hans katastrofe start muligvis har spillet lidt ind. Hvis jeg havde magten i LFC var han blevet pillet ud efter 4-7 minutter på banen. Og så var han røget til psykolog, for det er ikke godt for psyken, at pilles ud efter 5 minutter.
Haha. Det giver heller ikk mening hvordan han pludselig har overhalet Hendo i køen, at han har sprunget Jonjo over ligger mere i at Jonjo er hoppet ned under ham.
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 11. mar, 2013 17:06

Allen og Hendo er to forskellige typer. I går var der brug for en spiller med Allens kompetencer. Til næste kamp er der måske brug for en spiller med Hendos kompetencer.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af RedRedRed » mandag, 11. mar, 2013 17:13

Ma Captain skrev:
Thommo skrev:
Mads T. skrev:
Thommo skrev:Uha da et dybt hul han er i, og at han er foran Hendo og Shelvey er en dårlig dårlig joke
Nu så jeg desværre kun de sidste 25 min. af kampen i dag, men der synes jeg nu ellers han spillede godt og ikke mindst kæmpede han røven ud af bukserne og vandt flere bolde.
Han startede med at lave en "perfekt" afleveing på 5 meter....Til en spurs spiller, dernæst endnu en fejl over lidt længere afstand, og vel blev midtbanen,marginalt, bedre, men det skulle den jo også da Cou(som spillede helt fremme) blev pillet ud. Synes han spillede forfærdeligt, men indrømmer hans katastrofe start muligvis har spillet lidt ind. Hvis jeg havde magten i LFC var han blevet pillet ud efter 4-7 minutter på banen. Og så var han røget til psykolog, for det er ikke godt for psyken, at pilles ud efter 5 minutter.
Haha. Det giver heller ikk mening hvordan han pludselig har overhalet Hendo i køen, at han har sprunget Jonjo over ligger mere i at Jonjo er hoppet ned under ham.
Jeg mener nu ikke Shelvey har været over Allen, på noget tidspunkt. Shelvey spillede en del, da Lucas var skadet og Allen derfor skulle indtage den lidt dybere rolle, ellers tror jeg ikke han havde set ret meget mere til banen, end det han har fået i EL.

Og så vikarierede han udmærket for Luis mod W'Ham.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 11. mar, 2013 18:12

Allen har i mine øjne nogle klare begrænsninger i forhold til den rolle, som han er tiltænkt. Allen virker ikke til at besidde evnen til at distribuere bolden præcist over længere distancer. Han søger ofte afleveringen på 5-10 meter, hvilket den kloge modstander vil have forberedt sig på og lukke ned for. Allen kan ikke som Gerrard foretage et sideskifte og komme ud af det pres, som opstår når modstanderen skubber op på ham. Allen er derfor begrænset og utrolig afhængig af bevægelsen fra medspillerne omkring ham.

Jeg har ligeledes gennem sæsonen lagt mærke til nogle begrænsninger i Allens placeringsevne, når han skal forsvare. Allen har en tendens til at buse frem mod sin modstander, hvilket gør ham sårbar overfor modstanderens retningsskifte og retningsbestemte tømninger. Det efterlader ofte et stort tomrum bagved Allen, da han ofte kommer på den forkerte side af spilleren, som han prøver at tage bolden fra. Allen er stadigvæk ung, hvilket kan forklare denne ivrighed og lidt naive tilgang til opdækningen. I går buser han eksempelvis frem mod en hovedstødsduel, hvor Gerrard allerede står klar. Han halvvejs underløber Gerrard og Tottenham vinder duellen, hvilket leder til en farlig overtalssituatuon.

Allen er en dygtig lille spiller - men det er åbenlyst at han lider under manglende taktisk indsigt i defensiven samtidig med, at han skal kunne slå den længere aflevering, så han ikke bliver så let at lukke ned.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11330
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. mar, 2013 18:23

Robbie_God_Fowler skrev:......retningsbestemte tømninger.......
Er det noget med at få det hele ned i kummen....? :shock:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 11. mar, 2013 18:29

Haha forbandede telefon.

Men ja, du kan vel selv gætte dig til, hvor skidt det kan gå, hvis din tømning ikke er retningsbestemt ;)

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Alonso » mandag, 11. mar, 2013 18:39

Ikke desto mindre er han en formidabel presspiller. Hvis der bliver hul bag ham er det fordi de andre ikke følger med, hvilket er en helt anden problemstilling.

Men som jeg har fremført i et andet indlæg, så har vi kun en spiller i truppen der har et dynamisk pasningsspil: Steven Gerrard. Når han er ude bliver vi derfor for nemme at læse, hvilket er grunden til at vi skal have en spiller mere med de kompetencer. Måske Alonso?

Men han er en klassisk pass n' move spiller, hvilket er en anden måde at skabe tempo. Han er en intelligent spiller, der ikke forsøger en aflevering, fordi han føler at holdets situation dikterer det. Han tager som regel den rigtige beslutning. Men ja, han er ikke dygtig nok som markeringsspiller, hvilket bliver et problem overfor 10'er typer. Derfor mangler vi faktisk også et alternativ til Lucas.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 12. mar, 2013 10:50

Alonso skrev:Ikke desto mindre er han en formidabel presspiller. Hvis der bliver hul bag ham er det fordi de andre ikke følger med, hvilket er en helt anden problemstilling.

Men som jeg har fremført i et andet indlæg, så har vi kun en spiller i truppen der har et dynamisk pasningsspil: Steven Gerrard. Når han er ude bliver vi derfor for nemme at læse, hvilket er grunden til at vi skal have en spiller mere med de kompetencer. Måske Alonso?

Men han er en klassisk pass n' move spiller, hvilket er en anden måde at skabe tempo. Han er en intelligent spiller, der ikke forsøger en aflevering, fordi han føler at holdets situation dikterer det. Han tager som regel den rigtige beslutning. Men ja, han er ikke dygtig nok som markeringsspiller, hvilket bliver et problem overfor 10'er typer. Derfor mangler vi faktisk også et alternativ til Lucas.
Jeg er stort set enig i din udlægning af Allen, men jeg synes du rammer noget forbi i forhold til det fremhævede.

Allen er ihærdig og aggressiv i sit presspil. Men dette alene gør ham ikke til en formidabel presspiller. Han mangler stadig det vigtigste facet, hvilket er timing i sine indgreb. Det er derfor ikke givet på forhånd, at det er Lucas eller midterforsvarets problem, at der opstår et kæmpe tomrum på midtbanen, når Allen forlader sin udgangsposition - som det eksempelvis skete i søndagens kamp mod Tottenham. Det er Joe Allens ansvar, da han træffer en forkert beslutning om at skubbe op på et forkert tidspunkt.

Vi har ligeledes set denne manglende timing, da Allen vikarierede for Lucas i starten af sæsonen. Ofte forcerede Allen sit oppres, hvilket efterlod et massivt rum mellem midtbane og forsvar. Dette var givetvis forventeligt, da Allen ikke har den store erfaring som 6'er, men det vidner stadigvæk om en spiller, der kan forbedre sin placeringsevne på banen, når vi forsvarer. Forbedres Allens timing, hvilket højest sandsynligt kan komme med mere erfaring, så bliver han en fremragende presspiller, da han allerede har gode værktøjer i sin acceleration, bevægelighed og ikke mindst ihærdighed.

Jeg tror, at Joe Allen lider lidt under, at han startede ud som lyn og torden, hvilket fik flere til at kalde ham den nye Alonso og det bedste der var sket siden brød i skiver. Jeg medgiver at jeg var medskyldig i denne glædesrus. Omvendt fik Allen så ligeledes ufattelig meget usaglig kritik, da han røg ind i et formdyk. Allen er ikke den nye Alonso eller for den sags skyld den nye Salif Diao- han befinder sig nok pt. midt imellem disse yderpunkter, hvilket slet ikke er skidt med tanke på, at han kun er 22 år.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Alonso » tirsdag, 12. mar, 2013 11:14

Han var Swanseas bedste presspiller sidste sæson og det var netop grunden til at jeg var så ivrig efter at få ham til Liverpool. Allen skal ikke spille 6'er, han skal nærmere være 8'er. Vores største problem mod Tottenham var at vi havde et hul mellem midtbane og angreb, når angrebets pres ikke havde succes. Allen kom ind og bandt det sammen, hvilket satte mere pres på deres boldholder.

At spille med højt presspil er jo ikke at afvente modstanderens udfald, men at stresse ham til at foretage en beslutning. Det kan være svært at få succes hvis du presser alene op, men med flere i aktionen er det langt mere sandsynligt at spilleren tvinges til at smide bolden væk eller lave en bagudrettet aflevering.

Jeg siger ikke at han er perfekt, men mener heller ikke han er så ivrig som du vil gøre ham til. Men det er vist svært at finde konsensus, medmindre vi sætter os ned og kigger på film af hans presspil :)

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 12. mar, 2013 11:30

Ja det kan være svært at nå til enighed, men dog alligevel en god debat :) .

Vi startede i første halvleg med et højt presspil, men herefter valgte vi at stille os længere tilbage og lokke Spurs frem på banen, for derigennem at fange dem i omstillingerne. Jeg er enig med dig i, at har man som i Swansea og Wigan kampene lagt sig fast på, at vi presser modstanderen højt oppe, så er det i højere grad forsvarsspilleren og 6'erens rolle at følge trop, når der skubbes frem. Så længe timingen i dette oppres vel at mærke ikke er helt hen i vejret.

Men når vi står så kompakt, som vi ofte gjorde, så skal en spiller som Allen i højere grad være påpasselig med at udvælge, hvornår han vælger at presse sin modstander. Det var mere her jeg ville hen med ovenstående indlæg - jeg fik det nok ikke helt præciseret. Jeg mener også, at Allen er virkelig dygtig, når man praktiserer et højt oppres. Det ligger for ham naturligt at være aggressiv og derigennem stresse modstanderen. Han mangler dog i mine øjne rutine, når holdet spiller mere henholdent, hvilket gårsdagens eksempel med Steven Gerrards hovedsstødsduel fint illustrerede.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Alonso » tirsdag, 12. mar, 2013 11:42

Den pointe kan jeg godt følge :army7:

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 12. mar, 2013 14:58

Hullet centralt mod Tottenham, opstod fordi vi var i undertal på midten, selvom Tottenham spillede med 2 centrale midtbanespillere ligesom vi gjorde. Dembele var placeret som udgangspunkt som højre midtbanespiller, men hans rolle var ikke at være på kanten eller agere backup for den normale højrekant spiller - Aaron Lennon - men derimod søge den centrale del af banen, når de havde bolden, og lade de to andre operere med Steven Gerrard og Lucas. På den måde blev Dembele fri på midten og udnyttede pladsen herinde. Man kan populært kalde det han spillede en falsk 6'er ;)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar