Leeds United FC - LFC >> Kamptråden Premier League runde 15

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
12 – Conor Bradley ud I 68. Min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
1
7%
17 - Curtis Jones
2
14%
7 – Florian Wirtz ud I 68. Min.
2
14%
8 – Dominik Szoboszlai
3
21%
22 – Hugo Ekitike ud i 84. min.
6
43%
18 – Cody Gakpo ud ud i 84. min.
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 68. min.
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ind i 68. min
0
Ingen stemmer
9 – Alexander Isak ind i 84. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 84. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 14

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Leeds United FC - LFC >> Kamptråden Premier League runde 15

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. dec, 2025 18:44

YNWA! skrev:
søndag, 07. dec, 2025 18:17
Hr. Drejer skrev:
søndag, 07. dec, 2025 17:02
Men det bør Hughes eddermame også gøre. Hans regime som sportsdirektør kan ende med at koste os utrolig dyrt. Hans indkøb og salg har fuldstændigt eroderet fundamentet under et mesterskabshold. Mage til uduelighed skal man lede længe efter.
Hvad mener du Hughes kunne gøre anderledes ift køb og salg?
I bagklogskabens ulideligt klare lys, kan man sige, at vi skulle havde gjort mere for at holde på Diaz og Quansah.

Vi solgte for mange i et og samme vindue. Endda i et vindue hvor vi på tragisk vis mistede Jota. Det var ureflekteret og kun med et økonomisk perspektiv for øje.

Vi mistede 3 i samme kæde i et vindue. Det diskuterede vi også herinde i sommers, om det var for voldsomt. Og det har det vist sig at være.

I forhold til at vi spiller 4-3-3, så er to rene 9'er vel lidt ude i hampen. Med mindre vi ville skifte system. Mange af købene virkede også den gang som meget euforiske. Vi køber Isak på sidste dag. Vi lukker en handel med Leoni meget hurtigt, men vi kan ikke lukke Guehi handlen inden deadline.

Vi brændte £450 M af i samme vindue. Det er sådan beslutninger som kan forfølge os i mange år. Blot se på Man U.

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 29

Indlæg af YNWA! » søndag, 07. dec, 2025 18:57

Hr. Drejer skrev:
søndag, 07. dec, 2025 18:44
YNWA! skrev:
Hr. Drejer skrev:
Men det bør Hughes eddermame også gøre. Hans regime som sportsdirektør kan ende med at koste os utrolig dyrt. Hans indkøb og salg har fuldstændigt eroderet fundamentet under et mesterskabshold. Mage til uduelighed skal man lede længe efter.
I bagklogskabens ulideligt klare lys, kan man sige, at vi skulle havde gjort mere for at holde på Diaz og Quansah.

Vi solgte for mange i et og samme vindue. Endda i et vindue hvor vi på tragisk vis mistede Jota. Det var ureflekteret og kun med et økonomisk perspektiv for øje.

Vi mistede 3 i samme kæde i et vindue. Det diskuterede vi også herinde i sommers, om det var for voldsomt. Og det har det vist sig at være.

I forhold til at vi spiller 4-3-3, så er to rene 9'er vel lidt ude i hampen. Med mindre vi ville skifte system. Mange af købene virkede også den gang som meget euforiske. Vi køber Isak på sidste dag. Vi lukker en handel med Leoni meget hurtigt, men vi kan ikke lukke Guehi handlen inden deadline.

Vi brændte £450 M af i samme vindue. Det er sådan beslutninger som kan forfølge os i mange år. Blot se på Man U.
Diaz ville allerede væk i 2024. Han havde 2 år tilbage af kontrakten, og klubben havde ingen interesse i at forlænge med ham fordi han var 28, og ville fylde 30 når kontrakten udløb. Derfor blev han solgt, og det giver sgu da fin mening.

Quansah ville væk, fordi han manglede spilletid og Slot ingen tiltro havde til ham. I den handel fik vi en tilbagekøbklausul med kontrakt forhandlet hvis vi har lyst til at gøre brug af den. Det er godt købmandsskab.

To 9'ere er da ikke for meget til en position. De kan jo ikke spille alle kampene.

Guehi handlen blev først sent, da Palace ikke ville sælge ham inden de havde spillet kvalifikationskampene til Europa. Som sagt, så havde de en handel i hus, men Igor fra Brighton endte med smutte fra lægetjek, da West Ham kunne garantere spilletid. + At Glasner truede med at tage sit lort og skride, hvis de solgte Guehi uden at få en erstatning. Det fik de ikke. Det er jo ikke meget Hughes kan gøre ved det.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. dec, 2025 19:19

YNWA! skrev:
søndag, 07. dec, 2025 18:57
Hr. Drejer skrev:
søndag, 07. dec, 2025 18:44
YNWA! skrev:
Hr. Drejer skrev:

Diaz ville allerede væk i 2024. Han havde 2 år tilbage af kontrakten, og klubben havde ingen interesse i at forlænge med ham fordi han var 28, og ville fylde 30 når kontrakten udløb. Derfor blev han solgt, og det giver sgu da fin mening.

Quansah ville væk, fordi han manglede spilletid og Slot ingen tiltro havde til ham. I den handel fik vi en tilbagekøbklausul med kontrakt forhandlet hvis vi har lyst til at gøre brug af den. Det er godt købmandsskab.

To 9'ere er da ikke for meget til en position. De kan jo ikke spille alle kampene.

Guehi handlen blev først sent, da Palace ikke ville sælge ham inden de havde spillet kvalifikationskampene til Europa. Som sagt, så havde de en handel i hus, men Igor fra Brighton endte med smutte fra lægetjek, da West Ham kunne garantere spilletid. + At Glasner truede med at tage sit lort og skride, hvis de solgte Guehi uden at få en erstatning. Det fik de ikke. Det er jo ikke meget Hughes kan gøre ved det.
Diaz var et lønproblem. Vi skulle bare havde tilbudt ham tilstrækkelig, så var han blevet.

Quansah var under en langtidskontrakt, og indgik i vores fremtidsplaner. Han ville kunne overbevises om projektet.

At bruge £230 M. på én og samme position, når vi mangler midterforsvarer. Er ikke optimalt. Ekitike har dog været en ubetinget succes. Isak har ikke været det. Og slet ikke når, ingen af dem ifølge Slot kan spille inder angriber eller wing.

Guehi situationen kunne nemt undgås, men det krævede at vi havde gjort vores hjemmearbejde godt nok.

Vi har brugt £450 M. på at gøre et mesterskabshold til et midterhold.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 07. dec, 2025 19:25

Jeg giver op...

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. dec, 2025 20:10

Der er ikke noget der hedder "jeg giver op" i en debat. Det handler ikke om at vinde, men om at lytter til andres synspunkter.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » søndag, 07. dec, 2025 20:18

Hr. Drejer skrev:Der er ikke noget der hedder "jeg giver op" i en debat. Det handler ikke om at vinde, men om at lytter til andres synspunkter.
Mange "diskuterer" kun for at vinde eller omvende andre til ens egne synspunkter. Ganske få lytter og forholder sig til modparten.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. dec, 2025 20:23

Emmy skrev:
søndag, 07. dec, 2025 20:18
Hr. Drejer skrev:Der er ikke noget der hedder "jeg giver op" i en debat. Det handler ikke om at vinde, men om at lytter til andres synspunkter.
Mange "diskuterer" kun for at vinde eller omvende andre til ens egne synspunkter. Ganske få lytter og forholder sig til modparten.
Nemlig. Man behøver ikke at omvende andre til ens egen holdning. Blot det at vi lytter og respektere hinanden vil være dejligt.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 07. dec, 2025 20:24

Hr. Drejer skrev:
søndag, 07. dec, 2025 20:10
Der er ikke noget der hedder "jeg giver op" i en debat. Det handler ikke om at vinde, men om at lytter til andres synspunkter.
Men du lytter jo ikke.

Diaz VILLE væk. Klubben havde ingen interesse i at forlænge med ham, på grund af deres politik om ikke at give kontraktforlængelser til folk der er oppe i alderen.

Så derfor kunne vi ikke bare " give ham mere i løn. "

Fowler89
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 07. dec, 2025 21:28

Korrekt, Diaz ville passe bedre ind i systemet - især, hvor Gakpo ligner en Championship spiller. Men husk nu, jeg tror I gøre ham til mere end han er, måske er det fordi han gør det skidegodt i Bayern lige nu. Vi har allesammen været træt af ham i perioder og det er ikke engang sikkert, at han ville kunne få Liverpool gravet op af det lort klubben er i lige nu.

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 07. dec, 2025 22:59

Sindssygt dumt interview af Salah.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på om man har lovet til højre og venstre for at signe nye spillere eller kontrakter.

Wirts blev lovet at spille 10’er han er også en spiller som skal have bolden og være omdrejningspunkt.

Isak er sikkert sat i vente han skulle være den ny stjerne 9’er. Han er også langt hen af vejen en spiller der skal fodres med bolde.

Salah blev måske lovet at beholde sin nøglerolle.

Ekitike blev nok lovet en sekunda rolle - men har grebet chancen.

Nu står vi så med 4 offensive spillere der ikke alle kan få det de vil have og ingen er tilfredse.

Der er farligt at købe profiler, hvis man ikke har en helt klar plan, og forudser hvordan de spiller sammen.

Besvar