Fulham FC - LFC >> Kamptråden PL runde 20

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Jonas
Geografisk sted: AAr
Alder: 41
Kontakt:

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden PL runde 20

Indlæg af Jonas » søndag, 04. jan, 2026 18:16

mortenbak skrev:
søndag, 04. jan, 2026 18:15
mortenbak skrev:
søndag, 04. jan, 2026 18:13
Hr. Drejer skrev:
søndag, 04. jan, 2026 18:11
Flot mål af Fulham!
Og helt retfærdigt at vi ikke løber med sejren idag.
Det må være tid til alvorlig selvransagelse.
Er Slot den rigtige mand til fremtiden ? Jeg mener nej!

Slot får sæsonen ud også er han færdig

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » søndag, 04. jan, 2026 18:18

Slot er måske ikke manden men hvordan kan vi lade to mand stå fri foran feltet så lang inde i overtiden
YNWA

Junte

Indlæg af Junte » søndag, 04. jan, 2026 18:22

Alligevel ret vildt at stille 10 mand bag ved straffepletten og forsøge at forsvare den derfra 🫣

Flot mål af Fulham i øvrigt, super flot ramt - men måske en af de 10 spillere bag ved straffepletten, kunne have presset dem, bare en lille smule?

Jeg har godt nok mistet alt tro på projekt slot, og er bange for en snitter i arsenal.
De er langt mere kyniske end Fulham.

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 04. jan, 2026 18:29

Junte skrev:
søndag, 04. jan, 2026 18:22
Alligevel ret vildt at stille 10 mand bag ved straffepletten og forsøge at forsvare den derfra 🫣

Flot mål af Fulham i øvrigt, super flot ramt - men måske en af de 10 spillere bag ved straffepletten, kunne have presset dem, bare en lille smule?

Jeg har godt nok mistet alt tro på projekt slot, og er bange for en snitter i arsenal.
De er langt mere kyniske end Fulham.
Slot laver en Solkjær/Ten Hag classic imod Arsenal. Spiller okay, får et resultat i form af en tæt uafgjort eller en smal sejr og vi tænker nu er vi tilbage - for så at tabe til Barnsley i FA cup.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 04. jan, 2026 18:40

Resultater, point, ligaplacering, vi spiller ikke godt nok og har ikke gjort det længe.
Slor har ikke evnerne desværre.
Vi har masser af kvalitet i vores spillere.
Der må nyt blod til på trænerposten

Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 04. jan, 2026 18:47

mortenbak skrev:
søndag, 04. jan, 2026 18:40
Resultater, point, ligaplacering, vi spiller ikke godt nok og har ikke gjort det længe.

Jeg er enig i at vi har kvalitetsspillere.

Men jeg er oprigtigt i tvivl om vi har den rette balance af kvaliteter. Det er som om de ikke supplere hinanden og gør hinanden bedre. Men de kollektivt misforstår hinanden, tager de forkerte løb, placere sig dårligt.

Eksempelvis, hvorfor har man valgt at købe både Ekitike og Isak, de ligner hinanden i spillestil og natur. Ja nogle siger de sikkert kan spille sammen, men mon ikke en hurtig kant (Rodrygo?) istedet for en af dem havde givet os taktiske muligheder.

Wirts - blændende spiller, men Macca, Szobo, Jones virker til at løbe ind i de rum, som han skulle dække og fjerne ham som opspils punkt.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 04. jan, 2026 18:54

TG12 skrev:
mortenbak skrev:
søndag, 04. jan, 2026 18:40

Jeg er enig i at vi har kvalitetsspillere.

Men jeg er oprigtigt i tvivl om vi har den rette balance af kvaliteter. Det er som om de ikke supplere hinanden og gør hinanden bedre. Men de kollektivt misforstår hinanden, tager de forkerte løb, placere sig dårligt.

Eksempelvis, hvorfor har man valgt at købe både Ekitike og Isak, de ligner hinanden i spillestil og natur. Ja nogle siger de sikkert kan spille sammen, men mon ikke en hurtig kant (Rodrygo?) istedet for en af dem havde givet os taktiske muligheder.

Wirts - blændende spiller, men Macca, Szobo, Jones virker til at løbe ind i de rum, som han skulle dække og fjerne ham som opspils punkt.
Det er vel trænerens opgave at lave spilsystemer der giver spillerne mulighed for at bruge deres kvaliteter.
Men ja pt ligner det at de bare render rundt i blinde og ofte slet ikke render rundt (bevæger sig)
Fra vi bryder en modstander foran vores felt, er der ingen der ved hvor de skal løbe hen.
“Bare hold på bolden, lader til at være taktikken” og så bagud og til siden.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 04. jan, 2026 19:24

Lige siden Slot kom til, synes jeg vi har været vidne til samme mønster i næsten alle kampe; vi spiller en forfærdelig 1. halvleg, og en god 2. halvleg. Det var også problemet i sidste sæson (også i efteråret 2024), men da havde vi spillerne til at få det vendt. Slot stiller næsten altid den forkerte taktik fra starten, men er god til at få vendt tingenes tilstand. Det er begyndt at gå op for mig, hvor vigtig Trent har været for vores offensiv. Han kunne vende forsvar til angreb med én eneste aflevering. Han kunne lægge præcise afleveringer over modstanderens midtbane, og derved spille os ud af fuldbanepres, som vi har store problemer med i denne sæson.

Kampen i dag var også en kamp med en dårlig 1. halvleg, som vi tabte 1-0, og en god 2. halvleg, som vi vandt 2-1. Vores forsvar med VVD og Konate synger på absolut sidste vers. Kerkez må gerne lære at kigge op. Gravenberch er så småt ved at finde formen, det samme er Macca. Men vores midtbane manglede fuldstændigt de sidste 15 minutter, hvilket gav plads til Fulham.

Men alt sammen er ikke kun Slots’ skyld. Problemet er også vores indkøbspolitik. Vi bliver aldrig stærkere fra sæson til sæson. Vi har en politik om at sælge for at kunne købe. Den strategi ses også hos Boston Red Sox, og det giver et mesterskab hvert 5 år, og så har man et par år i top-4 og et år udenfor, og så bliver der købt ind igen. Tjek Boston Red Sox under FSG, og så vil i forstå hvad jeg mener. Jeg kan afsløre at de har vundet World Series i 2004, 2007, 2013 og 2018.
Andre gange lader vi spilleren brænde ud, før der bliver købt ind. Se blot VVD og Salah, og før det, Hendo og Fabinho. Der skulle en virkelig dårlig sæson til, før de blev skiftet ud. Den strategi vi har valgt, vil vi aldrig være i stand til at gøre som eksempelvis Man C; vinde flere mesterskaber i streg. Der vil komme sæsoner som denne.

Arsenal har en anden strategi; de har de sidst 5 år blevet stærkere år for år, og de sidste to sæsoner har de været tæt på os og Man C, og nu ser de ud til at være gået forbi os. Slot brokkede sig også over truppen efter Leeds kampen, hvor han sagde noget med at han har 4 teenagere på bænken, så han handlemuligheder er meget begrænsede. Den kommentar opfatter jeg som kritik af indkøbsstrategien.

Er Slot den rigtige? Jeg tvivler. Han virker til at være ude på meget dybt vand, og han ligner bestemt ikke en som er glad for at komme på arbejde. Men hvis han bliver fyret til sommer, så får vi en ny træner ind, som gerne vil have nogle andre typer spillere, og så står vi med en trup, som er sammensat af tre forskellige trænere. Det er heller ikke optimalt, og det har jo været Man U problem i mange år. Men på den anden side, så kan det her jo heller ikke fortsætte.

AJJ

Indlæg af AJJ » søndag, 04. jan, 2026 22:38

Nå men i sommers købte vi:
Tysklands største talent og Bundesligaens bedste spiller
Den næstbedste angriber i PL
Årets VB i PL
En af de mest lovende angribere i verden
Yderligere en lovende spiller fra Bundesliga
En af de mest lovende CB talenter i verden
+ Havde så godt som købt en af de bedste CB i PL

Alle var helt på røven over det transfervindue inkl. Hr mandagstræner Drejer

Det har ikke fungeret desværre - men at sige, at FSG ikke har forsøgt at gøre os stærkere end i sidste sæson er jo nonsens

Og så var der vinduet, hvor vi fik Grav, Mac og Szo - I ved den bedste midtbane i PL i sidste sæson...

Kritiser endelig Slot for taktik og manglende identitet osv. Men hvad fanden var det lige FSG ellers skulle have gjort i sommers??

Ps. Arsenal har vundet nul og niks på trods af deres åbenbart fantastiske indkøbspolitik gennem de sidste fem år...

Fowler89
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 04. jan, 2026 23:02

Hr. Drejer skrev:
søndag, 04. jan, 2026 19:24
Men alt sammen er ikke kun Slots’ skyld. Problemet er også vores indkøbspolitik. Vi bliver aldrig stærkere fra sæson til sæson. Vi har en politik om at sælge for at kunne købe. Den strategi ses også hos Boston Red Sox, og det giver et mesterskab hvert 5 år, og så har man et par år i top-4 og et år udenfor, og så bliver der købt ind igen. Tjek Boston Red Sox under FSG, og så vil i forstå hvad jeg mener. Jeg kan afsløre at de har vundet World Series i 2004, 2007, 2013 og 2018.
Det er lidt selektiv historiefortælling. FSG tog over i 2002, og før det havde Red Sox ikke vundet siden 1918.

Når man bruger dem som case, giver det mening at fortælle hele historien og ikke kun den del, der passer ind i dit narrativ.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. jan, 2026 09:18

Fowler89 skrev:
søndag, 04. jan, 2026 23:02
Hr. Drejer skrev:
Det er lidt selektiv historiefortælling. FSG tog over i 2002, og før det havde Red Sox ikke vundet siden 1918.

Når man bruger dem som case, giver det mening at fortælle hele historien og ikke kun den del, der passer ind i dit narrativ.
Det er fuldstændigt irrelevant i denne sammenhæng.

Min anke er vores transferpolitik, som jeg er skeptisk overfor, og her bruger jeg FSGs anden sportsklub til at illustrere min pointe; nemlig at vi topper én gang hvert 5 år, har nogle år i toppen, og ét år hvor vi er i subtoppen. Og det er Boston Red Sox et fint eksempel på.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » mandag, 05. jan, 2026 14:15

Hr. Drejer skrev:
Andre gange lader vi spilleren brænde ud, før der bliver købt ind. Se blot VVD og Salah, og før det, Hendo og Fabinho. Der skulle en virkelig dårlig sæson til, før de blev skiftet ud. Den strategi vi har valgt, vil vi aldrig være i stand til at gøre som eksempelvis Man C; vinde flere mesterskaber i streg. Der vil komme sæsoner som denne.
Synes det er en meget forsimplet at anskue det på, i sidst sæson skreg nærmest samtlige fans og eksperter på at forlænge med Salah og Van Dijk, det blev gjort, og i sommer var alle helt oppe og ringe over at det var det bedste transfervindue nogensinde i PRL, og det var det vel også på papiret, Liverpool har aldrig nogensinde brugt så mange penge, hvem kunne vide at vi ville falde så meget i niveau ?

Det der med at lade spillere brænde ud, det er jo lidt svært at vide før det sker, samtidig er det også en svær balance at have fuldgode erstatninger siddende på bænken, de spillere du nævner var jo spillere der alle var og er absolut verdensklasse, de spiller over 90% af kampene fordi de har fortjent det og er gode nok til det. Men vi har faktisk gjort det i år med Robertson, han kan ikke længere klare at spille så meget og vi købt en erstatning ind der vel sidste sæson var i top 3 blandt venstre backs. og vi havde en god erstatning til Trent i truppen.

Du får jo ikke spiller som Musiala, Doue, Huijsen eller Bastoni til at sidde på bænken og vente på vores stjerner brænder ud, derfor er det meget naturligt der først handles stort ind når de forlader klubben. Hendo og Fabinho brændt ud ja, men i sæsonen inden var de jo verdensklasse. Alternativt kan du hente store talenter ind som bedre kan acceptere eller kan holde til at spille 100%

I år mistede vi Jota, Nunez og Diaz, og fik Isak, Ekitike og Wirtz ind, det burde være en kæmpe opgradering men indtil videre har det bare vist sig ikke at være tilfældet.

I Klopp og Guardiolas bedste sæson har de jo faktisk kørt med ret smalle truppe og været heldige med ikke at få for mange skader, de har i øvrigt begge ofte snakket om hvor svært det er at holde en stor trup tilfreds når alle er skadesfri, så der er også en stor potion held involveret. I går manglede vi Salah, Isak og Ekitike prøv at fjerne de 3 bedste angriber hos City og Arsanal, så er de altså også meget middelmådige.

Jeg fik også selv et flip over vores spil igår, men med lidt ro på kan jeg også se, at der er 4 store faktorer der spiller ind på vores spil i år 1) Jotas død 2)mange nye spillere der skal vænne sig til at spille i en absolut topklub 3)mange skader 4) Slot der insistere på at indføre en ny spillemåde (personligt synes jeg den nye spillestil er grunden til Salah ikke fungere)

Ja Slot brokker sig lidt over hans bænk, men med mindre skader kunne Leoni, Ekitike, Isak, Salah og Endo have siddet på bænken, så er situationen pludselig en helt anden.

Og så lad mig slutte med at sige, det nytter aldrig at komme til at sammenligne os med City, de har 100% opnået deres resultater via financiel doping, det kan normale klubber aldrig konkurrere med, nøjagtig det samme som situation med PSG.
YNWA

Besvar