LFC - Burnley FC >> Kamptråden PL runde 22

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
6%
30 - Jeremie Frimpong
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez ud i 78. min.
4
25%
38 - Ryan Gravenberch ud i 78. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ud i 87. min.
1
6%
7 – Florian Wirtz
7
44%
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 78. min.
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike
2
13%
10 – Mac Allister ind i 78. min.
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha ind i 78. min.
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ind i 78. min.
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa ind i 87. min.
1
6%

Afgivne stemmer: 16

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: LFC - Burnley FC >> Kamptråden PL runde 22

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 17. jan, 2026 17:59

Det går mod et farvel til Slot. Jeg tror der skal ske store mirakler, hvis han er i klubben til næste sæson.

Det her er virkelig ringe. Det minder i den grad om Spurs. Vi spiller og spiller, men vi får for lidt ud af det. Spillerne virker dårligt trænet. De virker dårligt ledet. De virker dårligt sat op.

sjampen
Alder: 35

Indlæg af sjampen » lørdag, 17. jan, 2026 18:00

Fortjent point til Burnley. Vi kom slet ikke ud til 2. Halvleg med den energi der er påkrævet. Det virkede til at Slot igen havde sagt at nu skal der ro på og vi skal ud og kontrollere kampen ihjel. Der blev straffet også kunne vi ikke komme i gang igen.

Ellers en opløftende første halvleg, men vi ender alligevel med at stå med pikken i hånden imens en anden går hjem med damen.

Ubesejret igen, men ikke en kamp der lugter af at Slot skal være træner i Liverpool meget længere.
Imod moderne fodbold.

Fowler89
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 17. jan, 2026 18:02

Xabi ind. Han kender allerede Frimpong og Wirtz rigtig godt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 17. jan, 2026 18:09

sjampen skrev:
lørdag, 17. jan, 2026 18:00
Fortjent point til Burnley. Vi kom slet ikke ud til 2. Halvleg med den energi der er påkrævet. Det virkede til at Slot igen havde sagt at nu skal der ro på og vi skal ud og kontrollere kampen ihjel. Der blev straffet også kunne vi ikke komme i gang igen.

Ellers en opløftende første halvleg, men vi ender alligevel med at stå med pikken i hånden imens en anden går hjem med damen.

Ubesejret igen, men ikke en kamp der lugter af at Slot skal være træner i Liverpool meget længere.
Mål afgører kampe - og resultatet former efterrationaliseringen. Med en xG på 3 vs 0,4 gør vi det meste rigtigt. Men vi er forfærdelig uskarpe og vores modstandere fortsætter tendensen med at score på deres første og ofte eneste chance.
Vi er i en helt anden tilstand end Tottenham, der var dårligere mod West Ham - også målt på xG.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 17. jan, 2026 18:11

Man skal ikke lade sin vurdering styrer af Xg, som ikke medtager konteksten.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 17. jan, 2026 18:18

Mysjkin skrev:
lørdag, 17. jan, 2026 18:09
sjampen skrev:
lørdag, 17. jan, 2026 18:00

Mål afgører kampe - og resultatet former efterrationaliseringen. Med en xG på 3 vs 0,4 gør vi det meste rigtigt. Men vi er forfærdelig uskarpe og vores modstandere fortsætter tendensen med at score på deres første og ofte eneste chance.
Vi er i en helt anden tilstand end Tottenham, der var dårligere mod West Ham - også målt på xG.
Præcis og lige nøjagtig grunden til, at jeg overvejer at tage min afsked fra det her forum efter at have holdt en længere pause. Perspektiverne er simpelthen væk. Det er ren ynk og klynk og man får indtryk af, at folk er ufattelig forkælede. I dag spiller Liverpool virkelig godt, men desværre havde Burnley 5 gode minutter og så står man tilbage med en uafgjort.

At sammenligne det med Tottenham og des lige, er useriøst. Men igen, det er tid til at overveje et farvel og tak for denne gang til de ellers hyggelige brugere og til resten også.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 17. jan, 2026 18:20

Det var bedste kamp fra vores side af i laaang tid, og så gider jeg ikke sige mere…

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 17. jan, 2026 18:23

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 17. jan, 2026 18:11
Jo, data er bedre at diskutere ud fra end synsninger. xG er et udmærket parameter selvom det naturligvis ikke viser alt. Vi har 11 afslutninger inden for rammen mod een til Burnley. Vi spiller glimrende i dag - bedre end i flertallet af sæsonens kampe - men er uskarpe og uheldige i felterne.

Der er for meget brok på dette Forum og for lidt perspektiv.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

TG12

Indlæg af TG12 » lørdag, 17. jan, 2026 18:31

Mysjkin skrev:
lørdag, 17. jan, 2026 18:23
Hr. Drejer skrev:
Jo, data er bedre at diskutere ud fra end synsninger. xG er et udmærket parameter selvom det naturligvis ikke viser alt. Vi har 11 afslutninger inden for rammen mod een til Burnley. Vi spiller glimrende i dag - bedre end i flertallet af sæsonens kampe - men er uskarpe og uheldige i felterne.

Der er så for meget brok på dette Forum og for lidt perspektiv.
Vi har en xG på Xg på ca 3.00 fordelt på i alt 19 skud, hvoraf et er et straffespark, som tæller 0.8 i Xg.

Trækker vi straffesparket fra er Xg 2.2, på 18 skud. Det giver en gennemsnitlig Xg Per skud på, hold nu fast, 0.12, altså forholdsvist lav chance skud.

Vores Xg på 3, skal således nok nærmere ses som resultatet af en masse, “desperate”, skud på mål, med lav Xg, som i total xG summes og kommer til at se voldsomt ud. Reelt har vi bare kunstigt inflateret xG ved at skyde meget.
Senest rettet af TG12 lørdag, 17. jan, 2026 18:34, rettet i alt 2 gange.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 17. jan, 2026 18:32

Mysjkin skrev:
lørdag, 17. jan, 2026 18:23
Hr. Drejer skrev:

Der er for meget brok på dette Forum og for lidt perspektiv.
Xg anvendes af mennesker som ikke forstår det ser, og skal have hjælpemidler til at fortolker det de ser. Vi kunne have haft en Xg på 25, og jeg vil stadig mene, at vi er dårlige. At vi mangler kynisme. At vi manglerend product. Derfor siger jeg vi er blevet til Spurs. Ikke ud fra om xg ligner hinanden, men ud fra observation over de sidste 25 år, hvor Spurs har haft udmærkede spillere, udmærkede trænere, og de har spillet fint fodbold. De har bare ikke fået nok ud af det. Det er sådan Liverpool er pt. Vi spiller meget nydeligt. Men der mangler nosser. Der mangler kynisme. Der mangler end product!

Bock

Indlæg af Bock » lørdag, 17. jan, 2026 20:14

Indrømmet: Jeg havde en for god fornemmelse før denne kamp; jeg syntes, vi havde fundet en form for fodfæste, men jeg undervurderede vor manglende evne til at score mål. Xg´s relevans er diskuterbar, men vor manglende skabelse af oplagte målchancer (og hvad deraf burde følge) er ikke. Vi spillede fremragende fodbold i 1. halveg, og vi havde også vore øjeblikke i 2. Det synes jeg ikke, vi skal glemme. Stabilitet og kontinuitet er bare mangelvarer på et hold med et enormt uforløst potentiale, og på denne måde vil pilen uvægerligt pege på træneren. Min første tanke efter kampen var, om Slot burde have taleforbud i halvegspausen, men det er skuffelsens galde, og meget lidt konstruktivt, ved jeg godt. Hitler havde jøderne, Trump EU og vi har Slot som syndebuk. Han morer sig næppe mere end Thomas Frank i dag.

At kigge indad og samtidigt stå sammen er en svær øvelse for både spillere, ledelse og forummet her. Jeg håber ikke, at du, JudgeArdaStudge, forlader forummet her, for du har en indsigt og nogle skarpe analyser, der bidrager til en i forvejen høj kvalitet. Jeg husker måske forkert, men jeg synes at have en erindring om, at du, Hr. Drejer, for nogen tid siden også trak dig, hvilket var et savn (beklager, hvis jeg husker forkert). Man kan jo alternativt altid banke kone, børn og/eller hund i tilfælde af pointtab.

Seriøst: Jeg vil som Pingel sige, at det var vor bedste kamp i laang tid. På trods af pointtabet var der tale om et skridt frem.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 17. jan, 2026 21:39

Vi har 5 sejre i de sidste 17 PL kampe :shock: Kan det virkelig passe? Det er da helt vildt!

Besvar