AC Milan - LFC Champions League >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 79. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
1
5%
4 – Virgil Van Dijk
4
18%
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud i 92. min
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
8
36%
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud i 92. min
1
5%
20 - Diogo Jota ud i 68. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 68. min
7
32%
7 - Luis Diaz ind i 68. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 68. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 79. min
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa ind i 92. min.
1
5%
3 – Wataru Endo ind i 92. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 22

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

AC Milan - LFC Champions League >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 15. sep, 2024 20:04

Billede

Indgangsbøn:
Så skal vi på den igen. 2 fulde dage uden kamp, hvoraf den ene går med at flyve til Milano. Det tyder ikke godt for en trup, der allerede lørdag i 4. runde af PL så brugte/slidte ud. Men Champions League hymnen inden kampen, kan forhåbentlig ruske spillerne til dåd. Modstanderen har vi mødt i alt 4 kampe i CL, og heraf var de to finaler, i hhv 2005 og 2007, og så trak LFC Milan i CL gruppespillet i 2022/23, og det resulterede i 2 sejre til Klopps tropper

En sjov detalje er, at UEFA's statistik siger 2 sejre til LFC, 1 uafgjort og 1 sejr til Milan for de 4 kampe. Finalen i 2005 regner UEFA åbenbart som et uafgjort resultat. Det var ikke lige sådan jeg husker det, og i hvert fald fejrede jeg i den grad igennem den maj aften i 2005. Det var en historisk kamp, som var medvirkende til, at Liverpool har den verdensomspændende Fanbase, som de har i dag.

AC Milan
Milan sluttede sidste år som nr. 2 i Serie A, bagved bysbørnene fra Inter, som blev suverænt blev mestre. I[årets turnering er de kommet knap så godt fra start, og deres forløbigt 4 resultater ser sådan ud:
Billede
Her i weekenden fik de lidt selvtillid med deres første sejr, over den absolutte bundprop i Serie A Venezia, som har 0 point for 4 kampe. Se et fyldigt sammendrag af kampen her:
Milans startopstilling mod Venezia så sådan ud i en 4-2-3-1:
Billede
Tammy Abraham fik scoret sit første mål, og ellers var det Pulisic som overstrålede alt og alle iflg, referater fra kampen.
Rosso Nero stiller forventeligt op tæt på ovenstående opstilling. The Kops Cult-Hero Divock Origi er tilbage hos AC Milan, men han indgår ikke i Coach Fonsecas planer for holdet. Så han er helt ude af truppen, og træner heller ikke sammen med 1. holdet. En trist skæbne for en spiller, som trods alt scorede 2 mål i semifinalen og cementerede sejren i finalen i CL finalen 2019. i modsætning til Liverpool, har AC Milan ikke været i nærheden af nogen europæiske triumfer, siden de i 2007 besejrede Liverpool i CL finalen. Den sommer købte Benitez Torres i Atletico, og jeg har altid tænkt, at hvis vi havde fået Torres i vintertransfervinduet inden finalen, så havde vi vundet over Ancellottis tropper den aften i Athen, og Steven Gerrard havde fået lov at løfte pokal nr. 6. Milan har i dag 7 af pokalerne med de store ører i skabet, hvor Liverpool har 6. Med Torres i finalen 2007, havde det været omvendt.

Liverpool
Vi allesammen kom godt og grundigt ned på jorden i weekenden, inkl. Slot og spillerne. Tingene kommer bare ikke af sig selv, selv om alle pundits m.fl. skriver om hvor godt man spiller. Der skal stadig vises gejst og vilje, og i lørdags var det kun Forest spillerne, der viste dette. Flere af spillerne burde ryge en tur på bænken, som konsekvens af en utrolig dårlig kamp i lørdags. Jeg tænker helt præcist på Roberson, Szoboszlai og Salah. Så jeg har rystet posen godt og grundigt mht hvordan jeg kunne finde på at stille op:

Målmand: Kelleher må vente til det bliver Carabao tid, så Alisson på kassen
Forsvar: Trent på højre bak og VVD i midterforsvaret. Konaté skal have lidt hvile til de sarte glasben, og Quansah fortjener lidt spilletid igen, efter at have været i skammekrogen i 3½ kamp. Robertson burde få en tur på bænken, men da alternativet er Tsimikas bliver jeg godt nok i tvivl. Men Slot lader til at hylde konsekvens frem for alt, så Tsimikas starter på venstre back.

Midtbanen: Gravenberch kommer tættere og tættere på at være 1. mand på holdkortet, så han får også lov at starte inde. Mac Allister er også vigtig, af hensyn til kontinuiteten, men hvem skal så spille Szobo's plads, nu hvor han med konsekvens som årsag skal en tur på bænken? Det ville jo have været oplagt med Elliot, men han er jo ude med en fraktur. Jamen så Curtis Jones da? Han kom ind i lørdags, men så ud til at være langt fra kampformen. Så valget falder på en Nordirsk landsholdsspiller, som i de sidste par landskampe har spillet højre midtbane for Nordirland: Conor Bradley! ...og hvis ikke det bliver Bradley, så håber jeg det bliver Trey Nyoni EDIT: Trey Nyoni er så slet ikke i truppen, der er rejst til Milano, så ham får vi ikke at se.

Angrebet: Salah skal mærke, at Slots konsekvens rammer lav som høj på holdet, så ud på bænken med ham. Det ville være åbenlyst, at spille Chiesa på højrefløjen fra start, og med tanke på, at han kender "det italienske tempo" er det spørgsmålet om ikke Slot tænker samme tanke. Jeg smider i hvert fald Chiesa ind på højre fløg fra start. Jota kunne også godt bruge lidt pause, så det bliver Gakpo på midten, velvidende at han en del af tiden kommer til at trække ned som falsk ni'er. Venstre fløj tilfalder så den stort set eneste mand vi har på holdet lige nu, som kan sætte sin direkte modstander i en dribling: Luis Diaz. Så jeg går til valg med disse 11, som i hvert fald er et brud med den hidtidige fastholdelse af en fast start-11'er:

Billede

DEN er da piv-fræk - Er den ikk?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: AC Milan - LFC Champions League >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 15. sep, 2024 20:12

Et nyt Champions League format til at ruske op i tingene. På mig har det den modsatte effekt. Jeg kan ikke sætte mig op til kampen og havde jeg planer, der kom i vejen for at se den, så ville jeg ikke ligefrem begræde det synderligt.

Jeg er træt af hele det pengeræs. Nu skal der spilles Champions League flere gange om ugen og flere gange i sæsonen og det åndsforladte Nations League og Sydamerikas og Afrikas pendant til det har allerede tæret på spillerne. Sæsonen er kun lige gået i gang og man sidder allerede med en følelse af, at det på ikke særlig lang sigt pludselig bliver nødvendigt også at kigge på, hvilken nationalitet de spillere, man ønsker at hente har, da vi ser et gennemgående tema af, at især de sydamerikanske spillere kommer trætte hjem.

Fire kampe inde i sæsonen og jeg har svært ved for alvor at lade mig rive med og føle vigtigheden af at se Liverpool og fodbold generelt. Hvori ligger det specielle efterhånden i fodbold, når de spiller konstant og jeg føler også, at al det fodbold fortynder selve produktet og kvaliteten, de er jo trætte allerede og også ovenpå EM, Copa America osv.

Anfield er også underligt forandret til det værre. Jeg ved ikke om det skyldes udvidelsen og om de lokale ikke har råd til at gå til fodbold, eller om man bare bliver forvendt med fodbold på stadion også, men jeg havde ikke troet at skulle se Liverpools fans forlade Anfield før tid og især ikke med en ny træner, der skal have al den opbakning han kan få. Omvendt, så kan jeg egentlig godt forstå dem.

Jeg kan se, at Viaskvat kører reklamekampagner om at stoppe streaming-pirateri. Sidder med et stille håb om, at det er et globalt problem, som ikke stopper, men tager til og rammer så hårdt, at det før eller siden gør så ondt på TV-stationerne, streamingtjenesterne, klubberne, ligaerne og de øverste organer, så vi kan få lidt mere fornuft og mindre pengeinflation og griskhed tilbage i sporten. Et slags opgør med forbrugerismen som den vi så, inden vi fik musikstreaming.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 16. sep, 2024 12:15

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 15. sep, 2024 20:12
....... Jeg kan ikke sætte mig op til kampen og havde jeg planer, der kom i vejen for at se den, så ville jeg ikke ligefrem begræde det synderligt.
.................................
Jeg har det på nøjagtig samme måde, og gruer for hvor fa'en jeg skal finde energi og gejst til kamptråde og deraf følgende oplæg 2 gange om ugen, bortset fra en landskampspause i oktober.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 16. sep, 2024 13:50

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 15. sep, 2024 20:12

Anfield er også underligt forandret til det værre. Jeg ved ikke om det skyldes udvidelsen og om de lokale ikke har råd til at gå til fodbold, eller om man bare bliver forvendt med fodbold på stadion også, men jeg havde ikke troet at skulle se Liverpools fans forlade Anfield før tid og især ikke med en ny træner, der skal have al den opbakning han kan få. Omvendt, så kan jeg egentlig godt forstå dem.
Det er en interessant diskussion - er enig i dine overvejelser, men har også tænkt på om publikum mangler Klopps energi booster og evne til at sætte ild til Anfield

Selvom det ikke virker til at være Slots stil, så kunne det måske være han kraftigt skal overveje om han ikke han skal udnytte den energi Anfield kan biddrage med, ved at han hjælper med at få gang i publikum.

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 16. sep, 2024 14:52

Den her lede ved tingenes tilstand i fodboldverdenen falder altid sammen med et skuffende Liverpool-resultat.

Så dybere stikker den vist heller ikke.

Det var heller ikke noget, der fyldte særligt meget i 2019-2020.

Og det siger jeg i høj grad også til mig selv.

Et sejr over Milan i morgen, og så bliver der talt om selve spillet og spillerne igen - ligesom efter United-kampen.

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 16. sep, 2024 15:23

Det er fint, at de prøver en anden format i CL.

I en perfekt verden skrottede man det carabao cup lort helt, så ville de 2 ekstra kampe i CL ikke betyde så meget.

Derudover er jeg blevet træt af at høre på fodboldspillere bliver overbelastede af at spille for mange kampe.

Det er nonsens, og respektløst overfor folk, som har et rigtigt job.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 16. sep, 2024 19:54

Fowler89 skrev:
mandag, 16. sep, 2024 15:23
Det er fint, at de prøver en anden format i CL.

I en perfekt verden skrottede man det carabao cup lort helt, så ville de 2 ekstra kampe i CL ikke betyde så meget.

Derudover er jeg blevet træt af at høre på fodboldspillere bliver overbelastede af at spille for mange kampe.

Det er nonsens, og respektløst overfor folk, som har et rigtigt job.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er træt af at høre på folk der ikke indser at UEFA og FIFA stiller og roligt ødelægger kvaliteten i samtlige turneringen. Det er jo slet ikke nogen diskussion der bliver spillet færre og færre kampe af høj kvalitet, det er bare umuligt at bede spillere om at levere på højt niveau hver 3-4 dag året rundt.

Næste sommer skal vi nu døjes med endnu end dødsyg turnering vm for klubhold med 32 klubber over en måned.

Jeg synes det er respektløs overfor fans at de død korrupte fodbold bosser får lov til at presse flere og flere kamp ind hvert år.

Og hvorfor vil du skrotte en turnering når flere kampe ikke er et problem?
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 16. sep, 2024 20:11

Jeg håber jeg finder lidt gejst i morgen, men har også svært ved at sætte mig op til dette format, 36 hold i en pulje men du skal kun møde 8 hold og det er ikke ude og hjemme, igen handler det kun om flere kampe flere penge til klubberne. I min verden burde man droppe alle de her pulje kampe og spille knockout kampe fra første runde af.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 16. sep, 2024 21:06

Så blev kampoplægget færdigt i 1. indlæg i tråden, indeholdende bl.a. dette PIV-frække forslag til en startopstilling:
Billede
Se først i tråden for forklaringer til denne vanvittige opstilling.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 16. sep, 2024 21:47

AJJ skrev:
mandag, 16. sep, 2024 14:52
Den her lede ved tingenes tilstand i fodboldverdenen falder altid sammen med et skuffende Liverpool-resultat.

Et sejr over Milan i morgen, og så bliver der talt om selve spillet og spillerne igen - ligesom efter United-kampen.
Vi er flere herinde, som før har ytret utilfredshed over fodboldens tendens. Det nye UCL format har intet med Liverpools resultater at gøre. Det er sjovt nok højaktuelt at forholde sig til det, når tråden netop handler om det og om første kamp i det nye format.

@Redtothebone: Sådan set meget enig. Jeg havde lykkelig glemt alt om VM for klubhold.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 17. sep, 2024 09:10

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 16. sep, 2024 21:47
AJJ skrev:
mandag, 16. sep, 2024 14:52

Vi er flere herinde, som før har ytret utilfredshed over fodboldens tendens. Det nye UCL format har intet med Liverpools resultater at gøre. Det er sjovt nok højaktuelt at forholde sig til det, når tråden netop handler om det og om første kamp i det nye format.
Og i "Dagens kampe"-tråden - hvor jeg lige så godt, kunne have skrevet - der er det så - helt tilfældigt - pladen med Man C's sportslige og økonomiske dominans, der spilles.

Faktum er jo bare, at vi altid sidder klar i august/september til nye sæsoner af PL. CL med det lønlige håb om, at Liverpool igen kan vippe Man C og Real M. af pinden.

Og at vi var med og jublede, da Liverpool vandt VM for klubhold - i Qatar.

For ikke at tale om Super Cup trofæet.

Og at vi har været glade for Liga cup-trofæerne, selvom vi i starten af sæsonen altid bander den turnering langt væk pga. de ekstra kampe.

Der findes folk, der vender hele det her cirkus ryggen og følger et lokalt hold uden for den europæiske topfoldbolds glamour. Det kan man kun respektere.

Til os andre, der troligt betaler vores dyre tv-abonnementer for ikke at gå glip af et eneste minut af alle Liverpools kampe, der må man bare sige: Walk the talk - eller skru lidt ned - for ellers bliver det en smule patetisk.

Også selvom det kan være en nyttig forsvarsmekanisme efter et nederlag, der i den grad gjorde nas.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 17. sep, 2024 09:12

Jeg synes nu ikke blot, at det er en forsvarsmekanisme eller hvad man ellers kan dække sig ind under, men tegn på et problem, der påtales og bør påtales. Alissons udtalelser er dugfriske og han er ikke den første spiller heller, som går ud og sætter ord på det. Dem har der allerede været flere af i denne sæson.

Senest rettet af JudgeArdaStudge tirsdag, 17. sep, 2024 09:42, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 17. sep, 2024 09:23

AJJ skrev:
tirsdag, 17. sep, 2024 09:10
Og i "Dagens kampe"-tråden - hvor jeg lige så godt, kunne have skrevet - der er det så - helt tilfældigt - pladen med Man C's sportslige og økonomiske dominans, der spilles.
Det kunne ikke tænkes, at de endelig påbegynder retssagen mod Man City, officielt i denne uge, og det derfor også er aktuelt at snakke om Man Citys dominans og grunden derfor. TV2 News har også bragt nyheder derom. Så det synes jeg ikke er "helt tilfældigt", men tværtom ret aktuelt.

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 17. sep, 2024 10:11

Det eneste, der kan vende den udvikling med flere kampe - det er os fans. Og det gør vi jo ikke - tværtimod.

Og spillerne har jo gladeligt taget imod de enorme lønstigninger, som de mange kampe har været med til at generere.

Og uanset udfaldet af Man City-høringen så fortsætter vi med at se PL.

God kamp i aften....Også selv om det hele er "dræbende", "kedeligt", "betydningsløst" osv.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 17. sep, 2024 12:19

Cynwal skrev:
mandag, 16. sep, 2024 21:06
Så blev kampoplægget færdigt i 1. indlæg i tråden, indeholdende bl.a. dette PIV-frække forslag til en startopstilling:
Billede
Se først i tråden for forklaringer til denne vanvittige opstilling.
Tænker jeg lige må få ja hatten på og give det en chance :D til sidst mod Forrest blev Trent jo rykket op på midten, så måske det er bedre at rykke ham frem og så lade Bradley løbe med Leao, som vel er deres stærkest offensive kort.

Slot nævnte på pressemøde at vi ikke skulle forvente at Chiesa startede, men godt kunne få minutter til sidst, så tror Salah starter til gengæld var Jota jo helt ved siden af sig selv med kun 7 præcise afleveringer før han blev taget ud, han var slet ikke med i kampen, Diaz lignede også en der manglede energi, så tror faktisk Slot giver Nunez og Gakpo chancen fra start.

At give Robbo en pause er jeg helt med på - mit bud.....

------------Becker---------
Bradley Konate Virgil Tsimikas
--- Gravenberch-Mac Allister---
-----------Trent-----------
- Salah - - - Nunez - - - Gakpo -

Vi bør kunne få et godt resultat med hjem, men det kræver fuld fokus og energi fra start.
YNWA

Besvar