FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: FSG

Indlæg af zalcos » onsdag, 27. jan, 2021 11:25

Hmmm. De fleste af os som har haft en eller anden form for ansvar ved jo at det der for mange ofte er åbenlyst bare ikke altid er en mulighed og at man må vælge 'the lesser of two evils'. Det kunne jo være at vi har pengene, men at spillerne simpelthen ikke er til rådighed. Selvfølgelig kan man sige at hvis vi byder 2 milliarder på Silva, så skal Chelsea nok sælge ham til os.

Jeg har ofte før tænkt at FSG er for fedtede med pengene og at der gik alt alt alt for lang tid med Karius, Mignolet, Lovren osv som kernen af vores forsvar. På det tidspunkt tvivlede jeg både på FSG og Klopp. Min tvivl er siden gjort til skamme.

Vi kan alle lave fejl og lære af dem. Det er ikke ulovligt at blive bedre til tingene efterhånden. Faktum er at vi siden FSG har købt os, har fået vores kommercielle aktiver øget ganske betragteligt, fået udvidet stadion, vundet både PL og CL og vi er i en situation hvor en midlertidig 6. plads er KRISE fremfor at tankerne som før ville være "hvis vi nu vinder de kampe vi har i hånden, slår de andre på hjemmebane og de taber point .... så kunne vi godt ende i top-4".

Jeg stoler på FSG og at Edwards, FSG og Klopp har en dialog hvor alle er klar over situationen og selvfølgelig har lov til at blive frustreret i ny og næ uden at der føres pistoler bag ryggen på kryds og tværs.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » onsdag, 27. jan, 2021 13:51

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 26. jan, 2021 10:45
@AJJ

Jeg synes meget af kritikken går på at Lovren ikke blev erstattet, og ikke at VVD og Gomez blev skadet.

@Filos of Isk

Ja, man løb en risiko, og nu kan vi være bagkloge. Men det er jo også NU muligheden er der, for at rette op på det. Og det er i min verden et svigt, hvis ikke der hentes en midterforsvarer, for enhver kan se, at top 4 hænger i en meget tynd tråd med det midterforsvar vi har nu. Vi er afhængige af indtægterne fra CL.

Måske er FSG villige til at 'sælge' sæsonen, for at holde sig til planen, som må være en meget rigid plan, hvis ikke en ændring af omstændighederne medfører en revurdering af planen og gerne en ændring af planen.
Hvis kritikken ift. Lovren blev fremført før skaderne til VvD og Gomez, så fair nok. Hvis den kom efterfølgende - så er den ligegyldig,

Ift. at hente en ny CB, så er der jo et dilemma:

En topspiller koster spidsen af en jetjager her i januarvinduet (hvis overhovedet tilgængelig) - ikke rart i nuværende økonomiske situation.

Så er der alternativt et talent eller den bløde mellemvare - men der er jo en vis risiko for, at vedkommende ikke bliver en egentlig styrkelse/"hit the ground running". Og samtidigt skal vi jo også betale overpris - heller ikke rart i nuværende økonomiske situation

Derfor er jeg også kritisk ift. at forsimple det til, at Liverpool ikke har råd til at lade være med at købe en CB.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 28. jan, 2021 09:31

Klatrer forbi City og PSG på listen over verdens rikeste fotballklubber

Flere storklubber tapte enorme summer i 2019/20-sesongen. Liverpool slapp såpass greit fra det at de klatrer på listen over de rikeste klubbene i verden.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... llklubber/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 29. jan, 2021 14:46

Niels K skrev:
torsdag, 28. jan, 2021 09:31
Klatrer forbi City og PSG på listen over verdens rikeste fotballklubber

Flere storklubber tapte enorme summer i 2019/20-sesongen. Liverpool slapp såpass greit fra det at de klatrer på listen over de rikeste klubbene i verden.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... llklubber/
bare lige for at være irreterende så er money league baseret kun på hvad der kommer ind i kassen og ikke hvad der går ud. Men Deloitte udgiver en bredere analyse senere på året.

Selvfølgelig er indtjening vigtig, men f.eks. i Man Utd stiger indtjeningen ret hurtigt, men omkostningerne stiger hurtigere. Og det samme er jo tilfældet i Barcelona, hvor de jo er lidt i problemer og som vi kan se her er det ikke fordi de ikke kan få penge i kassen, men fordi pengene forsvinder for hurtigt igen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 09. feb, 2021 11:50

Det betyder måske, at vi kan købe super spillere, som VvD, Alisson-handlerne til sommer, hvis de rette spillere er tilgængelige, men vi skal givetvis stadig selv have mulighed for at komme af med vores egne spillere til gode priser også:

Bruker mye mindre netto enn konkurrentene:

Enorme forskjeller på Liverpool og de andre topplagene

13 Premier League-klubber har hatt høyere netto-utgifter på overganger siden 2016.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/2 ... opplagene/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 18. feb, 2021 08:42

FSG and Liverpool don't have Chelsea's £1.3bn problem as full financial picture emerges

The Reds' owners have come under fire of late for a perceived lack of backing of Jurgen Klopp in the transfer market

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... n-19839851

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 22. feb, 2021 18:32

AJJ skrev:
onsdag, 27. jan, 2021 13:51
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 26. jan, 2021 10:45
@AJJ

Jeg synes meget af kritikken går på at Lovren ikke blev erstattet, og ikke at VVD og Gomez blev skadet.

@Filos of Isk

Ja, man løb en risiko, og nu kan vi være bagkloge. Men det er jo også NU muligheden er der, for at rette op på det. Og det er i min verden et svigt, hvis ikke der hentes en midterforsvarer, for enhver kan se, at top 4 hænger i en meget tynd tråd med det midterforsvar vi har nu. Vi er afhængige af indtægterne fra CL.

Måske er FSG villige til at 'sælge' sæsonen, for at holde sig til planen, som må være en meget rigid plan, hvis ikke en ændring af omstændighederne medfører en revurdering af planen og gerne en ændring af planen.
Hvis kritikken ift. Lovren blev fremført før skaderne til VvD og Gomez, så fair nok. Hvis den kom efterfølgende - så er den ligegyldig,

Ift. at hente en ny CB, så er der jo et dilemma:

En topspiller koster spidsen af en jetjager her i januarvinduet (hvis overhovedet tilgængelig) - ikke rart i nuværende økonomiske situation.

Så er der alternativt et talent eller den bløde mellemvare - men der er jo en vis risiko for, at vedkommende ikke bliver en egentlig styrkelse/"hit the ground running". Og samtidigt skal vi jo også betale overpris - heller ikke rart i nuværende økonomiske situation

Derfor er jeg også kritisk ift. at forsimple det til, at Liverpool ikke har råd til at lade være med at købe en CB.
Jeg mener absolut ikke det er forsimplet. Der er altid en risiko. Men man skal være villig til at gribe ud efter den, for at lykkes.
Jeg vil blot håbe at FSG giver Klopp muligheden for at slå tilbage i næste sæson. Vi har ganske få år tilbage med Klopp i spidsen, og han skal have chancen for at vise, at denne sæson er en anormalitet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: FSG

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 08. mar, 2021 12:24

God artikel fra The Independent

Losing six successive games at Anfield was unimaginable for Liverpool as recently as January. The dramatic loss of form should force everyone at the club to think the unthinkable.

Sunday’s 1-0 defeat by Fulham was the latest instalment in the collapse of the reigning champions. Jurgen Klopp’s side were dreadful. Injuries have had a massive impact but the problems run deeper. At the end of the last month the Liverpool manager said the club does not need to rebuild. That gets harder to believe with every game. There is no guarantee that the walking wounded will come back at the same level as before.

One of the telling comments Klopp made after the game was that “there are a lot of players who are not on the pitch at the moment who are leaders.” The absence of Jordan Henderson and Virgil van Dijk has left a void of leadership but Alisson Becker, Andrew Robertson, James Milner, Georginio Wijnaldum and Mohamed Salah started the match. There should have been enough experience and battle-hardened nous in this group to see the team through. A lack of direction is not the root of Liverpool’s problems.

The squad is not good enough and there were signs in the first half of the season that the manager’s first-choice XI may have passed their peak. Part of this is a result of the rest of the Premier League coming to terms with Klopp’s tactics. It may not be a simple matter of a healthy group of players being ready to go again in August.

Which brings the seemingly preposterous question. Is Klopp the right man to oversee any overhaul?

The turning point for Fenway Sports Group (FSG) was employing the German. The owners learnt the lesson of Brendan Rodgers, who they engaged before the Northern Irishman was qualified to work at a club of Liverpool’s stature. With Klopp they went for proven talent.

The 53-year-old was – and remains – the best manager available to the club. The codicil to this is his stated intention to take a sabbatical from football when his contract ends in 2024.

The team selection against Fulham suggested that Klopp prioritised the Champions League knockout tie second leg against RB Leipzig. The top four was slipping away before but now, with Liverpool in seventh place and the quartet of teams above them holding games in hand, there is probably too much ground to claw back.

Only a fool would discount a Klopp team from winning the Champions League. An even more improbable Liverpool side once won the competition in Istanbul, the venue for this year’s final. The likelier scenario is that the club will be outside the continent’s elite next season. In the space of two months, Anfield has backslid five years to Klopp’s first full campaign.

That will have a knock-on effect on recruitment – and holding on to players within the squad. Klopp last week answered questions on this subject with the classic manager’s spiel: “If a player wants to leave us because we don’t play Champions League, I don’t want him.”

The reality is more complex. Unhappy players are disruptive. Angry wantaway stars can be harnessed, as Luis Suarez was in 2013-14, but even that had an unhappy ending. His value plummeted after the biting incident at the World Cup and the Uruguayan’s replacements were inadequate.

By the time the new season begins, the squad will be top heavy with 29 and 30-year-olds who might have an eye on a last big contract. They are professionals. Loyalty to either the manager or the club is rarely a factor in these situations. Players stay for two reasons - money and trophies – and most of them would get a pay rise elsewhere.

This means that Klopp, six years into his tenure at Anfield, will not quite be starting again but the job will be bigger than it should have been. Given the position of strength Liverpool have been in during the past two summers after winning the Champions League and the title, recruitment should have been much better.

Underperforming squad players have wasted Klopp’s time as well as their own. What is the point of Divock Origi? Or Xherdan Shaqiri? Players like Wijnaldum are running on empty, exhausted, but Alex Oxlade-Chamberlain has been seriously underworked. If Naby Keita cannot stay fit enough to contribute more often it is pointless keeping him on the books.

The other conundrum is whether FSG will be prepared to back the manager in the summer. Right from the start of his involvement as principal owner, John W Henry has been concerned about the level of spending in English football. The American was the driving force behind Project Big Picture, the blueprint to revamp the finances of the domestic game. The failure of the plan, which has been a long-term ambition of Henry, caused chagrin in Boston, as does Manchester City’s dominance. It would be surprising, especially as the effects of the pandemic rumble on, if FSG authorised a spree in the transfer market.

Klopp has a multitude of issues to negotiate. He needs to be fully committed and have complete belief that there is adequate backing. When all was well, the sabbatical sounded a distant, trophy-laden way in the future. Now it seems like it could be an arduous period when three years slip by too fast. An even worse situation would be if he reached a point where he decided to take the break unexpectedly early.

FSG should consider the unthinkable and then do everything they can to make Klopp’s life easier. If the owners get things right, the manager can walk away in 2024 with more trophies under his belt.

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 13895.html

Jeg håber FSG sprænger banken til sommer, og bakker Klopp 110% op. Hvis ikke det sker, så tror jeg Klopp spørger sig selv om han gider kæmpe med om CL pladser, og ikke om trofæer.

Men interessant at der også stilles spørgsmål ved rekrutteringen. Vi har vundet CL og mesterskabet, så vi skulle da kunne tiltrække bedre spillere end dem vi har fået. Efter CL triumfen købte vi Sepp van den Berg, Elliott, Adrian, Minamino og Joe Hardy. Det lugter ikke ligefrem af klasse. Hvorfor købte vi ikke bedre ind? Vi havde lige tjent massive summer på Cl triumfen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 08. mar, 2021 14:14

SIkke dog en lang artikel for et fuldstændigt ligegyldigt udsagn om, at det kunne være godt, hvis Liverpool havde nogle ejere, der kunne bruge flere penge på spillere...

Og hvad mener du egentligt med at "købe bedre ind", Drejer? Du mener vist bare købe dyrere ind = andre ejere

Som én skrev herinde: Det eneste interessante er: hvad gør vi til sommer - givet den økonomiske ramme?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: FSG

Indlæg af Emmy » mandag, 08. mar, 2021 15:08

Artiklen har i hvertfald helt ret i at vores hold har toppet. For ca 1 år siden. Og vi har været for nedadgående lige siden.
Det er ganske ubegribeligt at vi ikke forstærkede mere markant da vi havde chancen. Som PL og CL mestre burde vi have gjort det meget bedre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » mandag, 08. mar, 2021 15:16

Ja. vi toppede i 2019.

Der var ikke flere penge. De blev brugt på forbedrede kontrakter til profiler, Kirkby, udbygning af Anfield.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: FSG

Indlæg af Redtothebone » mandag, 08. mar, 2021 15:20

Hr. Drejer skrev:
mandag, 08. mar, 2021 12:24
God artikel fra The Independent

Jeg håber FSG sprænger banken til sommer, og bakker Klopp 110% op. Hvis ikke det sker, så tror jeg Klopp spørger sig selv om han gider kæmpe med om CL pladser, og ikke om trofæer.

Men interessant at der også stilles spørgsmål ved rekrutteringen. Vi har vundet CL og mesterskabet, så vi skulle da kunne tiltrække bedre spillere end dem vi har fået. Efter CL triumfen købte vi Sepp van den Berg, Elliott, Adrian, Minamino og Joe Hardy. Det lugter ikke ligefrem af klasse. Hvorfor købte vi ikke bedre ind? Vi havde lige tjent massive summer på Cl triumfen.
Penge løser ikke alt, tværtimod kan det også skabe nye problemer med at holde truppen tilfreds.

Klopp udtalte netop i et interview med The Atletic efter 2018/19 sæsonen at han ikke ønsker en trup på 22-23 spillere fordi det er for besværligt at holde dem tilfreds, det er også svært at kritisere at der ikke blev handlet mere ind, når vi den efterfølgende sæson vandt ligaen på fuldstændig suveræn vis, med den samme trup som lige havde vundet CHL, sidste sæson kørte alt og truppen var i harmoni.

Op til den nuværende købte vi så Thiago og Jota, som direkte kandidater til start 11, samt en backup til ventre back, så det vil faktisk sige at vi med indgangen til denne sæson havde en bredere trup end den der havde vundet ligaen. Det eneste sted truppen var lidt smallere var på CB, hvor man imø med rette vurderer at Fabinho var en bedre backup spiller end Lovren. Minamino var også tilføjet for at øge bredden i truppen.

Jeg har bare svært ved at se hvordan vi skulle være forberedt på en sæson hvor truppen indtil nu har mistet omkring 165 kampe, ingen havde vel heller forudset at spillere som Firmino, Mane, Trent, Robertson mfl ville falde så drastisk i niveau.

Sidste sommer var Origi, Shaq, Grujic og Wilson til salg (måske også ox), der var bare ikke nogen der gad eller ville købe dem, nok primært pga. Corona, var en eller flere af dem solgt, tror jeg også der var kommet mere ind, men igen det handler også om at have en sund økonomi i klubben og holde antallet af spillere på et fornuftigt niveau.

Et andet stort aspekt er, hvilke spillere ønsker at komme til Liverpool for at være backup spiller til en verdensklasse spiller.
Hvis vi stod før denne sæson og kiggede på truppen, så tror jeg de fleste ville være enige om at Allison, Trent, Virgil, Robertson, Hendo, Fabinho, Salah, Mane alle var 100 % sikre startere hvis vi skulle spille en vigtig kamp. så hvor kunne en ny spiller håbe at komme på ? cb hvor man så skulle slå Gomez eller Matip, på den centrale midt hvor man så skulle kæmpe med Winjaldum, Thiago, Milner, Curtis, Ox og Keita om en plads eller som front angriber hvor man så skulle kæmpe med Firmino, Jota, minamino og Origi om en plads.

Jeg tror faktisk da Klopp gik ind til sæsonen så var han ovenud tilfreds med truppen og regnede med vi havde en bredere trup end den der lige havde vundet ligaen, jeg ved godt alle er træt af at snakke om skader, men det har jo været et helt vanvittigt år.

Jeg tror ikke vi behøver at sprænge banken for at være med igen næste år, forudsat vi undgår endnu et skadeshelvede.

Jeg tror simpelthen ikke på vi komme til at have en fuldgod erstatning til alle pladser, for det er for svært at holde en trup tilfreds hvis du har 22-24 lige gode spillere. Jeg ved godt det har City - men er spillere som Silva, Aguero, Laporte, Walker ret længe tilfreds med at sidde på bænken ?

Det er ikke fordi jeg ikke vil have nye spillere til Liverpool, for jeg synes også klubben skal fornyes, jeg kan bare ikke se at vi har mulighed for at hente spillere til 80-130 mio pund til sommer, Corona har bare ødelagt så meget, ja FSG kan låne os nogle penge til 0 % rente, det ændre bare ikke på at vi skal overholde reglerne for financial fairplay, og alt tyder bare på at Corona kommer til at koster os minimum 100 mio pund denne sæson.

Derfor er jeg nødt til spørge, når du ønsker at FSG skal sprænge banken og støtte Klopp, hvor skal pengene så komme fra ?
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: FSG

Indlæg af Redtothebone » mandag, 08. mar, 2021 15:24

Emmy skrev:
mandag, 08. mar, 2021 15:08
Artiklen har i hvertfald helt ret i at vores hold har toppet. For ca 1 år siden. Og vi har været for nedadgående lige siden.
Det er ganske ubegribeligt at vi ikke forstærkede mere markant da vi havde chancen. Som PL og CL mestre burde vi have gjort det meget bedre.
For hvilke penge ? fatter simpelthen ikke den tilgang køb køb køb, uanset hvad så er der stadig noget der hedder financial fairplay og Corona gjorde at fyldet i truppen som Shaq, ox og Origi ikke kunne sælges, de var og er til salg men der er bare ikke nogen der vil købe dem.
YNWA

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: FSG

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 08. mar, 2021 15:42

Redtothebone skrev:
Hr. Drejer skrev:
mandag, 08. mar, 2021 12:24
God artikel fra The Independent

Jeg håber FSG sprænger banken til sommer, og bakker Klopp 110% op. Hvis ikke det sker, så tror jeg Klopp spørger sig selv om han gider kæmpe med om CL pladser, og ikke om trofæer.

Men interessant at der også stilles spørgsmål ved rekrutteringen. Vi har vundet CL og mesterskabet, så vi skulle da kunne tiltrække bedre spillere end dem vi har fået. Efter CL triumfen købte vi Sepp van den Berg, Elliott, Adrian, Minamino og Joe Hardy. Det lugter ikke ligefrem af klasse. Hvorfor købte vi ikke bedre ind? Vi havde lige tjent massive summer på Cl triumfen.
Penge løser ikke alt, tværtimod kan det også skabe nye problemer med at holde truppen tilfreds.

Klopp udtalte netop i et interview med The Atletic efter 2018/19 sæsonen at han ikke ønsker en trup på 22-23 spillere fordi det er for besværligt at holde dem tilfreds, det er også svært at kritisere at der ikke blev handlet mere ind, når vi den efterfølgende sæson vandt ligaen på fuldstændig suveræn vis, med den samme trup som lige havde vundet CHL, sidste sæson kørte alt og truppen var i harmoni.

Op til den nuværende købte vi så Thiago og Jota, som direkte kandidater til start 11, samt en backup til ventre back, så det vil faktisk sige at vi med indgangen til denne sæson havde en bredere trup end den der havde vundet ligaen. Det eneste sted truppen var lidt smallere var på CB, hvor man imø med rette vurderer at Fabinho var en bedre backup spiller end Lovren. Minamino var også tilføjet for at øge bredden i truppen.

Jeg har bare svært ved at se hvordan vi skulle være forberedt på en sæson hvor truppen indtil nu har mistet omkring 165 kampe, ingen havde vel heller forudset at spillere som Firmino, Mane, Trent, Robertson mfl ville falde så drastisk i niveau.

Sidste sommer var Origi, Shaq, Grujic og Wilson til salg (måske også ox), der var bare ikke nogen der gad eller ville købe dem, nok primært pga. Corona, var en eller flere af dem solgt, tror jeg også der var kommet mere ind, men igen det handler også om at have en sund økonomi i klubben og holde antallet af spillere på et fornuftigt niveau.

Et andet stort aspekt er, hvilke spillere ønsker at komme til Liverpool for at være backup spiller til en verdensklasse spiller.
Hvis vi stod før denne sæson og kiggede på truppen, så tror jeg de fleste ville være enige om at Allison, Trent, Virgil, Robertson, Hendo, Fabinho, Salah, Mane alle var 100 % sikre startere hvis vi skulle spille en vigtig kamp. så hvor kunne en ny spiller håbe at komme på ? cb hvor man så skulle slå Gomez eller Matip, på den centrale midt hvor man så skulle kæmpe med Winjaldum, Thiago, Milner, Curtis, Ox og Keita om en plads eller som front angriber hvor man så skulle kæmpe med Firmino, Jota, minamino og Origi om en plads.

Jeg tror faktisk da Klopp gik ind til sæsonen så var han ovenud tilfreds med truppen og regnede med vi havde en bredere trup end den der lige havde vundet ligaen, jeg ved godt alle er træt af at snakke om skader, men det har jo været et helt vanvittigt år.

Jeg tror ikke vi behøver at sprænge banken for at være med igen næste år, forudsat vi undgår endnu et skadeshelvede.

Jeg tror simpelthen ikke på vi komme til at have en fuldgod erstatning til alle pladser, for det er for svært at holde en trup tilfreds hvis du har 22-24 lige gode spillere. Jeg ved godt det har City - men er spillere som Silva, Aguero, Laporte, Walker ret længe tilfreds med at sidde på bænken ?

Det er ikke fordi jeg ikke vil have nye spillere til Liverpool, for jeg synes også klubben skal fornyes, jeg kan bare ikke se at vi har mulighed for at hente spillere til 80-130 mio pund til sommer, Corona har bare ødelagt så meget, ja FSG kan låne os nogle penge til 0 % rente, det ændre bare ikke på at vi skal overholde reglerne for financial fairplay, og alt tyder bare på at Corona kommer til at koster os minimum 100 mio pund denne sæson.

Derfor er jeg nødt til spørge, når du ønsker at FSG skal sprænge banken og støtte Klopp, hvor skal pengene så komme fra ?
Det er bare kun Jota der har bidraget med noget.

De andre har fejlet. Inkl. Thiago.

Ergo skulle man have købt andre spillere.

Pt hvis vi snakker i metafor, så er det lorte indkøb vi har fortaget. Thiago er såmænd god. Det er han bare ikke for os og har ikke gjort os bedre. Det har de andre heller ikke og i teorien, når vi ikke har vundet kampe, kunne vi lige så godt have brugte egne talenter

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: FSG

Indlæg af Redtothebone » mandag, 08. mar, 2021 16:30

liverpoolfc86 skrev:
mandag, 08. mar, 2021 15:42
Redtothebone skrev:
Hr. Drejer skrev:
mandag, 08. mar, 2021 12:24
God artikel fra The Independent

Jeg håber FSG sprænger banken til sommer, og bakker Klopp 110% op. Hvis ikke det sker, så tror jeg Klopp spørger sig selv om han gider kæmpe med om CL pladser, og ikke om trofæer.

Men interessant at der også stilles spørgsmål ved rekrutteringen. Vi har vundet CL og mesterskabet, så vi skulle da kunne tiltrække bedre spillere end dem vi har fået. Efter CL triumfen købte vi Sepp van den Berg, Elliott, Adrian, Minamino og Joe Hardy. Det lugter ikke ligefrem af klasse. Hvorfor købte vi ikke bedre ind? Vi havde lige tjent massive summer på Cl triumfen.
Penge løser ikke alt, tværtimod kan det også skabe nye problemer med at holde truppen tilfreds.

Klopp udtalte netop i et interview med The Atletic efter 2018/19 sæsonen at han ikke ønsker en trup på 22-23 spillere fordi det er for besværligt at holde dem tilfreds, det er også svært at kritisere at der ikke blev handlet mere ind, når vi den efterfølgende sæson vandt ligaen på fuldstændig suveræn vis, med den samme trup som lige havde vundet CHL, sidste sæson kørte alt og truppen var i harmoni.

Op til den nuværende købte vi så Thiago og Jota, som direkte kandidater til start 11, samt en backup til ventre back, så det vil faktisk sige at vi med indgangen til denne sæson havde en bredere trup end den der havde vundet ligaen. Det eneste sted truppen var lidt smallere var på CB, hvor man imø med rette vurderer at Fabinho var en bedre backup spiller end Lovren. Minamino var også tilføjet for at øge bredden i truppen.

Jeg har bare svært ved at se hvordan vi skulle være forberedt på en sæson hvor truppen indtil nu har mistet omkring 165 kampe, ingen havde vel heller forudset at spillere som Firmino, Mane, Trent, Robertson mfl ville falde så drastisk i niveau.

Sidste sommer var Origi, Shaq, Grujic og Wilson til salg (måske også ox), der var bare ikke nogen der gad eller ville købe dem, nok primært pga. Corona, var en eller flere af dem solgt, tror jeg også der var kommet mere ind, men igen det handler også om at have en sund økonomi i klubben og holde antallet af spillere på et fornuftigt niveau.

Et andet stort aspekt er, hvilke spillere ønsker at komme til Liverpool for at være backup spiller til en verdensklasse spiller.
Hvis vi stod før denne sæson og kiggede på truppen, så tror jeg de fleste ville være enige om at Allison, Trent, Virgil, Robertson, Hendo, Fabinho, Salah, Mane alle var 100 % sikre startere hvis vi skulle spille en vigtig kamp. så hvor kunne en ny spiller håbe at komme på ? cb hvor man så skulle slå Gomez eller Matip, på den centrale midt hvor man så skulle kæmpe med Winjaldum, Thiago, Milner, Curtis, Ox og Keita om en plads eller som front angriber hvor man så skulle kæmpe med Firmino, Jota, minamino og Origi om en plads.

Jeg tror faktisk da Klopp gik ind til sæsonen så var han ovenud tilfreds med truppen og regnede med vi havde en bredere trup end den der lige havde vundet ligaen, jeg ved godt alle er træt af at snakke om skader, men det har jo været et helt vanvittigt år.

Jeg tror ikke vi behøver at sprænge banken for at være med igen næste år, forudsat vi undgår endnu et skadeshelvede.

Jeg tror simpelthen ikke på vi komme til at have en fuldgod erstatning til alle pladser, for det er for svært at holde en trup tilfreds hvis du har 22-24 lige gode spillere. Jeg ved godt det har City - men er spillere som Silva, Aguero, Laporte, Walker ret længe tilfreds med at sidde på bænken ?

Det er ikke fordi jeg ikke vil have nye spillere til Liverpool, for jeg synes også klubben skal fornyes, jeg kan bare ikke se at vi har mulighed for at hente spillere til 80-130 mio pund til sommer, Corona har bare ødelagt så meget, ja FSG kan låne os nogle penge til 0 % rente, det ændre bare ikke på at vi skal overholde reglerne for financial fairplay, og alt tyder bare på at Corona kommer til at koster os minimum 100 mio pund denne sæson.

Derfor er jeg nødt til spørge, når du ønsker at FSG skal sprænge banken og støtte Klopp, hvor skal pengene så komme fra ?
Det er bare kun Jota der har bidraget med noget.

De andre har fejlet. Inkl. Thiago.

Ergo skulle man have købt andre spillere.

Pt hvis vi snakker i metafor, så er det lorte indkøb vi har fortaget. Thiago er såmænd god. Det er han bare ikke for os og har ikke gjort os bedre. Det har de andre heller ikke og i teorien, når vi ikke har vundet kampe, kunne vi lige så godt have brugte egne talenter

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Med andre ord må vi kun købe spillere vi er 100. % sikre bliver en succes fra dag 1 ? Så skulle vi også have solgt Hendo, Robertson og Fabinho efter deres først tid i klubben hvor de ikke var en succes?
YNWA

Besvar