Nyheder om LFC og debat om topkampen

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 03. nov, 2014 15:20

Surf skrev:Spot on af Chris Bascombe om bl.a. Balotelli, forsvaret og transfers.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... rpool.html
Av, det gør ondt at læse. Men ud fra det han skriver, så er det transferkomiteen, som signer spillere, og ikke Rodgers. Men det er rigtigt at vores angreb er slattent, og sammenligne det med da vi gik fra Fowler/Anelka til Diouf er vel ikke meget ved siden af. Jeg håber Balo er væk til januar. Han var fejlcastet fra starten.
Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 04. nov, 2014 07:49, rettet i alt 1 gang.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 03. nov, 2014 23:53

Surf skrev:Spot on af Chris Bascombe om bl.a. Balotelli, forsvaret og transfers.

Jeg synes, at analysen af vores ageren på transfermarkedet er helt korrekt. Sturridge og Coutinho har vist sig at være rigtig gode køb. Men foruden disse to spillere kan jeg ikke pege på én eneste spiller, der har vist sig at indfrie forventningerne og den dag idag betegnes som en succes. Og det er stærkt kritisabelt med tanke på, at vi har brugt tæt på 2 milliarder kroner de seneste tre somre!

Det værste er, at mange af vores indkøb virker decideret fejlcastede, da de slet ikke besidder de egenskaber, som kræves for at kunne spille Rodgers koncept. Det sætter i mine øjne store spørgsmålstegn ved komiteens berettigelse, og der bør i mine øjne tages aktion, da vi ikke har råd til at fortsætte denne deroute, hvis vi fortsat skal være med i toppen af engelsk fodbold.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 04. nov, 2014 12:11

Robbie_God_Fowler skrev:

Jeg synes, at analysen af vores ageren på transfermarkedet er helt korrekt. Sturridge og Coutinho har vist sig at være rigtig gode køb. Men foruden disse to spillere kan jeg ikke pege på én eneste spiller, der har vist sig at indfrie forventningerne og den dag idag betegnes som en succes. Og det er stærkt kritisabelt med tanke på, at vi har brugt tæt på 2 milliarder kroner de seneste tre somre!

Det værste er, at mange af vores indkøb virker decideret fejlcastede, da de slet ikke besidder de egenskaber, som kræves for at kunne spille Rodgers koncept. Det sætter i mine øjne store spørgsmålstegn ved komiteens berettigelse, og der bør i mine øjne tages aktion, da vi ikke har råd til at fortsætte denne deroute, hvis vi fortsat skal være med i toppen af engelsk fodbold.
Måske Rodgers burde ansætte Dalglish til at hjælpe med at hente spillere - Henderson og Suárez hører jo til den utrolig smalle liste af succesfulde transfers. Jeg er enig i, at Rodgers' hitrate, er næsten fornærmende ringe.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 04. nov, 2014 12:23

Han må også gerne hente Steve Clarke. Vores defensiv fungerede jo faktisk ret godt i store perioder under Dalglish, og det var altså med den ellers så taktisk uortodokse Skrtel i en central rolle.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 04. nov, 2014 12:28

Helt enig. Clarke er savnet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 04. nov, 2014 18:36

Kenny har tidligere været ude og sige, at han intet havde med Suarez handlen at gøre. Den var allerede kørt i stilling, da han overtog.

Jeg beundrer Kenny Dalglish, men hans ageren på transfermarkedet i sin anden periode var ikke just nogen succes. Carroll, Adam, Downing, Coates og Enrique kostede tæt på 80 millioner pund.

Ligger man Kenny og Rodgers forbrug sammen har vi investeret tæt på 3 milliarder, hvor det vel nærmest kun er Henderson, Coutinho og Sturridge der har niveau til start 11'er for et top 4 mandskab. Det er rystende dårligt købmandsskab :(

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 04. nov, 2014 18:45

Ja, kvaliteten svarer ikke til det store pengebeløb. Men som jeg forstår det, har vi et setup, hvor træneren adresserer hvilke positioner der skal forstærkes, og så vender transferkomiteen tilbage med emner, træneren kan vælge mellem. Måske man skal se på den anordning, om den er givtig på sigt.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 04. nov, 2014 18:49

Robbie_God_Fowler skrev:Kenny har tidligere været ude og sige, at han intet havde med Suarez handlen at gøre. Den var allerede kørt i stilling, da han overtog.

Jeg beundrer Kenny Dalglish, men hans ageren på transfermarkedet i sin anden periode var ikke just nogen succes. Carroll, Adam, Downing, Coates og Enrique kostede tæt på 80 millioner pund.

Ligger man Kenny og Rodgers forbrug sammen har vi investeret tæt på 3 milliarder, hvor det vel nærmest kun er Henderson, Coutinho og Sturridge der har niveau til start 11'er for et top 4 mandskab. Det er rystende dårligt købmandsskab :(

Coutinho og Sturrigde var vel ret beset nogle handler Comolli satte igang, men der først året senere effektueret af transferkomitén..

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 04. nov, 2014 19:29

Robbie_God_Fowler skrev:Kenny har tidligere været ude og sige, at han intet havde med Suarez handlen at gøre. Den var allerede kørt i stilling, da han overtog.

Jeg mener faktisk, at rygterne omkring Suárez begyndte at florere allerede under Benitez og yderligere under Hodgson, men lur mig om, Dalglish ikke havde mulighed for at sige no-go til handlen, da han kom til og dermed på sin vis har sin andel i handlen, omend han beskeden som han, franægter sig det - Det mener Suárez selv i hvert fald, at Dalglish har.

Jeg håber i øvrigt, at du fangede ironien i mit indlæg - At jeg kun kunne nævne to succesfulde navne, skulle meget gerne understrege ironien i vores købmandsevner. Det er nemlig rystende dårligt købmandsskab og det må snart være slut med lottokuponer, især når hitraten er så ringe!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 04. nov, 2014 21:48

Kan du ikke lige linke til den udtalelse, for alle steder, som jeg har læst, der var det Comoli og Kenny, der sammen bestemte sig for at købe Suarez. Noget Comoli, da også selv har udtalt.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... rpool.html

Og Suarez takkede Kenny og gav ham æren for at hente ham forleden, da han fik overrakt den gyldne støvle.

http://www.theguardian.com/football/201 ... y-dalglish

Jeg har aldrig set Kenny sige, at aftalen allerede var indgået med Suarez, da han tog over.
Kloppite

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 08. nov, 2014 12:22

texy skrev:

Kan du ikke lige linke til den udtalelse, for alle steder, som jeg har læst, der var det Comoli og Kenny, der sammen bestemte sig for at købe Suarez. Noget Comoli, da også selv har udtalt.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... rpool.html

Og Suarez takkede Kenny og gav ham æren for at hente ham forleden, da han fik overrakt den gyldne støvle.

http://www.theguardian.com/football/201 ... y-dalglish

Jeg har aldrig set Kenny sige, at aftalen allerede var indgået med Suarez, da han tog over.
Jeg hørte under et pre match interview Kenny udtale, at Suarez var blevet scoutet længe før han tiltrådte og allerede var kørt i stilling til at skulle hentes.

Men ud fra citaterne i ovenstående artikel fra Guardian kunne noget tyde på, at Kenny også har spillet sin andel i transferen, hvilket blot er glædeligt, da jeg ønsker Kenny alt det bedste :) . Det kunne ligne Kenny at være beskeden.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 25. nov, 2014 14:13

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Ma Captain

Indlæg af Ma Captain » tirsdag, 25. nov, 2014 16:03

Jesper skrev:http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... um=twitter
Kan bedst lide 4, 16, 19
4, 11, 19 og 20
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. nov, 2014 17:59

Nr. 4 er klart den smukkeste trøje.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 30. nov, 2014 08:50

Synes egentlig ikke den her hører under små nyheder, men i mangel på bedre: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... wages.html
Det er uhyre vigtigt at Henderson og Sterling bliver bundet til klubben i lang tid, således at rygraden sikres. Jeg kan desværre sagtens forestille mig at gribbene kredser om Sterling.
At Johnson bliver tilbudt en forlængelse med et cut i lønnen giver imø mening - ikke pga kampen igår - men fordi jeg vægter rutine og kulturbærere højt.
Så er der Gerrard-spørgsmålet. Jeg er stadigvæk hammer irriteret over at Carra ikke fortsat er tilknyttet klubben. Vi MÅ IKKE miste endnu en ultimativ kulturbærer. Man kan diskutere lønnen, men langt hen ad vejen ser jeg gerne at ejerne går på kompromis med deres principper. Det vigtigste er faktisk at Gerrard accepterer en lidt mere, skal vi sige, tilbagetrukket rolle, hvor han også skal hvile.
Set fra Gerrards side er jeg dog ikke blind for at han dels måske vil vægte en titeljagt et sted, dels ønsker et eventyr. Skulle det sidste ske, så SKAL vi som klub bare gøre det på en måde, hvor Gerrard igen kan komme tilbage til os.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar