mdj skrev:Hej
Jeg har tænkt mig at købe billetter den officielle vej igennem i år, som jeg forstår det skal jeg bare købe et fuldt medlemskab, linke det til de personer jeg vil have billetter med, og så skulle de komme til salg i juli hvor det bare gælder om at være hurtigst? er dette rigtigt forstået?
Hvornår i Juli plejer de at komme til salg? Og hvilke kampe plejer man at kunne få fingrene i som første gangs køber?
Kan jeg bestille billetter for dem som jeg er linked med eller skal vi begge sidde klar og så prøve at få billetter ved siden af hinanden?
På forhånd tak.
Du får adgang til billetsalget ved at have enten full eller light medlemsskab, og alle der skal have billet skal have medlemskaber.
Billetterne bliver sat til salg i uge 28. Det gælder ikke så meget om hurtighed i dag, som det gør om held til overhovedet at komme igennem. Billetsalget starter som regel 9.15 og her placeres alle så tilfældigt i en kø, og man kan få alt fra ingen ventetid til en ventetid over en time.
Det er svært at svare på, hvad du kan få fat i, for det afhænger af, hvor hurtigt du kommer på, og om du kommer på, før billetterne er udsolgt. Det har været et problem i tidligere salgt, at presset for at købe billetter har været meget større end antallet af tilgængelige billetter, og i år har LFC reduceret antallet af billetter i medlemssalget.
Billetterne til A og B kampene sælges den ene dag, og efterspørgslen efter disse er størst samtidig med, at der ikke er så mange billetter tilgængelige, da medlemmer med 15 kampe fra sidste sæson har førsteret til at købe disse.
Billetterne til C kampene sælges en anden dag. Der er som regel lidt mindre efterspørgsel på disse, men til gengæld er de til salg til alle medlemmer på den samme dag, så der er tryk på systemet.
Kommer du igennem, kan du købe til de medlemmer, du har linket til dit kort (dog max. 4 billetter pr. kamp).
Sidste år blev det på et tidspunkt oplyst, at der var lidt over 100.000 medlemmer, men der sælges lidt over 9.000 på billetter pr. kamp til disse. Nu er det selvfølgelig ikke alle medlemmer, der forsøger at købe billetter og slet ikke til hver kamp, men et medlemsskab er ikke en garanti for at få billetter til nogle kampe i en sæson. Jeg har dog indtil videre haft held med at få fat i dem, jeg har forsøgt mig med, men har også læst om flere, der gang på gang får over en times ventetid, og så er det ikke sikkert, at der er noget tilbage.