Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Re: Arsenal FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af jensemand » søndag, 27. okt, 2024 22:34

Fint at få et point med fra Emirates på trods af en lidt halvsløj kamp.

Jeg har en ven som er Arsenalfan (jeg ved det, arme forhutlede stakkel) som er fuldkommen rasende over at Havertz' mål mod slutningen blev annulleret, og jeg så det ikke da jeg var ved at putte et barn, men han har sendt et lidt vagt Twitterklip af målet, og må indrømme jeg har svært ved at se på det klip hvad Taylor fløjter for, er der en af jer der kan oplyse mig? :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 27. okt, 2024 22:52

jensemand skrev:
søndag, 27. okt, 2024 22:34

Jeg har en ven som er Arsenalfan (jeg ved det, arme forhutlede stakkel) som er fuldkommen rasende over at Havertz' mål mod slutningen blev annulleret, og jeg så det ikke da jeg var ved at putte et barn, men han har sendt et lidt vagt Twitterklip af målet, og må indrømme jeg har svært ved at se på det klip hvad Taylor fløjter for, er der en af jer der kan oplyse mig? :)
Harvetz giver Konaté en albue i ansigtet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » søndag, 27. okt, 2024 22:58

jensemand skrev:

Teknisk set var det ikke et underkendt mål fordi Taylor tydeligt fløjter allerede inden Havertz afslutter og Liverpools spillere stopper med at spille, med undtagelse af Trent inde i målet.

Der bliver både begået et frispark på Szoboszlai og Havertz ser ud til både at give Konaté og bolden et møde med hans arm. Ligner et lidt tyndt, men OK frispark, hvis han dømmer det i situationen med Szobo, mens jeg ikke synes at man kan se om der er hands eller frispark til Konaté derefter. Vi bliver nok klogere på hvad der præcist blev dømt, når nu Arsenal givetvis kommer til at tude i månedsvis som de jo har for vane.

I og med Taylor fløjter før målet og vi stopper med at spille, kan man ikke bruge VAR til at gennemse situationen. Arsenal kan nok godt være lidt utilfredse med at situationen ikke bliver færdigspillet, så man netop kunne bruge VAR til at se om Havertz tager med hænder eller giver Konaté en albue. Omend hvis Taylor mener han ser det, så er han jo som sådan forpligtet til at dømme frispark. Det bliver kun en diskussion fordi bolden ryger i mål i samme spilsekvens.
Imod moderne fodbold.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » mandag, 28. okt, 2024 02:18

sjampen skrev:
søndag, 27. okt, 2024 22:58
jensemand skrev:

Teknisk set var det ikke et underkendt mål fordi Taylor tydeligt fløjter allerede inden Havertz afslutter og Liverpools spillere stopper med at spille, med undtagelse af Trent inde i målet.

Der bliver både begået et frispark på Szoboszlai og Havertz ser ud til både at give Konaté og bolden et møde med hans arm. Ligner et lidt tyndt, men OK frispark, hvis han dømmer det i situationen med Szobo, mens jeg ikke synes at man kan se om der er hands eller frispark til Konaté derefter. Vi bliver nok klogere på hvad der præcist blev dømt, når nu Arsenal givetvis kommer til at tude i månedsvis som de jo har for vane.

I og med Taylor fløjter før målet og vi stopper med at spille, kan man ikke bruge VAR til at gennemse situationen. Arsenal kan nok godt være lidt utilfredse med at situationen ikke bliver færdigspillet, så man netop kunne bruge VAR til at se om Havertz tager med hænder eller giver Konaté en albue. Omend hvis Taylor mener han ser det, så er han jo som sådan forpligtet til at dømme frispark. Det bliver kun en diskussion fordi bolden ryger i mål i samme spilsekvens.
Arsenal tuder i måneder :D , Vi tuder altid og føler os dømt ude konstant og alle dommere er mod os :D

Dejlig med et point i sådan en kamp hvor vi endnu en gang spiller elendigt og er afhængige af enkeltmands præstationer og tilfældigheder.. Hvis vi i næste sæson skal starte uden Salah, Trent og VvD så bliver det fanme svært uden de 3 ville det ikke være mange point vi havde skrabet sammen..

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 28. okt, 2024 08:40

Oomph242 skrev:
mandag, 28. okt, 2024 02:18
sjampen skrev:
søndag, 27. okt, 2024 22:58
jensemand skrev:

Arsenal tuder i måneder :D , Vi tuder altid og føler os dømt ude konstant og alle dommere er mod os :D

Dejlig med et point i sådan en kamp hvor vi endnu en gang spiller elendigt og er afhængige af enkeltmands præstationer og tilfældigheder.. Hvis vi i næste sæson skal starte uden Salah, Trent og VvD så bliver det fanme svært uden de 3 ville det ikke være mange point vi havde skrabet sammen..
Ja, alle fans tuder altid over 50/50 afgørelser - og mener, at PGMOL konspirerer mod netop deres klub - det er rigtigt.

Og så må vi da vist takke de højere magter for, at vi har skrabet 22 p sammen i 9 kampe og vundet alt i CL indtil videre, når nu vi "spiller elendigt og er afhængige af enkeltmands præstationer og tilfældigheder."

Ps. i 2020/21 vandt City med 86 point. Jeg tror, at samme ca. samme antal kan være nok i denne sæson. Ingen hold er i hvert fald i nærheden af niveauet fra peak Klopp og Pep

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 29. okt, 2024 11:58

AJJ skrev:
mandag, 28. okt, 2024 08:40

Ja, alle fans tuder altid over 50/50 afgørelser - og mener, at PGMOL konspirerer mod netop deres klub - det er rigtigt.
Der er klart en tendens til tuderi.
Men problemet opstår jo netop som følge af der ikke er en forståelig linje. I Den ene kamp giver én forseelse rødt kort, imens en identisk hændelse i en anden kamp kun giver en verbal reprimande fra dommeren.

Denne inkonistens imellem kampene medfører stor tvivl og manglende forståelse af, hvorfor man I en kamp får rødt, imens den anden blot får skæld ud.

Det kan aldrig blive 100% ens, men PGMOL bør i den grad fokusere på at skabe en konsistens - så vil meget af kritikken og tvivlen forsvinde.

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 29. okt, 2024 12:37

TG12 skrev:
tirsdag, 29. okt, 2024 11:58
AJJ skrev:

Men problemet opstår jo netop som følge af der ikke er en forståelig linje. I Den ene kamp giver én forseelse rødt kort, imens en identisk hændelse i en anden kamp kun giver en verbal reprimande fra dommeren.

Denne inkonistens imellem kampene medfører stor tvivl og manglende forståelse af, hvorfor man I en kamp får rødt, imens den anden blot får skæld ud.

Det kan aldrig blive 100% ens, men PGMOL bør i den grad fokusere på at skabe en konsistens - så vil meget af kritikken og tvivlen forsvinde.
Det har du det ret i. Det er nok også bare konspirationsteorierne, jeg har det svært med.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 29. okt, 2024 14:54

TG12 skrev:
tirsdag, 29. okt, 2024 11:58
AJJ skrev:

Er helt på linje med, at PGMOL skal blive bedre til at følge en konsistent retningssnor, det er som om, at de fra weekend til weekend revurderer deres regelsæt og hvor hårdt de skal slå ned på X og Y ovenpå foregående scenarier og så bliver det netop voldsomt inkonsistent fra uge til uge nærmest. Men jeg mener alvorligt, at de bedste beslutninger bliver truffet af kompetente dommere med know how, der kan træffe beslutninger ud fra egne vurderinger af fodboldspillet. Det er lidt som en politiker, der skal kloge sig om det danske skolesystem, når vedkommende aldrig har sat en fod på en skole. Selv linjevogterne er reduceret til blot at vinke, hvem der er indkast til efterhånden.

Derudover så er bemandingen både i og udenfor VAR-rummet også bare for ringe i Premier League og de vælger stadig at køre med at tegne streger, mens alle andre ligaer har succes med semi-automated offsides. Det er som om, at Premier League altid vil være lidt finere og anderledes, men som altid ender de med at må indse, at de andre er foran og tilpasse sig, som de jo så også kommer til med semi-automated offside teknologi fra næste sæson. PGMOL er en dinosaur.

Det er også ved at blive et problem, at vi har Howard Webb som øverste person for PGMOL og som nu er ved at skabe sig et image, hvor han deltager i diverse medieindslag, podcasts, interviews og udsendelser, som var han en stjerne. Det virker ekstremt uprofessionelt.

Og så er især Michael Oliver simpelthen ikke dygtig nok. Der er stort set altid problematik, når Oliver er dommer eller i VAR-rummet og jeg undres gang på gang over hans håndtering af at sidde i VAR-rummet. Den ene kamp kalder han VAR og beder dommeren om selv at se den på video, UDEN at han har forsøgt at påvirke dommerens skøn forinden og den næste kamp, kalder han dommeren ud og se video, hvor han lige tilføjer sin egen mening. Ergo påvirker han dommerens skøn i den anden kamp. Og hvis Stuart Attwell kan taksere et spark i brystkassen fra Doku på Mac Allister som "Not enough for me", hvad skal man så ærlig talt tro om de her dommere? Det er jo så inkompetent, at jeg sagtens kan forstå dem, der rynker øjenbryn og tænker konspiration, for så elendig kan nogen dommer da forhåbentlig ikke være? Jo, ...åbenbart.

Og VAR skulle være tiltænkt at rette clear and obvious errors, men når fx Merinos mål kan tage så længe at vurdere om der er offside, så er der simpelthen noget galt i måden, hvorpå de håndterer VAR. Det er en farce uden lige og groft sagt kan man vel godt sige, at det kostede Ten Hag sit job i Man United i weekenden mod West Ham. Igen, groft sagt, for selvfølgelig var det ikke den kamp alene, der gjorde udfaldet, men pointen er, at de har al, al for meget indflydelse på fodboldkampe og resultater. Den opgave har de ikke vist sig voksen. Det er ekstremt beskæmmende, at pilen aldrig rigtig synes at pege fremad.

Deres slåen ned på, at man tjatter bolde væk, er i øvrigt også mere eller mindre stoppet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar