Manchester City - LFC << Kamptråden - FA CUp kvartfinale

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Hvem var mindst ringe i dag?

25 - Giorgi Marmadashvili
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ud i 64. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch ud i 68. min
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud i 76. min
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike ud i 68. min
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz ud i 68. min
0
Ingen stemmer
30 - Jeremie Frimpong ind i 64. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 68. Min.
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha ind i 68. Min.
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ind i 68. min.
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa ind i 76. Min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 0

TG12

Re: Manchester City - LFC << Kamptråden - FA CUp kvartfinale

Indlæg af TG12 » lørdag, 04. apr, 2026 18:26

Jeg synes det er respektløst at kalde titlen Slot vandt for Klopps.

Er det så også det?

Selvfølgelig havde Slot roret og ikke Klopp. Men det tager vel realistisk set en halv til en hel sæson for at en ny managers taktisk er vel forankret i holdet. Taget i betragtning Slot har haft 7 “gode” måneder - virker der for mig for meget på at filmen er knækket da “transitionen” fra Klopp bold til Slot bold er “ovre”. Så og sige synes jeg faktisk vi er blevet dårligere efterhånden som Klopps intensity football kom længere og længere væk.

Ser man på sidste sæson, synes jeg også overvejende Slot startede med at bruge Klopps fundament med nogle mindre taktiske tilpasninger og efterhånden som vi når hen imod marts sidste år, så var det fanme svært at se de spillere nogensinde havde spillet High intensity bold.

Slot fortjener naturligvis en respekt for at have spillet godt i starten af transitionen. Men måske skulle han være stoppet da han så Klopp-Slot bold faktisk virkede - eller gå tilbage til det. Da han så Slot bold ikke virker.

For mig er det meget tydeligt vi er blevet dårligere efterhånden som Klopps DNA og taktik har forladt os langsomt bid for bid. De første syv måneder af Slots tid var der stadig tilpas meget Klopp DNA til det fungerede. Men nu er den DNA væk og borte.

På nuværende tidspunkt burde vi sidde med et Slot hold - og have et fungerende “Slot” koncept. Det har vi bare ikke, og derfor tvivler jeg på Slots taktik bevidst har været årsagen til mesterskabet - men snarere var han heldig med de justeringer han lavede hen imod Slot bold virkede ekstremt godt og det gav ham gode resultater med mix af Klopp Slot. Desværre virker full-blown slot bold ikke, for så var vi et andet sted. Jeg vil også mene Slot burde de tilbage og forsøge at spille mere “klopp-slot” fremfor stædigt at forsøge med sit Slot bold der overhovedet ikke virker.

Så jo jeg vil tilskrive en stor del af æren for mesterskabet til Klopp og Slots held med at hans ændringer under transitionen fungerede ekstremt godt som krydderi på Klopps DNA, men nu hvor holdet burde være hans virkers det mere som held Slot havde en reel kunnen. Såfremt han var et taktisk geni gjorde han os bedre ikke værre. Jeg tilskriver det som held, for de sidste år han har intet vist.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 04. apr, 2026 19:52

TG12 skrev:
lørdag, 04. apr, 2026 18:26

Er det så også det?

Selvfølgelig havde Slot roret og ikke Klopp. Men det tager vel realistisk set en halv til en hel sæson for at en ny managers taktisk er vel forankret i holdet. Taget i betragtning Slot har haft 7 “gode” måneder - virker der for mig for meget på at filmen er knækket da “transitionen” fra Klopp bold til Slot bold er “ovre”. Så og sige synes jeg faktisk vi er blevet dårligere efterhånden som Klopps intensity football kom længere og længere væk.

Ser man på sidste sæson, synes jeg også overvejende Slot startede med at bruge Klopps fundament med nogle mindre taktiske tilpasninger og efterhånden som vi når hen imod marts sidste år, så var det fanme svært at se de spillere nogensinde havde spillet High intensity bold.

Slot fortjener naturligvis en respekt for at have spillet godt i starten af transitionen. Men måske skulle han være stoppet da han så Klopp-Slot bold faktisk virkede - eller gå tilbage til det. Da han så Slot bold ikke virker.

For mig er det meget tydeligt vi er blevet dårligere efterhånden som Klopps DNA og taktik har forladt os langsomt bid for bid. De første syv måneder af Slots tid var der stadig tilpas meget Klopp DNA til det fungerede. Men nu er den DNA væk og borte.

På nuværende tidspunkt burde vi sidde med et Slot hold - og have et fungerende “Slot” koncept. Det har vi bare ikke, og derfor tvivler jeg på Slots taktik bevidst har været årsagen til mesterskabet - men snarere var han heldig med de justeringer han lavede hen imod Slot bold virkede ekstremt godt og det gav ham gode resultater med mix af Klopp Slot. Desværre virker full-blown slot bold ikke, for så var vi et andet sted. Jeg vil også mene Slot burde de tilbage og forsøge at spille mere “klopp-slot” fremfor stædigt at forsøge med sit Slot bold der overhovedet ikke virker.

Så jo jeg vil tilskrive en stor del af æren for mesterskabet til Klopp og Slots held med at hans ændringer under transitionen fungerede ekstremt godt som krydderi på Klopps DNA, men nu hvor holdet burde være hans virkers det mere som held Slot havde en reel kunnen. Såfremt han var et taktisk geni gjorde han os bedre ikke værre. Jeg tilskriver det som held, for de sidste år han har intet vist.
Salah spillede også sin bedste sæson og scorede nærmest alle de vigtige mål...

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 04. apr, 2026 20:23

Har du en dårlig chef, så leverer du formentlig ikke det bedste du kan. Men er din profession af offentlig karakter, så er du altså nødt til at levere - om din chef er en idiot eller ej. For det er i første omgang dig der ligner et fjols, når du ikke leverer på det niveau der forventes, og som du er ansat ud fra…Følg nu manden, lav tacklingen - og scor for helvede det mål! Vis at det er chefen der er et fjols, og ikke dig…

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » søndag, 05. apr, 2026 09:06

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 04. apr, 2026 17:10
Travelling Kop synger Alonsos navn
Jep, men trods alt i en kontekst af:
"We've got the best midfield in the World.
We've got Xabi Alonso, Momo Sissoko, Gerrard and Mascherano"

....men troen på træneren og tilliden til holdet under Slot er fuldstændig væk blandt fans. Mølby var eddermame også hård i tonen overfor Slot efter kampen. Det må altså også sive ind på ledelsesgangen i Klubben, at vi fjerner os mere og mere fra lukrativ Champions League bold for hver kamp i sæsonen pt., med hvad deraf følger af langtrækkende svækkelse af konkurrenceevnen fremadrettet. Men måske en ydmygende exit fra CL i kvartfinalen bliver det der får ledelsen til at handle?
Vi SMADRER det PIShold !

TG12

Indlæg af TG12 » søndag, 05. apr, 2026 11:22

Oomph242 skrev:
lørdag, 04. apr, 2026 19:52
TG12 skrev:
lørdag, 04. apr, 2026 18:26

Er det så også det?

Salah spillede også sin bedste sæson og scorede nærmest alle de vigtige mål...
Ja, men Salah blev også dårligere omkring marts.
Måske Salah lukrerede på hybrid “Klopp-Slot” bold og efterhånden som vi blev til et Slot hold, faldt niveauet ligesom for resten af holdet.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 05. apr, 2026 14:04

Cynwal skrev:
søndag, 05. apr, 2026 09:06
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 04. apr, 2026 17:10
Travelling Kop synger Alonsos navn
Jep, men trods alt i en kontekst af:
"We've got the best midfield in the World.
We've got Xabi Alonso, Momo Sissoko, Gerrard and Mascherano"
Jep. Men jeg tror ikke der er nogen tvivl om at det er en henvisning til at de ønsker Alonso 'to the rescue'.

Besvar