FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 29. nov, 2022 13:48

TG12 skrev:
mandag, 28. nov, 2022 14:13
Oomph242 skrev:
fredag, 25. nov, 2022 18:06
mortenbak skrev:
fredag, 25. nov, 2022 11:24
Ikke specielt rar læsning med interesse fra Sauderne :(
Men med en pris på £3-4mia så er det vel de eneste som betale. FSG må grine hele vejen til banken, hvis de får solgt.
Det kommer jo an på, hvordan du anskuer det.
Havde de købt aktier, f.eks. Nasdaq indexet for samme beløb, havde de stadig fået 5-6x investeringen igen, og med langt lavere risiko, fordi den blev investeret i en bred portefølje, og ikke har sat alle pengene på én hest. Kva risikoen ved at købe en fodbold klub er betydeligt større, bør afkastet også være tilsvarende højere, ligesom arbejdet med at drive en fodbold klub er langt mere krævende, end at købe en index fond og lade pengene hygge sig.

Havde de satset samme beløb på Netflix aktier i 2012 havde de fået 18-20x pengene igen.

Hvis de havde gået fuldt ud på risiko og købt bitcoin havde de fået 4100x pengene igen. Bitcoin kostede dengang i omegnen af $5, og selv med store fald i år koster den idag ca. $20500.

Fælles for alle tre muligheder er dog de ikke behøvede gøre andet end købe aktierne eller bitocoin og lade det ligge. Imens de med ejerskabet af Liverpool givetvis har investeret ganske mange arbejdstimer løbende.

Er det en go profit de får? Ja da uden tvivl, men sammenholdt med risikoen og udviklingen på aktiemarkedet i samme periode, så er den altså ikke så grotesk, som nogle får den til at lyde.
Vi kunne også sammenligne med Chiquita bananer :D

Lige meget hvad har FSG fået hvad de kom efter $$$.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » mandag, 16. jan, 2023 00:29

Jungletrommerne, eller måske blot de tomme tønder buldrer, lige nu løs på Twitter om et nært forestående salg af Liverpool FC til qatarsk køber. De engelske medier melder om forhandlinger i næste måned, mens qatarske medier mener, at der i løbet af nogle dage, vil komme nyt om, at handlen er faldet på plads. Vi får at se. Den bliver lidt olm at sluge, hvis det sker. På den ene side, vil man gerne have Klopp får al den opbakning han kan, på den anden, står den slags bare for al det, jeg ikke bryder mig om ved sport.
Corner taken quickly...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 16. jan, 2023 12:08

Kasper88 skrev:
mandag, 16. jan, 2023 00:29
Jungletrommerne, eller måske blot de tomme tønder buldrer, lige nu løs på Twitter om et nært forestående salg af Liverpool FC til qatarsk køber. De engelske medier melder om forhandlinger i næste måned, mens qatarske medier mener, at der i løbet af nogle dage, vil komme nyt om, at handlen er faldet på plads. Vi får at se. Den bliver lidt olm at sluge, hvis det sker. På den ene side, vil man gerne have Klopp får al den opbakning han kan, på den anden, står den slags bare for al det, jeg ikke bryder mig om ved sport.
Egentlig har jeg lidt svært ved at se hvorfor Qatar skulle være interesseret, de har allerede stor succes med at få stjerner til PSG og en stor del af den succes handler jo nok også om at mange af konerne gerne vil bo I Paris.

Men ok, Qatar skal jo måle tissemænd med Sauderne og Emiratierne, så de må jo melde sig ind i samme klub som dem.

Red Bull har jo også vist hvordan man kan omgå reglerne om at to CL klubber ikke må have samme ejere, så der tror jeg ikke Qatar har problemer, og Premier League er jo ligeglade med om integriteten af Champions League så længe PL bare fungerer.

Altså jeg er ikke i tvivl om at Qatar's kongefamilie er en af de få potentielle købere, der vil se udbudsprisen på Liverpool FC eller en stor portion af aktierne, som en fornuftig investering. De bekymrer sig ikke om det direkte økonomiske udbytte af at eje klubben, men derimod forsøger at købe legitimitet, der senere kan blive meget værdifuld når vi 2399 er ved at være færdige med overforbruget af fossile brændsler.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 16. jan, 2023 18:01

Ja, der er ikke noget, der kan overraske længere....Men håber på kæmpe fanprotester i så fald.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » mandag, 16. jan, 2023 21:03

AJJ skrev:
mandag, 16. jan, 2023 18:01
Ja, der er ikke noget, der kan overraske længere....Men håber på kæmpe fanprotester i så fald.
Lad os nu se om FSG sælger eller alt dette bare er endnu en af deres historier.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 18. jan, 2023 09:31

Oomph242 skrev:
mandag, 16. jan, 2023 21:03
AJJ skrev:
mandag, 16. jan, 2023 18:01
Ja, der er ikke noget, der kan overraske længere....Men håber på kæmpe fanprotester i så fald.
Lad os nu se om FSG sælger eller alt dette bare er endnu en af deres historier.
tror spørgsmålet om de sælger eller hvor meget de sælger ud alene handler om hvad potentielle købere er villige til at betale.

De er kloge nok til at erkende at de ikke kan ramme samme vækstrater de næste ti år, som de har haft de foregående ti år. Så enten skal de cashe ind, eller få nye partnere ind, der kan hjælpe dem.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » onsdag, 18. jan, 2023 10:47

Filos of Isk skrev:
onsdag, 18. jan, 2023 09:31
Oomph242 skrev:
mandag, 16. jan, 2023 21:03
AJJ skrev:
mandag, 16. jan, 2023 18:01
Ja, der er ikke noget, der kan overraske længere....Men håber på kæmpe fanprotester i så fald.
Lad os nu se om FSG sælger eller alt dette bare er endnu en af deres historier.
tror spørgsmålet om de sælger eller hvor meget de sælger ud alene handler om hvad potentielle købere er villige til at betale.

De er kloge nok til at erkende at de ikke kan ramme samme vækstrater de næste ti år, som de har haft de foregående ti år. Så enten skal de cashe ind, eller få nye partnere ind, der kan hjælpe dem.
Pearce har nu været ude og afkræfte rygtet om Qatar https://www.liverpool.no/nyheter/2023/1 ... ke-hender/

Angiveligt vil FSG helst sælge en minoritetsandel. Fint for mig - hvis det så kan give en lidt mere offensiv tilgang på transfermarkedet. NEJ TAK til mellemøsten og til at agere underlige milliardærers legetøj mv. Givet omstændighederne så foretrækker jeg klart kølige forretningsfolk, hvor målet er profit og afkast.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: FSG

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 18. jan, 2023 16:04

AJJ skrev:
onsdag, 18. jan, 2023 10:47
Filos of Isk skrev:
onsdag, 18. jan, 2023 09:31
Oomph242 skrev:
mandag, 16. jan, 2023 21:03
AJJ skrev:
mandag, 16. jan, 2023 18:01
Ja, der er ikke noget, der kan overraske længere....Men håber på kæmpe fanprotester i så fald.
Lad os nu se om FSG sælger eller alt dette bare er endnu en af deres historier.
tror spørgsmålet om de sælger eller hvor meget de sælger ud alene handler om hvad potentielle købere er villige til at betale.

De er kloge nok til at erkende at de ikke kan ramme samme vækstrater de næste ti år, som de har haft de foregående ti år. Så enten skal de cashe ind, eller få nye partnere ind, der kan hjælpe dem.
Pearce har nu været ude og afkræfte rygtet om Qatar https://www.liverpool.no/nyheter/2023/1 ... ke-hender/

Angiveligt vil FSG helst sælge en minoritetsandel. Fint for mig - hvis det så kan give en lidt mere offensiv tilgang på transfermarkedet. NEJ TAK til mellemøsten og til at agere underlige milliardærers legetøj mv. Givet omstændighederne så foretrækker jeg klart kølige forretningsfolk, hvor målet er profit og afkast.
Med den pris FSG forlanger er der vel ikke andre der kan være med... Så helt rene som sne ser jeg bestemt ikke FSG. De vil bare malke den højeste pris... Hvis der ikke havde vært olie rigmænd i PL så havde der heller ingen amerikanere været.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » onsdag, 18. jan, 2023 17:12

AJJ skrev:
onsdag, 18. jan, 2023 10:47
Filos of Isk skrev:
onsdag, 18. jan, 2023 09:31
Oomph242 skrev:
mandag, 16. jan, 2023 21:03
AJJ skrev:
mandag, 16. jan, 2023 18:01
Ja, der er ikke noget, der kan overraske længere....Men håber på kæmpe fanprotester i så fald.
Lad os nu se om FSG sælger eller alt dette bare er endnu en af deres historier.
tror spørgsmålet om de sælger eller hvor meget de sælger ud alene handler om hvad potentielle købere er villige til at betale.

De er kloge nok til at erkende at de ikke kan ramme samme vækstrater de næste ti år, som de har haft de foregående ti år. Så enten skal de cashe ind, eller få nye partnere ind, der kan hjælpe dem.
Pearce har nu været ude og afkræfte rygtet om Qatar https://www.liverpool.no/nyheter/2023/1 ... ke-hender/

Angiveligt vil FSG helst sælge en minoritetsandel. Fint for mig - hvis det så kan give en lidt mere offensiv tilgang på transfermarkedet. NEJ TAK til mellemøsten og til at agere underlige milliardærers legetøj mv. Givet omstændighederne så foretrækker jeg klart kølige forretningsfolk, hvor målet er profit og afkast.
Jeg har bare svært ved at se fidussen for en eventuel køber at købe en minoritetsandel, eller at vi som fans kan forvente det vil ændre ngoet som helst.

Ejer du eksempelvis 20% smider du ikke bare 1-2 milliarder ind til transfers da største delen af afkastet falder i hovedaktonærens lomme. Ligeledes har du kun begrænset beslutningskompetence. Så en 20% investor vil ofte forvente FSG smider forholdsmæssigt samme beløb ind hvis der skal gøres udskejelser.

Selvfølgelig gør det FSG kan trække penge ud, som de kan skyde de deres Baseball eller ishockey hold. men fra vores vinkel, tvivler jeg på det booster vores transfer budget, eller vil medøfre de støre ændringer, og jeg kan ikke se det for køber er attraktivt, for du smider reelt bare en masse penge ind i noget, hvor du ikke har beslutningskompetence. De får selvfølgelig måske en smule afkast på derse kapital, men så var der nok mere interessante muligheder, 20% af os med FSGs valuation, vil nok købe en hel anden klub...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: FSG

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 18. jan, 2023 19:58

Ikke at det skal forstås som, at Liverpool sælges til Qatar, men den sidste jeg ville lytte på, er altså James Pearce. Han har 0 indsigt i, hvad der foregår i Liverpool. Han ved det, klubben vil have han skal vide. Manden udtalte, at Liverpool gik et stille vindue i møde uden signings og dagen efter blev Gakpo offentliggjort. Manden sagde også, vi fik Werner, det gjorde vi ikke. Manden sagde også, at vi ikke ville få Thiago, men det fik vi. Manden anede intet om Fabinho, intet om Jota, intet om Diaz og intet om Gakpo. Manden ved intet. James Pearce er mildest talt ligegyldig og blot et talerør for klubben og de ting, de gerne vil have ud. Paul Joyce er det tætteste vi kommer på en pålidelig LFC-kilde, modsat James Pearce.
Corner taken quickly...

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » torsdag, 19. jan, 2023 08:48

Kasper88 skrev:
onsdag, 18. jan, 2023 19:58
Ikke at det skal forstås som, at Liverpool sælges til Qatar, men den sidste jeg ville lytte på, er altså James Pearce. Han har 0 indsigt i, hvad der foregår i Liverpool. Han ved det, klubben vil have han skal vide. Manden udtalte, at Liverpool gik et stille vindue i møde uden signings og dagen efter blev Gakpo offentliggjort. Manden sagde også, vi fik Werner, det gjorde vi ikke. Manden sagde også, at vi ikke ville få Thiago, men det fik vi. Manden anede intet om Fabinho, intet om Jota, intet om Diaz og intet om Gakpo. Manden ved intet. James Pearce er mildest talt ligegyldig og blot et talerør for klubben og de ting, de gerne vil have ud. Paul Joyce er det tætteste vi kommer på en pålidelig LFC-kilde, modsat James Pearce.
Ja nemlig ;) Dette blir nå tilbakevist av kilder høyt oppe i FSG-systemet, melder James Pearce

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. jan, 2023 12:14

Har vi overhovedet modtaget et bud på klubben?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 23. jan, 2023 12:51

Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 12:14
Har vi overhovedet modtaget et bud på klubben?
Mig bekendt har ingen af de troværdige journalister rapporteret om bud.

Hvis FSG går efter at sælge en minoritetsandel, så begrænser det vel også feltet af interesserede.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 23. jan, 2023 13:17

AJJ skrev:
mandag, 23. jan, 2023 12:51
Hr. Drejer skrev:
mandag, 23. jan, 2023 12:14
Har vi overhovedet modtaget et bud på klubben?
Mig bekendt har ingen af de troværdige journalister rapporteret om bud.

Hvis FSG går efter at sælge en minoritetsandel, så begrænser det vel også feltet af interesserede.
Jeg tænker lidt at de måske går efter at sælge en minoritet fordi det virkede som mest realistisk efter et par måneder på markedet?

Jeg tror da de har holdt flere døre åbne for at være i en bedre forhandlings position.

Men det er klart at der er nogle, der ikke vil lege, medmindre de får majoriteten og kan bestemme hvordan tingene skal gøres.
Samtidig tror jeg da også at der er nogle potentielle investorer, der egentlig syntes at det FSG har gang i virker meget fornuftigt og gerne vil købe ind på mere af det og måske også har en eller anden ekspertise der kan hjælpe klubben frem økonomisk, men det er måske folk der ikke har så meget forstand på at drive sportsklubber eller ikke har pengene til et fuldt køb.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. jan, 2023 16:44

Det undrer mig en smule. Klubben har en sund økonomi, en topklasse manager, gode spillere, god ungdomsafdeling, spritnyt træningsanlæg, renoveret og udbygget stadium. Men omvendt er det måske problemet; der ligger ingen nemme penge at tjene ved at bygge nyt eller renovere.

Der er vel få mennesker som kan fyre £ 4 Milliarder af på en klub. Prisen begrænser selvfølgelig søgefeltet. Har FSG indset det? Og derfor søger de en minoritetsejer? Jeg er begyndt at tænke på at de ikke har/ville betale for en genrejsning af holdet, og derfor søger en som kan betale for deres økonomiske model for til gengæld at få en 'bid af kagen'.

Måske bliver vi analyseret som en klub der har toppet og er på vej ned igen, og derfor venter eventuelle investorer med at byde indtil prisen falder?

Den usikkerhed er absolut ikke godt for holdet eller klubben, og det undrer mig at vi intet hører.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar