LFC - Leicester City FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez
2
10%
4 – Virgil Van Dijk
1
5%
26 – Andy Robertson ud i 86. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch ud i 86. min.
2
10%
10 – Mac Allister ud i 92. min.
4
19%
17 - Curtis Jones ud i 78. min.
1
5%
11 - Mohamed Salah
3
14%
9 - Darwin Nunez ud i 78. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo
8
38%
8 – Dominik Szoboszlai ind i 68. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind i 78. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 86. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 86. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 92. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 21

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: LFC - Leicester City FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 26. dec, 2024 23:08

mortenbak skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 23:03
JudgeArdaStudge skrev:Vi lægger afstand til Chelsea i en kamp, hvor vi får bevis på, at PGMOL stadig ikke er sin opgave voksen.

MotM: Gakpo!
Hvilke kendelser er det vi piver over i aften ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi piver simpelthen? Du har vist en dårlig dag i dag morten, er det det med Robertson, der går dig på? Selvfølgelig skal folk være kritiske af Robertson, når det ikke er første gang han koster og når det jo er ham, der SKAL have målscoren. Så kan man altid klandre Gravenberch for sit tilbageløb og Gomez for at ophæve offsiden, det er jeg enig i, Robertsons niveau er virkelig skidt. Han er en dyr herre at have rendende på holdet.

Men tilbage til PGMOL, alle kunne jo se, at det sejlede for VAR-rummet. 9 minutters tillægstid, fordi de skal tegne streger og lede efter hands på bolden.
Senest rettet af JudgeArdaStudge torsdag, 26. dec, 2024 23:10, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 26. dec, 2024 23:08

Fowler89 skrev:
mortenbak skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 23:06
Billede
Øjnene der ser.

Bare spørg Judge
Hvad siger du Judge ?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 26. dec, 2024 23:08

Nu det da vist jer to Morten og Peter, der piver. ;)Men jeg har svaret ovenover, at VAR sejler i aften og bruger al for længe på at lede efter grunde til at annullere mål. Det lykkedes dem ikke, selvom de ihærdigt forsøgte.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 26. dec, 2024 23:21

JudgeArdaStudge skrev:
mortenbak skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 23:03
JudgeArdaStudge skrev:Vi lægger afstand til Chelsea i en kamp, hvor vi får bevis på, at PGMOL stadig ikke er sin opgave voksen.

MotM: Gakpo!
Hvilke kendelser er det vi piver over i aften ?

Vi piver simpelthen? Du har vist en dårlig dag i dag morten, er det det med Robertson, der går dig på? Selvfølgelig skal folk være kritiske af Robertson, når det ikke er første gang han koster og når det jo er ham, der SKAL have målscoren. Så kan man altid klandre Gravenberch for sit tilbageløb og Gomez for at ophæve offsiden, men Robertsons niveau er virkelig skidt. Han er en dyr herre at have rendende på holdet.

Men tilbage til PGMOL, alle kunne jo se, at det sejlede for VAR-rummet. 9 minutters tillægstid, fordi de skal tegne streger og lede efter hands på bolden.
Jeg har faktisk en rigtig god dag, tak.
Ifht Liverpool har jeg faktisk en rigtig skøn tid, som jeg bare nyder.
Og mine julegaver har også været rigtig gode Billede
Ingen byttere Billede
Jo jo der er altid ting der kan blive bedre.
Jeg fik ikke det Rolex jeg ønskede mig, men det regnede jeg nu heller ikke med (ironi kan være anvendt)
Måske jeg bare er tilfreds med et retfærdigt 3-1 resultat i aften og 3 point…

Ifht piver, så undrer jeg mig bare over, hvad der anleder til brok, efter en sikker sejr ?

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 27. dec, 2024 00:20

Vi har nok alle fornemmelsen.
Den her sæson kan ende med noget stort, men at sige det højt er også lidt farligt, da skuffelsen bare bliver endnu mere hård at skulle forholde sig til. Hvis det glipper. Og vi har før haft den følelse og er blevet skuffet.
Vi er klart det bedste hold pt!
Og vi fans ved det godt og vi frygter at, det pludselig ændrer sig, fordi det er vores værste mareridt. Tænkt hvis vi “bottler” denne chance… det vil være ubæreligt…. Alt ligger til os selv.
Vi vinder, selvom vi måske ikke spiller super overbevisende.
Sjitty er helt fucked, Forrest nr 3 og Scum nr 14.
PL er helt vendt rundt i denne sæson.
Jeg tænker også mesterskab, men tør ikke sige det højt
Vi har holdet til at vinde Premier League.
Der er ingen grund til at “punke” enkelte spillere.
Alle kan lave fejl eller ha down perioder. Mange fejl opstår pga af foregående fejl. Det er fodbold….
Men vi ligger altså nr 1.
Med en kamp i hånden.
Lad os nyde turen

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 27. dec, 2024 00:59

mortenbak skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 23:21

Ifht piver, så undrer jeg mig bare over, hvad der anleder til brok, efter en sikker sejr ?

Brok over PGMOL er akkumoleret gennem mange års følelse af at blive røvrendt og snydt af dem. Jeg venter blot på, at det sker igen, som fx Cynwals eksempel med Mané, der dømmes offside mod Everton, Manés ikke-eksisterende offside mod Man City, Rodris hånd på bolden, Dokus spark i maven på Mac Allister osv. Sandheden er, at vi alle dage ikke blot har kæmpet mod sportswashing og korruption, men også ekstrem inkompetence fra dommerstanden. I dag var det igen en rodebutik med al for lang tid brugt på VAR i desperat forsøg på at lede efter en grund til at underkende vores mål.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 27. dec, 2024 03:49

JudgeArdaStudge skrev:
mortenbak skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 23:21

Brok over PGMOL er akkumoleret gennem mange års følelse af at blive røvrendt og snydt af dem. Jeg venter blot på, at det sker igen, som fx Cynwals eksempel med Mané, der dømmes offside mod Everton, Manés ikke-eksisterende offside mod Man City, Rodris hånd på bolden, Dokus spark i maven på Mac Allister osv. Sandheden er, at vi alle dage ikke blot har kæmpet mod sportswashing og korruption, men også ekstrem inkompetence fra dommerstanden. I dag var det igen en rodebutik med al for lang tid brugt på VAR i desperat forsøg på at lede efter en grund til at underkende vores mål.
Så du mener simpelthen helt seriøst at PGMOL har en agenda ifht Liverpool FC ??
Og at de bevidst gør hvad de kan for at Liverpool ikke skal vinde ?

Ja eller nej spørgsmål.

PS

Hvis Ja, så deler jeg din frustation over dårlige dommere og VAR, men det er generelt og ikke kun ifht Liverpool….
Jeg tror du kan starte et politisk parti af utilfredse fans af alle klubber med det ene formål, at få bedre dommere i fodbold.
Og jeg tror jeres landsmøder vil blive sjove at overvære.

Hvis nej så forstår jeg ikke dine indlæg.

Indførslen af VAR har ikke medført noget godt… og dog.
Det har gjort det muligt for fans at diskutere kendelser i det uendelige, fordi dit og dat og streger ligger på www og diverse fora.
Og VAR,som jeg er sikker på, er indført med et reelt redskab på at skabe “retfærdighed” i fodbold, det virker bare ikke ifht til os fans fordi fodbold handler ligeså meget om følelser, som om fakta.
Fakta er resultatet, når kampen er fløjtet af.
“I gamle dage”, var det sur røv og lidt brok, når man tabte og så var det glemt, når fløjten blæste næste kamp igang.
VAR har ikke ændret noget på dedikerede fans ageren, fordi følelserne stadig er de samme Billede, men det har eliminret rigtig mange åbenlyse fejlkendelser OG der er stadig “smuttere”.
Hvis VAR var blevet indført med Premier League, så havde Fergie ikke vundet 18 mesterskaber Billede

Vi opnår aldrig “retfærdighed” i fodbold, da det handler om følelser. Er du blå eller rød? Vi vil altid kunne argumentere for vores eget. VAR eller ej.
Og det er vel egentlig også sådan vi ønsker at det skal være ?
Nu har vi fået et VAR system som overruler vores mening.
Så kan vi bruge det som grundlag, fordi vi ikke er enige i deres beslutninger og dermed skabe konspirations teorier.

Måske jeg er naiv. Men jeg tror ikke på at der er en overordnet agenda imod Liverpool, men jeg tror at der stadig opstår fejlkendelser i fodbold, så længe det spilles af mennesker.

Sent from my iPhone eusing Tapatalk

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » fredag, 27. dec, 2024 09:11

I gamle dage var det ikke skidt pyt efter en fejlkendelse af dommeren. Maradonas hand of god, Lampards mål mod Tyskland som ikke blev erkendt fordi goal line tech ikke eksisterede, Howard Webbs farvethed. Jeg tror VAR har givet fodbold mere retfærdighed. Folk har fiskehukommelse.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 27. dec, 2024 10:15

Fowler89 skrev:
fredag, 27. dec, 2024 09:11
I gamle dage var det ikke skidt pyt efter en fejlkendelse af dommeren. Maradonas hand of god, Lampards mål mod Tyskland som ikke blev erkendt fordi goal line tech ikke eksisterede, Howard Webbs farvethed. Jeg tror VAR har givet fodbold mere retfærdighed. Folk har fiskehukommelse.

VAR som system, kan jo kun tage det så langt, det er stadig inkompetente folk, som sidder i det VAR-rum og behøver vi virkelig minde folk om den største skandale i nyere tid skete så sent som sidste sæson, da Diaz fik sit mål underkendt mod Tottenham. Så større fiskehukommelse har folk heller ikke, men andre folk er til gengæld bundnaive. Det er stadig højaktuelt, at PGMOL er en omvandre farce og katrastrofe waiting to happen.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » fredag, 27. dec, 2024 10:53

Here we are; suverænt på toppen af PL - og CL - og hakker på hinanden som om der var krise😀

Vi leverer måske ikke verdensklasse bold i 90 min hver kamp, men vi er generelt modstanderne overlegne og spiller virkelig god bold, navnlig når der trædes på gaspedalen. Det er fedt at være Liverpool-fan.

Jeg forstår bekymringerne over at det måske pludselig skulle begynde at gå skidt. Vi har alletiders chance for endnu et mesterskab og har derfor allerede nu meget at miste. Men det er bedre ikke at tænke sådan og i stedet bare nyde kampene. Så må vi se hvordan det ser ud til maj.

Som en sidebemærkning føler jeg at jeg bekymrer mig stadig mere over alting efterhånden som jeg bliver ældre. Det er jeg virkelig træt af. Fornuftig forebyggelse kan være udmærket, men bekymringer suger livsglæden bort.

En kommentar til diskussionen om dommerkendelserne. Jeg har svært ved at tro, at der finder en konspiration sted mod os; men der er meget der tyder på at dommernes generelle bias påvirker os negativt. Det er ikke en synsning; det understøttes af omfattende data, som Paul Tomkins m.fl. har kortlagt og analyseret. Data viser nogle tendenser, der er statistisk signifikante. Fx at Yorkshire-dommere i langt mindre grad end de øvrige dommere giver os kampafgørende kendelser. Der er desuden masser af eksempler på, at vi generelt har kendelserne mod os. Fx det vanvittige forhold at der i syv sæsoner ikke blev givet gult kort nr 2 - og dermed rødt - til vores modstandere; og at vi får færre straffespark end vi burde ift boldberøringer i modstanderens felt; og at Salah får tildelt grotesk få frispark. Dertil er der absurde tilfælde som det underkendte mål mod Spurs i sidste sæson og den halvleg mod smølferne hvor de fik 9 frispark og vi fik 0.
Konspiration tror jeg som skrevet ikke på - men der er en dokumentérbar bias mod os.
Mht kampen i går var det egentlig fair nok at målene blev kigget efter for offside; men det der irriterede var at de brugte urimelig lang tid på at lede efter det. Og dét som kontrast til at offsidekendelser via VAR oftest går pænt hurtigt.

En kommentar til at give enkeltspillere skylden for fx indkasserede mål. Det er ikke rimeligt når der ofte er flere faktorer i spil - fx at vores presspil er usammenhængende og at dårlige afleveringer i angrebet åbner for kontraløb. Men når enkeltspillere gentagne gange og over mange kampe ser skidt ud ved et modstandermål eller har en aktion der direkte sælger holdet, så er det naturligt at fremhæve det.
I Robertsons tilfælde er tendensen tydelig - han er langt fra den spiller han har været. Det er den enkeltposition på holdet, hvor et indkøb vil kunne forstærke os mest.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 27. dec, 2024 11:15

Flot indlæg Mysjkin

Sjovt nok har jeg det personligt lige modsat af dig. Desto ældre jeg bliver, desto færre bekymringer. Jeg gider simpelthen ikke bruge kostbar tid på at bekymre mig om ting jeg alligevel ikke kan ændre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 27. dec, 2024 11:18

Mysjkin skrev:
fredag, 27. dec, 2024 10:53
Here we are; suverænt på toppen af PL - og CL - og hakker på hinanden som om der var krise😀
Meget enig i dit indlæg, omend jeg - tro det eller lad være - faktisk ikke bekymrer mig så meget, på nær en bekymring over PGMOL og den vil aldrig forsvinde, så længe PGMOL er ledet af Howard Webb og dennes inkompetence.

Jeg hakker forhåbentlig heller ikke på nogen (Puha, det skal vi ikke have op at vende igen!), hvis den er henvendt de af os, der har råbt højest i trådens sidste sider her, men jeg er ekstremt påpasselig i forhold til min tillid til PGMOL/VAR og dommerne, der dømmer vores kampe. De er stadig al for inkompetente til, at jeg tør tro på, at det ikke på et tidspunkt kan koste os point, at de ikke er sin opgave voksen. Det er sket før og det kan sagtens ske igen. Spillet er spillerne selv herre over, men de større beslutninger, skal man desværre lægge sin tillid til i hænderne på folk, jeg ikke nærer tillid til og som ikke fortjener, at fodboldfans nærer dem tillid.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 27. dec, 2024 12:15

Cynwal skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 22:30
Det er jo en KÆMPE fejldom. Nunez er bag ved Salah og derfor ikke offside!!
Ift denne: Nunez skal være bag bolden, og det var han ikke i situationen. Om han så var foran Victor C. - ja det svært at afgøre ud fra billederne.

Ps. Jeg troede det samme som dig i går aftes.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 27. dec, 2024 13:37

Emmy skrev:
fredag, 27. dec, 2024 11:15
Flot indlæg Mysjkin

Sjovt nok har jeg det personligt lige modsat af dig. Desto ældre jeg bliver, desto færre bekymringer. Jeg gider simpelthen ikke bruge kostbar tid på at bekymre mig om ting jeg alligevel ikke kan ændre.
Sådan har jeg det også. Det giver grå hår i hovedet at bekymre sig over ting man ikke kan ændre. Jeg bliver mere bevidst om at tiden skal bruges fornuftigt; på ting jeg kan gøre noget ved og som jeg har interesse i.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 27. dec, 2024 16:55

AJJ skrev:
fredag, 27. dec, 2024 12:15
Cynwal skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 22:30
Det er jo en KÆMPE fejldom. Nunez er bag ved Salah og derfor ikke offside!!
Ift denne: Nunez skal være bag bolden, og det var han ikke i situationen. Om han så var foran Victor C. - ja det svært at afgøre ud fra billederne.

Ps. Jeg troede det samme som dig i går aftes.
Det konkluderede jeg også i kamptråden igår aftes, forholdvis kort tid efter jeg skrev ovenstående. I de fleste tilfælde, hvor der skal bedømmes ud fra denne situation, så sker det når to spillere er på vej "alene" ned mod målmanden. Så er bolden som regel foran fødderne på den forreste spiller, og derfor er der ikke offside, når den stikkes på skrå fremad, hvis den anden spiller er bagved eller på højde med ham der spiller bolden. Det må være fra disse situationer, at jeg havde min automatrefleks med at påstå som jeg gjorde. I stand corrected.
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar