Nyheder om LFC og debat om topkampen

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
sagoss

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af sagoss » onsdag, 05. feb, 2014 23:32

(Hvis dette ikke er OK at linke til så skal det selvfølgelig bare fjernes) Jeg har fundet denne facebook side som dagligt opdaterer med mange sjove og gode Liverpool videoer. Jeg har i hvert fald fået en hel del gode minutter til at gå med klip jeg ellers ikke havde set. Ville såmænd bare blot dele den med jer hvis nogle af jer skulle være interesseret - og selvfølgelig har en facebook bruger.
https://www.facebook.com/pages/Liverpoo ... 0258299058
Campioné

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 07. feb, 2014 09:02

Apropos stadion-snak på de foregående sider... Det her ser helstøbt ud og er ikke kun et løft at to tribuner, som der er lagt op til at vi gør: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... nited.html
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 07. feb, 2014 11:09

Hr. Drejer skrev:
Jesper skrev:Daily Telegraph har nogenlunde samme historie. Sådan rent æstetisk kan jeg bedst lide de harmoniske, ofte runde stadions. Frygter det bliver et nyt Newcastle jf æstetikken. Det altoverskyggende er dog selvfølgelig at der endelig sker noget!!
Jeg er helt uenig. En såkaldt 'bowle' er ikke et fodboldstadion. Det er et atletikstadion. Newcastle stadion er netop et fedt stadion, fordi det adskiller sig fra de traditionelle stadions, og fordi det er et fodboldstadion. Vi skal ikke bygge noget der ligner alle andre, men et fodbold stadion med fire tribuner, og hvor tilskuerne sidder tæt på banen. I en såkaldt 'bowle' sidder, tilskuerne langt fra banen, netop for at give stadion en bowleform.

De fedeste fodboldstadions er dem hvor tilskuerne sidder tæt på banen. Det giver en fed kulise, og god stemning, som siver ud fjernsynets højtalere.

Man kan sagtens kombinere æstetetik og god stemning.
Jeg er med på, at nogle af de stadions, som du kalder "bowler" kan være lidt kønsløse, fordi de alle minder om hinanden, og måske også fordi, at man på nogle af dem sidder lidt længere fra banen. Men der er altså også positive elementer ved et hermetisk lukket stadion. Især tænker jeg på stemning/lydniveau, som har bedre forhold på et stadion med lige høje tribuner hele vejen rundt, modsat den model Anfield ser ud til nu at skulle benytte med to store tribuner og to mindre, hvor der ikke kan lukkes af over de mindre tribuner.

Helt personligt, så synes jeg stadig, at det Stadion, som blev foreslået under H&G, er det flotteste og mest indbydende, jeg nogensinde har set planer om.

Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 07. feb, 2014 11:31

Jeg kan ikke lide den side, hvor der er få pladser, formentlig pga sponsorlounger. Den minder om Parken.
Åbent spørgsmål: Hvad er jeres yndlingsstadion, hvis I frit kunne vælge ( og ikke blander klubfølelsen ind i det)?

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 07. feb, 2014 11:37

Det her kinesiske stadion er i øvrigt blevet kåret til verdens bedste rent arkitektonisk: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bao'an_Stadium

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 07. feb, 2014 12:31

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:
Jesper skrev:Daily Telegraph har nogenlunde samme historie. Sådan rent æstetisk kan jeg bedst lide de harmoniske, ofte runde stadions. Frygter det bliver et nyt Newcastle jf æstetikken. Det altoverskyggende er dog selvfølgelig at der endelig sker noget!!
Jeg er helt uenig. En såkaldt 'bowle' er ikke et fodboldstadion. Det er et atletikstadion. Newcastle stadion er netop et fedt stadion, fordi det adskiller sig fra de traditionelle stadions, og fordi det er et fodboldstadion. Vi skal ikke bygge noget der ligner alle andre, men et fodbold stadion med fire tribuner, og hvor tilskuerne sidder tæt på banen. I en såkaldt 'bowle' sidder, tilskuerne langt fra banen, netop for at give stadion en bowleform.

De fedeste fodboldstadions er dem hvor tilskuerne sidder tæt på banen. Det giver en fed kulise, og god stemning, som siver ud fjernsynets højtalere.

Man kan sagtens kombinere æstetetik og god stemning.
Jeg er med på, at nogle af de stadions, som du kalder "bowler" kan være lidt kønsløse, fordi de alle minder om hinanden, og måske også fordi, at man på nogle af dem sidder lidt længere fra banen. Men der er altså også positive elementer ved et hermetisk lukket stadion. Især tænker jeg på stemning/lydniveau, som har bedre forhold på et stadion med lige høje tribuner hele vejen rundt, modsat den model Anfield ser ud til nu at skulle benytte med to store tribuner og to mindre, hvor der ikke kan lukkes af over de mindre tribuner.

Helt personligt, så synes jeg stadig, at det Stadion, som blev foreslået under H&G, er det flotteste og mest indbydende, jeg nogensinde har set planer om.

Enig. Det er et fedt design. Men det er heller ikke en bowle. Her er der fire tribuner, hvor KOP tribunen er lavet som en kæmpe scene. Ja, et lukket stadion giver en fed lydkulisse; lyden bliver inde på stadion. Men der findes fede designs, som ikke er bowler, bare se Juves nye stadion.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 07. feb, 2014 15:09

Jesper skrev:Jeg kan ikke lide den side, hvor der er få pladser, formentlig pga sponsorlounger. Den minder om Parken.
Åbent spørgsmål: Hvad er jeres yndlingsstadion, hvis I frit kunne vælge ( og ikke blander klubfølelsen ind i det)?
Den tanke havde jeg også til at starte med. Men jeg vænnede mig til tanken om, at udeholdets fans måtte få sådant et fesent afsnit, mens alle vores fans stod og kiggede ned på dem.

Jeg er skam glad for Anfield og bliver MEGET gerne. Men det ærgrer mig virkeligt, at man ikke kan udvide alle fire tribuner.
Kloppite

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Indlæg af Mugge » lørdag, 08. feb, 2014 11:17

texy skrev:
Jesper skrev:Jeg kan ikke lide den side, hvor der er få pladser, formentlig pga sponsorlounger. Den minder om Parken.
Den tanke havde jeg også til at starte med. Men jeg vænnede mig til tanken om, at udeholdets fans måtte få sådant et fesent afsnit, mens alle vores fans stod og kiggede ned på dem.

Jeg er skam glad for Anfield og bliver MEGET gerne. Men det ærgrer mig virkeligt, at man ikke kan udvide alle fire tribuner.
Alle fire sider kan udvides - hvis man vil.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 08. feb, 2014 17:51

Jeg har læst at vi er ligaens farligste hold på dødbolde, men jeg kan ikke finde noget stats på det. Er der nogen som har lidt stats på det?

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » lørdag, 08. feb, 2014 18:15

Hr. Drejer skrev:Jeg har læst at vi er ligaens farligste hold på dødbolde, men jeg kan ikke finde noget stats på det. Er der nogen som har lidt stats på det?
Martin Skrtel's two early strikes took Liverpool to 22 goals from set-pieces this season, more than any other Premier League side. Arsenal, with 43%, have conceded the highest proportion of set-piece goals in the league. - BBC

Lige det eneste jeg kunne finde!
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » lørdag, 08. feb, 2014 18:27

Hr. Drejer skrev:Jeg har læst at vi er ligaens farligste hold på dødbolde, men jeg kan ikke finde noget stats på det. Er der nogen som har lidt stats på det?
Her er en lidt bedre statistik.

Goals from set pieces

1 Liverpool 17
2 Manchester City 14
3 Everton 11
4 Chelsea 10

http://www.whoscored.com/Regions/252/To ... -2013-2014

PS: Også værd at bemærke at vi fører listen over Counter Attacking goals. Liverpool 6 mod Citys, Villa, Sunderland, Tottenham, Arsenal 3.
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » søndag, 09. feb, 2014 12:33

Noget andet og meget nært: Vi har vist ikke indkasseret et mål fra en dødbold siden 26. december ude mod Man City. Siden er der spillet syv Premier League kampe og to FA Cup kampe, så noget kan tyde på, at vi har fået justeret denne del til. Tidligere på sæsonen var der, yderst berettiget, meget kritik.

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 09. feb, 2014 12:36

Alonso skrev:Noget andet og meget nært: Vi har vist ikke indkasseret et mål fra en dødbold siden 26. december ude mod Man City. Siden er der spillet syv Premier League kampe og to FA Cup kampe, så noget kan tyde på, at vi har fået justeret denne del til. Tidligere på sæsonen var der, yderst berettiget, meget kritik.
Positivt!
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Skøtt
Geografisk sted: København Ø
Alder: 31

Indlæg af Skøtt » søndag, 09. feb, 2014 15:28

"Arsenal fan stabs Liverpool counterpart to death after defeat"

http://www.goal.com/en-sg/news/3955/afr ... eath-after

Puha..... :dontknow: :(
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 09. feb, 2014 16:13

gør mig virkelig vred... det er for helvede bare fodbold... der er mange følelser involveret ja, men man SKAL simpelthen som voksent menneske kunne håndtere sine følelser bedre end det der.. ja jeg har da også været sur og slået i et bord og kommet til at vælte nogle øller, men derfra og så til at stikke hinanden ned, slås og stå og råbe og skrige af andre fodboldfans det er simpelthen for latterlig ynkeligt... rigtige mænd kan håndtere deres følelser bedre end det, fy for satan.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar