Indgangsbøn: Titelkampen der (heldigvis) blev væk:
Det KUNNE have været spændende, hvis denne kamp var den, der ville afgøre hvem der vinder mesterskabet! Men jeg har det SÅ godt med, at Mesterskab Nr. 20 er i hus før denne kamp. Det er ikke det samme som, at jeg er ligeglad med resultatet. Nu har holdet fået overstået deres "tømmermænds-kamp" i søndags! Så nu er det tid til en sejr over gunners - meget gerne en sikker sejr - som vil medvirke til at slå 2 streger under Liverpools mesterskab, som værende det rigtige resultat. Mikael "Klynk" Artetas hold har lidt mere på spil end LFC, da deres CL plads rent teoretisk stadig kan pisses væk. Det kræver dog nok, at de taber de 3 sidste kampe, hvor kampen på søndag er den 3. sidste. Ugen efter møder de formstærke Newcastle, godt nok på hjemmebane, men jeg er sikker på Arse får CL-pladsen i sidste runde, når de møder nedrykkeren Southampton nede på Sydkysten. Det vil bringe dem på 70 point (der er regnet med at de taber til LFC og Newcastle), og 70 point er det maximale, som Forest på den nuværende 6. plads (som giver Europa League) kan nå, efter deres formdyk på det sidste. Og Arse har pt +33 i målscore hvor Forest har +12. I skrivende stund har gunners i aften en svær udekamp mod PSG i Paris, hvor de er bagud 1-0 efter PSG vandt i London. Jeg er ret sikker på, at PSG går videre, og det hænger jeg primært på, at deres gunners hjerne og stor del af motoren på deres midtbane, Martin Ødegaard, ser ud til at have fået et formdyk. Fans snakker tit om vigtigheden af, at "sende et signal". Det med at sende et signal, tror jeg mere eksisterer i bevistheden hos os fans, end det er noget som spiller en rolle i bevistheden og motivationen hos de topatleter, som udgør holdene i Premier League. Men ikke desto mindre, vil en LFC sejr være endnu en pind i ligkisten for andre fans' nedgørelse af Liverpools mesterskab, som værende mere vundet på grund af andre holds dårlige sæson, end værende et resultat af en fantastisk Liverpool sæson.
PS: Hold kæft hvor er jeg glad for at se debataktiviteten her på Forum for tiden. Det er sindsygt dejligt at vågne tidligt, og så se, at der ligger indlæg både i "Dagens kampe" og også i kamptråden fra i søndags, hvor nogen ligefrem begynder at kigge frem mod Arse kampen. Yderligere har der været gang i "hvem skal ind" tråden, med mange gennemtænkte og velargumenterede indlæg. ...og samtidig indlæg, hvor der bliver lyttet efter modpartens argumenter, og så debattere sagligt tilbage. Det er DET Forum vi skal have, og det giver blod på tanden til at sidde her kl 6 om morgenen på en dødsyg onsdag, og så skrive kampoplæg, fordi det føles som om der er interesse for det.

Indbyrdes statistik PL:

Et lille overtag til Liverpool, og så viser statistikken en tydelig tendens til, at sejrene går til hjemmeholdet. Det håber vi holder på søndag!
Sidste 5 indbyrdes opgør PL:

Ingen LFC sejre i de sidste 5 PL opgør. Det er usædvanligt i en kampoptakt! Vi skal tilbage til 16. marts 2022, for at finde sidste LFC sejr i PL, hvor Klopps tropper vandt sikkert 2-0 på Emirates efter scoringer fra Jota og Firmino. Tager vi andre turneringer med, skal vi dog kun tilbage til 7. januar 2024, hvor Liverpool vandt 2-0 i London i tredje runde af FA Cup'en.
Formbarometer PL:

For første gang i hele sæsonen har LFC 2 nederlag i de sidste 5 kampe. Det er dog småting i forhold til gunners "punktering" med kun 6 point ud af 15 mulige i de sidste 5 PL kampe. Er Mikael Arteta ved at udvikle sig til Mr. "Lige ved og næsten" eller på engelsk: Mr. Close but no Cigar!? Der er pumpet kæmpe summer i spillertruppen, og alt der er at forevise af rigtige trofæer er en FA Cup sejr i 2020. Jeg regner ikke det udvandede Charity Shield, hvor Arse vandt i 2020 og 2023 (deltog som 2'er i PL efter Man City vandt PL og FA-Cup). Så Arteta er til eksamen i aften i Paris, hvis han snart skal bringe trofæer med en vis tyngde til pokalskabet på Emirates.
Statistik for hele sæsonen PL:

Gunners lukker lidt færre mål ind end LFC, men til gengæld scorer LFC noget oftere end Arse.
Liverpool:
Det er onsdag morgen kl. meget tidligt, så det er sikkert alt for tidligt at prøve at gætte Slot's start 11'er. Jeg giver det dog et skud - selvom jeg i søndags ramte fuldstændig ved siden af Slots mindset mht til kampen - idet jeg tror, Slot godt vil manifestere overhånden over Arteta med en sejr. Det er enten den vej, eller også fortsætter Slot med at teste periferi spillerne i truppen. Jeg håber dog, at vi i hvert fald starter i stærkeste, og så kan der blive skiftet tidligere ud hvis det er.
Det store spørgsmål er: Trent eller Bradley? Jeg tror han vælger TAA, da det ellers kan læses som en straffeekspedition med Trent, og det fortjener han ikke, hans glorværdige karriere på Anfield taget i betragtning. Der er helt sikkert andre, som mener det modstatte, men skyd bare igen med argumenter/holdninger. Så mit bud på start 11 på søndag ser sådan her ud:

SHOOT........(me)....