Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden Carabao Cup Semifinale 1. kamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ud i 60.min
1
14%
78 - Jarell Quansah
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
1
14%
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
1
14%
10 – Mac Allister. ud i 80.min
3
43%
17 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 60.min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 60.min
1
14%
66 - Trent Alexander-Arnold ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind i 80. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 7

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden Carabao Cup Semifinale 1. kamp

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 09. jan, 2025 09:05

Som sagt ligner Quansah en knægt, der er lettet, når han pilles ud. Det er utur med tanke på, hvordan han bragede igennem sidste sæson, men fodbold foregår også meget oppe i hovedet. Dog er det ikke utænkeligt, han har gået med et eller andet, for der har jo været sygdom i lejren med Szobozlai helt ude og mod United var der snak om, at Diaz m.fl. havde døjet med lidt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 09. jan, 2025 09:07

Jeg forstår ikke pessimismen her i tråden. Vi har spillet to lunkne kampe, hvor den ene var uafgjort hjemme mod Scum og så taber vi sent 1-0 ude til Tottenham i en turnering, der altså er fuldkommen ligegyldig. Vi har lige overstået et juleprogram med imponerende sejre, hvor vores nærmeste rivaler har tabt point. Come on! Vi er på vej mod noget stort!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 09. jan, 2025 09:40

Og så synes jeg forresten vi også skal tage det positivt, at det ene mål vi trods alt lukker ind, det sker med en mand færre på banen. Vi har egentlig godt styr på det defensivt indtil Tsimikas må ud og behandles. Så efter lidt betænkning, synes jeg egentlig vi defensivt spiller en hæderlig kamp og min kritik i går måske var lidt malplaceret. Synes faktisk vi var stærkest defensivt, da Endo spillede centerforsvarer. Konaté skal lige i gear, men igen, scoringen sker fordi vi er en mand i undertal og blottet ovre i den side af banen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 09. jan, 2025 09:44

Tom_Jorsal skrev:
torsdag, 09. jan, 2025 09:07
Jeg forstår ikke pessimismen her i tråden. Vi har spillet to lunkne kampe, hvor den ene var uafgjort hjemme mod Scum og så taber vi sent 1-0 ude til Tottenham i en turnering, der altså er fuldkommen ligegyldig. Vi har lige overstået et juleprogram med imponerende sejre, hvor vores nærmeste rivaler har tabt point. Come on! Vi er på vej mod noget stort!
Scum i deres nuværende forfatning burde vi have givet røvfuld. Det er dybt problematisk spillerne nærmest kollektivt havde en off-day eller tog for let på kampen imod dem.

Kampen i går - ja turneringen er ligegyldig, men når Arne stiller et forholdsvist stærkt hold - der igen virker selvfede og fejler et utal af simple aflveringer, så er det sku for ringe. Havde Arne roteret max havde jeg trukket på skulderen, men holdet han satte gav altså prej om man faktisk gerne ville vinde kampen..

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 09. jan, 2025 09:52

TG12 skrev:
torsdag, 09. jan, 2025 09:44
holdet han satte gav altså prej om man faktisk gerne ville vinde kampen..
Lignede nu mere, de gik efter en uafgjort, så man havde Anfield til at udrydde Spuds. Det kommer de også til. Liverpool går videre. Vi var i øvrigt en heldig Dragusin fod på mållinjen fra at komme foran, nøjagtig som mod Man U.
Senest rettet af JudgeArdaStudge torsdag, 09. jan, 2025 09:56, rettet i alt 1 gang.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 09. jan, 2025 09:55

TG12 skrev:
torsdag, 09. jan, 2025 09:44
Tom_Jorsal skrev:
torsdag, 09. jan, 2025 09:07
Scum i deres nuværende forfatning burde vi have givet røvfuld. Det er dybt problematisk spillerne nærmest kollektivt havde en off-day eller tog for let på kampen imod dem.

Kampen i går - ja turneringen er ligegyldig, men når Arne stiller et forholdsvist stærkt hold - der igen virker selvfede og fejler et utal af simple aflveringer, så er det sku for ringe. Havde Arne roteret max havde jeg trukket på skulderen, men holdet han satte gav altså prej om man faktisk gerne ville vinde kampen..
Ja, det var ekstremt skuffende at spille uafgjort mod United, men de der kampe er næsten altid 50/50. Vi spillede også uafgjort hjemme mod dem sidste i '23. Pisse irriterende, men ikke en katastrofe. Kampen i går er sgu lige meget. Vi fører PL med 6 point med en kamp i hånden og har været helt suveræne i CL. Det er der, vores fokus bør ligge. Før sæsonen havde vi jo alle givet en arm for at stå i den her situation på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 09. jan, 2025 09:59

Tom_Jorsal skrev:
torsdag, 09. jan, 2025 09:55
Vi spillede også uafgjort hjemme mod dem sidste i '23.
Sidder lidt med følelsen af, at vi er større favoritter på Old Trafford for tiden end på Anfield. Det er der to grunde til:

A) Man United har ikke samme pres på Anfield fra deres fans til at skulle levere. De kan kun overraske positivt.

B) Amorim har talt dem så langt ned, så teoretisk set, kan de kun overraske positivt. Dvs. de var inden kampen gjort til et hold, der ikke var "krav" til også skulle spille flot og offensivt bold.

På den korte bane et godt træk af Amorim, problemet er bare, at de møder hold, hvor de automatisk vil være set som favorit og så har han fået talt dem ned under gulvbrædderne og vel at mærke en samling spillere, der virker til at have enorm lav moral og ofte endnu mindre arbejdsvilje, så længe modstanderen ikke hedder Liverpool.

Så ja, vi kan ærge os over resultaterne i 2025, men det kunne være værre, man kunne holde med Man United.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 09. jan, 2025 10:51

Ifht at Slot stiller stærkt i Carabao cuppen - mon så ikke han tænker, at det umiddelbart er den nemmeste vej til et trofæ i hans sæson ? Ligenu ligner det jo Klopps sidste sæson, da vi ligger godt til i alle 4 turrneringer - men vi så hvor hurtigt det kan gå i sidste sæson.
Og et "lille" trofæ i Slots første sæson, er trods alt bedre end ikke noget trofæ.
Og det virker jo til at de resterende hold også stilller stærkt i denne "lille" turnering.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 09. jan, 2025 11:03

mortenbak skrev:
torsdag, 09. jan, 2025 10:51
Ifht at Slot stiller stærkt i Carabao cuppen - mon så ikke han tænker, at det umiddelbart er den nemmeste vej til et trofæ i hans sæson ? Ligenu ligner det jo Klopps sidste sæson, da vi ligger godt til i alle 4 turrneringer - men vi så hvor hurtigt det kan gå i sidste sæson.
Og et "lille" trofæ i Slots første sæson, er trods alt bedre end ikke noget trofæ.
Og det virker jo til at de resterende hold også stilller stærkt i denne "lille" turnering.
Tror mere det var et spørgsmål om, hvem vi møder på lørdag. Ventede der en vigtig Premier League kamp, tror jeg holdbilledet havde set anderledes ud i går, men de bærende spillere skal først på banen igen på tirsdag.

Besvar