Manchester City - LFC >> Kamptråden PL runde 26

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 91. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
9
23%
4 – Virgil Van Dijk
6
15%
26 – Andy Robertson ud i 73. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
2
5%
10 – Mac Allister
1
3%
17 - Curtis Jones ud i 73. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
9
23%
11 - Mohamed Salah ud i 91. min.
10
26%
7 - Luis Diaz ud i 79. min.
1
3%
3 – Wataru Endo ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 79. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 91. min.
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind i 91. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 39

Brugeravatar
Redtothebone

Re: Manchester City - LFC >> Kamptråden PL runde 26

Indlæg af Redtothebone » søndag, 23. feb, 2025 21:27

TG12 skrev:
søndag, 23. feb, 2025 20:38
pingel skrev:
søndag, 23. feb, 2025 20:33
Trent er første spiller siden 15/16 der er blevet driblet forbi 10 gange i en kamp. Godt at der var backup…
Der var vel nærmest heller ikke en 1:1 duel mellem Trent og Doku, som Doku ikke vandt.
Godt Doku ikke har noget end-product, men hurtig og god til at udfordre - det er han da.
Skræmmende at han som den eneste virkede rundt på gulvet, selv Sarah rendte rundt og hjalp ham flere gange, tror helt seriøst hans karriere er slut når han tager til Madrid
YNWA

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. feb, 2025 21:30

Kan I huske Klopp meget gerne ville have Doku til Liverpool men han valgte Rennes frem for os. :)

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. feb, 2025 21:30

Første gang jeg afgiver 3 stemmer, da jeg synes det er meget svært at afgøre hvem et motm. Salah, Szobo, Konate for mig.

mortenbak

Manchester City - LFC >> Kamptråden PL runde 26

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. feb, 2025 21:45

Redtothebone skrev:
TG12 skrev:
søndag, 23. feb, 2025 20:38
pingel skrev:
søndag, 23. feb, 2025 20:33
Trent er første spiller siden 15/16 der er blevet driblet forbi 10 gange i en kamp. Godt at der var backup…
Der var vel nærmest heller ikke en 1:1 duel mellem Trent og Doku, som Doku ikke vandt.
Godt Doku ikke har noget end-product, men hurtig og god til at udfordre - det er han da.
Skræmmende at han som den eneste virkede rundt på gulvet, selv Sarah rendte rundt og hjalp ham flere gange, tror helt seriøst hans karriere er slut når han tager til Madrid
Det går med Trent, som de andre der vil væk.
Bysbarn, Scouser, vice anfører og mulighed for at blive LFC legend.
I Madrid bliver han bare endnu en spiller.
Trent er stjerne i Liverpool, det bliver han ikke i Madrid.
Efter et par sæsoner banker Saudi på og han kan således tjene kassen et par sæsoner før han finder ud af at kvinderne i Saudi ikke må berøres.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. feb, 2025 21:50

Gider ærligtalt ikke Trent. Det er som at spille med 3mands forsvar når han er med. Gid vi kunne få lidt penge for ham, det er der klubben fejler.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. feb, 2025 21:51

Fowler89 skrev:Kan I huske Klopp meget gerne ville have Doku til Liverpool men han valgte Rennes frem for os. :)
Det var vel ok ?
Vi mangler ikke angribere uden end product Billede

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. feb, 2025 21:52

Fowler89 skrev:Gider ærligtalt ikke Trent. Det er som at spille med 3mands forsvar når han er med. Gid vi kunne få lidt penge for ham, det er der klubben fejler.
Ja det er sgu dumt at vi ikje får lidt mønt for ham.

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. feb, 2025 22:13

mortenbak skrev:
søndag, 23. feb, 2025 21:51
Fowler89 skrev:Kan I huske Klopp meget gerne ville have Doku til Liverpool men han valgte Rennes frem for os. :)
Det var vel ok ?
Vi mangler ikke angribere uden end product Billede

Ja, han kan ingenting.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 24. feb, 2025 05:55

Jeg er stolt over vi fik Slot. Han kender utrolig mange systemer, for ham kan der være flere veje til sejr. Han er en mesterlig taktikker.
Jeg har sagt det før, men Slot minder mig om Paisley.

Amorin derimod, kender kun ét system, som han tvinger sine spillere ned i.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 24. feb, 2025 07:38

Har lige genset højdepunkter i fred og ro. Jeg troede, at Szoboszlai spillede bolden til Salah med venstre yderside (ved lige at snitte den) men jeg kan nu se, at han spiller den med en højre inderside, hvor han drejer i kroppen samtidig, Så en super kontrolleret aflevering, som ligger præcist hvor den skal:
BRING ON YOUR NEWCASTLE UNITED......
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 24. feb, 2025 08:30

Gooners må være stående k.o. efter denne weekend. Op til weekenden var det vel ikke helt utænkeligt at vores forspring kunne være skrumpet til 2 eller 3 points, nu er det 8 :headbang:

Jeg noterede mig nogle sekvenser i 2. halvleg hvor vi var 11 mand i eget felt. Almindeligvis betyder det jo, at man er presset i bund, men i går virkede det - på mig ihf - som understregning af, at vi VILLE have den her sejr, og at alle mand var klar til at give alt hvad de havde i sig. Virkelig opmuntrende her når slutspurten skal sættes ind.

Nu mangler vi "bare" Newcastle, så er vi igennem februar-marathon´en, og som det ser ud klarede vi det bedre end man kunne have frygtet.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » mandag, 24. feb, 2025 09:11

Jeg må have set en anden kamp end flere herinde. Vi sad 6 mand og så den, ingen af os nævnte på noget som helst tidspunkt at vi var koncentreret og kontrollerende. Tværtimod så vi et Liverpool hold som var presset i bund i store dele af kampen med få gode perioder - heldigvis var de super uskarpe foran mål hvor vi omvendt udnytter vores chancer. Vi turde ikke kalde den før 10 minutter i lukketid..

Ikke helt en matchbold men tæt på. Der er stadig 33 point at spille om endnu og jeg tør ikke helt tro på det endnu..

Szoboszlai var vores klare favorit til kampens spiller, den der blev bandet mest over var Trent.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 24. feb, 2025 09:29

bblauritzen skrev:
mandag, 24. feb, 2025 09:11
Jeg må have set en anden kamp end flere herinde. Vi sad 6 mand og så den, ingen af os nævnte på noget som helst tidspunkt at vi var koncentreret og kontrollerende. Tværtimod så vi et Liverpool hold som var presset i bund i store dele af kampen med få gode perioder - heldigvis var de super uskarpe foran mål hvor vi omvendt udnytter vores chancer. Vi turde ikke kalde den før 10 minutter i lukketid..

Ikke helt en matchbold men tæt på. Der er stadig 33 point at spille om endnu og jeg tør ikke helt tro på det endnu..

Szoboszlai var vores klare favorit til kampens spiller, den der blev bandet mest over var Trent.
Så har I siddet 6 mand og ikke forstået forskellen på at være presset i bund og på selv at stille sig taktisk tilbage. Det er alligevel lidt af en præstation, at I alle seks kan tage fejl. Man må også antage, at I gik glip af efterkamp-interviewet med Slot, hvor han fortalte, at det var den taktiske plan, fordi han havde sagt til spillerne forinden, at den eneste måde vi kan vinde kampen, er hvis vi overlader spillet til modstanderen og står stærkt defensivt. Curtis Jones sagde det samme. Du kan ikke slå dem på Etihad, hvis du forsøger at spille lige op med dem.

Fælden ved en defensiv taktik er, at der er spillere, der kan blive så frustrerede af ikke at have bolden, at de kommer til at bryde formationen eller slå op i banen, men det skete stort set ikke. City skabte stort set ingen store chancer. Det var et taktisk mesterstykke fra Arne Slot og en mesterlig udførsel af spillerne, som kun spillere på sådan et niveau kan præstere. Det er voldsomt at vide, at vi nu har en træner, der er så taktisk stærk og fleksibel og samtidig har spillere, der kan fuldføre trænerens visioner til UG. I går vandt den kloge over den mindre kloge og tilmed på en dag, hvor spillerne ikke blev drænet for energi, så der kan være store forhåbninger mod onsdagens opgør mod bødelstaten på Anfield.

Enig i, at Szobo Szvolazi var fænomenal. Det samme var Salah som altid samt især Konaté og van Dijk.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

pingel

Indlæg af pingel » mandag, 24. feb, 2025 10:34

Om spillerne blev drænet for energi eller ej? Szobo kunne dårligt tale efter kampen, og Trent var også død da han blev skiftet ud - MacAllister ligner en på gravens rand fra der bliver fløjtet i gang. Så spændende på onsdag mod bøllerne fra nord…

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 24. feb, 2025 10:56

pingel skrev:
mandag, 24. feb, 2025 10:34
Om spillerne blev drænet for energi eller ej? Szobo kunne dårligt tale efter kampen, og Trent var også død da han blev skiftet ud - MacAllister ligner en på gravens rand fra der bliver fløjtet i gang. Så spændende på onsdag mod bøllerne fra nord…
Der er heldigvis forskel på åndenød i forbindelse med fysiske anstrengelser og på decideret muskeltræthed. Det er normalt, at man dårligt kan tale lige ovenpå hård fysisk anstrengelse med pulsen oppe. Vi træner forhåbentlig alle herinde og kan nikke genkendende?

Men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at man også oplever overbelastende muskeltræthed og dermed kan man "sagtens" løbe videre på onsdag, efter to dages nødvendig hvil. At de var trætte da de blev skiftet ud eller efter kampen, kan man ikke lægge noget og det kan lige så vel blot være den høje puls, der gjorde Szoboszlai stakåndet. Jeg er dog også uenig omkring Mac Allister, han så fin ud. Vi har nået det punkt, hvor træthed indfinder sig hos alle hold, det er uundgåeligt, men i går minimerede vi det og minimerede risikoen for overbelastningsskader.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar