Brentford - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 05. okt, 2021 20:16

Alisson
6
23%
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Matip
0
Ingen stemmer
Van Dijk
1
4%
Robertson
0
Ingen stemmer
Fabinho
1
4%
Henderson
5
19%
Jones
7
27%
Mane
0
Ingen stemmer
Salah
4
15%
Jota
2
8%
Firmino
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 26

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Brentford - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » mandag, 27. sep, 2021 10:00

AJJ skrev:
mandag, 27. sep, 2021 09:40
Oomph242 skrev:
mandag, 27. sep, 2021 09:04
texy skrev:
mandag, 27. sep, 2021 08:51
Oomph242 skrev:
søndag, 26. sep, 2021 17:26
Lidt ærgerligt at vores midtbane allerede nu skranter. Det bliver en hård sæson for forsvaret.
Skranter? Betydende, at den ikke leverer, eller?

Er med på, at det var indianer-fodbold langt hen ad vejen imod Brentford. Men overordnet set var vi bedst til det indianer-fodbold, og vi kunne have lukket kampen med mere skarphed, eller hvis deres keeper ikke havde stået en fænomenal kamp.

Vores midtbane? Hendo leverede en assist. Fab leverede en assist. Og Jones scorede et kanon-mål. Ved ikke, hvor enig jeg er i, at den skrantede. Det der overraskede mig var, at Matip og Van Dijk ikke totalt dominerede Toney.
Tre skader
Thiago på krykker
Elliott langtids skadet
Keita skadet tid?

Vores midtbane har slet ikke fået støttet forsvaret endnu i denne sæson,. Jeg ved godt vi har mistet vores mest stabile spiller på midtbanen, men alligevel. Vi vil i den grad blive straffet når vi vil møde bedre hold, hvis der ikke kommer styr på det.

Jeg ved godt du mener, at Gini ikke var god nok. Men jeg tror nu, at han havde spillet alle kampe i denne sæson hvis han havde været tilrådighed.
Ja, det var lige netop det, vi var nogle, der frygtede, da man solgte Gini. Thiago, Hendo og Keita er alle skadesudsatte.

Hvem skal fx spille 6'eren mod Porto? Du har sat Fab på, kan jeg se Texy. Dvs. han skal spille tre knaldhårde kampe på en uge, for han skal selvfølgelig spille mod City. Og Hendo skal også spille mod City og derfor i hvert fald ikke fra start mod Porto. Han skal slet slet ikke spille tre i streg.

Måske Fab kan starte og så kan Hendo komme ind og overtage i 2. halvleg.

Dog heldigt for os, at det hedder tirsdag og den sene kamp søndag - og ikke onsdag og 13.30/16 lørdag!
Vi så jo mod Norwich, at vi ikke kunne finde en 6'er, når Fabinho skulle hviles, hvor Tyler Morton skulle vise sig at være opgaven voksen. Ham skal vi nok ikke regne med mod de 2 næste modstandere, men nu har vi da både Milner og Henderson til at tage tjansen.

Jeg tror dog, at Klopp vælger at stille med de 11 spillere mod Porto, som han vil bruge mod Man City, og så må træningen doseres efter, at de skal spille flere kampe i streg. Det er lørdag-tirsdag-søndag Fabinho skal spille, og det bør ikke være noget problem, og så er der landsholdspause bagefter.
Efter landsholdspausen har vi forhåbentlig både Keita og Thiago til rådighed.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 46

Indlæg af texy » mandag, 27. sep, 2021 15:17

Oomph242 skrev:
mandag, 27. sep, 2021 09:04
texy skrev:
mandag, 27. sep, 2021 08:51
Oomph242 skrev:
søndag, 26. sep, 2021 17:26
Lidt ærgerligt at vores midtbane allerede nu skranter. Det bliver en hård sæson for forsvaret.
Skranter? Betydende, at den ikke leverer, eller?

Er med på, at det var indianer-fodbold langt hen ad vejen imod Brentford. Men overordnet set var vi bedst til det indianer-fodbold, og vi kunne have lukket kampen med mere skarphed, eller hvis deres keeper ikke havde stået en fænomenal kamp.

Vores midtbane? Hendo leverede en assist. Fab leverede en assist. Og Jones scorede et kanon-mål. Ved ikke, hvor enig jeg er i, at den skrantede. Det der overraskede mig var, at Matip og Van Dijk ikke totalt dominerede Toney.
Tre skader
Thiago på krykker
Elliott langtids skadet
Keita skadet tid?

Vores midtbane har slet ikke fået støttet forsvaret endnu i denne sæson,. Jeg ved godt vi har mistet vores mest stabile spiller på midtbanen, men alligevel. Vi vil i den grad blive straffet når vi vil møde bedre hold, hvis der ikke kommer styr på det.

Jeg ved godt du mener, at Gini ikke var god nok. Men jeg tror nu, at han havde spillet alle kampe i denne sæson hvis han havde været tilrådighed.
Hahaha.... i Guder. Kører du stadig den dødssyge agenda?

Vi lukkede 7 mål ind imod Villa i sidste sæson med Gini, Fab og Keita på midten og vores stærkeste forsvar dengang. Og vi lukkede 14 mål ind i de første 6 runder mod 4 i denne sæson. Hvordan forklarer du det? Det er i hvert fald godt gået, når vi nu åbenbart mangler vores mest stabile spiller på midtbanen.

I øvrigt er der allerede kritiske røster ude i forhold til Gini i PSG, hvofor Pochettino har måtte forklare, at han skal bruge tid til at falde til. Han er ikke blevet fast starter i klubben, hvilket mange herinde vel havde forventet?

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-21638207
Kloppite

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. sep, 2021 00:14

Gini startede de første fire kampe, men han har ikke startet de sidste tre. PSG har en trup som har utroligt med kvalitet i dybden, og derfor roteres der en del.

Klopp roterer også på vores midtbane og forsvar. Han kan ikke tillade det i angrebet da der mangler kvalitet.

Men jeg håbede også på en erstatning til Gini. Den kan komme i vintervinduet, hvor vi før har gjort gode handler.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 28. sep, 2021 08:40

Altså hvad Gini præsterer i den der sportwashing-klub i Paris er jo sådan set uvedkommende ift. hans betydning for Liverpool som en bærende og stabil kraft på midtbanen.

Jeg kan være bange for, at vi gennem hele sæsonen vil være presset på midtbanen af, at Thiago, Keita, Hendo, Milner skiftevis/nogle gange samtidigt vil være ude med skader + at de hele tiden skal være på et skåneprogram.

Havde Thiago fx ikke været skadet, kunne han spille 6'eren i aften.

Nu går det sikkert i denne omgang, da det er tidligt på sæsonen, og det hedder tirsdag-søndag og ikke onsdag-lørdag.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. sep, 2021 10:00

AJJ skrev:
tirsdag, 28. sep, 2021 08:40
Jeg kan være bange for, at vi gennem hele sæsonen vil være presset på midtbanen af, at Thiago, Keita, Hendo, Milner skiftevis/nogle gange samtidigt vil være ude med skader + at de hele tiden skal være på et skåneprogram.
Dejligt at læse, at du har lært af vores diskussion sidste år angående om der skulle hentes en erstatning for Lovren. Det varmer mit gamle hjerte.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 29. sep, 2021 09:59

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 28. sep, 2021 10:00
AJJ skrev:
tirsdag, 28. sep, 2021 08:40
Dejligt at læse, at du har lært af vores diskussion sidste år angående om der skulle hentes en erstatning for Lovren. Det varmer mit gamle hjerte.
Godt forsøgt Drejer.

VvD, Matip, Gomez, Fabinho, Phillips, Williams. Med det udgangspunkt var det yderst fornuftigt at prioritere Jota og en opstået mulighed for at få en verdensklasse-midtbane til billige penge. Og det var altså 4. valget, der forsvandt - ikke en bærende spiller, der kunne noget ekstraordinært.

Jeg har derimod hele tiden været af den overbevisning, at der skulle hentes en erstatning for Gini, da han efterlod et stort hul pga. hans tilgængelighed, stabilitet og alsidighed. Så fik nogle herinde overbevist mig om, at vi havde den fornødne dybde på midtbanen. Men der begynder jeg så at tvivle igen. To af de ovennævnte fire har været/er allerede ude med skader, og vi skriver kun slut september.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 29. sep, 2021 11:26

AJJ skrev:
onsdag, 29. sep, 2021 09:59

Jeg har derimod hele tiden været af den overbevisning, at der skulle hentes en erstatning for Gini, da han efterlod et stort hul pga. hans tilgængelighed, stabilitet og alsidighed. Så fik nogle herinde overbevist mig om, at vi havde den fornødne dybde på midtbanen. Men der begynder jeg så at tvivle igen. To af de ovennævnte fire har været/er allerede ude med skader, og vi skriver kun slut september.
Ved godt det er svært at sammenligne sæsoner, men indtil videre i år så laver vi flere mål, kreere flere chancer og har flere skud på mål - også udefra.

Vores midtbane er nok lidt dårligere defensivt i år, men det opvejes af at Matip, Virgil og Alisson er i god form, men uanset om det er Jones, Elliot, Keita eller Thiago der har spillet istedet for Gini, så har vi været bedre offensivt indtil videre i år.

Det jeg frygter mest i år er hvis Fabinho han bliver skadet, han er så vigtig for balancen på banen og de afløsere vi har bare slet ikke samme niveau, personligt har jeg tænkt lidt på om Konate måske kunne få spilletid der på sigt.

Curtis har dog i denne uge bevist at der er kæmpe potentiale i ham og nu har vi pludselig to af de største engelske talenter på midtbane i Elliot og Curtis, så er det ikke bedre at give spilletid til dem fremfor at købe en ny "gini" der skal have spilletid fremfor de to? (jeg var kæmpe fan af Gini, men det lader bare til vi er bedre frem af banen uden ham)

Henderson og Fabinho kommer til at spille langt de flest kamp i år, fordi de er så vigtige for holdet, dvs. der er Curtis, Milner, Ellitot, Thiago, Keita og Ox der kæmper om en plads.

Besvar