Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden Carabao Cup Semifinale 1. kamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ud i 60.min
1
14%
78 - Jarell Quansah
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
1
14%
21 - Kostas Tsimikas
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
1
14%
10 – Mac Allister. ud i 80.min
3
43%
17 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 60.min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 60.min
1
14%
66 - Trent Alexander-Arnold ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind i 80. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 7

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden Carabao Cup Semifinale 1. kamp

Indlæg af Emmy » onsdag, 08. jan, 2025 22:58

Hr. Drejer skrev:Vi slider i det. Solanke stærkere end Konate. Okey, den havde jeg ikke set. Men fortjent at Spurs tager den her.
Konaté er bare ikke ordentlig varm tror jeg. Det burde ikke ske så nemt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 08. jan, 2025 23:00

richs skrev:
onsdag, 08. jan, 2025 22:58
Emmy skrev:
onsdag, 08. jan, 2025 22:56
Mysjkin skrev:Bergvall skulle være smidt ud. Så er vi ti mand på banen fordi Tsimikas er ude - og så scorer han
Virkelig en træls dommer fejl
Ja, men vi spiller altså hellere ikke godt for tiden.
Det er da fuldkommen ligegyldigt.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » onsdag, 08. jan, 2025 23:06

Mysjkin skrev:
onsdag, 08. jan, 2025 23:00
richs skrev:
Emmy skrev:
Mysjkin skrev:Bergvall skulle være smidt ud. Så er vi ti mand på banen fordi Tsimikas er ude - og så scorer han
Hvordan kan det være ligegyldigt 😳 vores form er nedad gående - det er da et problem. Næste PL er mod ligaens mest formstærke hold.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » onsdag, 08. jan, 2025 23:06

Man må godt sparke en spiller på læggen åbenbart

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » onsdag, 08. jan, 2025 23:07

richs skrev:
Mysjkin skrev:
richs skrev:
Emmy skrev:
Hvordan kan det være ligegyldigt Billede vores form er nedad gående - det er da et problem. Næste PL er mod ligaens mest formstærke hold.
Dommer fejl bliver ikke automatisk acceptable, bar fordi man ikke spiller en god kamp. Forstår du det så?

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 08. jan, 2025 23:08

Utrolig sløj præstation.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » onsdag, 08. jan, 2025 23:09

Januar syndromet ser ud til at fortsætte

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » onsdag, 08. jan, 2025 23:11

Det resultat kan jeg sgu godt leve med, og skulle vi ikke kvalificere os til finalen, så kan specielt mit blodtryk godt undvære en kamp nr. 3 i løbet af sæsonen mod Joelinton, Guimares Tonali, m.fl.

MoM: Mac Allister er med afstand vores bedste spiller for tiden.
Vi SMADRER det PIShold !

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 08. jan, 2025 23:14

Jeg havde haft det nemmere med dette resultat såfremt Slot havde valgt at stille B holdet og vise vi ikke satser på denne turnering. Men han stiller et ganske stærkt hold.

Hæfter mig også ved det virker til Eliot er røget ud i kulden. En kamp som denne synes oplagt at bruge ham.

Chiesa ja, det er vel endnu et eksempel i rækken der tæller Aquliani og Melo også af fejlkøb fra Italien.

Jones er ikke god for tiden.

Quansah - træls med skade. Men hvor han sidste sæson lignede et af de største CB talenter der findes ligner han mere en Maguire efterhånden.

Bekymrende form udvikling.

Mest positive er Endo gjorde der hæderligt som CB

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 08. jan, 2025 23:15

richs skrev:
onsdag, 08. jan, 2025 23:06
Mysjkin skrev:
richs skrev:
Emmy skrev:
Hvordan kan det være ligegyldigt 😳 vores form er nedad gående - det er da et problem. Næste PL er mod ligaens mest formstærke hold.
Vi taler om en dommerfejl som resulterer i et mål - og et nederlag. Vi havde helt sikkert ikke tabt hvis ikke det var for den fejl. Diskussionen om at spillet ikke helt flyder er en anden. Jeg synes dog ikke vi var direkte ringe i dag. I den første halve time giver Spurs den fuld gas og vi er lidt på hælene - især fordi Quansah havde det svært. Men det resulterer kun i én stor chance til dem. Efter indskiftningen af Endo var vi i rimelig kontrol og skaber mest i resten af kampen. Men desværre var vi uskarpe.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 08. jan, 2025 23:17

Gab en ringe kamp. Begge hold med et hav af fejlafleveringer. Det mindede om kampen mod Man U, hvor vi ryger ned på samme lave niveau som modstanderen og så bliver det held og forstand om man vinder eller ej. Kampen var gratis. Videre og så skal det forsvar simpelthen til at stramme sig an og i dag gælder det også kaptajnen, der dummer sig på målet.

Vi vinder returen, selvom jeg virkelig ikke kunne være mere ligeglad med den lalle cup, der for alt i verden ikke skal tage fokus og påvirke vores jagt på de rigtige trofæer. Og så skal Salah, Trent og diverse til at holde deres kæft med replikker til Carragher eller interviews, hvor de proklamerer de vil være verdens bedste. Hold bøtte og lad fødderne tale.

Der er ingen man of the match i aften. Øv bøv.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » onsdag, 08. jan, 2025 23:20

Emmy skrev:
onsdag, 08. jan, 2025 23:07
richs skrev:
Mysjkin skrev:
richs skrev:
Emmy skrev:
Hvordan kan det være ligegyldigt Billede vores form er nedad gående - det er da et problem. Næste PL er mod ligaens mest formstærke hold.
Dommer fejl bliver ikke automatisk acceptable, bar fordi man ikke spiller en god kamp. Forstår du det så?
Ja ligegyldigt, for vi kunne nemt have tabt uden den fejl også. Er mest bekymret over vores dårlige form pt.

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 08. jan, 2025 23:25

Over julen var vi verdensklasse. Nu er der panderynker. Sådan kan det hurtigt ændre sig. I min bog skyldes det primært at vi i de to seneste kampe mødte modstandere, der ville det mere end os. På dette niveau går det ikke; som Klopp sagde engang: vi skal altid som minimum matche modstanderen på intensistet. Dog må man også anerkende at det kan være svært at være lige opsat og have lige meget energi til alle kampe - ikke mindst fordi der er en risiko for, at det øger skadesfrekvensen. Jeg tror at den mere bevidste dosering af kræfterne fra vores side er en af årsagerne til at vi - 7-9-13 - har så relativt få skader.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 08. jan, 2025 23:50

Mysjkin skrev:
onsdag, 08. jan, 2025 23:25
Over julen var vi verdensklasse. Nu er der panderynker. Sådan kan det hurtigt ændre sig. I min bog skyldes det primært at vi i de to seneste kampe mødte modstandere, der ville det mere end os. På dette niveau går det ikke; som Klopp sagde engang: vi skal altid som minimum matche modstanderen på intensistet. Dog må man også anerkende at det kan være svært at være lige opsat og have lige meget energi til alle kampe - ikke mindst fordi der er en risiko for, at det øger skadesfrekvensen. Jeg tror at den mere bevidste dosering af kræfterne fra vores side er en af årsagerne til at vi - 7-9-13 - har så relativt få skader.
Ja og så synes jeg enkelte spillere falder totalt igennem, altså nærmest er med som blinde passagere og her tænker jeg på Trent og Jones i forgående kamp og Jones igen til aften. Eller Trent var ikke blind passager, han lykkedes bare ikke med noget og hang bagefter. Jones har været blind passager til gengæld. Det kan man ikke på det her niveau, der er det 11 mod 11. Jeg synes, han er fejlcastet for tiden Jones, han ligger i en fremskudt rolle, men han er for langsom og placeringsvanskelig til den rolle. Jones er bedst længere tilbagetrukket, hvor han kan modtage bolden mere uforstyrret, fremfor med en mand i ryggen og hans presspil fungerer heller ikke, når hans udgangspunkt er så langt fremme i banen. Han er heller ikke typen, der er glad for at spille bolden frem i banen, han spiller den ofte sikkert. Han skal slet ikke ligge på den 10er. Jeg havde gerne set Elliott på den plads i stedet.

Omvendt har vi også lidt udtur med de chancer vi trods alt kommer frem til. Mac Allisters skud blev reddet på stregen af Dalot og i dag bliver Trents skud reddet på stregen af Dragusin.

Tilmed scorer modstanderen i dag mens vi har en spiller udenfor banen. Det er bare sort uheld, men også for ringe, at de ikke er mere vågne. Vi har et stort problem med vores defensiv for tiden. Slot udtalte inden kampen, hvilket jeg ikke forstår behovet for, at i den periode, hvor vi lukkede få mål ind, var vi måske også lidt heldige med modstandernes effektiv eller mangel på samme. Jeg ved ikke om han har ret. Jeg så dog helst, han ikke udtalte sig sådan, for det lyder hurtigt som et forsvar af den nuværende defensive indsats.

Vi har i øvrigt rigelig med skader i det store helhedsbillede. Hold da op det er trættende, at der næsten ikke kan gå en kamp uden en humper ud med skavanker.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

pingel

Indlæg af pingel » torsdag, 09. jan, 2025 06:51

Heldigvis ingen skade til Quansah - bare utilpas…

Besvar