17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aarhus » fredag, 20. sep, 2013 07:44

Det kan anbefales at læse dette interview med Sakho.

http://www.theguardian.com/football/201 ... CMP=twt_gu

Han ødelagde i øvrigt en af styrkemaskinerne til sin medical...

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » fredag, 20. sep, 2013 10:48

Aarhus skrev:Det kan anbefales at læse dette interview med Sakho.

http://www.theguardian.com/football/201 ... CMP=twt_gu

Han ødelagde i øvrigt en af styrkemaskinerne til sin medical...
Svag maskine :D
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » søndag, 29. sep, 2013 19:17

Stats er ikke alt, og han ser stadig lidt usikker ud i nogle situationer. MEN hans stats er sgu stadig virkelig gode:

Mamadou Sakho Stats Vs #SAFC
47/49 96% passing
100% ground duel win (2/2)
80% aerial wins (4/5)
100% clearance success (8/8)
100% tackle win

EDIT: Kan nu se, at de var nævnt i kamptråden.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 02. okt, 2013 14:36

Surf skrev:Stats er ikke alt, og han ser stadig lidt usikker ud i nogle situationer. MEN hans stats er sgu stadig virkelig gode:

Mamadou Sakho Stats Vs #SAFC
47/49 96% passing
100% ground duel win (2/2)
80% aerial wins (4/5)
100% clearance success (8/8)
100% tackle win

EDIT: Kan nu se, at de var nævnt i kamptråden.
Statistik er ganske rigtigt ikke alt, men ikke desto mindre er det alligevel dejlig læsning, det der. Et eller andet sted antyder tallene jo, at Sakho, når han bliver spillet rigtigt ind på holdet, bliver en stor gevinst for os, og én som modstandernes forwards kommer til at slå sig slemt på :gunfire:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » onsdag, 02. okt, 2013 15:16

Surf skrev:Stats er ikke alt, og han ser stadig lidt usikker ud i nogle situationer. MEN hans stats er sgu stadig virkelig gode:

Mamadou Sakho Stats Vs #SAFC
47/49 96% passing
100% ground duel win (2/2)
80% aerial wins (4/5)
100% clearance success (8/8)
100% tackle win

EDIT: Kan nu se, at de var nævnt i kamptråden.
Han var ganske god imod Sunderland. Men efter min mening så antyder stats efterhånden alt for meget, uden at sige noget. Dårlig placering, afdriblet, en succesfuld aflevering, der alligevel er hæmmende for opspillet eller blot placerer en medspiller i en usandsynligt presset situation, så bolden mistes. Alt sammen parametre som der kunne have været et hav af episoder med i løbet af kampen uden at ændre på de flotte stats.

Sakho har kamp for kamp spillet sig op, men stadig uden at imponere mig. Det er i mine øjne Skrtel, der holder alt sammen i det forsvar i øjeblikket. Og jeg ville føle mig tryggere med Toure eller Agger som makker til Skrtel i et normalt forsvar med to backs og to centrale.

EDIT: Og hvad betyder clearance success? Er det 8 gange ud af 8, at det er lykkedes at sparke over midten eller??
Kloppite

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » onsdag, 02. okt, 2013 16:04

texy skrev:
Surf skrev:Stats er ikke alt, og han ser stadig lidt usikker ud i nogle situationer. MEN hans stats er sgu stadig virkelig gode:

Mamadou Sakho Stats Vs #SAFC
47/49 96% passing
100% ground duel win (2/2)
80% aerial wins (4/5)
100% clearance success (8/8)
100% tackle win

EDIT: Kan nu se, at de var nævnt i kamptråden.
Han var ganske god imod Sunderland. Men efter min mening så antyder stats efterhånden alt for meget, uden at sige noget. Dårlig placering, afdriblet, en succesfuld aflevering, der alligevel er hæmmende for opspillet eller blot placerer en medspiller i en usandsynligt presset situation, så bolden mistes. Alt sammen parametre som der kunne have været et hav af episoder med i løbet af kampen uden at ændre på de flotte stats.

Sakho har kamp for kamp spillet sig op, men stadig uden at imponere mig. Det er i mine øjne Skrtel, der holder alt sammen i det forsvar i øjeblikket. Og jeg ville føle mig tryggere med Toure eller Agger som makker til Skrtel i et normalt forsvar med to backs og to centrale.

EDIT: Og hvad betyder clearance success? Er det 8 gange ud af 8, at det er lykkedes at sparke over midten eller??

Sakho skal helt sikket have en mulighed for at blive spillet ind på holdet. Det finder jeg ganske naturligt for en forsvarsspiller. I forsvaret skal de også kende hinandens svagheder, og bakke hinanden op. Det kommer til at kræve en del kampe at spille Sakho ind. Spørgsmålet er hvad der sker på lang sigt. Er det Agger og Sakho som 2 venstrebenet i forsvaret. Umiddelbart vil jeg foretrække Agger og Kolo i midterforsvaret, når Agger og Johnson er klar igen. Men Sakho er en dyr spiller at bænke og Skrtel det samme.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » onsdag, 02. okt, 2013 18:45

Kelly skrev:
texy skrev:
Surf skrev:Stats er ikke alt, og han ser stadig lidt usikker ud i nogle situationer. MEN hans stats er sgu stadig virkelig gode:

Mamadou Sakho Stats Vs #SAFC
47/49 96% passing
100% ground duel win (2/2)
80% aerial wins (4/5)
100% clearance success (8/8)
100% tackle win

EDIT: Kan nu se, at de var nævnt i kamptråden.
Han var ganske god imod Sunderland. Men efter min mening så antyder stats efterhånden alt for meget, uden at sige noget. Dårlig placering, afdriblet, en succesfuld aflevering, der alligevel er hæmmende for opspillet eller blot placerer en medspiller i en usandsynligt presset situation, så bolden mistes. Alt sammen parametre som der kunne have været et hav af episoder med i løbet af kampen uden at ændre på de flotte stats.

Sakho har kamp for kamp spillet sig op, men stadig uden at imponere mig. Det er i mine øjne Skrtel, der holder alt sammen i det forsvar i øjeblikket. Og jeg ville føle mig tryggere med Toure eller Agger som makker til Skrtel i et normalt forsvar med to backs og to centrale.

EDIT: Og hvad betyder clearance success? Er det 8 gange ud af 8, at det er lykkedes at sparke over midten eller??

Sakho skal helt sikket have en mulighed for at blive spillet ind på holdet. Det finder jeg ganske naturligt for en forsvarsspiller. I forsvaret skal de også kende hinandens svagheder, og bakke hinanden op. Det kommer til at kræve en del kampe at spille Sakho ind. Spørgsmålet er hvad der sker på lang sigt. Er det Agger og Sakho som 2 venstrebenet i forsvaret. Umiddelbart vil jeg foretrække Agger og Kolo i midterforsvaret, når Agger og Johnson er klar igen. Men Sakho er en dyr spiller at bænke og Skrtel det samme.
Ja, vi har en slags luksusproblem i midterforsvaret. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at der ikke sælges en af Agger eller Skrtel til vinter eller sommer, når Ilori også står på spring. Alternativt, så mener vi det seriøst med et 3-5-2 udgangspunkt.
Kloppite

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Scherwin » onsdag, 02. okt, 2013 19:02

et salg af agger vil knuse mit hjerte, agger er langt foran sakho i forsvarets hieraki
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » onsdag, 02. okt, 2013 20:07

Jeg tror nu ikke, at man skal forvente et Agger-salg. Hvorfor skulle man gøre ham til viceanfører, hvis man alligevel havde planer om at hive en ny, venstrebenet stopper ind? Jeg er sikker på, at Agger vil være tilbage, så snart en af de tre daler i niveau. Alternativt tror jeg, at Skrtel bliver solgt til Januar, hvilket faktisk ikke ville gøre mig det store.

Skrtel har spillet super i denne sæson og ville være den alle talte om, hvis ikke Kolo havde imponeret endnu mere. Jeg mener dog godt, at vi kan klare os med Agger, Touré og Sakho samt Wisdom, Ilori og Kelly, der alle kan spiller i midterforsvaret. Det virker heller ikke til, at Skrtel er Rodgers' kop te, og derfor tror jeg ikke, at ovenstående er helt usandsynligt - men at Agger er vraget mener jeg er nonsens.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 08. okt, 2013 20:13

Sakho har fået et ganske fint øgenavn eller kælenavn ;)
Sakho: skrev: "I'm learning and I listen to the manager's advice. It's funny, he calls me Killer."
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 08. okt, 2013 20:40

Kolo, Sakho og Skrtel er stærke i nærkampe end Agger. Men jeg vil mene at Agger stadig er den bedste forsvarsspiller, da hans allround kvaliteter (nærkamp, teknik, spilforståelse) er bedre end de tre andre. Dejligt med et positivt problem ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 08. okt, 2013 20:52

Hekkem skrev:Sakho har fået et ganske fint øgenavn eller kælenavn ;)
Sakho: skrev: "I'm learning and I listen to the manager's advice. It's funny, he calls me Killer."
Det er nok godt, at det er Brøndby der har hentet Kannibalen. I LFC ville det have givet nogle uønskede associationer... :silenced: ;)
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » fredag, 11. okt, 2013 17:26

Det her er sgu ret sjovt.

Kloppite

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af LFC_20 » søndag, 13. okt, 2013 10:33

http://plbold.dk/video-sakho-vs-australien/

Sakho highlights imod Australien.

Han virker udfra dette, til at have haft en fin fin kamp. Hans pasninger ser skarpe ud og han laver en bette detalje undervejs også.

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af DaBonks » søndag, 13. okt, 2013 12:51

LFC_20 skrev:http://plbold.dk/video-sakho-vs-australien/

Sakho highlights imod Australien.

Han virker udfra dette, til at have haft en fin fin kamp. Hans pasninger ser skarpe ud og han laver en bette detalje undervejs også.
Jeg er meget imponeret over hans pasningsevner. Alt efter hvor du læste, så var der delte holdninger omkring niveauet på området, men når både succesraten og kvaliteten af afleveringer er høje, så er der jo ikke mere at ønske sig.

En gang i mellem kommer der en skidt fejlaflevering, men det er altså også fordi mange af hans afleveringer går ind i højrisikozonerne på den centrale midtbane. De er svære, men jeg synes ofte at de lykkes og det er et vigtigt element at have i midterforsvaret. En evne, der ikke er hos Skrtel, Wisdom og kun i lav grad hos Toure.

Jeg tror en af grundene til at Sakho alligevel får kritik er hans meget uortodokse måde at bevæge sig og behandle bolden på. Det virker kluntet og ukontrolleret i modsætning til en utrolig elegant fodboldspiller som Agger, men jeg vil faktisk sige de er lige gode i pasningsspillet af hvad jeg har set.
Billede

Besvar