17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Redmaniac » lørdag, 19. okt, 2013 16:02

Nogle personer herinde vil måske argumentere for, at Sakho er indblandet i begge mål i dag. Måske, måske ikke. Ved det første er det bemærkelsesværdigt at vores midtbanespillere lader Cabaye løbe så langt med bolden uden, at nogen følger.

Ved det andet mål, der kigger Cissokho fodbold, og synes igen ikke, at man kan placere skylden ved Sakho.

Næstefter Agger har Sakho til gengæld vist sig at være den bedste med fødderne. Jeg synes, at han er utroligt varieret i hans pasningsspil fremad banen, hvilket jeg egentligt ikke havde forventet af ham så tidligt i hans Premier League karriere.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hekkem » mandag, 21. okt, 2013 09:10

Redmaniac skrev:Nogle personer herinde vil måske argumentere for, at Sakho er indblandet i begge mål i dag. Måske, måske ikke. Ved det første er det bemærkelsesværdigt at vores midtbanespillere lader Cabaye løbe så langt med bolden uden, at nogen følger.

Ved det andet mål, der kigger Cissokho fodbold, og synes igen ikke, at man kan placere skylden ved Sakho.

Næstefter Agger har Sakho til gengæld vist sig at være den bedste med fødderne. Jeg synes, at han er utroligt varieret i hans pasningsspil fremad banen, hvilket jeg egentligt ikke havde forventet af ham så tidligt i hans Premier League karriere.
Synes han til tider ligner bambi på glatis, hvor han ikke helt har styr på sine ben. Minder lidt om dengang Agger kom til, hvor der også var lidt problemer med tempoet. Sikker på han lige skal bruge en halvsæson til at finde tempoet og komme op i gear. Når Agger har problemer pt. med fysikken, så er det fint Sakho får disse kampe, men forventer at se Agger i de store kampe.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » onsdag, 20. nov, 2013 07:31

Flot af sakho med 2 vigtige mål for frankrige. Ingen tvivl om han er helten i frankrige i dag.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 20. nov, 2013 10:18

Hvis Suarez er rejsetræt, og Sturridge halvskadet, så er det måske en idé at smide Sakho op i angrebet ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

SimonA
Indlæg: 824
Tilmeldt: lørdag, 05. jan, 2013 21:22
Alder: 26

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af SimonA » onsdag, 20. nov, 2013 14:44

Så kan BR i hvert fald spille med 4 nede bagved, og stadig gøre brug af 3 center backs. ;)
YNWA

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af LFC_20 » onsdag, 11. dec, 2013 20:21

http://plbold.dk/sakho-far-nyt-job-nu-som-skolelaerer/

Jeg ville ikke larme hvis jeg havde haft Sakho som lærer :shhh:

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aarde » søndag, 22. dec, 2013 02:01

Til Agger/Sakho debatten bidragede en kammerat her til aften med en ganske interessant samling stats på de to. Konklusionen er, at Sakho statistisk set både lægger flere afleveringer, sværere afleveringer og flere succesfulde afleveringer, end Agger gør. Desuden er han bedre end Agger på samtlige defensive parametre. Eneste statistik, hvor Sakho trumfes af Agger, er noget overraskende ved luftdueller, hvor sidstnævnte er marginalt bedre.
Sakho har i gennemsnit 50,4 afleveringer per kamp, og rammer en medspiller på 92,7% af dem. Aggers tal hedder 36,8 afleveringer og 87%. Dette selvom Sakho har 2,5 lange afleveringer per kamp, mens Agger kun har 1,3. Snakker vi afleveringer på modstandernes banehalvdel, rammer Sakho på 86,1%, mens Agger rammer på 68,2%.

Kigger vi på defensive stats har Sakho flere tacklinger, flere interceptions, flere blokeringer og flere clearinger. Han bliver også afdriblet mindre end Agger.

Agger er statistisk kun bedre når det kommer til antal begåede frispark, men begge spillere har begået så få, at der er stor statistisk usikkerhed.

Hvad angår styrke på dødbolde, så er det svært at finde en statistik. Husker dog at Agger har været impliceret i flere mål alene i denne sæson omkring dødbolde. Skal dog siges til Aggers forsvar, at han har vundet 64,5% luftdueller (20 vundet, 11 tabt), mens Sakho kun har vundet 58,8% (30 vundet, 21 tabt). Her tælles alle, altså både defensive og offensive, luftdueller med.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » søndag, 22. dec, 2013 04:39

Aarde skrev:Til Agger/Sakho debatten bidragede en kammerat her til aften med en ganske interessant samling stats på de to. Konklusionen er, at Sakho statistisk set både lægger flere afleveringer, sværere afleveringer og flere succesfulde afleveringer, end Agger gør. Desuden er han bedre end Agger på samtlige defensive parametre. Eneste statistik, hvor Sakho trumfes af Agger, er noget overraskende ved luftdueller, hvor sidstnævnte er marginalt bedre.
Sakho har i gennemsnit 50,4 afleveringer per kamp, og rammer en medspiller på 92,7% af dem. Aggers tal hedder 36,8 afleveringer og 87%. Dette selvom Sakho har 2,5 lange afleveringer per kamp, mens Agger kun har 1,3. Snakker vi afleveringer på modstandernes banehalvdel, rammer Sakho på 86,1%, mens Agger rammer på 68,2%.

Kigger vi på defensive stats har Sakho flere tacklinger, flere interceptions, flere blokeringer og flere clearinger. Han bliver også afdriblet mindre end Agger.

Agger er statistisk kun bedre når det kommer til antal begåede frispark, men begge spillere har begået så få, at der er stor statistisk usikkerhed.

Hvad angår styrke på dødbolde, så er det svært at finde en statistik. Husker dog at Agger har været impliceret i flere mål alene i denne sæson omkring dødbolde. Skal dog siges til Aggers forsvar, at han har vundet 64,5% luftdueller (20 vundet, 11 tabt), mens Sakho kun har vundet 58,8% (30 vundet, 21 tabt). Her tælles alle, altså både defensive og offensive, luftdueller med.
Jojo. Det er da voldsomt imponernde stats. Men når afleveringen til Mignolet (imod Spurs) eksempelvis tæller med som en af de succesfulde afleveringer, så illustrerer det meget fint, at statistik ikke nødvendigvis fortæller hele sandheden.

I Aggers favør kunne man præsentere disse stats fra PL.

Startede kampe.
Agger: 7
Sakho: 10

Mål imod.
Agger: 5
Sakho: 12

Mål imod pr. kamp.
Agger: 0,71
Sakho: 1,20

Clean sheets.
Agger: 4
Sakho: 1

Og så har Sakho efter min personlige og meget subjektive vurdering været involveret i flere af modstandernes scoringer end Agger startende med begge mål imod Swansea i hans debut.

Det skal ikke tolkes som om, at jeg ikke synes at Sakho er god. Jeg er bare slet ikke så imponeret af ham, som flere andre herinde. Og især ikke i forhold til Agger, som jeg betragter som en langt bedre fodboldspiller og forsvarsspiller. Agger kan i mine øjne ikke stresses på samme måde som Sakho.
Kloppite

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af thefugle » søndag, 22. dec, 2013 09:18

texy skrev:
Aarde skrev:Til Agger/Sakho debatten bidragede en kammerat her til aften med en ganske interessant samling stats på de to. Konklusionen er, at Sakho statistisk set både lægger flere afleveringer, sværere afleveringer og flere succesfulde afleveringer, end Agger gør. Desuden er han bedre end Agger på samtlige defensive parametre. Eneste statistik, hvor Sakho trumfes af Agger, er noget overraskende ved luftdueller, hvor sidstnævnte er marginalt bedre.
Sakho har i gennemsnit 50,4 afleveringer per kamp, og rammer en medspiller på 92,7% af dem. Aggers tal hedder 36,8 afleveringer og 87%. Dette selvom Sakho har 2,5 lange afleveringer per kamp, mens Agger kun har 1,3. Snakker vi afleveringer på modstandernes banehalvdel, rammer Sakho på 86,1%, mens Agger rammer på 68,2%.

Kigger vi på defensive stats har Sakho flere tacklinger, flere interceptions, flere blokeringer og flere clearinger. Han bliver også afdriblet mindre end Agger.

Agger er statistisk kun bedre når det kommer til antal begåede frispark, men begge spillere har begået så få, at der er stor statistisk usikkerhed.

Hvad angår styrke på dødbolde, så er det svært at finde en statistik. Husker dog at Agger har været impliceret i flere mål alene i denne sæson omkring dødbolde. Skal dog siges til Aggers forsvar, at han har vundet 64,5% luftdueller (20 vundet, 11 tabt), mens Sakho kun har vundet 58,8% (30 vundet, 21 tabt). Her tælles alle, altså både defensive og offensive, luftdueller med.
Jojo. Det er da voldsomt imponernde stats. Men når afleveringen til Mignolet (imod Spurs) eksempelvis tæller med som en af de succesfulde afleveringer, så illustrerer det meget fint, at statistik ikke nødvendigvis fortæller hele sandheden.

I Aggers favør kunne man præsentere disse stats fra PL.

Startede kampe.
Agger: 7
Sakho: 10

Mål imod.
Agger: 5
Sakho: 12

Mål imod pr. kamp.
Agger: 0,71
Sakho: 1,20

Clean sheets.
Agger: 4
Sakho: 1

Og så har Sakho efter min personlige og meget subjektive vurdering været involveret i flere af modstandernes scoringer end Agger startende med begge mål imod Swansea i hans debut.

Det skal ikke tolkes som om, at jeg ikke synes at Sakho er god. Jeg er bare slet ikke så imponeret af ham, som flere andre herinde. Og især ikke i forhold til Agger, som jeg betragter som en langt bedre fodboldspiller og forsvarsspiller. Agger kan i mine øjne ikke stresses på samme måde som Sakho.
Den første ja, men nummer 2 aaaaaaaaaaaaaaaahhhh. Det er jo svært at sige. Men Sakho er os yngre, så man kan da satse på han bliver sygko meget bedre end agger når han er deroppe af

Desuden kan man jo bruge dine stats til lige så lidt som de andre. Bare e eksempel for mål imod er jo den forfærdelige opdækning igår i Cardiff kampen hvor Sakho får lov at dække 2 mand selv...
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af TomViolence » søndag, 29. dec, 2013 22:09

Hvorfor er det helt nøjagtigt, at det er ilde set, at Sakho bytter sin trøje med Eto'o efter 1. halvleg? Der er sikkert en ganske god grund, men jeg kan umiddelbart ikke lige komme på en.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Thommo » søndag, 29. dec, 2013 22:16

TomViolence skrev:Hvorfor er det helt nøjagtigt, at det er ilde set, at Sakho bytter sin trøje med Eto'o efter 1. halvleg? Der er sikkert en ganske god grund, men jeg kan umiddelbart ikke lige komme på en.
Der skal være en rigtig god grund, for det virker som om fokus ikke er på de 90 minutter, men at skaffe en trøje til sønnike eller hvad ved jeg. Muligt jeg overfortolker, men har alle dage synes det er et dårligt signal at sende.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hekkem » mandag, 30. dec, 2013 09:30

Et mindtrick fra Managerens side, at flytte fokus lidt væk fra problemerne defensivt, selvom han også omtaler det lidt i efterkamp interviewet.

Ligesom Mourinho flytter fokus over på Suarez diving - selvom vi alle, inklusiv Mourinho selv, ved der bliver begået to straffespark på ham - i stedet for at tale om der faktisk var straffespark og dommeren i denne kamp var bedst for hjemmeholdet.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 30. dec, 2013 09:46

Hekkem skrev:Et mindtrick fra Managerens side, at flytte fokus lidt væk fra problemerne defensivt, selvom han også omtaler det lidt i efterkamp interviewet.

Ligesom Mourinho flytter fokus over på Suarez diving - selvom vi alle, inklusiv Mourinho selv, ved der bliver begået to straffespark på ham - i stedet for at tale om der faktisk var straffespark og dommeren i denne kamp var bedst for hjemmeholdet.
Det irriterer mig grænseløst, at der er regler for, hvordan man må udtale sig om dommerne, og konsekvenser hvis man går over stregen, mens eksempelvis Mourinho fuldstændigt får omskrevet sandheden i de fleste medier ved i hårde vendinger at beskylde Suarez for skuespil. Det er naturligvis genialt af Mourinho at gå så ubegrundet og amoralsk til angreb på Suarez, men det er også et umotiveret angreb på spillerens integritet. Og det burde sgu' straffes. Jeg er skuffet over, at Rodgers ikke svarer hårdere tilbage. Næsten samtlige medier har en artikel under en overskrift, der nævner at Mourinho beskylder Suarez for groft skuespil. Og overskriften er historien. Derfor er der ikke mange af artiklerne, der gør meget ud af at påpege, at det ikke er sandt. Nogle af dem er endda tæt på at bakke manden op...

Egentlig en forkert tråd, men nu bragte du det op.
Kloppite

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kelly » mandag, 30. dec, 2013 10:25

texy skrev:
Hekkem skrev:Et mindtrick fra Managerens side, at flytte fokus lidt væk fra problemerne defensivt, selvom han også omtaler det lidt i efterkamp interviewet.

Ligesom Mourinho flytter fokus over på Suarez diving - selvom vi alle, inklusiv Mourinho selv, ved der bliver begået to straffespark på ham - i stedet for at tale om der faktisk var straffespark og dommeren i denne kamp var bedst for hjemmeholdet.
Det irriterer mig grænseløst, at der er regler for, hvordan man må udtale sig om dommerne, og konsekvenser hvis man går over stregen, mens eksempelvis Mourinho fuldstændigt får omskrevet sandheden i de fleste medier ved i hårde vendinger at beskylde Suarez for skuespil. Det er naturligvis genialt af Mourinho at gå så ubegrundet og amoralsk til angreb på Suarez, men det er også et umotiveret angreb på spillerens integritet. Og det burde sgu' straffes. Jeg er skuffet over, at Rodgers ikke svarer hårdere tilbage. Næsten samtlige medier har en artikel under en overskrift, der nævner at Mourinho beskylder Suarez for groft skuespil. Og overskriften er historien. Derfor er der ikke mange af artiklerne, der gør meget ud af at påpege, at det ikke er sandt. Nogle af dem er endda tæt på at bakke manden op...

Egentlig en forkert tråd, men nu bragte du det op.
Også min mening. Jeg havde den store tur med blå venner i går om netop dette. Det er skamfuld at han går i kødet på luis på denne måde. Og br er vildt skuffende han skal svare igen og beskytte spilleren.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Brockins
Indlæg: 165
Tilmeldt: fredag, 27. dec, 2013 01:21

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Brockins » mandag, 30. dec, 2013 10:27

Er det sket før, at spillere har byttet trøjer før kampen er færdig? Synes, det virker spøjst.

Besvar