Leicester City FC - LFC >> Kamptråden PL runde 33

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
11%
84 – Conor Bradley ud I 70. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
1
11%
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
1
11%
8 – Dominik Szoboszlai ud i 70 min.
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 94. min.
2
22%
18 – Cody Gakpo ud I 59. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind i 59. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 70. min.
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ind i 70. min.
4
44%
17 - Curtis Jones ind i 94. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 9

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Leicester City FC - LFC >> Kamptråden PL runde 33

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. apr, 2025 08:04

Billede

Indgangsbøn:
One down - Two to go!! Et citat fra Steven Gerrard i klyngen med hele holdet efter at Manchester City den 13. april 2014 blev sendt retur til Scumchester med et 2-3 nederlag, ligger lige for på tungen og brænder. Men det forfærdelige videre forløb, hvor Brendan Rodgers hold smed et mesterskab, hvor de næsten havde hænderne på trofæet, gør at jeg ikke tør risikere hverken hybris med efterfølgende nemesis eller jinx! Dengang spillede vi som en drøm, bortset lige fra tredje- og andensidste kamp i turneringen den sæson, i skarp kontrast til det pauvre spil vi har leveret på det sidste. Der er blevet nævnt "Angst vor dem Sieg" eller på godt dansk "gummiben" i kommentarerne her på Forum. Så det kan ikke komme hurtigt nok, at vi får de to sejre der skal til, for at binde en smuk sløjfe på gaven til alle os fans: Mesterskab nummer 20. På kamptidspunktet kan Leicester være 100% sikker nedrykker, såfremt West Ham får point hjemme mod Southampton og Wolves får point på Old Trafford. Begge ting kan jo snildt ske :D . Hammers og Wolves ligger med 35 point lige over stregen, og Leicester har pt 18 point, så de kan max nå 36. The Foxes fyrede manager Steve Cooper efter 12. runde af sæsonen, og Ruud van Nistelroy, som ikke blev fundet god nok til at køre Manchester FU helt i sænk, blev hyret ind som manager i stedet. Det har ikke været nogen succes. De lå på 16. pladsen da de fyrede Cooper, og nu er de groet uhjælpeligt fast på 19. pladsen. De har 5 skadede spillere, hvoraf jeg kun kender Wout Faes en smule, primært fordi mit forrige besøg på Anfield var mod Leicester, hvor Liverpool vandt 2-1 takket være to selvmål af Wout Faes. Viktor Kristiansen meldes klar igen, efter han stod over i sidste spillerunde af personlige årsager. Leicester havde en stabil periode i PL fra 2014 til 2022, bl.a. med det vanvittige mesterskab til Claudio Rainieris mandskab i 2015/16 sæsonen, men nu er de ved at udvikle sig til elevatorhold mellem PL og Championship:
Billede
Lad os bare gi' dem det sidste nøk ind i elevatoren og retur til Championship på søndag.

Indbyrdes statistik PL:
Billede
Liverpool sejr i 57% af kampene og uafgjort i 17%. LFC er TÅRNhøj favorit. Mo Salah har i 12 kampe mod Leicester scoret 11 mål mod The Foxes, alle fra åbent spil, og han har stået bag 3 assists mod dem. Det må være på tide, at Stuart Attwell dømmer et straffe til LFC, så Mo kan komme ud af scoringstørken (Ingen kampoptakt uden et lille grumpy grynt om Mo Salah ;) )

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Sidste opgør var Boxing Day på Anfield, hvor Foxes blev sendt hjem med et 1-3 nederlag. Se højdepunkter her:
Sidste match på King Power Stadium var 15. maj 2023, hvor LFC med en sikker 3-0 sejr var med til at skubbe Leicester ind i elevatoren ned til Championship kælderen. Se højdepnkter - 2 Curtis kasser og en Trent frisparksperle her:
For i øvrigt en LFC sejr, som var kraftigt medvirkende til at holde de bitre bysbørn fri af nedrykning, som slutstillingen fra PL 2022/23 viser:
Billede

Formbarometer PL:
Billede
Tjah - Favoritværdigheden bliver jo ikke mindre af at kigge på formbarometeret......

Statistik hele sæsonen PL:
Billede
I runde tal indkasserer Foxes i snit det antal mål, som LFC scorer og LFC indkasserer i snit det antal mål, som Foxes scorer.
Gode gamle Jamie Vardy er stadig Leicester-topscorer, og nr. 2 på assistlisten:
Billede
Han har dog ikke scoret siden 25. januar da han nettede mod Spurs.

Liverpool:
I skrivende stund er det kun Skærtorsdag, og der er længe til søndag, men alle siger jo, at Arne Slot kun har tillid til 12-13-14 mand, så det burde vel ikke være så svært at sætte en start 11'er, så det prøver jeg:

Keeper: Alisson Becker viste i søndags mod Hammers, at han er i en klasse for sig.

Forsvar: Bradley er forhåbentlig klar til at få endnu flere spilleminutter denne gang, og er et sikkert valg på HB. VB derimod ..... det er sgu snart et valg mellem pest eller kolera. Tsimikas virker resigneret, og har helt ærligt - bortset fra bitte små glimt - haft klassen til at være andet end back up spiller. Robertson HAR været god, men er det saftsuseme ikke mere. Det er lige før jeg tænker: Kan Curtis Jones spille en VB? ....eller Quansah? Jeg må lige finde en mønt..... plat: Tsimikas og Krone: Robertson... Det blev Krone, så jeg håber ikke Robbo kroner tilliden med endnu et selvmål. Det værste er, at usikkerhederne har som kryberust fra backpositionerne sneget sig ind i midterforsvaret, hvor både Konaté og VVD efterhånden er garanter for at skabe 1-2 farlige situationer til modstanderne i hver kamp. Men de starter selvfølgelig begge.

Midtbanen: Gravenberch - Mac Allister og ........øhh Szobo eller Curtis? Ingen af dem viste noget der er værd at skrive om mod Hammers, men Curtis Jones har trods alt scoret 3 kasser i de sidste 2 kampe mod Leicester, så han får chancen.

Angreb: Mo Salah spiller jo altid, og denne gang scorer han på et straffespark! Der kan heller ikke være tvivl om, at Luis Diaz starter på venstre fløjen, da Gakpo langtfra er kommet i omdrejninger endnu efter sin skadespause. På toppen falder Slots valg nok på Jota, eller vælger han at prøve Chiesa fra start? Jeg tror det næppe, men det kunne ellers være et meget håndgribeligt signal til Darwin Nunez' agent, at han godt kan begynde netværksarbejdet med at finde en ny klub. Nahh - Det har han sikkert været i gang med længe.

Så mit bud på Slots 11 startere er:
Billede

Lad mig lige understrege, at hvis nu Slot læser med herinde, og synes Curtis Jones skal prøves på VB, så træder Szobo selvfølgelig ind i start-11.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Leicester City FC - LFC >> Kamptråden PL runde 33

Indlæg af Emmy » torsdag, 17. apr, 2025 09:41

Man kan ikke blive sendt hjem med et 2-3 nederlag GSM. Det er simpelthen ikke muligt. Det var dagens sorte skole.
Curtis skal selvfølgelig ikke spille venstreback. Vi har to i truppen der er spilleklar, det må blive en af dem. Jeg ser gerne Robbo fra start. Den anden type eksperimenter er noget man stopper med omkring U12 rækkerne.
Jeg ser gerne Harvey spille på midten med Ryan og MacA.
Og de tre Infront giver efterhånden sig selv ser det ud til. Gakpo er ikke kommet i gear efter sin skade desværre og Darwin får ingen spilletid.
Salah laver et flot hattrick i kampen, wait for it
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 17. apr, 2025 09:53

Igen er min bøn til min højere magt en sejr.
Igen er min bøn at vi finder formen og viser at vi ER de værdige vindere.
Et mesterskab smager altid sødt, men lidt god bold her i de sidste kampe ville være skønt.
Jeg forstår ikke helt, hvis gummiben skulle være problemet. Vi fører med 13 point, det burde give den ro og tro der behøves for proffessionelle stjerner.

Kom så drenge!
YNWA

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 17. apr, 2025 10:16

Emmy skrev:
torsdag, 17. apr, 2025 09:41
Man kan ikke blive sendt hjem med et 2-3 nederlag GSM. Det er simpelthen ikke muligt. Det var dagens sorte skole.
Curtis skal selvfølgelig ikke spille venstreback. Vi har to i truppen der er spilleklar, det må blive en af dem. Jeg ser gerne Robbo fra start. Den anden type eksperimenter er noget man stopper med omkring U12 rækkerne.
Og de tre Infront giver efterhånden sig selv ser det ud til. Gakpo er ikke kommet i gear efter sin skade desværre og Darwin får ingen spilletid.
Og jeg har erfaret, at eksperimenterne starter op igen når man rammer alderen for old-boys bold. :lol:

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 17. apr, 2025 12:10

Emmy skrev:
Det er sgu da rart, at man ved at provokere tilstrækkeligt meget, kan få sat gang i lidt tidlig debat om en kommende kamp

Point taken mht "rejse hjem med 2-3 nederlag". Den vendte sgu lige forkert inde i hovedet. Du er nu offidielt på prospekt-listen, som kommer i spil når Rektor for DSK en dag træder tilbage
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » torsdag, 17. apr, 2025 17:09

RedRedRed skrev:
Emmy skrev:
Og jeg har erfaret, at eksperimenterne starter op igen når man rammer alderen for old-boys bold. Billede
Ja det er typisk der man begynder at trække lod om pladserne på holdkortet Billede
Senest rettet af Emmy torsdag, 17. apr, 2025 17:09, rettet i alt 1 gang.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » fredag, 18. apr, 2025 11:49

Er der nogen steder i Aalborg man bør se kampen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 18. apr, 2025 12:32

Fowler89 skrev:
fredag, 18. apr, 2025 11:49
Jeg synes, at jeg tidligere har hørt om John Bull Pub i Aalborg
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » fredag, 18. apr, 2025 20:57

Cynwal skrev:
fredag, 18. apr, 2025 12:32
Fowler89 skrev:
fredag, 18. apr, 2025 11:49
Jeg synes, at jeg tidligere har hørt om John Bull Pub i Aalborg
Jep John Bull viser den med garanti. Der kan dog desværre være begrænset med plads. I så fald viser Old Irish den nok også i Jomfru Ane gade.

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » lørdag, 19. apr, 2025 10:58

Fuld smadder!

Forhåbentlig bliver det : Alisson, Bradley, Konate, Van Dijk, Robertson(Han er godt nok ikke god længere), Gravenberch, Mac Allister, Szoboszlai, Diaz, Jota, Salah.

Jeg vælger Szoboszlai over Jones fordi at han har nogle gode løb ind i boksen, det tror jeg kan gøre ondt på Leicester selvom de nok stiller sig ned.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Jonas
Geografisk sted: AAr
Alder: 41
Kontakt:

Indlæg af Jonas » søndag, 20. apr, 2025 09:07

Vi vinder 2-0
Simpel as that :)

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » søndag, 20. apr, 2025 10:48

Vi bliver mestre i dag

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 20. apr, 2025 11:57

Jonas skrev:
søndag, 20. apr, 2025 09:07
Vi vinder 2-0
Simpel as that :)
Den er købt. Welcome back Jonas

Vil bare have spilletid til Chiesa i dag. Så ham gerne blive subbed ind på 9eren.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 20. apr, 2025 16:24

Vi bliver ikke mestre i dag, men der skal stadig 3 point på kontoen, og Slot har valgt disse 11 til at starte:

Billede

Så Tsimikas isf Robertson (det blev så altså IKKE Curtis Jones ;-) )

1 - Alisson Becker

84 – Conor Bradley
5 - Ibrahima Konaté
4 – Virgil Van Dijk
21 - Kostas Tsimikas

38 - Ryan Gravenberch
10 – Mac Allister
8 – Dominik Szoboszlai

11 - Mohamed Salah
7 - Luis Diaz
18 – Cody Gakpo
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 20. apr, 2025 17:15

For h... ingen Chiesa! Det er åbenbart ham og Nunez, der kæmper om den sidste plads på det samlede holdkort.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar