LFC - PSG >> Kamptråden Champions League 1/4 finale returkamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

25 - Giorgi Marmadashvili
0
Ingen stemmer
30 - Jeremie Frimpong ud i pausen
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez
1
50%
38 - Ryan Gravenberch
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
1
50%
10 – Mac Allister ud i 74. min.
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz
0
Ingen stemmer
9 – Alexander Isak ud i pausen
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike ud i 31. minut
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ind i 31. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i pausen. Ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i pausen.
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha ind i 67. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 74. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 2

AJJ

Re: LFC - PSG >> Kamptråden Champions League 1/4 finale returkamp

Indlæg af AJJ » onsdag, 15. apr, 2026 12:06

Fowler89 skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 11:17
Hr. Drejer skrev:
Fowler89 skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 07:36
AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 14. apr, 2026 21:32
Ham ser vi ikke mere i 2026. God bedring Ekitike!
Det er der nu en god chance for. Et studie blandt europæiske topspillere viste gennemsnitligt fem måneder (return to play)
Ingen VM til manden

Sent from my iPhone using Tapatalk
Synd for knægten!

https://www.liverpool.no/lfc/26/4/hele- ... v-2026-1a/
Det er ikke 5 måneder som der blevet skrevet.

Hvad er det så?
De 5 måneder som sagt et gennemsnit - med en standardvigelse på ca. 2.5 måneder. Så altså ret stor variation omkring gennemsnittet.....

Fx Holger Rune har taget 7 måneder. Men interessant at lægge mærke til ordene fra hans mor:

Er I ikke nervøse for, det er for tidligt?

- Havde han været fodboldspiller, var han nok formentlig allerede blevet sluppet løs for halvanden måned siden. Men fordi Holger er i en sport, hvor man ikke kan skifte ud, hvis han mærker et eller andet, så bliver vi nødt til at gå med livrem og seler.

Jeg kan godt trumfe L'équipe: I aller værste fald så rammes han af komplikationer - er først tilbage om 2 år - kommer aldrig tilbage på topniveau og slutter karrieren som 27-årig.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. apr, 2026 12:25

AJJ skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 12:06
Fowler89 skrev:
Hr. Drejer skrev:
Fowler89 skrev:
AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
Det er der nu en god chance for. Et studie blandt europæiske topspillere viste gennemsnitligt fem måneder (return to play)
Ingen VM til manden

Synd for knægten!

Hvad er det så?
De 5 måneder som sagt et gennemsnit - med en standardvigelse på ca. 2.5 måneder. Så altså ret stor variation omkring gennemsnittet.....

Fx Holger Rune har taget 7 måneder. Men interessant at lægge mærke til ordene fra hans mor:

- Havde han været fodboldspiller, var han nok formentlig allerede blevet sluppet løs for halvanden måned siden. Men fordi Holger er i en sport, hvor man ikke kan skifte ud, hvis han mærker et eller andet, så bliver vi nødt til at gå med livrem og seler.

Jeg kan godt trumfe L'équipe: I aller værste fald så rammes han af komplikationer - er først tilbage om 2 år - kommer aldrig tilbage på topniveau og slutter karrieren som 27-årig.
AJJ, igen og igen glemmer du at komme med en henvisning.

Fowler89
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 15. apr, 2026 12:43

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 12:25
AJJ skrev:
Fowler89 skrev:
Hr. Drejer skrev:
Fowler89 skrev:
AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
Ingen VM til manden

Synd for knægten!

Hvad er det så?

Han henviser til Holger Runes mor :)

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 15. apr, 2026 13:08

Der var desværre aldrig spænding omkring resultatet.

Jo måske det straffespark, som blev overruled af VAR kunne have givet os lidt håb. Men når alt kommer til alt, var vi milevidt fra PSGs niveau set over to kampe.

Vi er ingenlunde gode nok til at vinde et trofæ, og bliver vi top 4-5 stykker har vi nået det maksimale vi kunne denne sæson. Slot har ødelagt holdet og har det sidste år kun taget os fra ondt til værre.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. apr, 2026 13:17

Fowler89 skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 12:43
Hr. Drejer skrev:
AJJ skrev:
Fowler89 skrev:
Hr. Drejer skrev:
Fowler89 skrev:
AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
Ingen VM til manden

Synd for knægten!

Hvad er det så?

Okey. Jeg vidste ikke at Rune Holgers mor er ekspert i overrevne achillessener.

Men her er der måske et link, som kan kaste lys over det hele.

https://www.bispebjerghospital.dk/forsk ... fault.aspx

Fowler89
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 15. apr, 2026 13:51

Fabrizio Romano skriver han forventes at være ude indtil januar.

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 15. apr, 2026 13:56

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 13:17
Fowler89 skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 12:43
Hr. Drejer skrev:
AJJ skrev:
Fowler89 skrev:
Hr. Drejer skrev:
Fowler89 skrev:
AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
Ingen VM til manden

Synd for knægten!

Hvad er det så?

Okey. Jeg vidste ikke at Rune Holgers mor er ekspert i overrevne achillessener.

Men her er der måske et link, som kan kaste lys over det hele.

https://www.bispebjerghospital.dk/forsk ... fault.aspx
Det tror jeg heller ikke, hun er. Men jeg tænker, at de eksperter, som de har konfereret med om Runes tilbagevenden, ved en del.... Og sjovt nok så passer hendes udtalelse om fodboldspillere jo meget godt med resultatet af det videnskabelige studie om top fodboldspllere, jeg henviser til.

Og jeg redegør for, at der er ret stor variation omkring gennemsnittet.

Hvad f.... er jeres problem egentlig?

Og hvad er det 23 - mest motionister - i et studie på bispebjerg kaster lys over i den her sammenhæng?

ps. Drejer - du burde vide, at jeg ALTID har dokumentation for det, jeg citerer/henviser til. Men skal naturligvis nok huske link, så du ikke skal bruge 2 sek på google for at finde artiklen.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. apr, 2026 14:36

https://www.facebook.com/share/1R4h6j1v5R/

Tryk kun på linket, hvis i kan tåle at se hvordan en operation af overrevet achillessene ser ud.

Jeg ønsker Ekitike alt godt.

edit: Beklager hvis jeg har misforstået dig, AJJ. Jeg troede du skrev at han ville være tilbage om 5 måneder.

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 15. apr, 2026 16:34

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 14:36
https://www.facebook.com/share/1R4h6j1v5R/

Tryk kun på linket, hvis i kan tåle at se hvordan en operation af overrevet achillessene ser ud.

Jeg ønsker Ekitike alt godt.

edit: Beklager hvis jeg har misforstået dig, AJJ. Jeg troede du skrev at han ville være tilbage om 5 måneder.
Helt ok. Nej - jeg fandt bare lidt optimisme i, at gennemsnittet trods alt kun var 5 måneder i det omtalte studie. Men variationen viser så også, at det er meget individuelt. Og i værste fald kan det helt bestemt først være i 2027...

Der er jo heldigvis sket meget ift. behandling og rehabilitering. Og han er jo ung - så lad os krydse fingre for en hurtig tilbagevenden.

Da Beckham rev sin over i som 35-årig, var han tilbage efter 5 måneder. Det samme med vores egen John Barnes som 29-årig (som så aldrig blev den samme eksplosive spiller igen....)

Men altså - det er jo bare to cases...

pingel

Indlæg af pingel » onsdag, 15. apr, 2026 18:08

Holger Rune vender tilbage om en måned, og det har varet 7 måneder. Det må vi krydse fingre for at Ekitike også kan…

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 16. apr, 2026 07:12

TG12 skrev:
onsdag, 15. apr, 2026 13:08
Slot har ødelagt holdet
Den skinbarlige sandhed! Det kan ikke siges mere præcist!
Jeg kan næsten ikke vente med at læse, at nu er han fyret. Det er ufatteligt, hvordan stort set alle spillerne er blevet dårligere under hans ledelse.
Jeg ser ikke hollandsk fodbold, så jeg ved ikke noget om hans tid i Feyenoord, men det er tydeligt at hans filosofi IKKE passer til Premier League. Jeg kunne faktisk godt lide ham, da han kom til og havde en god mavefornemmelse.
Jeg synes vi skal prise os lykkelige over at vi rent faktisk stadig har muligheden for sikre CHL næste sæson, for det er virkelig næsten uforståeligt. Stort set alle andre hold spiller med større intensitet end os og vi burde overhovedet ikke ligge "helt" deroppe, hvor vi gør.
Men forhåbentligt er denne "æra" snart fortid, så vi kan begynde at drømme igen.
Jeg forlanger ikke pokaler hver evig eneste sæson, men jeg forlanger fandme at se intensitet og ild i øjnene, når jeg ser os spille og ikke noget der ligner et hverdags træningspas.
2 halvleg mod PSG havde lidt af det og jeg synes vi gjorde hvad vi kunne, men er bare for uskarpe i den sidste aflevering eller afslutning. Men man kan næsten heller ikke forvente andet, da vi jo har lallet rundt en hel sæson.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 16. apr, 2026 09:27

Det er klart, at med Salahs gigantiske fald i niveau og salget af Diaz (der nu excellerer for Bayern München) - og nye spillere, der - af forskellige årsager - ikke har slået 100% til - jamen så er der bare ikke kvalitet nok oppe foran pt.

Det var sigende, at Rio kommer ind og med det samme står for den bedste aktion og afslutning, vi havde i kampen.

Han virker mere og mere som the real deal. Men selvfølgelig kan en 17-årig ikke bære ansvaret for Liverpools angreb.

Ornstein melder så, at Slot også er træner i næste sæson uanset top 5 eller ej.

Men lad os nu se - man evaluerer vel efter sæsonen - og hvad bliver den samlede vurdering så?

Skyldes den ringe sæson primært Slot - eller skyldes den faktorer, som ikke kan tilskrives Slot + han har stadig kredit i banken fra sidste sæson.

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 16. apr, 2026 13:25

AJJ skrev:
torsdag, 16. apr, 2026 09:27
Det er klart, at med Salahs gigantiske fald i niveau og salget af Diaz (der nu excellerer for Bayern München) - og nye spillere, der - af forskellige årsager - ikke har slået 100% til - jamen så er der bare ikke kvalitet nok oppe foran pt.

Det var sigende, at Rio kommer ind og med det samme står for den bedste aktion og afslutning, vi havde i kampen.

Han virker mere og mere som the real deal. Men selvfølgelig kan en 17-årig ikke bære ansvaret for Liverpools angreb.

Ornstein melder så, at Slot også er træner i næste sæson uanset top 5 eller ej.

Men lad os nu se - man evaluerer vel efter sæsonen - og hvad bliver den samlede vurdering så?

Skyldes den ringe sæson primært Slot - eller skyldes den faktorer, som ikke kan tilskrives Slot + han har stadig kredit i banken fra sidste sæson.
Jeg synes vores største problem er midtbanen er fuldkommen faldet sammen. Særligt Macca er piv elendig - om det er Slot der har givet ham en ny rolle eller taktik ved jeg ikke. Men hans tidligere evne til at diktere spillet og kontrollere tempoet er komplet væk. Han løber rundt som en hovedløs høne til tider.

Rio er bestemt lovende, men hvor mange gange har vi ikke sagt det, Jordan Ibe, Jon Flannagan, Jay Spearing, Bajetic, med flere.

Hvis Slot er træner næste sæson, sætter ledelsen virkelig sig selv i en make-or-break situation. Hvis Slot får vendt skuden vil de blive set som geniale - hvis han fortsætter den stime han har kørt det sidste år, er det simpelthen dårlig ledelse og FSG skal overveje om Edwards og Hughes skal have sparket. Men det kan naturligvis være FSG jubler over de potentielt ikke skal give Slot et gyldent håndtryk, hvis han bare bliver en sæson mere.

Jeg synes alle pile peger på Slot, er årsagen til denne sæsons dårligdom og ser ham helst smutte langt væk.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 16. apr, 2026 14:55

Når man ser tilbage på de her to PSG kampe, så sidder jeg lidt med følelsen af at Slot fægter i blinde, først prøver han en
5-4-1 i håb om at hold nullet går jeg ud fra, hjemme forsøger han sig så med en 4-4-2, ret mig hvis jeg tager fejl, men det er vel nærmest først gang han prøver begge opstillinger, er det ikke lidt vildt at forsøge sig med nye opstillinger mod Europas bedst hold ? ingen af delene virkede i hvert fald.

Jeg ved godt Salah struggler i denne sæson, men han kom lige fra en god præstation mod Fulham, og så bliver han smidt på bænken. Til gengæld bliver Isak der tydeligt mangler både kamptræning og touch smidt på banen.

Nu venter så 6 svære kampe i PRL, Ekitike er skadet, Isak er helt ud af kamptræning, Salah gider Slot ikke rigtig bruge, Chiesa gider han SLET ikke bruge, Gakpo med 1 mål de sidste 20 kampe, en wirts jeg mere og mere tvivler på kan fungere under Slot, så resten af sæsonen hænger vel på om en 17 årig kan levere :roll: :? :shock: :( :lol: ved ikke om jeg skal grine eller græde.

Det er mig virkelig en gåde hvordan Slot har formået at hive alt vindermentalitet ud af et regerende mesterhold, det er også lidt vildt at vi starter en CHL kvartfinale uden en eneste engelsk spiller på banen, vi mangler virkelig ledere på banen, eller i det mindste spillere som vil dø med støvlerne på.

Men nu kan vi se frem til Everton på udebane.
YNWA

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 16. apr, 2026 20:51

Redtothebone skrev:
torsdag, 16. apr, 2026 14:55
Når man ser tilbage på de her to PSG kampe, så sidder jeg lidt med følelsen af at Slot fægter i blinde,
Er det ikke sådan alle kampene denne sæson har været?

Jeg synes det som gør Slot virkelig skal ud er at "nedturen" har været mere end et fuldt kalender år nu - uden tegn på bedring. Det er snarere desperate times calls for desperate measures.

Besvar