Sidst Liverpool mødte AM var i gruppespillet 2021/22, hvor LFC vandt ude 3-2 og hjemme 2-0. Der er ingen tvivl om at Simeoni kommer til Anfield for at forsvare det ene point de starter kampen med, så Burnley i søndags var måske ikke den værste opvarmning? Men AM er væsentligt stærkere oppe foran end Burnley var i weekenden. I La Liga er AM kommet svagt fra start, og efter 4 kampe fik de først deres første sejr i weekenden. Her er deres kampe i La LIga:

Sidste sæson lagde Liverpool ud som lyn og torden i gruppespillet, og vandt de 7 første kampe og dermed gruppespillet, hvilket blev belønnet med at man trak PSG i 8.-delsfinalen. PSG, som siden vandt hele turneringen, så Liverpool fik ikke meget fordel ud af af gå all in i gruppespillet. Målet i år må være at komme blandt de 8 bedste i gruppespillet, så der undgåes 2 kampe mere, når nr. 9-24 skal spille om de sidste 8 pladser i 8-delsfinalerne.
Jeg må indrømme, at jeg umiddelbart har svært ved at sætte mig op til denne her kamp, da jeg føler PL er meget vigtigere. Her vil ethvert pointtab i starten af sæsonen føles et stort tabt skridt i mesterskabskampen. I CL skal vi bare hive min. en 8. plads hjem, men heri ligger også en skjult fare for at ikke byde ind med nok, og så måske ende på 25. pladsen.
Men Liverpool bør kunne spille sig til i hvert fald en plads blandt de 24 bedste hold og fornuften siger også blandt de første 8 i slutstillingen, med de modstandere de har trukket:

I sidste sæson skulle der 16 point til en 8. plads og 11-12 point til at bliver blandt de bedste 24.
Så her er mit bud på hvordan Arne stiller op i morgen. Jeg tror Marmadashvili er lovet et antal kampe, så måske får han gruppekampene i CL. Det har han også niveau til at kunne klare, hvor Alisson er mere vigtig i hver eneste PL kamp. Bradley gjorde det godt i søndags, og Mac Allister ligner han har brug for lidt pause, som Verden Bedste HB må op på midtbanen. Resten af holdet giver sig selv, selvom jeg er lidt i tvivl om viceanføreren får belønning for sit fine indhop i søndags i form af endnu en CL kamp på CV'et?