Nyheder om LFC og debat om topkampen

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Nyheder om LFC og debat om topkampen

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 21. feb, 2025 17:04

Det er jeg meget uenig i. Det er yderst sjældent, at vi har set klubber af Brest manglende niveau gå i knock-out. Enten overdriver du Brest niveau eller også underdriver du de klubber, der er gået videre i det gamle format.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » fredag, 21. feb, 2025 17:21

JudgeArdaStudge skrev:
fredag, 21. feb, 2025 15:25
Har ikke set Champions League, så spottede det først nu, men det nye Champions League format har da slået fejl, når Brest kan ende i knock out og selvfølgelig få en afklapsning af et milliarddyrt hold fra Frankrig. Det virker til at være et ringe udtænkt format, folk har fået bildt sig ind er godt og spændende, fordi de troede, der var spænding på sidste gruppespilsdag, men der var jo aldrig reel spænding. Vi har desværre fået et format, hvor hold som Real Madrid kan tillade sig at spille på lavt blus og alligevel gå videre og nok vinde det hele til sidst, det kunne man ikke altid i det gamle format, fordi det afhang meget af, hvilke hold man kom i gruppe med. Nu er det meget lettere at gå videre.
Gruppespillet i de gamle format var jo også nemt for de store hold, der gik Real Madrid jo også altid videre, til gengæld må man vil sige deres performance har givet dem en svær vej til trofæet i år. Først en knockout kamp mod de forsvarende mestre og nu en vej der meget nemt kan komme til at hedde Atlético, Arsenal, Liverpool, Barcelona det kan vel ikke blive meget sværere.

Jeg er dog ikke stor fan af det nye format, men det gamle føltes også kedeligt, med et gruppespil der bare skulle overståes, men hele formatet har vel også mere skulle give de store hold flere penge fremfor et bedre format imø.
YNWA

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » fredag, 21. feb, 2025 19:18

JudgeArdaStudge skrev:Det er jeg meget uenig i. Det er yderst sjældent, at vi har set klubber af Brest manglende niveau gå i knock-out. Enten overdriver du Brest niveau eller også underdriver du de klubber, der er gået videre i det gamle format.
FCK nåede da knockout fasen sidste år. Husker også Malmø, Gent, Besiktas og lidt tidligere Apoel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 22. feb, 2025 05:45

Skulle man ikke bare lave en "vind eller forsvind turnering" fra 1 fløjt. Det ville da give nogle intense kampe.
Men så er der nok ikke kampe nok til at hive de store indtægter i land fra TV-aftalerne.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 22. feb, 2025 10:43

Redtothebone skrev:
fredag, 21. feb, 2025 17:21
JudgeArdaStudge skrev:
fredag, 21. feb, 2025 15:25
Har ikke set Champions League, så spottede det først nu, men det nye Champions League format har da slået fejl, når Brest kan ende i knock out og selvfølgelig få en afklapsning af et milliarddyrt hold fra Frankrig. Det virker til at være et ringe udtænkt format, folk har fået bildt sig ind er godt og spændende, fordi de troede, der var spænding på sidste gruppespilsdag, men der var jo aldrig reel spænding. Vi har desværre fået et format, hvor hold som Real Madrid kan tillade sig at spille på lavt blus og alligevel gå videre og nok vinde det hele til sidst, det kunne man ikke altid i det gamle format, fordi det afhang meget af, hvilke hold man kom i gruppe med. Nu er det meget lettere at gå videre.
Gruppespillet i de gamle format var jo også nemt for de store hold, der gik Real Madrid jo også altid videre, til gengæld må man vil sige deres performance har givet dem en svær vej til trofæet i år. Først en knockout kamp mod de forsvarende mestre og nu en vej der meget nemt kan komme til at hedde Atlético, Arsenal, Liverpool, Barcelona det kan vel ikke blive meget sværere.

Jeg er dog ikke stor fan af det nye format, men det gamle føltes også kedeligt, med et gruppespil der bare skulle overståes, men hele formatet har vel også mere skulle give de store hold flere penge fremfor et bedre format imø.
Mit take er, at gruppespillet i det gamle format i det mindste krævede, at man vandt flertallet af sine kampe, især i den indledende face af gruppespillet. Der syntes at være mere på spil kontinuerligt over hele facen. At det var let for Real Madrid er jo altså ikke det samme som, at de nu kan tillade sig at tabe en masse point og alligevel gå videre og her tænker jeg ikke kun på Real Madrid, men på storklubberne generelt. Vi har set, at klubberne kan "coaste" sig igennem puljespillet og det ikke har konsekvens før til allersidst, ja nærmest på sidste spilledag i puljen.

Det er stort set kun puljespillet, der er ændret på og det er det, jeg taler imod i dets nuværende forfatning. Vejen til finalen efter den indledende runde har altid været svær. Problematikken ligger i, at klubber kan tillade sig at tabe flere kampe indledende end de har kunnet før. Det gør det lettere for de store klubber at gå videre.

Og ja, det handler desværre udelukkende om penge og flere hold er flere kampe og flere kampe er flere penge.
Senest rettet af JudgeArdaStudge lørdag, 22. feb, 2025 10:48, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 22. feb, 2025 10:45

mortenbak skrev:
lørdag, 22. feb, 2025 05:45
Skulle man ikke bare lave en "vind eller forsvind turnering" fra 1 fløjt. Det ville da give nogle intense kampe.
Men så er der nok ikke kampe nok til at hive de store indtægter i land fra TV-aftalerne.
Vi er i hvert fald ved at udvande Champions League.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. feb, 2025 14:53

Jeg ser desværre en tendens til mange Liverpool tilhængere er begyndt at fejre mesterskabet. Vi har intet vundet endnu! Jeg vil lige minde om at Newcastle satte en 10 point føring over styr i 1995/96, og i 1997/98 satte Man U en 12 point føring over styr fra februar måned.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 25. feb, 2025 15:16

Der er ikke én herinde, der har proklameret, at mesterskabet er hjemme endnu.

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 25. feb, 2025 16:01

Var det fordi nogen sang “we’re gonna win the league” forleden? Ellers er det heller ikke noget jeg er stødt på - heller ikke udenfor det her forum…

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 25. feb, 2025 16:06

Jeg har mest stødt på det i form af IKKE Liverpool fans, der ønsker tillykke, hvor efter jeg beder dem om at lukke og ikke jinxe noget.
Bare se sidste sæson..... Intet er afgjort før det er matematisk afgjort.....

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 25. feb, 2025 16:16

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 25. feb, 2025 14:53
Jeg ser desværre en tendens til mange Liverpool tilhængere er begyndt at fejre mesterskabet. Vi har intet vundet endnu! Jeg vil lige minde om at Newcastle satte en 10 point føring over styr i 1995/96, og i 1997/98 satte Man U en 12 point føring over styr fra februar måned.
Enig. Det er sjovt som stemningen skifter helt vildt fra runde til runde.

Men hvis vi taber i morgen, og Arsenal vinder, så er vi sådan set tilbage ved situationen fra i onsdags, hvor folk var skuffede og vel også lidt nervøse....Dvs. et forspring på 8 point med en kamp mere spillet. Og svære kampe forude.

I 2020 blev der sunget "we're gonna win the league" for første gang, da Salah scorede til 2-0 mod Man U i januar. Det var ganske vist kun kamp nr. 22, men det gav os et forspring til Man City på 16 point - med en kamp færre. Og vi havde spillet én uafgjort og vundet resten - og der var blot scoret 14 mål imod os.

Jo jo - det ser fremragende ud - ikke mindst fordi Arsenal ikke er Man City fra de foregående sæsoner - som i slet ikke.

Vi er bare ikke der endnu, hvor vi kan sige pyt til et nederlag.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. feb, 2025 16:56

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 25. feb, 2025 15:16
Nej. Det har jeg heller ikke set. Men mere på SOME, Facebook sider såsom LFC and Supporters, Anfield Voice og andre LFC sider, hvor Liverpool fans (jeg ved jo ikke om de er fans, eller blot fans af andre klubber som gør sig bemærkede) er begyndt at fejre som om mesterskabet er i hus.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. feb, 2025 18:07

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 25. feb, 2025 18:19

Hr. Drejer skrev:
JudgeArdaStudge skrev:
Nej. Det har jeg heller ikke set. Men mere på SOME, Facebook sider såsom LFC and Supporters, Anfield Voice og andre LFC sider, hvor Liverpool fans (jeg ved jo ikke om de er fans, eller blot fans af andre klubber som gør sig bemærkede) er begyndt at fejre som om mesterskabet er i hus.
De der Facebook sider er styret af folk der bor i Nigeria og Bangladesh. De har en lidt anderledes tilgang. Deres content er også lort, lad være med at brug din tid på de sider.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 25. feb, 2025 20:42

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 25. feb, 2025 16:56
JudgeArdaStudge skrev:
Det er nok hovedsageligt fans af andre klubber. De har jo intet at tabe på det og i deres stille håb sidder de og river en stemning op, så de senere kan råbe bottle jobs, hvis det glipper. Modstanderfans havde jo sendt mesterskabet til Liverpool allerede i December. Det er lidt useriøst.

Besvar