18 - Alberto Moreno

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 25. aug, 2017 09:33

Han er hverken god nok som back eller kant.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Emmy » fredag, 25. aug, 2017 09:39

Hr. Drejer skrev:Han er hverken god nok som back eller kant.
Korrekt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Kelly » fredag, 25. aug, 2017 09:59

Han er ikke god nok som back det kan enhver se. Og heller ikke som kant. Jeg mener han skal sælges.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af ElTorro » fredag, 25. aug, 2017 10:14

Kelly skrev:Han er ikke god nok som back det kan enhver se. Og heller ikke som kant. Jeg mener han skal sælges.
Jeg er, for så vidt, enig med koret herinde, der finder Moreno utilstrækkelig — både som back og kant. Men som back besidder han vel netop nogle kvaliteter, om end de er ganske begrænsede, som hverken Robertson eller Milner har. Han er altså temmelig dynamisk, hvorimod førnævnte snarere er stabile og solide til at slå indlæg. Jeg ved ikke, hvordan Klopp vægter de respektive spilleres kompetencer, og jeg har endnu ikke set nok til at kunne vurdere Robertson, men Moreno kan bidrage med noget gå-på-mod, speed og en ok sparketeknik, selvom det er på bekostning af ganske meget andet!

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Repsej » fredag, 25. aug, 2017 10:19

Klopp tror på ham og det er vel alt andet det vigtigste.
Og så synes jeg generelt at man tit går efter manden frem for bolden her, og han allerede er dømt inden kampen er gået i gang.
Ligeså snart de startende 11 er offentlig gjort starter det jo en mindre hetz mod Moreno. Hvis Klopp ikke troede på ham så brugte han ham vel ikke.

Jeg kan selv godt rive mig lidt i den smule hår jeg har tilbage over det Moreno laver, men nu er han altså en del af holdet burde vi så ikke støtte ham istedet for.
Han havde en for ham elendig forrige sæson men han har støttet op om holdet og klubben og ikke brokket sig overhovedet, det giver i min verden også noget kredit på bogen.
Senest rettet af Repsej fredag, 25. aug, 2017 10:39, rettet i alt 1 gang.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

YNWA-1892
Indlæg: 104
Tilmeldt: lørdag, 26. okt, 2013 15:44

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af YNWA-1892 » fredag, 25. aug, 2017 10:36

Jeg er kæmpe fan af Moreno frem for Milner på venstre back.
Han bringer altså bare mere energi i det offensive, og så er det guld værd når han kommer med overlap, nede i frimærket.
Jeg tror han kommer til at lave mange assists i denne sæson, med hans farlige indlæg - forhåbentlig også nogle basser :violin:
“We have to change, from doubters to believers — now.”

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 25. aug, 2017 10:41

Han er dda helt klart en af vores hurtigste spillere, han dribler bedre end de fleste andre. Jeg vil da ikke sige at det på nogen er umuligt at Moreno er en af vores 4 bedste wing-angribere. Salah og Mané er de eneste der er markant bedre. Ok Sturridge måske, men skader osv. er i tvivl om ikke han har mistet for meget hurtighed til stadig at være en god kant.

konkurencen på kanten(til bænken) er Origi, Kent og Woodburn.

Jeg håber ikke at vi forsøger at omskole ham, men det ville helt klart være en mulighed. Specielt hvis vi skulle ende med at hente en mere ren angriber end Firmino, så kunne det give rigtig god mening at omskole Moreno for at have en hårdtarbejdende spiller i første linje med gode takle egenskaber og høj fart. Høj far er også noget vi har manglet meget oppe foran.

Men som det er nu, vil jeg hellere satse på andre kanter og Moreno skal fortsætte som back og kun back, når vi har bolden har han så mange gode kvaliteter som Milner og i mindre grad Robertson mangler, men vores midterforsvarer og til tider vores midtbane mangler dem også, vi har haft meget svært ved at føre bolden frem og åbne parkerede busser. Jeg fik skrevet i et andet indlæg, at selvom hans defensiv koster flere mål end Milners, så kan det meget vel være at han bedre boldomgang skaber flere mål, men også at spillet flyder bedre hen over midten giver færre farlige kontraangreb imod os og derfor koster Moreno ikke så mange mål imod os, som ved første øjekast. Og så er han fantastisk til at løbe en modstander op og sætte en takling ind.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af texy » fredag, 08. sep, 2017 22:06

En fin lille artikel om den genopstandne Moreno. Men det der virkelig fik min opmærksomhed var klippet, hvor han sætter Mané totalt til vægs i en løbeduel. Sikke dog en vanvittig speed, han udviser i den situation...

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... liverpool/
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Niels K » lørdag, 09. sep, 2017 09:02

Ingen tvivl om at Moreno er hurtig. Jeg håber virkelig, at han får en rigtig god sæson sammen med Robertson, for så er vi forhåbentligt dækket ind på VB i de næste mange år.
Moreno har nogle virkelig stærke spidskompetencer som fart, tæmninger/løb med bold, indlæg og målfarlighed, så nu skal vi "blot" have vished for, at den defensive del af spillet er kommet på et noget højere niveau, end vi har været vant til fra hans side.

Milner gjorde det i øvrigt fremragende og over al forventning sidste sæson, selvom det selvklart er en kæmpe fordel at have en venstrebenet på venstre back. Det var vist mere Clyne, der spillede en middel sæson, og umiddelbart ser jeg mere lys i de 2 unge, så Clyne får svært ved at tage pladsen tilbage:

"Nathaniel Clyne and James Milner occupied the two full-back positions for the vast majority of Premier League games.

The pair were steady performers throughout, with Milner deserving special praise for his efforts. Usually a central midfielder, he made a smooth transition to playing on the left-hand side of Liverpool's back four.

But, combined, Clyne and Milner contributed five assists. Considering the amount of possession the Reds tended to have in games, particularly at home, they could have hoped for a higher output from out wide.

It wasn't for a lack of effort on Milner's part. Per the Premier League's official website, he sent in 259 crosses and made 2,168 passes. None of his team-mates managed more in either category.

Clyne, in contrast, managed just 97 crosses. A dependable defender who can cope when left one-on-one against opposing wingers, the 26-year-old needs to offer a greater threat from his flank. "

Et meget godt skriv om Milner's sæsosn, som følger kurven for hele holdet's præstation:

https://www.thisisanfield.com/2017/05/j ... left-back/

Jeg kan godt lide Moreno's energi, og jeg tror, at han har et positivt, smittende humør, som gør godt i truppen, så jeg håber inderligt, at han bliver fast mand, og jeg håber også på en super sæson til Robertson, så vi bliver rigtig godt kørene på venstre back, som vi ser ud til at være på højre :army7:

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Ponzac » mandag, 23. okt, 2017 00:21

Man må sige at Klopp havde ret i at Moreno var som en ny spiller.

Pt er han vel vores vigtigste spiller sammen med Salah? Han er pt vores bedste i bagerste kæde, hvor mærkeligt det end lyder :aliboronz5:

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. okt, 2017 09:51

Ponzac skrev:Han er pt vores bedste i bagerste kæde:aliboronz5:
Det er uhyggeligt! Det viser tilstanden i vores forsvar.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

SeanJohn
Indlæg: 460
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:06

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af SeanJohn » mandag, 23. okt, 2017 10:31

Hr. Drejer skrev:
Ponzac skrev:Han er pt vores bedste i bagerste kæde:aliboronz5:
Det er uhyggeligt! Det viser tilstanden i vores forsvar.
Det kan man mene - ISÆR efter sidste sæson. Men jeg synes nu Moreno har haft en ganske fornuftig sæson. Jeg mindes ikke lige umiddelbart han direkte har kostet mål i år. Det kan man langt fra sige om de andre badebilletter vi har rendende rundt nede i forsvaret.

Vores spillestil kræver kompetente forsvarsspillere. De er ikke beskyttet af vores spillestil. De er simpelthen ikke gode nok. Alle de personlige fejl der igen og igen sker kan kun være et udtryk for manglende kvalitet. Især Lovren laver så uhyggelige fejl som selv på ungdomsniveau ville medføre hovedrysten. At det nu også forplanter sig hos Matip er heller ikke lækkert. Jeg har dog en vis grad af sympati for Matip i denne sæson - vi spiller med hhv. to urutinerede folk i Gomez og Arnold. Derudover har han Lovren til venstre for sig, Mignolet bagved sig samt Henderson foran sig... Det er dælme ikke meget stabilitet omkring sig.

Jeg håber godt nok vi minimum henter VVD til januar. Ellers kan vi vist godt vinke farvel til top 4 (5?).

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. okt, 2017 10:40

Moreno har spillet sig gevaldigt op siden sidste sæson. Ingen tvivl om det. Men han ligefrem er blevet vores bedste forsvarspiller, det havde jeg ikke troet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 19. nov, 2017 16:41

Tillykke til den nybagte far, det kan være det der har motiveret hans renæssance.

Moreno shares first picture of his new born son Alberto Junior
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... lick_Other


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 18 - Alberto Moreno

Indlæg af Niels K » tirsdag, 12. dec, 2017 17:16

Moreno kan være ude i op til 6 uger, så der bliver således godt med kampe til Robertson og måske Milner:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/12 ... med-klopp/

Det er sq synd for Moreno, der har spillet en rigtig flot sæson indtil videre.

Besvar