Indgangsbøn
Jeg har haft lettere opgaver i livet, end at prøve at bygge den store begejstring op omkring denne kamp. Spillerne er taget på miniferie i Dubai og Arne Slot er rejst til ibiza. Det sender klare signaler om, at kampen mandag aften på den engelske sydkyst blot er 90 minutter + tillægstid, som skal overstås. Brighton har heller ikke det store at spille for, da deres muligheder er indskrænket til at de kæmper med Brentford, Bournmouth om hvem der skal slutte på 8. pladsen eller 9. - 10. pladsen.
Så det er da en kamp, jeg vil se, og den kommer heldigvis på 3+ og ikke en obskur Viaplay kanal, hvor der skal købes et ekstra-ekstra abonnement for at kunne se den.
Indbyrdes statistik PL:

Statistisk sidder Liverpool tungt på Brighton. Tæt på LFC sejr i 2/3 af alle PL kampe, og Brighton har kun vundet 1 gang ud af 7 kampe hjemme mod LFC.
Seneste 5 indbyrdes opgør i PL:

Brightons klare 3-0 sejr i januar springer i øjnene, men det var Klopps "mellemsæson" med resterne af den gamle garde, inden Klopps Liverpool 2.0 blev lanceret sommeren 2023, med revitaliseret midtbane. Det klare nederlag i Brighton var en medvirkende årsag til, at måtte nøjes med Europa League fodbold i Klopps afskedssæson. Masochister kan klikke på youtube-linket, og se LFC komme en tur i De Zerbi tørretumbleren:
https://www.youtube.com/watch?v=4LB4Pw9 ... veAlbionFC
Formbarometer PL:

Det kræver ikke PhD i statistik at kunne aflæse, at Liverpools sæson ambitioner er lukket og slukket efter Nummer 20 blev sikret hjemme mod taknemmelige Spurs.
Statistik denne sæson PL:

Der er den forskel, som der vil være på nr. 1 og nr. 9 i tabellen.
Liverpool
Jeg ville ønske jeg sad sammen med Arne Slot på Ibiza og fedede den, men er desværre henvist til at passe "mit arbejde" og sige noget fornuftigt om den kommende kamp. Det bliver stort set umuligt, og det er heller ikke til at afkode, om de to sidste usædvanligt tidlige sommerkampe vil blive brugt til at lufte reserverne, måske endda ungdomsspillere, eller "badegæsterne" i truppen får en chance for at løbe cocktails mm. ud ad kroppen. Derfor kommer jeg ikke - i hvert fald for nuværende - med noget bud på, hvordan vi stiller op.
Men det skal selvfølgelig ikke afholde jer fra at komme med bud på opstillinge mm. ..........
Tilføjet lørdag morgen:
Man blev så ikke en skid klogere af at høre Arne Slots prematch pressekonference. Hans svar var stort set: truppen er lige kommet tilbage. Vi har ikke trænet endnu. Nu træner vi i dag (fredag) og så lørdag og søndag, og så må vi se hvordan det ser ud. Tak for kaff', Arne! Så ingen indikationer af, om der testes periferi-spillere + evt. ungdom, eller om den garvede (...men trætte) trup får fornøjelsen. Jeg tror, det bliver stort set som imod gunners, men at det denne gang er Szoboszlai som skånes for at starte ude, isf Mac Allister, og så også et lille hvil til Gravenberch. Så mit bud ser sådan her ud:

.....men "you'r guesses are as good as mine"