9 - Christian Benteke

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af AndreasN » fredag, 19. aug, 2016 00:04

MP skrev:
AndreasN skrev:I et transfervindue, hvor vi faktisk har tjent penge og forstærket truppen, så er det næsten utilgiveligt, hvis vi ikke hoster op med penge for en ny venstre back. Der findes jo ikke en back i verden, vi ikke har råd til, så det må da kunne lade sig gøre at finde en god en.
Utroligt at man år efter år kan være overbevist om at der er frit valg på alle hylder hvis bare klubben har penge nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha what? Der er frit valg på alle hylder, hvis du har penge nok. Det er der vel ikke en eneste, der er i tvivl om.
Liverpool Football Klopp

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af MP » fredag, 19. aug, 2016 09:22

AndreasN skrev:
MP skrev:
AndreasN skrev:I et transfervindue, hvor vi faktisk har tjent penge og forstærket truppen, så er det næsten utilgiveligt, hvis vi ikke hoster op med penge for en ny venstre back. Der findes jo ikke en back i verden, vi ikke har råd til, så det må da kunne lade sig gøre at finde en god en.
Utroligt at man år efter år kan være overbevist om at der er frit valg på alle hylder hvis bare klubben har penge nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha what? Der er frit valg på alle hylder, hvis du har penge nok. Det er der vel ikke en eneste, der er i tvivl om.
Det var da en vanvittig påstand. Hvorfor køber vi ikke bare Marcelo så??
Og når nu vi er igang hvorfor så stoppe der.

Vi kan hurtigt blive enige om at Liverpool HAR mange penge, men hvornår har du sidst set dem gå ud og betale en langt højere pris end de har vurderet spilleren til at skulle koste?

Har Real penge nok? Ja det tror jeg vidst ikke der er den store tvivl om, alligevel vælger de at trække sig ud af Pogba forhandlingerne fordi de mener det var for dyrt.

Det er forretning det her, ikke et spil FM. Så når Liverpool mener Chillwell eksempelvis er for dyr så er det sgu ikke fordi vi ikke har pengene til ham.

Derudover er sælgeren ikke den eneste part vi skal blive enige med. Spilleren skal ligesom også være villig til at underskrive en kontrakt med klubben og han er da fløjtende ligeglad med hvor stor en transfer sum vi har været villig til at betale for ham..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af AndreasN » fredag, 19. aug, 2016 09:35

Det er jo noget helt andet, du diskuterer, kære MP. Jeg har da aldrig påstået, at vi absolut skal betale hvad somhelst for fx Marcelo - jeg konstaterer bare, at vi har råd til det. Og når vi nu har det, så finder jeg det svært at tro på, at vi ikke skulle kunne blive enige med en klub, der ligger inde med en god venstre back. Jeg synes da, der er langt fra den påstand til at sige, at vi skal betale uhørte summer for en spiller.
Liverpool Football Klopp

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af MP » fredag, 19. aug, 2016 09:48

AndreasN skrev:Det er jo noget helt andet, du diskuterer, kære MP. Jeg har da aldrig påstået, at vi absolut skal betale hvad somhelst for fx Marcelo - jeg konstaterer bare, at vi har råd til det. Og når vi nu har det, så finder jeg det svært at tro på, at vi ikke skulle kunne blive enige med en klub, der ligger inde med en god venstre back. Jeg synes da, der er langt fra den påstand til at sige, at vi skal betale uhørte summer for en spiller.
Ja selvfølgelig har vi råd, men det kan jeg nævne 20 andre klubber der også har. Mange med større tiltrækningskraft end Liverpool. Min pointe er blot at der er MANGE andre faktorer der spiller ind end blot at have penge. Hvis ikke Klopp henter en ny VB i dette vindue, ser jeg det som tegn på at det ikke har været muligt at hente dem der er scoutet. Og så mener jeg det er ganske fornuftigt at beholde Moreno, med Milner som backup, fremfor at gå ud og lave panik køb som er set så ofte før.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af AndreasN » fredag, 19. aug, 2016 13:19

Men er der 20 andre klubber på vores niveau, der står og mangler en venstre back?
Liverpool Football Klopp

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af MP » fredag, 19. aug, 2016 13:38

Efter min mening er udvalget af VB meget begrænset. Hvis det var så nemt at hente en VB med større kvaliteter end Moreno, som kan indgå i Klopp's koncept, så havde vi gjort det.. De klubber der sidder på de gode vil ikke af med dem og de storklubber der er på udsigt efter én, er mere attraktive eller betaler mere for dem..

Måske også grunden til at vi ved udgangen af dette vindue må tage os til takke med Moreno og Milner..

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af AndreasN » fredag, 19. aug, 2016 14:16

Det kan da godt være. Jeg håber bare ikke, at vi sidder ved udgangen af sæsonen eller allerede til januar og fortryder, at vi ikke lige smed et par millioner efter en. Det er uanset, hvordan man vender og drejer den ikke godt nok, at vi kun har én venstre back i truppen, der ovenikøbet er rigtig dårlig. Især ikke efter et transfervindue, hvor vi kan ende med at have tjent penge.
Liverpool Football Klopp

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af MP » fredag, 19. aug, 2016 14:49

Jeg tror ikke manglen på en ny VB skal ses som et tegn på at klubben er for nærige.. Det skal ses som et tegn på at Klopp ikke finder nogen af de tilgængelige VB på markedet bedre end Moreno. Og så ydermere mener at Milner er en stærk nok backup. Måske også fordi han ved Milner ikke står til at få spilletid på midten, så at bruge ham som defensiv backup på VB kan holde ham tilfreds ved at han får spilletid..

Mølby beskriver selv lidt af Morenos offensive forcer i sit forsvar af ham.
http://www.plbold.dk/nyhed/moelby-om-mo ... eret-meget

Men denne diskussion burde nu nok rykkes til en anden tråd

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nikand » fredag, 19. aug, 2016 19:06

Ærgerligt at vores bedste targetspiller ikke er i truppen mere. Benteke har en dimension som jeg ikke ser andre kan udfylde. Men som bænkevarmer kan man vidst ikke være næsten lønførende og tilfreds samtidig, derfor kan et salg forstås - især med vores mangl spillere der kan finde Benteke ved indlæg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af texy » fredag, 19. aug, 2016 20:10

AndreasN skrev:Det kan da godt være. Jeg håber bare ikke, at vi sidder ved udgangen af sæsonen eller allerede til januar og fortryder, at vi ikke lige smed et par millioner efter en.
Jeg håber lige så meget, at folk i løbet af sæsonen ikke blindt prøver at få deres nuværende ønske om en anden venstre back til at hænge sammen med alle resultatmæssige skuffelser, vi måtte opleve.

Arsenal-kampen er et glimrende eksempel på, at den nuværende syndebuk for ALT hedder Moreno. Ja, han spillede en enormt dårlig første halvleg, hvor især straffesparket var en absurd oversatsning. Men i folks ophidselse over den situation (og sikkert et par andre halvdårlige aktioner) bliver Moreno pludselig gjort ansvarlig for et mål, som han absolut ingen andel havde i. Vi er i gang med et opspil, hvor Moreno laver et offensivt løb. Ikke engang et aggressivt offensivt løb, men et nærmest afventende løb, hvor han blot følger med frem, som han skal. Fejlen ligger hos Lallana, som taber bolden i en situation og på et område, hvor man bare ikke må miste den. Moreno er hurtig til at få vendt om, og er eneste mand der når at presse Walcott bare en smule.

I det øjeblik, hvor Lallana mister bolden er både Wijnaldum og Klavan tættere på Walcott. Wijnaldum kommer aldrig hjem, og Klavan vælger at følge Ramsey, således at offside-linjen ødelægges og Walcott kan spilles helt fri. Ingen af de tre - Lallana, Wijnaldum eller Klavan holdes reelt ansvarlige. Men det gør Moreno.

Situationen ses bedst efter 1.47 her.



Lige siden EL-finalen har kritikken af Moreno været ekstrem. jeg var sgu også skuffet. Og ja, Moreno blev afdriblet efter få sekunder af anden halvleg (lidt ligesom Monreal blev flere gange i denne kamp). Og ja, han spillede også dårligt i store dele af første halvleg. Men kritikken er blevet blind og uretfærdig. Og det er desværre gamle Liverpool-koryfæer som Carra og Souness, der går forrest i korsfæstelsen af ham.

Jeg er ikke sikker på, at vi bliver bedre af at hente endnu en venstre back (jeg er dog ikke imod et indkøb). Moreno og Milner er klasse i mine øjne. Når Moreno spiller godt, så er han altså rigtig god. Og Milners niveau er altid stabilt højt.

Benteke-pengene? Hav dem klar, til når vi skal hente den ene eller de to spillere næste sommer, der gør, at vi kan spille med om både PL-titel og CL.
Kloppite

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 19. aug, 2016 20:47

Måske snakken om venstrebacks skulle tages i en anden tråd...

Brugeravatar
Highspeed
Indlæg: 2427
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 21:30

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Highspeed » lørdag, 20. aug, 2016 12:01

Farvel og tak CB.
Jeg var tilfreds med købet, og må bare konstatere at vi, igen, fik købt en spiller som ikke var castet korrekt.
Jeg kan sagtens se ham lave masser af mål for CP, så måske han skal hentes ind på mit PL fantasy hold ?
Held og lykke.
I medgang og modgang - Liverpool FC forever!

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 20. aug, 2016 12:06

Han kommer til at score mange mål hos Palace. Superkøb! Men han passer ikke til os, og skal da hav et tak for indsatsen og et par vigtige kasser.

Red-Snow
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirsdag, 19. feb, 2013 19:18

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Red-Snow » lørdag, 20. aug, 2016 13:13

Et fint minde om ham:



:o

Held og lykke til ham i CP!

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af zalcos » lørdag, 20. aug, 2016 13:20

Jeg holder stadig på at Benteke er en top top class angriber. Han er røv'god! Og jeg er ærgelig over at vi ikke kan bruge ham, men han passer bare ikke ind.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Besvar