17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 08. jul, 2016 20:52

De dejlige nyheder vælter ned over vores elskede klub i disse dage. Først Klopp og nu Sakho.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 08. jul, 2016 21:09

Dejlig nyhed... Men hvor burde der dog bare være nogle folk i UEFA der skulle trækkes udenfor og nakke skydes .. Elendige amatøre ! Det er overstået nu, kampen er spiller og tabt ... Men hvad nu hvis han havde været der i finalen ?
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Thommo » fredag, 08. jul, 2016 22:51

texy skrev:
Thommo skrev:Man kan sige meget om disse domme, men de er fandme langsomme. Og lur mig om ikke der appeleres fra en af siderne, og så går der yderligere 3-6 mdr. hvor Sakho forhåbentligt er til rådighed for LFC
Der appelleres vel kun, såfremt Sakho kendes skyldig og står over for en længere karantæne?

Ved frifindelse eller en kort karantæne, som måske allerede er udstået eller kun løber i yderligere tre måneders tid (hvis den samlet set er på 6 mdr), forventer jeg ingen appel.
Var små beruset da jeg skrev igår, er enig vi appelerer nok ikke en frikendelse. Men hold op det er en pinlig sag for uefa, det er svært at spå om en butterfly effect, men mit gæt er vi havde vundet EL, og dermed havde andre kort på hånden når spillere skulle hentes til LFC som værende i CL. Vi kunne naturligvis også have tabt 10-0 med Sakho i 11´eren. Det finder vi aldrig ud af, håber Sakho lægger sag an, for at sværte hans rygte til, og LFC lige så, både for at have urene spillere og tabt EL finale. Reelt bør LFC have 200-250 mill, for misset CL, men det er nok ikke så lige til, som jeg fremstiller det, det er jeg med på. 200-250 mill er jo alligevel det de stopper i lommen på et almindeligt kvartal eller to, så hvorfor ikke gøre det rigtige for en gang skyld, og kompensere for en kæmpe gigantisk fejl.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » lørdag, 09. jul, 2016 09:02

Man må vel formode, at UEFA i første omgang har haft en grund til at undersøge sagen. Det er ikke nødvendigvis skandaløst, for det kender vi ret beset ikke nok til sagen. Men når det er sagt, så burde klubben og spilleren kompenseres. Sakho vil dog aldrig få de sportslige oplevelser igen, så jeg føler virkelig med ham.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » lørdag, 09. jul, 2016 09:26

Jesper skrev:Man må vel formode, at UEFA i første omgang har haft en grund til at undersøge sagen. Det er ikke nødvendigvis skandaløst, for det kender vi ret beset ikke nok til sagen. Men når det er sagt, så burde klubben og spilleren kompenseres. Sakho vil dog aldrig få de sportslige oplevelser igen, så jeg føler virkelig med ham.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
I mine øjne ER det skandaløst. Det er muligt, at der har været grund til at undersøge nogle forhold i sagen, men så skulle det være sket helt uofficielt (hemmeligt) og uden karantæne, så det ikke påvirkede klub og spiller.

Enten består inkompetencen i, at man har stoffer på den forbudte liste, som ikke er doping. Eller også består inkompetencen i, at man ikke har helt styr på, hvad der står på listen. Eller også består inkompetencen i, at man starter en sag, før man ved om man har en sag.

Dårlig undskyldning - JA. Men ikke desto mindre er vi potentielt gået glip af en plads i CL og et vildt trofæ på grund af dette. Og Sakho er yderligere potentielt gået glip af en EM-finale og muligvis en EM-guldmedalje.

Hvordan kompenserer man for den slags? Det er jo umuligt...
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Emmy » lørdag, 09. jul, 2016 09:39

Enig med texy. Det er en kæmpe skandale og jeg vil have voldsomt svært ved at acceptere alt andet end en yderst skarp reaktion fra både spiller og klub. Det er en nærmest ubegribelig amatøragtig ageren fra Uefa. Og de har alligevel en del at holde det op imod....
"We're not racist, we only hate the mancs"

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af bblauritzen » lørdag, 09. jul, 2016 09:50

Ud over de missede kampe for os og EM så mistede han også sit sponsorat fra Nike.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AllanShore » lørdag, 09. jul, 2016 10:06

bblauritzen skrev:Ud over de missede kampe for os og EM så mistede han også sit sponsorat fra Nike.
Hvis hans kontrakt er ophævet af Nike uden egentlig belæg for det, er han selvfølgelig berettiget til erstatning.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Thommo » søndag, 10. jul, 2016 00:41

Jesper skrev:Man må vel formode, at UEFA i første omgang har haft en grund til at undersøge sagen. Det er ikke nødvendigvis skandaløst, for det kender vi ret beset ikke nok til sagen. Men når det er sagt, så burde klubben og spilleren kompenseres. Sakho vil dog aldrig få de sportslige oplevelser igen, så jeg føler virkelig med ham.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Skandaløst er ikke ordet, det har du da ret i, for det er jo laaaangt værrer, og ordet er ikke i den danske ordbog efter min mening. Men at du er af den holdning, ja det undrer mig egentligt ikke.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jul, 2016 08:45

Thommo skrev:
Jesper skrev:Man må vel formode, at UEFA i første omgang har haft en grund til at undersøge sagen. Det er ikke nødvendigvis skandaløst, for det kender vi ret beset ikke nok til sagen. Men når det er sagt, så burde klubben og spilleren kompenseres. Sakho vil dog aldrig få de sportslige oplevelser igen, så jeg føler virkelig med ham.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Skandaløst er ikke ordet, det har du da ret i, for det er jo laaaangt værrer, og ordet er ikke i den danske ordbog efter min mening. Men at du er af den holdning, ja det undrer mig egentligt ikke.
Min pointe er blot, at I lighed med mange af de sager, der lige nu kører mod specielt russiske atleter, så er sagerne komplekse. Og da sagens nuancer ikke er offentliggjort, kan vi jo ikke vide, hvad der egentlig lå til grund for mistanken og den lange proces.
Det vil altid være sådan, at der vil være enkelte atleter/sportsfolk, der frikendes, som man også ser fra andre idrætsgrene, men det betyder jo ikke at selve systemet eller processen er inkompetent. Jeg går ind for nultolerance i forhold til doping, hvorfor jeg accepterer at enkelte vil blive unødigt mistænkeliggjort.
Han har jo givetvis været under mistanke, men i og med han er frikendt, skal spilleren og klubben forhåbentlig også kompenseres. Det menneskelige aspekt er straks værre og som sagt, så føler jeg sgu for ham.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Emmy » tirsdag, 12. jul, 2016 08:21

Massiv skandale som kun kan blive værre og grimmere

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... -doping-v/
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » tirsdag, 12. jul, 2016 08:53

@Jesper

For mig består skandalen i, at Sakho allerede ER blevet straffet - uden at være blevet dømt. Det hører ikke hjemme i noget retssystem. Og det er en gigantisk skandale.

UEFA har stjålet højdepunktet af Sakho's karriere - og tilsyneladende uden grund. Hvordan kompenserer UEFA ham for at have frataget ham muligheden for to finaler?

Jeg håber, at Sakho sagsøger røven ud af UEFA. Og det bør Liverpool i øvrigt også gøre.
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af nikand » tirsdag, 12. jul, 2016 14:08

texy skrev:@Jesper

For mig består skandalen i, at Sakho allerede ER blevet straffet - uden at være blevet dømt. Det hører ikke hjemme i noget retssystem. Og det er en gigantisk skandale.

UEFA har stjålet højdepunktet af Sakho's karriere - og tilsyneladende uden grund. Hvordan kompenserer UEFA ham for at have frataget ham muligheden for to finaler?

Jeg håber, at Sakho sagsøger røven ud af UEFA. Og det bør Liverpool i øvrigt også gøre.
Læste på et tidspunkt at de var Sakho selv (og LFC) der gav sig "en midlertidig" karantæne mens sagen stod på. Havde du spurgt Sakhos advokater om hvorvidt de ville anbefale Sakho at spille videre imens sagen stod på, er jeg ikke sikker på en klar anbefaling til dette.
We need a new Fowler...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » tirsdag, 12. jul, 2016 14:21

nikand skrev:
texy skrev:@Jesper

For mig består skandalen i, at Sakho allerede ER blevet straffet - uden at være blevet dømt. Det hører ikke hjemme i noget retssystem. Og det er en gigantisk skandale.

UEFA har stjålet højdepunktet af Sakho's karriere - og tilsyneladende uden grund. Hvordan kompenserer UEFA ham for at have frataget ham muligheden for to finaler?

Jeg håber, at Sakho sagsøger røven ud af UEFA. Og det bør Liverpool i øvrigt også gøre.
Læste på et tidspunkt at de var Sakho selv (og LFC) der gav sig "en midlertidig" karantæne mens sagen stod på. Havde du spurgt Sakhos advokater om hvorvidt de ville anbefale Sakho at spille videre imens sagen stod på, er jeg ikke sikker på en klar anbefaling til dette.
Det gjorde de også, men det var kun i en meget kort periode, indtil UEFA gav Sakho en foreløbig karantæne på 30 dage, der udelukkede ham af semifinale imod Villarreal, finale imod Sevilla og EM-udtagelse. Du kan se, hvad Sakho gik glip af i Martin Samuels klumme her nedenfor, som jeg i øvrigt er helt enig i.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tempt.html

Nu er der så endda yderligere twists i sagen, hvor WADA måske vil appellere frifindelsen, mens Sakho og måske også LFC omvendt kan finde på at sagsøge UEFA og eller WADA.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... d-11601101
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Emmy » tirsdag, 12. jul, 2016 16:14

nikand skrev:
texy skrev:@Jesper

For mig består skandalen i, at Sakho allerede ER blevet straffet - uden at være blevet dømt. Det hører ikke hjemme i noget retssystem. Og det er en gigantisk skandale.

UEFA har stjålet højdepunktet af Sakho's karriere - og tilsyneladende uden grund. Hvordan kompenserer UEFA ham for at have frataget ham muligheden for to finaler?

Jeg håber, at Sakho sagsøger røven ud af UEFA. Og det bør Liverpool i øvrigt også gøre.
Læste på et tidspunkt at de var Sakho selv (og LFC) der gav sig "en midlertidig" karantæne mens sagen stod på. Havde du spurgt Sakhos advokater om hvorvidt de ville anbefale Sakho at spille videre imens sagen stod på, er jeg ikke sikker på en klar anbefaling til dette.
Læs det link jeg har smidt ind, så behøver du ikke gætte.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar