Som de sagde i studiet, så er PL holdene i gennemsnit meget mere kompakte og fysisk stærke, så der er slet ikke plads til det flow i spillet, som vi fik i går aftes.
Marseille - LFC >> Kamptråden Chempions League, runde 7
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 62
Re: Marseille - LFC >> Kamptråden Chempions League, runde 7
Vi SMADRER det PIShold !
Plus at det kræver så meget fight og killerinstinkt i PL - der er ikke plads til alle de primadonnaer, der render rundt i sekundaligaerne på kontinentet. Det er derfor jeg elsker PL!
LIge på det punkt synes jeg at vi under Slot ligner "luksushold" og jeg tror også det derfor at vi smider dumme point med uafgjorte kampe. Der skal mere ILD i vores indstilling.
Det havde vi under Klopp og det savner jeg gevaldigt. Og jeg tror også det ville påvirke Anfield kraftigt i højrystethed.
Anfield lyder jo nogengange som "kirkegård"
Men vi har vist gode takter både mod Burnley (1 halvleg) og igår med flot spil, men flot spil er ikke nok i PL..... Der skal ilden også buldre.
COYR!
I de øjeblikke jeg var vågen af kampen kunne jeg se Frimpong og Kerkez brillerer. Vores nye indkøb er blevet fantastiske! Glæder mig til at se Isak i aktion igen.
Første kamp i månedsvist jeg nød at se.
Det virker til vi trives når vi møder hold der vil spille fodbold. Men kommer de med en low-block er vi tandløse.
Det virker til vi trives når vi møder hold der vil spille fodbold. Men kommer de med en low-block er vi tandløse.
Fik en fornemmelse af, at der var lige så meget plads på banen i går aftes, som dengang vi for 45 år siden gik fra 7-mands sandkasse-fodbold til miniput på 11-mands bane. 22 8-årige drenge fylder ikke alverden på sådan en bane, skal jeg hilse og sige....
Guardiolas Man City i dets "prime" er vel det eneste hold, der rigtigt har formået ved possesion-bold fuldstændigt at nedbryde de her kompakte og fysisk stærke PL-hold.
Min kollega, som er United fan sagde i dag, at Szoboslai er ved at blive til den nye Gerrard i klubben. Det er måske en meget god betegnelse for, hvordan Szobo præsterer i øjeblikket.
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, de har haft en stejl indlæringskurve på det sidste. Jeg synes at Kerkez altid har været god mand-mand. Han er nærmest umulig at komme forbi. Det så vi også mod Arsenal.
Frimpong er bare en spiller som er en fornøjelse at se på, når det kører for ham. Han er meget udfordrende i sit spil, og han kan med sin ryk skabe overtalssituationer.
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, er den bane mega-stor? For jeg synes også at der var utrolig meget plads. Det så ud som om spillerne havde masse af plads, hvilket gav en herlig fodboldkamp.AJJ skrev: ↑torsdag, 22. jan, 2026 11:29Fik en fornemmelse af, at der var lige så meget plads på banen i går aftes, som dengang vi for 45 år siden gik fra 7-mands sandkasse-fodbold til miniput på 11-mands bane. 22 8-årige drenge fylder ikke alverden på sådan en bane, skal jeg hilse og sige....
Guardiolas Man City i dets "prime" er vel det eneste hold, der rigtigt har formået ved possesion-bold fuldstændigt at nedbryde de her kompakte og fysisk stærke PL-hold.
Han har åbenbart et antrit, der gør, at han selv få meter fra baglinjen kan accelerere forbi modstanderen - fra stående vel at mærke. Det er ret vildt.Hr. Drejer skrev: ↑torsdag, 22. jan, 2026 13:48Ja, de har haft en stejl indlæringskurve på det sidste. Jeg synes at Kerkez altid har været god mand-mand. Han er nærmest umulig at komme forbi. Det så vi også mod Arsenal.
Frimpong er bare en spiller som er en fornøjelse at se på, når det kører for ham. Han er meget udfordrende i sit spil, og han kan med sin ryk skabe overtalssituationer.
Og det er jo ikke fordi, modstanderen ikke er klar over, hvad han vil.