Indgangsbøn:
Mo Salah kommer til at fylde det hele i optakten fra medier,TV, Pundits osv., så den vej gider jeg ikke gå ned ad.
Brighton er normalt et hold, som gerne vil spille fodbold, så forventer ikke at vi kommer til at spille over for en lav blok. Desværre kan de også nogen gange være så gode til det, at det kan drille LFC, og de plejer at være gode til at spille ud fra forsvaret af, nogen gange med hurtige kombinationer. Det skal vi have dæmmet op for med en solid midtbane. Fabian Hürzeler fik en godkendt 1. sæson hos Albions, da han som 31 årig blev den hitdtil yngste PL-manager, med en 8. plads lige uden for de europæiske pladser som resultat i sidste sæson. Det er også en 8. plads, de ligger på lige nu, 2 pladser bedre end Liverpool - dog kun adskilt af en 3 mål bedre målscore - som statistikken for PL sæsonen indtil nu viser:

Brighton har siden oprykningen med en 2. plads i The Championship i 2017, efterhånden tebleret sig - efter en tilvænningsperiode - i midterfeltet af PL, med en tendens til at ligge i den øvre del af midterfeltet, og måske endda snuse til at være tæt på at kvalificere sig til Europæisk bold. Her er deres placering de sidste 19 sæsoner:

Indbyrdes statistik i PL-tiden:

Liverpool har vundet over halvdelen af opgørene i PL men som resultatern viser, bliver kampene tættere og tættere:
De sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Tætte opgør afgjort på 1 mål, undtagen opgøre i januar 2023, hvor et skadet Klopp-mandskab fik en lussing nede på Sydkysten.
Formbarometer PL:

Liverpool:
Jeg håber på at vi stiller op som følger:
Alisson skal naturligvis på kassen!
I bagkæden er det ærgerligt, at Bradley har karantæne, for han satte sgu lidt liv i kludene da han kom ind mod Leeds.
Så Gomez får valget på højre cka, og venstre går til Kerkez, som jeg synes stille og roligt ser ud til at spille sig mere og mere fri af nerverne. Nogen stor fodboldspiller bliver han dog aldrig. Centralt er det selvfølgelig Konaté og VVD.
Jeg tror vi stiller med en 4-2-3-1 opstilling, og de 2 pivoter bliver Gravenberch og Curtis Jones, som var god mod Inter. Hans unge ben bør kunne holde, og kan han ikke holde, kan han erstattes af Mac Allister. Foran de to vil jeg gerne have Wirtz til at ligge og støde små bolde ind i hullerne der opstår i Brightons rækker, hvis vi får sat gang i det hurtige spil.
Szoboszlai vil jeg ha' ud på højrekanten, så han kan ligge og lave sine skift med Wirtz, og på venstre fløjen vil jeg ha' den fremragende boldspiller Ekitiké. Pladsen på toppen får Mo Salah, da selv han må indrømme, at han intet bringer fra fløjen. Men SKAL han spilles gør han i mine øjne mest gavn (....eller mindst skade) på toppen. Det har før fungeret fremragende, og han er en god afslutter, når han ikke har nogen betænkningstid.
Så mine udvalgte ser sådan her ud:

Hva' sir' I?