Indgangsbøn:
"Én svale gør ingen sommer" siger et gammelt mundheld, og jeg tror heller ikke den hellige grav er velforvaret, og det bare kører derudaf fra nu. Tyske hold er generelt mere åbne at spille imod, og kigger man på Eintrachts resultater, så rasler kasserne jo ind på dem i lyntempo. Nu er modstanderen Brentford. Et hold, som jeg havde som klar nedrykningskandidat inden søsonen startede, efter den åreladning af spillere som Yoane Wissa, Bryan Mbeumo og anfører Christian Nørgaard, men specielt at manager Thomas Frank skiftede til Tottenham. At Brentford valgte at erstatte Thomas Frank internt ved at forfremme deres Dødbolds træner Keith Andrews til Head Coach, virkede så mærkeligt og uambitiøst, at det gjorde mig endnu mere sikker på Brentford som nedrykker. Men de sre ud til at holde fast i midterplaceringen i PL, dog nu i den nedre halvdel, hvor det under Frank var den øvre halvdel af midten. Spillestilen under Andrews beskrives som værende meget lig under Frank, med en tålmodig 4-3-3, men nu med endu mere fokus på pres, specielt når modstanderen tager korte målspark. .....og så er der naturligt nok kommet endnu mere fokus på dødbolde.
Arne Slot forventer en helt anden kamp mod Brentford, og han forventer, en modstander, som i langt højere grad vil satse på lange bolde frem ad banen, isf opspil nedefra. På pressemødet talte han om, at LFC's modstandere generelt spiller langt flere lange bolde, når de møder LFC, for at undgå LFC's presspil. Jeg tror vi skal være glade for en uafgjort i aften på Gtech Community Stadium, for Brentford laver vel mindst 1-2 mål. Det virker omsonst for tiden, at håbe på et clean sheet. Desværre.
Statistik for sæsonen indtil nu, PL:

Statistik samtlige møder i PL:

Statistisk bør LFC være kæmpefavorit, med sejre i 75% af alle kampe mod Brentford i PL.
Resultater i de sidste 5 indbyrdes kampe i PL:

Umiddelbart ser det jo godt og rosenrødt ud, men i sidste opgør skulle vi helt hen til tillægstiden i 2. halvleg, før Liverpool fik hul på bylden og Nunez scorede 2 gange. Se højdepunkterne fra den kamp her:

Der er ikke meget hjælp at hente - eller optimisme for den sags skyld - ved at kigge på formbarometeret. Jeg tolker det som, at det er en kamp der kan gå begge veje.
Liverpool
....og i kampe, der kan gå begge veje, er det ofte vilje og gejst i nærkampe, der afgør hvem der får pointene, og der halter vi sgu bagefter i denne sæson. Vi så måske lidt mere vilje mod Frankfurt, måske et produkt af, at Captain VVD mandag holdt møde med truppen, og indskærpede, at det er hver enkelt spiller, som gør byde ind med vilje og gejst, for at den samlede holdindsats gir et godt resultat (...eller hvad han nu har sagt. Jeg gætter her). Mod Frankfurt så vi, at det hjælper med 11 mand på banen fra start. Turen på bænken havde dog ikke givet Salah indsigt til at være en holdspiller, han var snarere på en personlig vendetta for at få et mål, så skyklapperne sad så tæt, så han søgte afslutninger og scoringer frem for assists. Det var fkatisk ret sølle at se på. Så hvad gør Slot til denne kamp? Alexander Glasben er jo skadet, så vi kan ikke starte med ham og Ekitiké på banen samtidig. TIl gengæld giver det garanti for, at vi starter kampen med vores suverænt bedste angriber på toppen i form af Ekitiké. Han har sgu gjort det godt, og er både hurtig og teknisk skarp, de lange "Crouch-stænger" til trods. Han skal bare lære at beholde trøjen på, når han scorer!
Bagkæden giver stort set sig selv. Det kan kun være et spørgsmål om Kerkez eller Roberson på VB. Robbo fik fuld tid i Franfurt, så nålen peger på Kerkez, og resten af forsvaret er så Mamar, Bradley, Konaté og VVD.
På midtbanen er Mac Allister langt fra sidste sæsons styrke, men der var han eddemame også god! Curtis Jones og Szoboszlai gjorde det godt offensivt i onsdags, men vores midtbane var nem at spille igennem. Jeg har lyst til at se Szobo, Curtis og Wirtz frem ad banen, men defensivt vil jeg gerne have; Macca, Szobo og Wirtz. Nu er det jo ikke NFL det her, så man kan stille med en offensiv kæde, og skifte til en defensiv, når modstanderen har bolden, så selv om hjertet siger Curtis Jones så vælger hjernen at Mac Allister skal starte. Florian Wirtz bør det ikke være tvivl om skal starte. Han skal bygge videre på det momentum han begyndte at finde mod Frankfurt.
Angrebet: Ekitiké er allerede sat på, og så starter Gakpo på venstre fløj. Højre fløj derimod........... ? Umiddelbart tror jeg Slot starter med Salah inde, men..... Den gode Arne virker altså også så kold og datastyret, at han kunne finde på at fortsætte med Mo Salah på bænken. Det håber jeg i den grad at han gør, og at han så starter med arbejdsbien Chiesa inde i stedet for. Hans løbevillighed tror jeg også kan være medvirkende til at give Conor Bradley en nemmere kamp, i stedet for at forære Brentford de første 30 meter kvit og frit i deres venstreside frem ad banen.
Så jeg går til valg med denne her osptilling:

Lad mig høre hvad I tror ........