LFC - Leeds United FC >> Kamptråden PL runde 19

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på hvem der var mindst ringe i dag

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
12 – Conor Bradley ud i 79. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
1
25%
4 – Virgil Van Dijk
1
25%
26 – Andy Robertson ud i 66. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ud i 66. min.
0
Ingen stemmer
30 - Jeremie Frimpong ud i 85min.
1
25%
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz ud i 66. min.
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez ind i 66. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ind i 66. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 66. min
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa ind i 79. min.
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha ind i 85. min
1
25%

Afgivne stemmer: 4

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Re: LFC - Leeds United FC >> Kamptråden PL runde 19

Indlæg af Cynwal » fredag, 02. jan, 2026 10:00

pingel skrev:
fredag, 02. jan, 2026 09:34
I det hele taget var det en pauver gang fodbold i går i PL. 4 uafgjorte kampe ud af 4, og kun 2 mål scoret…
Havde det været i (de gode) gamle dage, ville alle have sagt, at spillerne havde gået hårst til champagnen + det løse....
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 02. jan, 2026 11:49

sjampen skrev:
torsdag, 01. jan, 2026 22:13
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 01. jan, 2026 21:48
sjampen skrev:
torsdag, 01. jan, 2026 21:10
Vi er blevet stabiliseret defensivt
Vi stillede også op med 7 defensivt orienterede spillere.
Det er jeg slet ikke enig i. I min øjne var det netop problemet i vores dårlige stime, at vi ikke havde en tilstrækkelig balanceret spillertrup og derfor ikke havde muligheder for at stabilisere os defensivt på et individuelt niveau, men kun kunne lave taktiske tiltag eller "hold" tiltag.

Efter min mening startede vi med 3 defensivt orienterede spiller, men jeg kan godt gå med til 5, hvis du tæller begge backs med. Alisson, VVD og Konate er selvfølgelig primært defensive. Selvom de er backs, er det for mig hverken tilfældet for Bradley eller Robertson at de har deres styrker i de defensive aspekter af spillet. Selv da Robbo var på toppen og godt kunne forsvare, var han markant bedre offensivt.

Jeg er heller ikke i nærheden af at kalde Frimpong for defensivt orienteret. Selv da vi hentede ham, var der herinde markant tvivl om hvorvidt han kunne spille back i en 4-back kæde. Han var wingback eller kant i Leverkusen og har markante problemer defensivt. Det samme kan i den grad siges om Gravenberch, der bestemt ikke er en defensivt orienteret defensiv midtbanespiller, selvom han bestemt har spillet positionen flot. Men vi snakker vel stadig om, hvorvidt vi burde finde en mere defensivt orienteret 6'er. Så sendt som i denne uge, så jeg rygter om Macca til Real Madrid og fans der talte om tiden var til at sælge ham og hente den her 6'er vi har manglet siden Fabinho gik helt i stå og senere blev solgt. Tilsvarende gælder for Jones. Wirtz, Szobo og Ekitike er selvfølgelig heller ikke defensivt orienterede, heller ikke selvom Szobo har spillet back.

Jeg er dog enig I, at vi er røvsyge at se på og ikke har været i stand til at sætte en rigtig god stime sammen siden vores formidable efterår 2024. Og enig i manglende tempo og vilje. Jeg kan nu godt se Slots ideer, men virker gør det ikke. Og der er vanvittigt med den trup vi har. Han kan slet ikke få det til at fungerer og jeg synes også at det er et bekymrende tegn for FSG. Tidligere var Edwards netop manden for at vi havde en klar transferstrategi, men denne sommers vindue ligner godt nok at vi har hentet spillere i stedet for kompetencer. Og hvis det var Slots opgave at samle de spillere på bedst mulige måde, så ser det ikke godt ud.
For lige at følge op og knytte flere kommentarer til min påstand om at vi stiller meget defensivt op på Anfield. Jeg mener at vi stillede med 7 defensive spillere. Vores fireback kæde, Frimpong, Gravenberch og Jones. Førstnævnte er back eller vingback, og han spillede ving. ALså en defensiv spiller på en offensiv position. Det var Rafa god til i sin tid! Og de to andre havde klare defensive instrukser om at beskytte forsvaret, og ikke støde for langt op. Gravenberch og Jones spillede begge i en sekser rolle i 4-2-3-1 system. Wirtz på venstrekant er ikke godt. Vi prøvede det mod Palace og det var ikke en succes. Szobo har før gjort det godt på Salahs position! Men han havde jo også en klar offday i går, som resten af holdet, så det vil sikekrt ikke havde hjulpet, hvis man flyttede ham ud på kanten.

Jeg er efter xG, fordi for mig er det amerikanisering af sporten, og hvordan vi anskuer fodbold. Dog læste jeg nogle stats som var baseret på opta-definerede 'store chancer', og den viste at hjemme på Anfield mod Forest, Sunderland, Wolves og Leeds, har Liverpool skabt 4 store chancer. Én stor chance per kamp! Dette tal skal ses i sammenhæng med at vi har haft 77 skud på mål, samt en gennemsnitlig boldbesiddelse på næsten 70%. Man kan tolke tallene som man har løst til, men faktum er at vi skaber for lidt. Er det en konsekvens af at det er de 'forkerte spillere' som skyder på mål? Vi skyder i desperation? Eller vi mangler offensive spillere til at skabe store chancer hjemme på Anfield?

Jeg synes at vores spil efterhånden præges af at Slot er bange for at miste sit job, og derfor prøver han at undgå at modstanderen scorer, og det går ud over vores spil, som virker forkrampet og stift.

Jeg håber lidt på Wharton på sekseren, og så Gravenberch på otteren. Slot mener at Gravenberch er bedst på den position.

pingel

Indlæg af pingel » fredag, 02. jan, 2026 16:04

Vi kommer til få store chancer fordi vores modstandere er gode til at pakke sig inde i feltet, og derfor afslutter vi på mindre gode chancer. Det der tæller som en stor chance (som dem Drejer nævner), det er altså rigtig rigtig store chancer, og dem er det svært at skabe med det udgangspunkt vi tit har i kampene med 11 modstandere i feltet.
I “gamle” dage var vi utroligt skarpe på vores kontraer, det er vi ikke længere og vi får også bare færre af dem. Kan I huske alle de mål vi scorede med udgangspunkt i modstandernes hjørnespark? Nu er det vores modstanderes kontraer vi er bange for, og derfor (tror jeg) tør vi ikke spille hurtigt nok omkring deres felt. At vi så mister bolden tit uden at komme til afslutning er en anden ting.

Vores spillere burde simpelthen have kvalitet nok…

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 02. jan, 2026 20:02

XG, HD, EFG, ADHD, LFC - faktum er at vi spiller dårligt!
Ingen ser en dødsyg fodboldkamp på stadion der ender 0-0 og går hjem og diskuterer XG.
"Hold da kæft en dødsyg kamp i aften... det tror jeg sgu ikke jeg gider næste søndag" - "jojo det skal nok blive godt, vores xG var fantastisk...." 🙄

Jeg bliver desværre mere og mere overbevist om at at denne dødsyge tilgang handler om at Arne har taget en for stor bid i munden. Jeg tror ikke på at han har hvad det kræves at lede/styre Liverpool.

Jeg var kæmpe FOR Arne, da han dukkede op ud af ingenting og jeg tænkte at han var en kanin, der blev hevet op af hatten.
Men vores virkelig kedelige kampe er jeg ved at være træt af.

Besvar