LFC - Arsenal FC >> Kamptråden runde 36 Premier League

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Arsenal FC >> Kamptråden runde 36 Premier League

Indlæg af Cynwal » onsdag, 07. maj, 2025 06:54

Billede

Indgangsbøn: Titelkampen der (heldigvis) blev væk:

Det KUNNE have været spændende, hvis denne kamp var den, der ville afgøre hvem der vinder mesterskabet! Men jeg har det SÅ godt med, at Mesterskab Nr. 20 er i hus før denne kamp. Det er ikke det samme som, at jeg er ligeglad med resultatet. Nu har holdet fået overstået deres "tømmermænds-kamp" i søndags! Så nu er det tid til en sejr over gunners - meget gerne en sikker sejr - som vil medvirke til at slå 2 streger under Liverpools mesterskab, som værende det rigtige resultat. Mikael "Klynk" Artetas hold har lidt mere på spil end LFC, da deres CL plads rent teoretisk stadig kan pisses væk. Det kræver dog nok, at de taber de 3 sidste kampe, hvor kampen på søndag er den 3. sidste. Ugen efter møder de formstærke Newcastle, godt nok på hjemmebane, men jeg er sikker på Arse får CL-pladsen i sidste runde, når de møder nedrykkeren Southampton nede på Sydkysten. Det vil bringe dem på 70 point (der er regnet med at de taber til LFC og Newcastle), og 70 point er det maximale, som Forest på den nuværende 6. plads (som giver Europa League) kan nå, efter deres formdyk på det sidste. Og Arse har pt +33 i målscore hvor Forest har +12. I skrivende stund har gunners i aften en svær udekamp mod PSG i Paris, hvor de er bagud 1-0 efter PSG vandt i London. Jeg er ret sikker på, at PSG går videre, og det hænger jeg primært på, at deres gunners hjerne og stor del af motoren på deres midtbane, Martin Ødegaard, ser ud til at have fået et formdyk. Fans snakker tit om vigtigheden af, at "sende et signal". Det med at sende et signal, tror jeg mere eksisterer i bevistheden hos os fans, end det er noget som spiller en rolle i bevistheden og motivationen hos de topatleter, som udgør holdene i Premier League. Men ikke desto mindre, vil en LFC sejr være endnu en pind i ligkisten for andre fans' nedgørelse af Liverpools mesterskab, som værende mere vundet på grund af andre holds dårlige sæson, end værende et resultat af en fantastisk Liverpool sæson.

PS: Hold kæft hvor er jeg glad for at se debataktiviteten her på Forum for tiden. Det er sindsygt dejligt at vågne tidligt, og så se, at der ligger indlæg både i "Dagens kampe" og også i kamptråden fra i søndags, hvor nogen ligefrem begynder at kigge frem mod Arse kampen. Yderligere har der været gang i "hvem skal ind" tråden, med mange gennemtænkte og velargumenterede indlæg. ...og samtidig indlæg, hvor der bliver lyttet efter modpartens argumenter, og så debattere sagligt tilbage. Det er DET Forum vi skal have, og det giver blod på tanden til at sidde her kl 6 om morgenen på en dødsyg onsdag, og så skrive kampoplæg, fordi det føles som om der er interesse for det. :D

Indbyrdes statistik PL:
Billede
Et lille overtag til Liverpool, og så viser statistikken en tydelig tendens til, at sejrene går til hjemmeholdet. Det håber vi holder på søndag!

Sidste 5 indbyrdes opgør PL:
Billede
Ingen LFC sejre i de sidste 5 PL opgør. Det er usædvanligt i en kampoptakt! Vi skal tilbage til 16. marts 2022, for at finde sidste LFC sejr i PL, hvor Klopps tropper vandt sikkert 2-0 på Emirates efter scoringer fra Jota og Firmino. Tager vi andre turneringer med, skal vi dog kun tilbage til 7. januar 2024, hvor Liverpool vandt 2-0 i London i tredje runde af FA Cup'en.

Formbarometer PL:
Billede
For første gang i hele sæsonen har LFC 2 nederlag i de sidste 5 kampe. Det er dog småting i forhold til gunners "punktering" med kun 6 point ud af 15 mulige i de sidste 5 PL kampe. Er Mikael Arteta ved at udvikle sig til Mr. "Lige ved og næsten" eller på engelsk: Mr. Close but no Cigar!? Der er pumpet kæmpe summer i spillertruppen, og alt der er at forevise af rigtige trofæer er en FA Cup sejr i 2020. Jeg regner ikke det udvandede Charity Shield, hvor Arse vandt i 2020 og 2023 (deltog som 2'er i PL efter Man City vandt PL og FA-Cup). Så Arteta er til eksamen i aften i Paris, hvis han snart skal bringe trofæer med en vis tyngde til pokalskabet på Emirates.

Statistik for hele sæsonen PL:
Billede
Gunners lukker lidt færre mål ind end LFC, men til gengæld scorer LFC noget oftere end Arse.

Liverpool:
Det er onsdag morgen kl. meget tidligt, så det er sikkert alt for tidligt at prøve at gætte Slot's start 11'er. Jeg giver det dog et skud - selvom jeg i søndags ramte fuldstændig ved siden af Slots mindset mht til kampen - idet jeg tror, Slot godt vil manifestere overhånden over Arteta med en sejr. Det er enten den vej, eller også fortsætter Slot med at teste periferi spillerne i truppen. Jeg håber dog, at vi i hvert fald starter i stærkeste, og så kan der blive skiftet tidligere ud hvis det er.
Det store spørgsmål er: Trent eller Bradley? Jeg tror han vælger TAA, da det ellers kan læses som en straffeekspedition med Trent, og det fortjener han ikke, hans glorværdige karriere på Anfield taget i betragtning. Der er helt sikkert andre, som mener det modstatte, men skyd bare igen med argumenter/holdninger. Så mit bud på start 11 på søndag ser sådan her ud:
Billede

SHOOT........(me)....
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: LFC - Arsenal FC >> Kamptråden runde 36 Premier League

Indlæg af Emmy » onsdag, 07. maj, 2025 10:25

Jeg er enig i opstillingen. Vi stiller i stærkeste og smadrer det pishold! Ingen af reserverne spillede sig tættere på en startplads, så de må ud at sidde igen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 07. maj, 2025 14:28

Elsker at vi nærmest har skreget på rotation og undret os over Slots stædighed og nu vil vi have vi stiller i stærkest formation til trods for, at mesterskabet er i hus, især fordi jeg slet ikke er uenig. Det vi så mod Chelsea var bare ikke godt nok, på nær Endo som jeg sagtens kan se få lov at spille lidt mere i stedet for Gravenberch, der har fortjent en masse hvile nu. Der har været al for få reserver, der har grebet chancen, når de har fået den.

Trent synes jeg dog ikke skal spille mere. Det er spild af bold at spille ham, når vi har Bradley og Quansah og også kan spille Endo på backen. Vi kan lige så godt få mere bold i benene på Bradley allerede og kampe som de her er gode til at give ham endnu mere erfaring, men også at kunne spille uden pres på skuldrene, så sæt Trent helt af holdet og start Bradley, der gjorde et bedre indhop mod Chelsea end hvad Trent præsterede inden da, og så har du udmærket suppleanter i Quansah og Endo, Quansah har i øvrigt gjort det fint på backen, når han har fået chancen der. Det er lidt som om, at presset har føltes lidt mindre på ham derude.

Så tæt på spot on opstilling på nær Real Madrid spilleren.
Senest rettet af JudgeArdaStudge onsdag, 07. maj, 2025 14:40, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 07. maj, 2025 14:35

Emmy skrev:
onsdag, 07. maj, 2025 10:25
Jeg er enig i opstillingen. Vi stiller i stærkeste og smadrer det pishold! Ingen af reserverne spillede sig tættere på en startplads, så de må ud at sidde igen
Bradley gjorde, da han kom ind. Endo gjorde det også fint på en svær midtbane, fordi Jones og Elliott var helt væk. Men Bradley kom ind og udfordrede Cucurella og løb decideret fra ham flere gange. Vi blev farligere da Bradley kom ind og tog de dybe løb bag om forsvaret og lavede cut back afleveringer ind i feltet. Trent gjorde intet væsen af sig, så ud med ham og ind med Bradley, så han kan få endnu mere rutine og tilmed gratis rutine, fordi presset er af skuldrene nu.

Og eventuel sentimental pladder med at give Trent en god afsked, skal vi også væk fra. Han skylder ikke os noget, vi skylder ikke ham noget. Videre.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » onsdag, 07. maj, 2025 15:03

JudgeArdaStudge skrev:
onsdag, 07. maj, 2025 14:35
Emmy skrev:
onsdag, 07. maj, 2025 10:25
Bradley gjorde, da han kom ind. Endo gjorde det også fint på en svær midtbane, fordi Jones og Elliott var helt væk. Men Bradley kom ind og udfordrede Cucurella og løb decideret fra ham flere gange. Vi blev farligere da Bradley kom ind og tog de dybe løb bag om forsvaret og lavede cut back afleveringer ind i feltet. Trent gjorde intet væsen af sig, så ud med ham og ind med Bradley, så han kan få endnu mere rutine og tilmed gratis rutine, fordi presset er af skuldrene nu.

Og eventuel sentimental pladder med at give Trent en god afsked, skal vi også væk fra. Han skylder ikke os noget, vi skylder ikke ham noget. Videre.
Jeg havde lige misset Trent. Han skal selvfølgelig ikke starte. Faktisk behøver han slet ikke klæde om. Bradley starter selvfølgelig.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 07. maj, 2025 15:08

Skal Trent ikke lige have en ordentlig farvel på Anfield?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » onsdag, 07. maj, 2025 15:43

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 07. maj, 2025 16:19

Fowler89 skrev:
onsdag, 07. maj, 2025 15:08
Skal Trent ikke lige have en ordentlig farvel på Anfield?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det skal han nok få uanset hvad på sidste spilledag, når pokalen skal løftes hjemme på Anfield mod Crystal Palace og han skal sige farvel til fansene, mens resten skal sige på gensyn til fansene, som de plejer (for nogle bliver det nok også et farvel). Der er ingen grund til, at vi giver ham mere spilletid og der er heller ingen grund til at han trækker mere fokus end han allerede har gjort. Han har truffet et valg, det er fair nok, men så bør vi også vise Bradley mere respekt og tillid end Trent.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 07. maj, 2025 18:44

Emmy skrev:
onsdag, 07. maj, 2025 15:43
Jo selvfølgelig skal han det. Og det får han også.

Jeg har skam (også) tit og ofte været irriteret på ham, når hans angrebsiver har bragt os i problemer bagude, men det ændrer ikke ved, at han i det store billede har gjort det glimrende for os gennem mange år. Hvor mange andre backs leverer år efter år tocifrede antal mål/assists? Han har mere end aftjent sin værnepligt, og selvom det kunne være yndigt, hvis han som "local lad" var blevet på Anfield karrieren ud, så er det fuldt forståeligt, at han gerne vil prøve noget nyt. Han har vundet alt hvad der kan vindes med Liverpool, og der er intet odiøst i at han gerne vil have nye udfordringer.

At han så risikerer at gå fra at være en (super)stjerne i Liverpool til at blive blot en blandt mange i galehuset i Madrid, ja det må han selv rode med. Man må formode at han har haft det med i sine overvejelser, inden han tog beslutningen.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 08. maj, 2025 07:46

Arse må være nede på selvtilliden og have flade batterier rent motivationsmæssigt, efter at have konstateret, at endnu en sæson er feset ud i det rene ingenting.
Billede

Lad os sende dem hjem til London med en ordentlig sæk, som kan mærkes!
Så kan de også mærke, at skabet står det rigtige sted :D
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 08. maj, 2025 12:57

YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 08. maj, 2025 16:19

Redtothebone skrev:
torsdag, 08. maj, 2025 12:57
Arne Slot til Guard of Honor :D :D :D

https://www.facebook.com/reel/1441215323910895
Arteta er Slots lille bitch...... eller er det slut (engelsk, ikke dansk = færdig ;) )
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 08. maj, 2025 16:42

Artetas megalomane ytringer kalder på lige at minde ham om en kamp på Anfield, som han selv deltog i som spiller. Det er lidt over 11 år siden (8. februar 2014), at et brandvarmt Liverpool hold med Suarez, Gerrard, Sturridge og Sterling, samt Skrtel med 2 kasser i 1. og 10. minut SMADREDE det PIShold, og førte 4-0 efter 20 minutter. Gense kampen her, bl.a. med Suarez' fantastiske helflugter på stangen fra 25 meter:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 08. maj, 2025 19:08

Cynwal skrev:
torsdag, 08. maj, 2025 16:42
Artetas megalomane ytringer kalder på lige at minde ham om en kamp på Anfield, som han selv deltog i som spiller. Det er lidt over 11 år siden (8. februar 2014), at et brandvarmt Liverpool hold med Suarez, Gerrard, Sturridge og Sterling, samt Skrtel med 2 kasser i 1. og 10. minut SMADREDE det PIShold, og førte 4-0 efter 20 minutter. Gense kampen her, bl.a. med Suarez' fantastiske helflugter på stangen fra 25 meter:
Glemmer aldrig den danske kommentator den dag: "Sturridge! Skal det være 4 på 20?!"...."Nej, hvor er det vildt! Nej, nej, nej!"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 08. maj, 2025 19:29

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 08. maj, 2025 19:08
Cynwal skrev:
torsdag, 08. maj, 2025 16:42
Glemmer aldrig den danske kommentator den dag: "Sturridge! Skal det være 4 på 20?!"...."Nej, hvor er det vildt! Nej, nej, nej!"
Suarez var verdens bedste fodboldspiller i den sæson!
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar