Paris Saint-Germain - LFC >> Kamptråden CL 8.-delsfinale 1. kamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
13
43%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch ud i 79. min.
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud i 86. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 67. min.
2
7%
9 - Darwin Nunez ind i 67. min.
4
13%
3 – Wataru Endo ind i 79. min.
4
13%
19 - Harvey Elliott ind i 86. min.
7
23%

Afgivne stemmer: 30

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Paris Saint-Germain - LFC >> Kamptråden CL 8.-delsfinale 1. kamp

Indlæg af Emmy » torsdag, 06. mar, 2025 09:50

mortenbak skrev:Er det kun hos mig at sådan en sejr føles langt bedre end en stensikker 5-0 sejr ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
No better feeling.
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 06. mar, 2025 10:06

Emmy skrev:
torsdag, 06. mar, 2025 09:50
mortenbak skrev:Er det kun hos mig at sådan en sejr føles langt bedre end en stensikker 5-0 sejr ?

No better feeling.
Jeg havde nu gerne solgt den for en sikker 5-0

Selvom der er noget over at vinde en kamp på den måde - særligt efter vi mindst 2x i sæsonen har været på den anden side, hvor Newcastle og Everton sikre uafgjort sent.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. mar, 2025 11:31

Hør hvordan PSG's sportsdirektør, Luis Campos, står og galper og skriger i tunnelen lige efter kampen - om straffe og rødt kort.

Klovn

https://www.tiktok.com/@magfoot_tv/vide ... 1596506390

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 06. mar, 2025 11:37

AJJ skrev:
torsdag, 06. mar, 2025 11:31
Hør hvordan PSG's sportsdirektør, Luis Campos, står og galper og skriger i tunnelen lige efter kampen - om straffe og rødt kort.

Klovn

Er det big Virg, der kalder ham "bro"? :lol:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Bock

Indlæg af Bock » torsdag, 06. mar, 2025 11:57

Nåeh, "et taktisk mesterværk" er måske lidt eufemistisk - pisseheldigt var nok et mere passende udtryk ;). Vores spil var med et B.S.-udtryk "ikke optimalt". Mod m.c. og newcastle kunne den defensive stil forsvares; men her blev vi ærligt talt gennem******** gennem det meste af kampen. Det er sigende for standarden, når Nunez kan regnes blandt de bedste. Hvad angår samme person: Man ved, at man får noget, at der sker noget. Det uheldige er imidlertid, at det (igen) "ikke er optimalt". Jeg synes, at han forlængst har forpasset sin chance, men sin indsats i går reddede os, så respekt og ros herfra.

Alt i alt er det en lidt mærkelig fornemmelse man sidder med efter at have lavet et "winning ugly". Dem havde vi ikke mange af under (læs:med ;) ) Klopp. Til gengæld ville vi med nuværende koncept til gengæld have reddet nogle pragmatiske point.

Nå, en totalt ufortjent sejr over notorisk arrogante franskmænd på arabiske steroider er næsten bedre end at have spillet dem ud af banen. Det må bare gøre så ondt på dem, og hvor har de dog fortjent det, disse diktatoriske mørkemænd uden fodboldkultur (i en fri verden har man lov til at udtrykke sin bias :aliboronz8: ).

Jeg håber, vi får rettet skuden op. Mod shitty og nykravlegård kunne den defensive taktik opfattes som et tilvalg, men efter i går er jeg ikke sikker; det kan vise sig at være længere hjem til et mesterskab end hidtil antaget. Men som en bruger tidligere skrev: Vi skal nyde, at vi er så gode (omend det til tider virker sadomasochistisk med al den spænding).

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 06. mar, 2025 12:22

Hvis vi spiller som i går når vi er i Anfield næste gang er vi såååårn rimelig fucked.

Jota må fandeme komme i omdrejninger. Jeg tror ikke 2 falske 9ere er en længerevarende løsning.

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 06. mar, 2025 12:59

Bock skrev:
torsdag, 06. mar, 2025 11:57
Nåeh, "et taktisk mesterværk" er måske lidt eufemistisk - pisseheldigt var nok et mere passende udtryk ;). Vores spil var med et B.S.-udtryk "ikke optimalt". Mod m.c. og newcastle kunne den defensive stil forsvares; men her blev vi ærligt talt gennem******** gennem det meste af kampen. Det er sigende for standarden, når Nunez kan regnes blandt de bedste. Hvad angår samme person: Man ved, at man får noget, at der sker noget. Det uheldige er imidlertid, at det (igen) "ikke er optimalt". Jeg synes, at han forlængst har forpasset sin chance, men sin indsats i går reddede os, så respekt og ros herfra.

Alt i alt er det en lidt mærkelig fornemmelse man sidder med efter at have lavet et "winning ugly". Dem havde vi ikke mange af under (læs:med ;) ) Klopp. Til gengæld ville vi med nuværende koncept til gengæld have reddet nogle pragmatiske point.

Nå, en totalt ufortjent sejr over notorisk arrogante franskmænd på arabiske steroider er næsten bedre end at have spillet dem ud af banen. Det må bare gøre så ondt på dem, og hvor har de dog fortjent det, disse diktatoriske mørkemænd uden fodboldkultur (i en fri verden har man lov til at udtrykke sin bias :aliboronz8: ).

Jeg håber, vi får rettet skuden op. Mod shitty og nykravlegård kunne den defensive taktik opfattes som et tilvalg, men efter i går er jeg ikke sikker; det kan vise sig at være længere hjem til et mesterskab end hidtil antaget. Men som en bruger tidligere skrev: Vi skal nyde, at vi er så gode (omend det til tider virker sadomasochistisk med al den spænding).
Det største problem i går var vores spil SLET ikke hang sammen når vi havde bolden. Vi havde ~25% fejlafleveringer.
Imod City havde vi rigtig nok bolden mindst, men når vi havde den sad afleveringerne i skabet. I går blev vi overrumplet hvergang vi havde bolden, det resulterede i boldtab, stressede afleveringer med videre. Vi tabte også nærmest ALLE anden bolde.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. mar, 2025 13:20

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 06. mar, 2025 11:37
AJJ skrev:
torsdag, 06. mar, 2025 11:31

Klovn

Er det big Virg, der kalder ham "bro"? :lol:
Ja, han gad heldigvis ikke høre på det galpen!

Bock

Indlæg af Bock » torsdag, 06. mar, 2025 13:33

Enig, TG12: 3 sammenhængende pasninger i træk var i går øjenopspærrende, og hvor var Europas bedste kontraangreb? Måske vi nu er løbet ind i den berømte/formodede krise? :dontknow:

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 06. mar, 2025 14:18

AJJ skrev:Hør hvordan PSG's sportsdirektør, Luis Campos, står og galper og skriger i tunnelen lige efter kampen - om straffe og rødt kort.

Klovn

Skal man have den pis app for at se videoen?

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 06. mar, 2025 14:18

Bock skrev:
torsdag, 06. mar, 2025 13:33
Enig, TG12: 3 sammenhængende pasninger i træk var i går øjenopspærrende, og hvor var Europas bedste kontraangreb? Måske vi nu er løbet ind i den berømte/formodede krise? :dontknow:
Ro på. Vi er netop kommet igennem sæsonens mest intense periode med fem vanskelige kampe på 15 dage - og med tre sejre og to uafgjorte som resultat. Da vi spillede uafgjort mod Aston Villa var der også flere der begyndte at antyde at vi nærmede os en krise, men de underliggende stats viste noget andet. Og efter Newcastle-kampen var alt rosenrødt.

Kampen i går skiller sig ud på to måder: til dels var det første gang i sæsonen vi reelt blev nedspillet og udklasseret også på xG. Og til dels spillede vi mod det bedste hold vi har mødt i denne sæson. PSG er formodentlig det bedst spillende hold i Europa, hvilket støttes af de underliggende stats. De havde en svær start på CL med udekampe mod Arsenal og Bayern M, men derudover har de været spillemæssigt overlegne i så godt som alle andre kampe de har spillet. Arne Slot fremhævede det samme efter kampen - vi mødte et virkelig stærkt hold.

Returkampen på Anfield bliver anderledes. Nu ved spillerne hvad de går ind til, og de ved at de er nødt til at spille med højst mulige intensitet for at vi ikke skal blive presset i bund igen. Og det vil spillerne også gøre - navnlig fordi der efterfølgende er landskamppause. Der er ingen grund til at spare på noget som helst.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Bock

Indlæg af Bock » torsdag, 06. mar, 2025 16:33

:D OK, herren har sarte nerver, det indrømmer jeg, og jeg ved også godt, at man skal nyde det, når vi er fremme i skoen. Når det er sagt, blev vi altså kort efter nytår regnet for Europas bedste hold ("det hold, man skulle slå" iflg. Viasat). Den slags postulater kan altid diskuteres, men efter 30 år skuffelse (afbrudt af et par enorme CL opmuntringer) var det fantastisk at høre os omtalt som creme de la creme.

Hvor om alting er: Vi har spillet med de samme spillere sæsonen igennem, og uagtet en mere skånsom spillestil kommer der jo nok en regning, ligesom færre anvendte spillere gør vor taktiske systematik lettere at læse. Variationerne begrænses naturligt på denne måde i et vist omfang. Jeg siger bestemt ikke, at dette har været en fejldisposition (det har jo været en enorm succes!), og jeg tror, det opvejer, hvad jeg tror kan være et lille rap i røven her sidst på sæsonen.

Men alt i alt: det er længe siden, vi har været underholdt så godt - og så i 3 (4) turneringer. Hold kæft et hold vi er gift med, og fjernsynet er Guds gave til menneskeheden :D

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 06. mar, 2025 16:40

Fowler89 skrev:Hvis vi spiller som i går når vi er i Anfield næste gang er vi såååårn rimelig fucked.

Jota må fandeme komme i omdrejninger. Jeg tror ikke 2 falske 9ere er en længerevarende løsning.

Hvis taktikken er “lad dem bare komme, vi har Allison” så skal vi blot træne på at lægge én præcis aflevering (helst to).
Havde vi magtet det igår, var pisg også blevet mere tilbageholdene i deres tilgang.
Lidt som når børn brænder fingrene.

Det kan vel slet ikke diskuteres hvor ufortjent den sejr var igår, men hvor smager den dog bare godt og hvor mange gange har vi ikke stået med den modsatte fornemmelse.
Real Madrid har vundet 8/9 chl titler på den måde og alle falder i svime.
Det er den slags sejre der afgør titler.
Jeg kan nærmest ikke være i min egen krop af fryd Billede

Men ja vi må gerne spille lidt bedre på tirsdag Billede

mortenbak

Paris Saint-Germain - LFC >> Kamptråden CL 8.-delsfinale 1. kamp

Indlæg af mortenbak » torsdag, 06. mar, 2025 16:46

Og lad os nu bare huske at nyde rejsen.
Det er så nemt at være taknemmelig, når det hele bare køre.
Lidt sværere i modgang.

Tak for vi spiller de her kampe, hvor det jo føles som liv eller død!
Tænk engang hvis vi var Everton fans….

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 06. mar, 2025 18:04

mortenbak skrev:
torsdag, 06. mar, 2025 16:46
Og lad os nu bare huske at nyde rejsen.
Det er så nemt at være taknemmelig, når det hele bare køre.
Lidt sværere i modgang.

Tak for vi spiller de her kampe, hvor det jo føles som liv eller død!
Tænk engang hvis vi var Everton fans….

Eller Man FU ... :wall: :wall: :wall:

Enig, vi skal nyde hvert sekund. Før sæsonen ville jeg have været ovenud tilfreds med Top 4 og videre fra CL gruppespil.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar