Fulham FC - LFC >> Kamptråden PL runde 31

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ud i 82. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
2
22%
8 – Dominik Szoboszlai ud i 55. min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 55. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind i 55. min.
3
33%
19 - Harvey Elliott ind i 55. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 67. min
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind i 67. min.
3
33%
14 - Federico Chiesa ind i 82. min.
1
11%

Afgivne stemmer: 9

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden PL runde 31

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 06. apr, 2025 17:07

Det mest positive er vel at Arsenal kun tager et enkelt point på os.

Spillerne må gerne vise at de gerne vil vinde mesterskabet.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 06. apr, 2025 17:14

Forsvaret sejlrede, og Mo Salah var endnu en gang blind passager, for nu at blive i det maritime sprogvalg. Vi lukker i den grad selv Fulham ind i kampen med så utroligt mange gaver, at man skulle tro det var 2 X Harry Maguire vi havde i vort midterforsvar, og da først Fulham lugter blodet fra det sårede dyr, så bider de sig fast og kæmper for hver en bold og duel.

Der kan peges mange fingre, men det er vigtigere at komme videre, få nulstillet hovedet, og få trænet godt op imod næste modstander, som er West Ham på søndag kl. 15:00 på Anfield. Der skal vi hente 3 point, og så tror jeg også Arse sætter point til mod thomas Frank & Co., fordi Real Madrid kampen fylder alt for meget i hovederne på dem.

Skemaet for indløbet mod nr. 20 er ajourført:

Billede
Vi SMADRER det PIShold !

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » søndag, 06. apr, 2025 17:16

Så endte Arsenal alligevel med at have en bedre weekend end os. Vi skal håbe at de ender med at smide endnu flere point, for Liverpool ligner stadig et hold som er helt og aldeles færdige.

Smider det hele i første halvleg med et forsvar som lignede de havde været på druk det meste af ugen. Kontate så meget Bambi på glatis at man savner Mamadou Sakho, Van Dijk som lignede en der ikke mente fodbold var en kontaktsport og tabte enhver duel han havde idag og Robertson der spiller som han plejer. Det blev rigtig dyrt, at der skulle spares transfermidler og ikke hentet den VB som vi akut mangler. Jones var OK, men hans rolle gjorde at han konstant var ude af position, hvilket er noget underligt af Slot når Fulhams venstreside netop er deres offensive side.

Mac Allister spiller en OK kamp og Gravenberch spiller sig op, men vi så godt nok også den anden side af medajlen ved at have netop sådanne to typer på banen. Ikke en duel vandt de i første halvleg og Fulham vadede lige igennem os. Szobozlai med en disasterclass. En kamp der måske skulle have haft Endo bag Grav og Macca, for at give mere kontrol og sikkerhed ig frigøre dem offensivt. Et defensivt skridt for at tage to offensive.

Gakpo med en horribel præstation og det er nu cementeret at Diaz sidder tungt på den venstrekant. Det vil være en eklatant fejl at sælge ham, selvom han kan være frustrerende med sine sidste berøringer og derfor manglende G/A. Jota var usynlig som han plejer, men fik den ene chance i starten af 2. halvleg som kunne have ændret kampen totalt. Desværre brændte han. Salah usynlig igen og det ligner endnu engang at vi har kørt ham træt til at slutte sæsonen. Utroligt at vi aldrig lærer det. OK indhop af Elliott, Bradley og Nunez, synd at Elliott ikke scorer på den store chance.

Dumt, dumt pointtab der endnu engang skyldes at vi ikke er klar og slet ikke mentalt er sat op. Det bliver tungt når vi ender med at smide mesterskabet, for nogle af spillerene har da vist allerede besluttet hvad mesterskabsbonussen skal bruges på. De har bare glemt at skyde bjørnen. Og endnu engang ser vi et hold som viser langt mere vilje og intensitet end os. Det må være dybt bekymrende for Slot, uanset at han går mere ind for kontrollerede indsatser end vi er vant til.

Lad os håbe at West ham hjemme og Leicester ude, to rigtig dårlige hold, er kuren og ikke et spark endnu længere mod afgrunden. Også skal vi vidst holde rigtig meget med Brentford i næste runde, Bournemouth i runde 35 og Newcastle i runde 37. Føj for helvede hvor er det pinligt.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 06. apr, 2025 17:16

Arne er desværre ikke helt så dygtig som vi tror og håber. Det er naivt at tro man kan spille med den samme stamme af spillere en hel sæson i Premier League. Han bliver simpelthen nød til at bruge nogle flere spillere. Og forsøget med Curtis på backen, når Bradley er spilleklar, ja det er bare torske dumt
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 06. apr, 2025 17:24

Redtothebone skrev:
søndag, 06. apr, 2025 17:04
TG12 skrev:
søndag, 06. apr, 2025 16:56
Det her må falde på Slot han skal holde bedre styr på deres motivation og holde hovedet koldt.

Det er for ringe
Aaah synes nu den falder på at alle forsvars spiller stod i kø for at lave fejl og var uopmærksomme, det er jo ikke miniput spillere de bør sgu selv kunne motivere og koncentrere sig på det her niveau.
Forsvaret så også skidt ud imod Everton.

Konate og VVD virkede ude af sync.

Det burde Slot simpelthen adressere inden idag.

Jones var ikke særlig god på HB og han burde tidligere have overvejet at smide Bradley eller Quansah ind måske allerede efter 35’.

Derudover har offensiven generelt bare ikke fungeret længe. Der mangler kreativitet, vi spiller langsomt og når chancen kommer mangler skarphed.

Visse af tingene kunne måske være klaret med mere rotation. Chiesa, og Eliott gjorde hæderlige indhop. Alligevel behandles de som hail Mary mulgheder og kommer kun i spil i momenter af desperation.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 06. apr, 2025 19:19

Røv og nøgler og eklatante fejl på fejl. Alligevel kunne vi have taget alle tre point, men skarpheden manglede.

Heldigvis går vi ind i en periode, hvor kampene ligger med en uges mellemrum. Det kan forhåbentlig give spillerne tid nok til at restituere sig og få ladt batterierne op, for Arne er jo ikke meget for at rotere i de startende elleve må man sige. Har stadig ro i maven og tro på, vi nok skal køre den sikkert hjem.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 06. apr, 2025 19:52, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Indlæg af jensemand » søndag, 06. apr, 2025 19:48

Dommedagsstemningen hos nogen er da til at tage at føle på herinde, det var ikke godt i dag, og især ikke i første halvleg, med nogle sindssyge blundere i forsvaret hvilket vi desværre har set et par gange de sidste par kampe. Derfra til at få det til at lyde som om vi er ved at smide mesterskabet og at det er pinligt og at vi i den grad skal håbe på hjælp fra andre hold mod Arsenal er måske lige at stramme den. Vi skal helt klart spille bedre end i dag, men hvis man ser på de sidste 10 kampe er vi altså ligaens mest formstærke hold, og 4 point bedre end Arsenal i den periode, så helt skidt har det ikke været selvom vores spil ikke er sprudlende.

Nu skal Slot og spillerne lige se hinanden i øjnene og blive enige om at de knokler røven ud af bukserne og kæmper for hver eneste bold den næste halvanden måned og så fejrer et fortjent mesterskab, og så er der helt klart nogle ting der taktisk skal kigges på for Slot, samt nogle spillerindkøb og salg der skal klares og så er vi klar igen, men slå lige koldt vand i blodet gutter og gutinder
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » søndag, 06. apr, 2025 20:05

sjampen skrev:
søndag, 06. apr, 2025 17:16
Smider det hele i første halvleg med et forsvar som lignede de havde været på druk det meste af ugen. Kontate så meget Bambi på glatis at man savner Mamadou Sakho, Van Dijk som lignede en der ikke mente fodbold var en kontaktsport og tabte enhver duel han havde idag og Robertson der spiller som han plejer. Det blev rigtig dyrt, at der skulle spares transfermidler og ikke hentet den VB som vi akut mangler. Jones var OK, men hans rolle gjorde at han konstant var ude af position, hvilket er noget underligt af Slot når Fulhams venstreside netop er deres offensive side.
De kan jo ikke engang finde ud af at forlænge med vores eksisterende spillere.

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 06. apr, 2025 22:00

Fowler89 skrev:
søndag, 06. apr, 2025 20:05
sjampen skrev:
søndag, 06. apr, 2025 17:16
De kan jo ikke engang finde ud af at forlænge med vores eksisterende spillere.
Havde de købt spillere - havde vi nok heller ikke panikket ligeså meget som vi gør over de manglende kontraktforlængelser.

Salah viste ikke han fortjener en ny kontrakt. VVD var ingenlunde prangende.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 06. apr, 2025 23:12

TG12 skrev:
søndag, 06. apr, 2025 16:21
richs skrev:
søndag, 06. apr, 2025 16:19
Det er ikke meget vi får skabt, det meste af foråret har vi være hakkene trods point.
Vi ligner ikke et mesterhold, vi har svært ved at dominere kampene.
Salah er totalt stemplet ud, mon han har skrevet under på en ny kontrakt så han tager en slapper, fordi han ikke skal forhandle løn længere…?
Man er fanme et skrarn hvis man sviner Salah efter denne sæson. Uden ham og VvD var vi ikke endt i top 4...

Kampe 45 - mål 32 - assist 22 - spille minutter 3.876 - Manden er snart 33 år..

Bock

Indlæg af Bock » mandag, 07. apr, 2025 02:20

OK, jeg er et skarn. Jeg anerkender fuldt ud, hvad Salah har gjort i foregående - og ikke mindst i denne sæson - men man kunne måske overveje en bænkpause, for han har pænt sagt lignet en pose lort den seneste måned (og nu er jeg venlig). Jeg synes bogstaveligt talt, at han er alle tiders! Men lige nu er han blind passager, og jeg kan ikke kende ham...Jeg tror, både Klopp og Slot nærmest er bange for at sætte ham udenfor - fysikken er der jo intet at udsætte ham på, men det udelukker jo ikke noget psykisk, hvilket jeg slet ikke skal kloge mig på. Faktum er vel, at han de senere kampe er dalet i niveau, Jeg kan ikke lide at kritisere ham, men det virker som, der er en rytme, han skal have brudt...

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 07. apr, 2025 07:56

Bock skrev:OK, jeg er et skarn. Jeg anerkender fuldt ud, hvad Salah har gjort i foregående - og ikke mindst i denne sæson - men man kunne måske overveje en bænkpause, for han har pænt sagt lignet en pose lort den seneste måned (og nu er jeg venlig). Jeg synes bogstaveligt talt, at han er alle tiders! Men lige nu er han blind passager, og jeg kan ikke kende ham...Jeg tror, både Klopp og Slot nærmest er bange for at sætte ham udenfor - fysikken er der jo intet at udsætte ham på, men det udelukker jo ikke noget psykisk, hvilket jeg slet ikke skal kloge mig på. Faktum er vel, at han de senere kampe er dalet i niveau, Jeg kan ikke lide at kritisere ham, men det virker som, der er en rytme, han skal have brudt...
Hvem har vi der skal spille i stedet for Salah?

Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 07. apr, 2025 09:46

Oomph242 skrev:
søndag, 06. apr, 2025 23:12
TG12 skrev:
søndag, 06. apr, 2025 16:21
richs skrev:
søndag, 06. apr, 2025 16:19
Det er ikke meget vi får skabt, det meste af foråret har vi være hakkene trods point.
Vi ligner ikke et mesterhold, vi har svært ved at dominere kampene.
Salah er totalt stemplet ud, mon han har skrevet under på en ny kontrakt så han tager en slapper, fordi han ikke skal forhandle løn længere…?
Man er fanme et skrarn hvis man sviner Salah efter denne sæson. Uden ham og VvD var vi ikke endt i top 4...

Kampe 45 - mål 32 - assist 22 - spille minutter 3.876 - Manden er snart 33 år..
Salah har været god og vi har meget at takke ham for både i denne sæson, men også tidligere sæsoner.

Dog synes jeg der er et mønster i Salah præstere bedst når han har en "point-to-prove" f.eks. optil kontraktforlængelser, eller at han kommer tilbage til England.

Hans klart bedste sæson var hans første sæson hos os, her var hans point to prove nok at vise han kunne begå sig i PL

Hans næstbedste (før denne) var i 21/22, hvor han sjovt nok også forhandlede kontrakt, og han ville være en af ligaens
bedst lønnede, men klubben var tilbageholdene hermed.

Denne sæson, som tegner til at blive hans næstbedste var også i forbindelse med kontrakt forhandling, hvor lønnen måske også har været en faktor.

Hans drop, fra at være helt flyvende til de sidste 6 uger at være ganske middelmådig kan jeg ikke lade være med at koble til om det er fordi han har fået den kontrakt han jagtede og nu kan "slappe af". Da der har været lidt en tendens at Salah bare er bedre når han skal bevise noget.

Alt snakken om at han skal være verdens bedste synes jeg også falder fra hinanden når han nærmest i alle sæsoner har en periode, hvor han er lagt fra sit topniveau. Alle spillere også de bedste har dårlige kampe, men de allerbedste har ikke perioder på 4-8 uger, hvor de er milevidt fra deres topniveau. Det er måske 1-2 kampe hvor efter de er tilbage på det solidt høje bundniveau. Der synes jeg Salah mangler noget for virkelig at rykke i kategorien top 5 i verden. Van Dijk er langt tættere på den kategori og det kan kun begrædes han blev snydt af Messi for en Balon D'or.
Senest rettet af TG12 mandag, 07. apr, 2025 12:12, rettet i alt 1 gang.

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 07. apr, 2025 09:49

Fowler89 skrev:
mandag, 07. apr, 2025 07:56
Bock skrev:OK, jeg er et skarn. Jeg anerkender fuldt ud, hvad Salah har gjort i foregående - og ikke mindst i denne sæson - men man kunne måske overveje en bænkpause, for han har pænt sagt lignet en pose lort den seneste måned (og nu er jeg venlig). Jeg synes bogstaveligt talt, at han er alle tiders! Men lige nu er han blind passager, og jeg kan ikke kende ham...Jeg tror, både Klopp og Slot nærmest er bange for at sætte ham udenfor - fysikken er der jo intet at udsætte ham på, men det udelukker jo ikke noget psykisk, hvilket jeg slet ikke skal kloge mig på. Faktum er vel, at han de senere kampe er dalet i niveau, Jeg kan ikke lide at kritisere ham, men det virker som, der er en rytme, han skal have brudt...
Hvem har vi der skal spille i stedet for Salah?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Godt spørgsmål.

Jeg synes det kunne være spændende at have prøvet Chiesa der, og evt. sætte Salah på toppen da Jota og nunez ikke just har præsteret som 9'er.

Hvis det ikke fungerede med Chiesa kunne han jeg blive skiftet ud ved halvleg.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » mandag, 07. apr, 2025 10:42

Det er hævet over enhver diskussion, at Salah og VvD har været de bærende kræfter i denne sæson. Derfor er det desto mere mærkbart når niveauet i deres præstationer falder. For et par måneder siden var det en no-brainer at forlænge med begge spillere - nærmest uanset vilkårene. Men tager man niveauet den seneste tid i betragtning - sammenholdt med et faktum at de fylder hhv 33 og 34 til sommer - så forstår man godt at klubben ikke uden videre har lagt kæmpekontrakter på bordet. Det må derfor vurderes, hvor sandsynligt det er at de kan levere konsistent på eller nær deres topniveau i de kommende sæsoner. Selv er jeg virkelig i tvivl.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar