50 - Lazar Markovic

Underkategori til tidligere LFC-spillere
liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 27. aug, 2015 23:29

Aggerdoo skrev:
Aarde skrev:
Der er dog ikke nogen købsoption, og heldigvis giver han udtryk for, at lejemålet ikke nødvendigvis skal tolkes som et endegyldigt farvel.

@TonyBarretTimes - 1 minute ago
There's no option to buy. He'll be back at the end of the loan.
Sikke et kæmpe flop. Endnu et. Det er rystende.
Er det ikke vanvittigt at leje ham ud?

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af LFC-Aaby » torsdag, 27. aug, 2015 23:55

Balotelli + Markovic = £36 mio. Vanvid, intet mindre. Begge er nu lejet ud et år efter.
Jeg tror dog Markovic bliver virkelig god en dag.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 28. aug, 2015 00:50

Vi kan vist alle blive enige om, at Markovic ikke har leveret varen. Talentet er indiskutabelt, men det er vel ret beset kun i udekampen mod Sunderland, at vi for alvor har set prøver på Markovic store talent. Til Markovic forsvar har han ikke fået mange chancer i sin tid i Liverpool. Og når han endelig er startet inde, er han oftest blevet spillet ude af position på pladsen som wingback.

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår denne udlejning. Som jeg tidligere har givet udtryk for, mangler vi offensive spillere, der tager de nødvendige løb i længderetningen af banen, med eller uden bold. Netop farten med bolden er én af Markovic spidskompetencer, når han er på sit ypperste.

Markovic er pt. ikke en spiller til start 11'eren, hvis vi har en skadesfri trup. Dette har vi dog sjældent og med tanke på de mange kampe vi skal igennem med Europa League og de hjemlige cup kampe, får vi brug for vores bredde. Markovic er pt. i direkte konkurrence med Lallana og Ibe om en plads i truppen. Førstnævnte har i sin Liverpool tid været meget skadesplaget, mens jeg er tilbøjelig til at mene, at man i Ibe's tilfælde har gjort knægten en bjørnetjeneste ved at snakke ham op til at være tæt på Sterlings niveau - han er meget mere rå og ikke en gang tæt på dette niveau. På papiret burde Markovic således have en chance for at udgøre en vigtig rolle i denne sæson. Hvis man kigger på Markovic kvaliteter virker han da også som en rigtig Rodgers spiller, da han er spilintelligent, hurtig, arbejdsom og teknisk dygtig.

Det kan selvfølgelig være, at Rodgers ser ting på træningsbanen, som vi ikke kender til. Skal jeg pege på et område, som jeg tror kunne være udslagsgivent for udlejningen af Markovic, vil jeg pege på det mentale plan. Jeg kunne godt forestille mig, at Rodgers har betænkeligheder ved, om Markovic besidder den rette psyke til at kunne udfolde sit talent. I sidste sæson stod det ret klart, at Markovic var blottet for selvtillid og oftest foretog den sikre løsning, når han ellers havde muligheden for at kreere noget fremad i banen. Det var slet ikke den spiller, man så stråle i Europa League hos Benfica. Unge talentfulde spillere oplever ofte perioder, hvor de daler gevaldigt i niveau og rammes på selvtilliden. Vi oplevede det med Sterling under Rodgers første sæson, og med Henderson under Kenny. Det som blandt andet definerer topspillere er, hvorvidt de formår at stå for presset og kæmpe sig tilbage fra disse formdyk. Her har Markovic stadigvæk noget at bevise - men han har heldigvis tiden med sig.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Jesper » fredag, 28. aug, 2015 06:20

Jeg tror man satser stenhårdt på Sturridge. Dvs at vi kan ændre formation og at vi dermed skal bruge en offensiv kraft mindre. Ellers undrer det mig også set ift vores bredde. Det kan dog være at Origi også kan tage en kant, og så er bredden måske ok.
Mht det mentale, så var det ret pudsigt at se landskampen mod Serbien. Det var en helt anden spiller.
Jeg tror at Rodgers har styr på hvad han gør.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Oomph242 » fredag, 28. aug, 2015 06:50

LFC-Aaby skrev:Balotelli + Markovic = £36 mio. Vanvid, intet mindre. Begge er nu lejet ud et år efter.
Jeg tror dog Markovic bliver virkelig god en dag.
Smid Lallana overi og så kunne man virkelig have købt, en super spiller i stedet for...

Overgaard
Indlæg: 199
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:20
Alder: 36

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Overgaard » fredag, 28. aug, 2015 07:01

Oomph242 skrev:
LFC-Aaby skrev:Balotelli + Markovic = £36 mio. Vanvid, intet mindre. Begge er nu lejet ud et år efter.
Jeg tror dog Markovic bliver virkelig god en dag.
Smid Lallana overi og så kunne man virkelig have købt, en super spiller i stedet for...
Ja, for det beløb kunne man i såfald have købt en klassespiller som Di Maria, som var en kæmpe succes i PL.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 28. aug, 2015 07:08

Øv! Jeg håbede at han vil få en super sæson i den røde trøje. Jeg værdsætter ham langt højere end Lallana og Ibe, som jeg synes har været helt væk i de første tre kampe.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Kelly » fredag, 28. aug, 2015 07:33

Så tror jeg ikke vi ser Markovic i liverpool mere. Hvis de får en købsoption. Forstår det ikke enhver kan se han er et kæmpetalent.
Hvad gav de for ham 200 mill
Væk med Borini og Enrique i stedet
Mon det betyder der hentes en kant?.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af sjampen » fredag, 28. aug, 2015 07:55

Robbie_God_Fowler skrev:Vi kan vist alle blive enige om, at Markovic ikke har leveret varen. Talentet er indiskutabelt, men det er vel ret beset kun i udekampen mod Sunderland, at vi for alvor har set prøver på Markovic store talent. Til Markovic forsvar har han ikke fået mange chancer i sin tid i Liverpool. Og når han endelig er startet inde, er han oftest blevet spillet ude af position på pladsen som wingback.

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår denne udlejning. Som jeg tidligere har givet udtryk for, mangler vi offensive spillere, der tager de nødvendige løb i længderetningen af banen, med eller uden bold. Netop farten med bolden er én af Markovic spidskompetencer, når han er på sit ypperste.
Jeg er helt enig. Selvfølgelig har han ikke præsteret, og selvfølgelig ved vi ikke hvad Rodgers ser til træning, men man skal altså stadig huske på at Markovic kun er 21 år gammel og da vi hentede ham i Benfica havde han altså ikke været starter i specielt mange kampe. Alt respekt for den serbiske liga, men det er fandme et højt spring at komme over Benfica til Liverpool. Selvfølgelig betalte vi en høj pris, hvilket altid betyder at man retmæssigt kan have forventinger, men samtidig er det altså en ung spiller uden stor erfarring, og som jeg skrev allerede da vi hentede ham(og gentog omkring Origi), så er det altså utaknemmeligt at forvente de kommer til Premier League og dominerer. Hvis Markovic ikke er god nok, så er han ikke god nok, men det er godt nok tidligt at afskrive ham.

Så kan man måske sige at en udlejning er godt for ham, specielt hvis vi ikke giver en købsoption og dermed kraftigt signalerer at vi ønsker ham tilbage. Jeg må dog ligeledes frygte lidt for om vi kommer til at mangle hans type, hvor vi reelt kun har Ibe som en anden kantspiller. En kantspiller der holder bredden i vores spil, i hvert fald som udgangspunk, der løber dybt imod modstanderen, der udfordrer modspillere i direkte dueller og der har en hvis fart.

Vi har massere spillere fra udfordrer modspillere og løber dybt, men oftest har de tendenser til at befinde sig centralt eller trække central i banen. Her tænkes primært Lallana, Coutinho, Firmino, Hendo og Milner, men som sådan også Sturridge, Ings og Origi. Det er vel heller ikke dem alle der har den fart man ofte ser hos de dygtige kantspillere og dem der har farten(Studge, Ings, Origi) er alle angribere, og i både Studge og Origis tilfælde har spillet bredt, men vist sig at fungerer bedre central.

Jeg synes denne mangel på fart og bredde har vist sig at være særdeles kostbar for Manchester City, navnligt når de har været uden Aguero, selvom at de spillere de har på banen i Silva, Nasri, Toure og hvem de ellers har spiller bag deres angrbiber, har været yderst fremragende spillere. De har set selvfølgelig valgt at investere u at løse med Sterling, fordi den eneste anden spiller i deres trup der giver dem det er Jesus Navas, der ikke altid er for godt kørende. Det frygter jeg lidt vi kan blive ramt af også nu hvor Ibe er alene tilbage. Specielt med Ibes alder og form i starten af sæsonen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Surf » fredag, 28. aug, 2015 08:24

Robbie_God_Fowler skrev: Markovic er pt. ikke en spiller til start 11'eren, hvis vi har en skadesfri trup. Dette har vi dog sjældent og med tanke på de mange kampe vi skal igennem med Europa League og de hjemlige cup kampe, får vi brug for vores bredde. Markovic er pt. i direkte konkurrence med Lallana og Ibe om en plads i truppen. Førstnævnte har i sin Liverpool tid været meget skadesplaget, mens jeg er tilbøjelig til at mene, at man i Ibe's tilfælde har gjort knægten en bjørnetjeneste ved at snakke ham op til at være tæt på Sterlings niveau - han er meget mere rå og ikke en gang tæt på dette niveau. På papiret burde Markovic således have en chance for at udgøre en vigtig rolle i denne sæson. Hvis man kigger på Markovic kvaliteter virker han da også som en rigtig Rodgers spiller, da han er spilintelligent, hurtig, arbejdsom og teknisk dygtig.
Det her svarer meget godt til mine umiddelbare tanker om udlejningen. Jeg er ret ærgerlig over den, og jeg tror faktisk på Markovic' talent. Håber at han kan rykke sig i Tyrkiet.

Vi har Firmino, Coutinho, Lallana, Ibe, Moreno, Origi, Ings og Sturridge, der kan spille kant-pladserne. De fleste af dem ret meget out of position, men bredden er der nogen lunde sikret på det punkt. Så det tror jeg egentlig nok skal gå. Det lader i øvrigt heller ikke til, at vi vil praktisere en out-and-out winger så meget, fordi backene skal holde bredden. Eller også vil det kun skulle være én af de to wings, der skal holde bredden når vi spiller med Gomez på højre back.

Så egentlig synes jeg det er ret fornuftigt at leje ham ud. Det kan forhåbentlig give ham selvtillid + hår på brystet, og udvikle hans talent så vi kan bruge det i sæsonerne fremover - for talentet er, som RGF også skriver - indiskutabelt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af DAGGER! » fredag, 28. aug, 2015 08:56

- Markovic udlejet til Fenerbache... på en årets kontrakt til at få mere fast spilletid, end han ikke pt. vil få i Liverpool da der er andre unge, som er over-i-købet.
- Markovic er kun 21 år, og allerede inde på landsholdet hos Serbien.
- Så man kan godt forstå, hans talent ikke skal gå i stå som man har set med Borini, Jay Spearing, Big Andy og man kan også sige ham den unge Sebastian Coates. Som manglede fast spilletid (i LFC), men som heller ikke havde 'evnerne til top-4 bold' eller lige derefter.

Lille tekst fra de troværdige kilder fra Liverpool football club.
"Der er ingen købsoption installeret i lejeaftalen, som sender Lazar Markovic til Fenerbahce. Aftalen er udelukkende lavet for at give den unge serber fast spilletid, så han er klar til at være en del af Rodgers' trup næste sommer. (Andy Hunter, Chris Bascombe, James Pearce)" ‪#‎LFC‬
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af LFC-Aaby » fredag, 28. aug, 2015 09:32

Overgaard skrev:
Oomph242 skrev:
LFC-Aaby skrev:Balotelli + Markovic = £36 mio. Vanvid, intet mindre. Begge er nu lejet ud et år efter.
Jeg tror dog Markovic bliver virkelig god en dag.
Smid Lallana overi og så kunne man virkelig have købt, en super spiller i stedet for...
Ja, for det beløb kunne man i såfald have købt en klassespiller som Di Maria, som var en kæmpe succes i PL.
Endnu en spiller der kun har fået ét års chance. Giv nu spillerne en chance. Di Maria skulle nok have vist sine kvaliteter hvis han havde fået et år mere. Özil var elendig i sin første tid i Arsenal, nu er han et klassespiller. Henderson(?!) meget tæt på at blive byttet med clint dempsey. Måske vores vigtigste spiller nu. Så længe talentet(har markovic 100%) og viljen er der(ved jeg ikke noget om), så kan det ikke gå helt galt.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 28. aug, 2015 10:10

Jesper skrev:Jeg tror man satser stenhårdt på Sturridge. Dvs at vi kan ændre formation og at vi dermed skal bruge en offensiv kraft mindre. Ellers undrer det mig også set ift vores bredde. Det kan dog være at Origi også kan tage en kant, og så er bredden måske ok.
Mht det mentale, så var det ret pudsigt at se landskampen mod Serbien. Det var en helt anden spiller.
Jeg tror at Rodgers har styr på hvad han gør.
Denne argumentation kan jeg til dels godt følge. Men det er noget af et sats med tanke på Sturridge skadeshistorik. Jeg har endvidere ikke set nok af Origi til at kunne bedømme, hvorvidt han vil kunne indtage positionen som yderangriber. Umiddelbart forekommer han mig dog som en central angriber, der typisk befinder sig bedst ved at trække ind i banen fremfor at søge bredden.

Lad os håbe, at Rodgers ved hvad han gør. Rodgers har stor opbakning hos mig, når det kommer til opfattelsen af, hvordan fodbold skal praktiseres. Jeg har dog langt fra lige så stor tillid til Rodgers, når det kommer til at identificere spillerne til hans koncept.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

50 - Lazar Markovic

Indlæg af nikand » fredag, 28. aug, 2015 10:27

Robbie_God_Fowler skrev:Vi kan vist alle blive enige om, at Markovic ikke har leveret varen. Talentet er indiskutabelt, men det er vel ret beset kun i udekampen mod Sunderland, at vi for alvor har set prøver på Markovic store talent. Til Markovic forsvar har han ikke fået mange chancer i sin tid i Liverpool. Og når han endelig er startet inde, er han oftest blevet spillet ude af position på pladsen som wingback.

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår denne udlejning. Som jeg tidligere har givet udtryk for, mangler vi offensive spillere, der tager de nødvendige løb i længderetningen af banen, med eller uden bold. Netop farten med bolden er én af Markovic spidskompetencer, når han er på sit ypperste.


sig.
Tak for en godt indlæg vedr. Markovic. Jeg er dog uenig i ovenstående. Jeg synes netop at talentet og slutproduktet er diskutabelt, også selvom han ikke er så erfaren. Du nævner kvaliteterne (som han besidder) derfor vil jeg gå den anden vej. Jeg mener Markovic har ofte har spillet mindre godt, været usikker ang sin plads på banen, manglet selvtillid, manglet mål og især assist, været for lidt kreativ ift hvad jeg har set ham gøre på landsholdet og i Benfica. Bundniveauet er lavt.

Alt i alt et enormt skuffende indkøb, som bemærkelsesværdigt er gået lidt fri for negativ fokus. Formegentlig pga Indkøb som Lovren, Balotelli.

En for mig gennemgående anonym sæson,

Når det er sagt, undrer udlejningen mig meget da Ibe, som er en direkte konkurrent stadigvæk er en debutant på banen. Og også kæmper med assist og mål!
We need a new Fowler...

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af DAGGER! » fredag, 28. aug, 2015 16:26

Kelly skrev:Så tror jeg ikke vi ser Markovic i liverpool mere. Hvis de får en købsoption. Forstår det ikke enhver kan se han er et kæmpetalent.
Hvad gav de for ham 200 mill
Væk med Borini og Enrique i stedet
Mon det betyder der hentes en kant?.
Nej i at Markovic ikke har fået en købsoption i hans leje til Tyrkiet.
20 mio pund ca, på en spiller der har været stor spiller for Benfica i et par sæsoner, og skal have fast spilletid for og udvikle sig yderligere.


Marco Reus fra Dortmund, som vil sætte god konkurrence til Lallana og Ibe, for alvor... Selvom det går over i drømmen, da Real Madrid har alle midler til at hente ham nu eller vente til januar... Meeeeeen ser ham i samme prisleje som Sanchez til 35 mio pund...
You'r Never Walk Alone. ///

Besvar