Nogle, måske ikke alle, har bemærket at der kommer ny cheftræner i stolen til næste sæson.
Jeg synes Arne får en god trup at lege med, men der skal nyt blod til. Indtil de kommer, og ud fra tilgængelige materiale, så håber jeg Arne sætter holdet således;
Gakpo-Jota-Salah
Mac A-Endo-Trent
ROBBO-VVD-Kobaté-Bradley
Ali
Arne skulle ifølge nogle rygter spille 4 2 1 3 når vi er i boldbesiddelse og 4 3 3 når vi forsvarer. Med bold kan vi rykke Mac A eller Trent længere frem. Det vil jeg gerne se!
Den oplagte transfer er en opgradering af Endo.
Konaté skuffede også i sidstesæson, men Quansah står heldigvis klar. Konaté har dog et vanvittigt top niveau så han tager pladsen indtil videre.
Spørgsmålstegn til Robbo også. Vi skal have mere ud af den position som vi ellers er blevet forkælet med i flere år. Og vi har ikke den oplagte kandidat i truppen.
Men vi er priviligeret. Til backup, rotation og taktiske ændringer har vi i angrebet Diaz, Darwin og Doak. De første nævnte står vel på lige fod med Gakpo og Jota i konkurrencen om startposition, så det bliver dagsformen der fordeler pladerne. Luksus.
På midtbanen har vi også mange muligheder. Curtis og Szobo er ikke mange millimeter fra starteren, men de skal spille så på. Szobo spillede sig lidt af, og Curtis blev sat ud pga skader. Men potentielt vanvittigt højt niveau. Så har vi Gravenberch som stadig er lidt et spørgsmålstegn, stefan bajcetic som jeg håber vi får at se. Men han skal indkøres igen. Elliott skal der jo også være plads til.
Next season
Re: Next season
Jeg synes det er for tidligt at forholde sig til næste sæson.
Med en ny træner ved roret vil der komme af- og tilgange.
Jeg har en fornemmelse af mindst en af vores gamle stjerner under Klopp smutter, om der er Salah, VVD, eller Ali er svært at spå om. Ligeledes kunne jeg godt se feks Diaz finde andre græsgange, Barca har ihvertfald spøgt i kulissen.
På tilgangs siden ser jeg det som altafgørende vi får en opgradering til Endo. Han er udmærket når bolden er på modstanderens fødder. Men da vi oftest har bolden mest mener jeg hans manglende evner med bold, og i der opbyggende spil kommer til kort. Dette medfører også eksempelvis MacA skal falde for dybt til vi udnytter hans evner optimalt.
Herudover så jeg personligt gerne vi fandt mere holdbare løsninger end Konate og Jota. Begge er når de er i form top-top spillere, men de misser for mange kampe til man for alvor kan sætte sin lid til dem.
Robertson er uden tvivl en kult figur, og har været en brav kæmper, men hans niveau er ikke hvad det var engang så vi burde se efter en erstatning, gerne hvor vi gør som Real ved at købe erstatningen før man sælger, og lader den ny få 1-2 sæsoner sammen med den gamle.
På ønske siden så jeg gerne en kreativ 10’er ala De Bruyne eller Ødegaard. Men måske Arne vil rykke TAA frem hvilket vil give os en del af de kvaliteter.
Med en ny træner ved roret vil der komme af- og tilgange.
Jeg har en fornemmelse af mindst en af vores gamle stjerner under Klopp smutter, om der er Salah, VVD, eller Ali er svært at spå om. Ligeledes kunne jeg godt se feks Diaz finde andre græsgange, Barca har ihvertfald spøgt i kulissen.
På tilgangs siden ser jeg det som altafgørende vi får en opgradering til Endo. Han er udmærket når bolden er på modstanderens fødder. Men da vi oftest har bolden mest mener jeg hans manglende evner med bold, og i der opbyggende spil kommer til kort. Dette medfører også eksempelvis MacA skal falde for dybt til vi udnytter hans evner optimalt.
Herudover så jeg personligt gerne vi fandt mere holdbare løsninger end Konate og Jota. Begge er når de er i form top-top spillere, men de misser for mange kampe til man for alvor kan sætte sin lid til dem.
Robertson er uden tvivl en kult figur, og har været en brav kæmper, men hans niveau er ikke hvad det var engang så vi burde se efter en erstatning, gerne hvor vi gør som Real ved at købe erstatningen før man sælger, og lader den ny få 1-2 sæsoner sammen med den gamle.
På ønske siden så jeg gerne en kreativ 10’er ala De Bruyne eller Ødegaard. Men måske Arne vil rykke TAA frem hvilket vil give os en del af de kvaliteter.
- Redtothebone
Jeg genopliver lige den her tråd
Senest er det kommet frem at Slot også var forbi Cherki i sidste uge, mange mener det var andet valg hvis Wirtz handlen falder igennem, men kunne Slot være interesseret i begge ? Så Wirts skubbes frem som en ny Firmino ?
Det her er et ret godt bud på hvad vi kan forvente os af den kommende sæson, jeg tror det bliver mega godt - Slot 2.0, jeg kan godt lidt sidde med fornemmelsen af at først sæson, var en sæson hvor han fik det bedste ud af hvad vi har, men nu skal han rigtig til at vise os hvad han kan.
Senest er det kommet frem at Slot også var forbi Cherki i sidste uge, mange mener det var andet valg hvis Wirtz handlen falder igennem, men kunne Slot være interesseret i begge ? Så Wirts skubbes frem som en ny Firmino ?
YNWA
Jeg er meget enig. Det er en rigtig god video og jeg tror også, at vi kommer til at se den type opbygningspil der beskrives, specielt med en "ny" rolle til vores backs. Det giver også god mening, med tanke på hvor gode både Gravenberch og Mac Allister er i små rum. Vi har jo også under Slot set mere af den her meget boldbesiddende, tålmodige opbygning end vi så under Klopp.Redtothebone skrev: ↑torsdag, 05. jun, 2025 12:38Jeg genopliver lige den her tråd
Det her er et ret godt bud på hvad vi kan forvente os af den kommende sæson, jeg tror det bliver mega godt - Slot 2.0, jeg kan godt lidt sidde med fornemmelsen af at først sæson, var en sæson hvor han fik det bedste ud af hvad vi har, men nu skal han rigtig til at vise os hvad han kan.
Jeg kan stadig være bekymret for, hvor offensive vi bliver. Hvis vi antager at Kerkez også bliver købt, så er det godt nok et par offensive backs. Det havde vi også med Trent og Robbo med stor succes, men der havde vi så også vores "rugbrødsmidtbane" foran dem til at sikre stabilitet. Det er noget helt andet med Grav og Macca end det var med Fabinho, Hendo, Milner og Gini i forskellige kombinationer, både på godt og ondt. Jeg tænker, at det er en risiko som Slot netop har overvejet og er mere tilpas med, fordi vi netop ønsker at være langt mere boldbesiddende og tålmodige end vi var under Klopp, altså at vi på den måde minimere risikoen for kontraangreb og store rum, ved ikke at være ligeså risikovillige til at miste bolden og forsat genpresse med fuld smadder. Jeg synes også, at vi ofte så "Slot-ball" presse højt, i situationer hvor vi kunne sættes det op og ikke så ofte som genpres, i hvert fald ikke med mange spillere fanget højt i banen. Når vi havde mange spillere fremme og havde lavet formationsrotationer, så fokuserede vi mere på tilbageløb end genpres.
Jeg havde håbet, at vi erstattede Trent med en back som rent faktisk kunne forsvare, men vi har om nogle fundet en der er minimum ligeså ringe i Frimpong. Til gengæld har vi så også fundet en, der på samme måde har nogle helt vilde offensive egenskaber. En positiv ting er dog, at Frimpong har en helt vanvittig fart, hvilket vi jo har ser med Kyle Walker kan redde mange ting. Det var et andet punkt, som jeg gerne så Trents erstatning have, og det blev i hvert fald opfyldt. Og som det er blevet diskuteret herinde, endnu en home-grown spiller i Frimpong.
Jeg havde derimod bestemt troet, at Slot "genfandt" sin tidligere ide fra Feyenoord med en mere defensivt orienteret back modsat, som han gjorde med Geertruida. Jeg havde inden vinduet gættet på at det netop blev Kerkez som blev den offensive back og Slot igen gjorde sin HB til den defensive også have Bradley som jokeren, der kunne bringe mere offensivt end den "defensive" HB uden dog at være Trent, men stadig ikke var så defensivt begrænset som Trent. Da Frimpong blev rygtet til, tænke jeg egentlig at Kerkez var udelukket og at det i Liverpool blev VB som blev Slots defensive back. Nu vælger den gode hollænder noget helt andet. Også selvom Kerkez er langt bedre i sine defensive dueller end Frimpong.
Det bliver spændende med midtbanekonstellationen, specielt hvis vi lykkedes med at hente Wirtz. Ikke umiddelbart den position hvor vi har størst mangler, men Wirtz er simpelthen et suverænt køb som jeg slet ikke kan tro vi rent faktisk får at se i Liverpool, endda i en situation hvor han vælger os over Bayern. Det plejer at være os der bliver fravalgt når spillere skifter til Madrid elller Barcelona. Det er rart at være "the baddies" for en gangs skyld. Et kæmpe signal om projektet Liverpool hvis det lykkedes. Med tanke på de offensive backs, kunne jeg også være spændt på om vi henter endnu en type som Endo, der måske er lidt begrænset offensivt, men virkelig kan spille den her klassiske, disciplinerede skanse centralt.
Der går de her rygter om at Slot har lovet Wirtz at spille 10'er. Den køber jeg ikke. Jeg tror Slot har overtalt Wirtz ved meget klart at specificere hans rolle, men ingen træner lover en spiller at spille en bestemt position. Jeg er dog også spændt på, hvordan Slot har tænkt sig at stille op og jeg tror også, at enten Wirtz eller Diaz bliver tiltænkt en rolle som falsk 9'er, i hvert fald indtil Salah er færdig som vores altovervejende offensive omdrejningspunkt.
Det kan sagtens være, at Slot simpelthen bare vælger at bænke Szobo og dermed sikrer mere rotation med en spiller som han stoler på, og at Wirtz spiller 10'eren som vi plejer, men jeg tror han bliver spillet som Firmino og at vi derfor trækker Szobo ned ved siden af Mac Allister også spiller Wirtz helt fremme, men mere som en 10'er end en 9'er. Alternativt gør Slot som videoen gætter på og spiller Diaz som 9'er som han gjorde tit og smider Wirtz ud som den her venstrekant som primært trækker indad som en 10'er på kanten. Wirtz har i øvrigt spillet både den her "kant-10'er" og falsk 9'er i Leverkusen.
Jeg synes også det bliver interessant at se hvad det betyder for vores angriber jagt, medmindre rygterne om Diaz tager til og vi sælger ham og Wirtz egentlig er hans erstatning. Det vil jeg være meget imod. Diaz kan være frustrerende med sit manglende output af mål/assist, men han er stor set den eneste spiller vi har som konsekvent tager meter og angriber sin direkte modstander i en duel. Både Gakpo og Salah kan godt tage driblinger, men ofte kun én med det formål at skabe plads til et skud. Vi har ikke rigtig samme andre typer som Diaz i truppen.
Jeg gætter også på, at vi måske ikke er specielt imponerede af angribermarkedet. Vi var nok mest interesserede i Isak, baseret på rygterne, med med Newcastle i CL og den markante pris in mente, tror jeg vi har skiftet fokus og ikke mener at der er en 9'er med tilstrækkelig kvalitet i forhold til de priser som der smides omkring med. Det tror jeg kan spille ind på Wirtz/Diaz som 9'er og at vi så køber en ung, relativt billig 9'er som ikke er der endnu, men slår rigtig godt ud på Edwards' og Hughes' dataafdelings lister og som kan vokse sig ind som rotation/backup imens vi nyder Salah lidt endnu, også skal den nye 9'er være klar til at være "Isak" om 2 år.
Rygterne går primært om Hugo Ekitike fra Frankfurt lige nu, og at de har sat et prisskilt på mere end 80 mio. euro. Så havde jeg nok også spillet:
Alisson - Frimpong, Konaté, Van Dijk, Kerkez - Gravenberch, Szoboszlai, Mac Allister - Salah, Wirtz, Diaz.
Imod moderne fodbold.