Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mads T. » mandag, 14. dec, 2015 16:19

Det er også et klart plus, at det er en modstander som Klopp har indgående kendskab til. God lodtrækning.

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jensen » mandag, 14. dec, 2015 18:14

Jesper skrev:Augsburg ligger nummer 13 i ligaen med 16 point efter 16 kampe. Og med en negativ målscore på 20-26.
Dem skal vi uden problemer slå over to kampe.


Blev der ikke sagt noget lign. da vi skulle møde Rubin Kazan ? ;)


Er der i øvrigt nogen der herinde der kunne hjælpe med hvor man nemmest kan få billetter til kampen ?



Bor en 4-5 timers kørsel derfra (München), så vil prøve at få arrangeret en tur derned.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AndreasN » mandag, 14. dec, 2015 18:32

Jeg ved det ikke personligt, men jeg læste fra en tysker på Twitter, at det bliver noget nær umuligt at få billetter.
Liverpool Football Klopp

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af jensemand » mandag, 14. dec, 2015 21:55

Ifølge Squawka er Liverpool det hold der har skabt tredjeflest chancer i premier league i år. Det siger altså lidt om den manglende kynisme i afslutningerne fra vores offensive spillere.. Vi har skabt 197 chancer og scoret 20 mål det er ikke voldsomt imponerende. Til sammenligning ser de andre tophold ,som vi gerne vil sammenligne os med, chancer skabt og mål scoret sådan her ud (i parantes er hvor mange chancer holdet skal bruge per mål):

Arsenal - 217 - 29 (7,48)
City - 207 - 32 (6,46)
Liverpool - 197 - 20 (9,85)
Southampton - 187 - 21 (8,90)
Tottenham - 175 - 26 (6,73)
Chelsea - 170 - 17 (10)
Leicester - 163 - 32 (5,09)
Everton - 150 - 29 (5,17)
Manchester United - 123 - 21 (5,86)

Af alle de hold er det kun Chelsea der har udnyttet deres chancer værre end os og det kører jo selvsagt virkelig dårligt for dem.. Det er selvfølgelig positivt vi er det hold der skaber tredjeflest chancer men det med kynismen burde der kunne gøres noget ved. Leicester er ikke overraskende det skarpeste hold og hvis vi havde samme udnyttelse som dem havde vi jo fandme scoret 39 mål hvis man runder op ;)
Manchester United er nummer 18 på listen af skabte chancer og alligevel har de scoret 1 mål mere end os.. Deres kampe er usandsynligt kedelige og dette er selvfølgelig en af faktorerne, men for satan de er kyniske når de en sjælden gang i mellem kommer til en chance og det kunne vi godt lære lidt af. Håber det er noget Klopp med tiden vil få sat skik på da jeg tror det langt hen af vejen er selvtillid der spiller ind, og så selvfølgelig hvem chancerne tilfalder, og der må vi bare indse at mange af vores offensive midtbanespillere ikke har vist en særligt overbevisende kynisme.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Surf » tirsdag, 15. dec, 2015 08:23

Det er lidt synd, at vi er så ukyniske, og det synes jeg har været billedet i noget tid - i hvert fald siden SAS styrede vores angreb.

Sturridge har kvaliteten i afslutningerne, og det burde Benteke også have. Ellers kniber det på vores hold. Coutinho har altid skulle bruge mange chancer på at score, Lallana er hamrende uskarp foran målet, og Firmino har endnu kun præsteret på virkelig højt niveau mod City. Så har vi Can, Lucas og Milner, der ikke ligefrem er målmaskiner. Og til sidst Henderson, der nok skal score nogle mål og lave nogle assists.

Origi var også uskarp i starten af sæsonen, men har set meget bedre ud på det seneste.

Så alt i alt kan jeg godt forstå statistikken ser sådan ud. Det er bare pisse ærgerligt, og derfor Sturridge ville kunne gøre sådan en stor forskel for os.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » tirsdag, 15. dec, 2015 22:45

De her tal bakker det i hvert fald op. Vi er slet ikke skarpe nok.

Billede

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 16. dec, 2015 23:27

Tabellen understreger at Firmino er startet svagt. Benteke ligger svagere end jeg troede. Hendo, Origi og Ings ligger bedre end jeg troede. Men vi skal være bedre til at sparke den i kassen. Jeg tror Klopp har opskriften.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » fredag, 18. dec, 2015 11:16

Jeg skrev på et tidspunkt et indlæg om "Liverpool-sygen" - tidligere storklub, der konstant pisker en urealistisk stemning op og falder efterfølgende hårdt på røven. Jeg skrev at Klopp havde en stop opgave forude, hvad angik det problem. Tilsyneladende er der nu kommet en ny epidemi, for igen skal vi forud for weekendens kamp se, at der nu igen "tænkes" stort: http://www.bt.dk/fodbold/liverpool-back ... til-mestre

Det er jo så absolut ikke ensbetydende med, at jeg er af den opfattelse, at vi ikke skal have en vinderkultur i og omkring klubben, men vi skal bare bevare jordforbindelsen og putte en smule realisme baseret på erfaringer ind i knoppen på specielt spillerne. Lad os nu lige vinde 5 kampe i streg, så kan vi tale om forventninger OG så skal man derefter vinde de næste par kampe, for ellers er det tom, tom snak.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Reina
Indlæg: 669
Tilmeldt: mandag, 11. jun, 2007 08:52
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Reina » fredag, 18. dec, 2015 12:44

Nogle der har noget info om muligheder for billetter samt hvornår de sættes til salg ? Tænker på kampen på Anfield 25/2 2016.
Jeg er arogant, men har intet at have det i.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 18. dec, 2015 13:34

Jesper skrev:Jeg skrev på et tidspunkt et indlæg om "Liverpool-sygen" - tidligere storklub, der konstant pisker en urealistisk stemning op og falder efterfølgende hårdt på røven. Jeg skrev at Klopp havde en stop opgave forude, hvad angik det problem. Tilsyneladende er der nu kommet en ny epidemi, for igen skal vi forud for weekendens kamp se, at der nu igen "tænkes" stort: http://www.bt.dk/fodbold/liverpool-back ... til-mestre

Det er jo så absolut ikke ensbetydende med, at jeg er af den opfattelse, at vi ikke skal have en vinderkultur i og omkring klubben, men vi skal bare bevare jordforbindelsen og putte en smule realisme baseret på erfaringer ind i knoppen på specielt spillerne. Lad os nu lige vinde 5 kampe i streg, så kan vi tale om forventninger OG så skal man derefter vinde de næste par kampe, for ellers er det tom, tom snak.
Tjaeh'.. Det er jo en spændene diskussion. Modparten vil jo argumentere for at ddet første skridt mod mesterskabet er rent faktisk selv at tro på det. Lige præcis vores sæson viser meget godt hvor stor forskel den mentale tilgang gør, tror man ikke selv på det, så vinder man heller ikke kampene, men tør man selv tro på det, og endnu vigtigere tør man sige det højt og derved lave en 'commitment' så har man taget et kæmpe skridt.

nathaniel Cæyne siger jo ikke at vi bliver mestre, tværtimod slår han fast at målsætningen er top 4, men det mp forhåbentlig ALDRIG forlade vores spilleres tankegang at man spiller for mesterskabet.

Jeg kan godt forstå din tankegang og dit argument, jeg er dog af en helt anden holdning at det netop er den manglende tro der gør at vi kollapser så nemt. At tabe er normalt i fodbold, det gør alle mesterholdet går meget sjældent igennem hele sæsonen uden nederlag, det er måden man håndtere disse nederlag der gør forskellen på en vinder og en taber, taberen mister med det samme troen og kollapser og taber de næste 2-3 kampe fordi 'nå, så gik heldet ikke længere - dette er vores sande niveau' hvorimod vinderen hurtigt rejser sig igen, acceptere nederlaget og tager det med sig man kan bruge (større fokus ved dødbolde, Andre løbemønstre osv.) og lader sig ikke tøste i sin tro sf den årsag.

HER ser jeg Liverpool som værende milevidt fra lignende storhold som City, Chelsea (pre denne sæson) og United i Ferguson tiden. Netop Ferguson er et stort bevis på dette - med et aldrende og på nogle punkter middelmådigt mandskab formåede han alligevel at vinde mesterskabet i sin sidste sæson, spillerne viste oppe i deres eget hovede At de havde niveauet, at de var fucking Manchester united , tabte vi sidste weekend så smadre vi modstanderen i denne weekend - der var en helt anden never say die attitude over dem - en gnist i øjet og et blik der sagde 'mord' .. DET vinder mesterskaber - ikke at sidde og fedte rundt i at 'vi jo ikke er bedre end hvor vi ligger nu' og 'vi tabte fordi vi undervurderede modstanderen - vi må ikke drømme'.
- at man ikke skal undervurdere modstanderen er givet - og helt ærligt , også lidt en kliché som jeg ikke er overbevist om holde i virkeligheden - selvfølgelig skal man ikke undervurdere nogen hold , alle kan slå alle i PrL ISÆR i denne sæson, men det er altså heller ikke mit indtryk at vores spillere gør det. At vi ikke vinder mod eksemplvis WBA er ikke nødvendigvis et udtryk for at vi har undervurderet modstanderen, men måske bare et udtryk for at WBA formåede at udbytte vores kendte svaghed ved dødbolde og formåede at gøre kampen svær for os ved ikke at lade os spille vores spil.

Vores egen sæson 13/14 er ligeledes et udtryk for samme, i min verden ihvertfald, jo bevares Suarez havde en vanvittig sæson, men det var jo hele holdet der præsterede langt over egentlig niveau. Vi tabte vores kampe hist og her, men det afsporede os ikke, hverken hos spillere, manager eller fans - vi troede på det HVER weekend for vi viste oppe i vores hovede at vi kunne , det beviste vi jo forrige weekend. Troen, gnisten og blikket var der i HØJ grad hos holdet, hos manageren og hos fansene - vi troede på det og vi TURDE tro på det.

Det er ikke usædvanligt at tabe, i nogen form for sportsgren, uanset hvor meget bedre ens din modstander du er, men Liverpool lider i mine øjne af en gennemsyret, ja undskyld, taber mentalitet. Vi TØR ikke tro, vi TØR ikke drømme - hvis en spiller nævner mesterskabet bliver han med det samme pillet ned og instrueret i at sådan gør vi ikke i Liverpool, vi har en eller anden mindreværdskomplekser vi ikke rigtig kan komme videre fra, Arsenal har iøvrigt Også lidt under det i Mange år (spændene om forbandelsen er brudt, det er nu de skal afvige fra normen) og Scum er godt på vej til det samme - højt topniveau, men uhyggeligt lavt bundniveau hvor holdet jo fuldstændigt kollapser ved det mindste modgang. Det vil altid være lidt akademisk, da vi jo nok aldrig kan bevise vores påstande - men jeg tror
Det er den mentalitet der i endnu højere grad har holdt os fastlåst på vores 'hverken det ene eller det andet' niveau.

For at gøre et langt indlæg kort;jeg har selv adviseret for det flere gange, og Klopp er inde på det - 'we need to change from doubters to believers' og det inkludere at TURDE anerkende at muligheden foreligger - ikke dermed sagt vi fokusere på det, vores mål er top 4, men vi skal heller ikke få et panikanfald ligeså snart nogen siger 'mesterskab'

On another note: Derudover skal man sltid holde sig for
Øje ikke at ligge for meget i internet artikler , og slet ikke interviews , journalisten klipper og klistre og opdigter i vildskab for at skabe en artikel der generere internet kliks - her er overskriften meget vigtig, den SKAL være provokerende nok til at få læseren til st ville læse mere, samtidig må den helst heller ikke give for Meget væk af artiklen - man skal helst være tvunget til rent faktisk at åbne artiklen for at se det; derfor er det så populært at skrive 'denne spiller er i Liverpools søgelys' istedet for bare 'lacazette i liverpools søgelys' - med den første overskrift er jeg tvunget til at åbne linket og se hvem det er, derved har jeg genereret et 'klik' til statistikken. Den sidste artikel så behøver jeg jo ikke engang læse artiklen, overskriften hsr fortalt mig alt hvad jeg behøver at vide for jeg hsr allerede læst 3 artikler om at Liverpool er interesseret i lacazette , altså for de intet klik.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » onsdag, 06. jan, 2016 18:05

Nok ikke en smånyhed, men here it goes.

HFSG stopper med at afholde mindehøjtidelighed for Hillsborough katastrofen. Den sidste bliver afholdt i år d. 16 april.

http://www.liverpoolfc.com/news/announc ... ld-service

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 06. jan, 2016 18:41

Callesen skrev:Nok ikke en smånyhed, men here it goes.

HFSG stopper med at afholde mindehøjtidelighed for Hillsborough katastrofen. Den sidste bliver afholdt i år d. 16 april.

http://www.liverpoolfc.com/news/announc ... ld-service
Jeg læste det på den norske. Det er vel også på tide. Jeg føler lidt at den tragiske begivenhed har hængt som en tung sky over klubben, og det er vel efterhånden tid til at komme videre.

YNWA 96
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Callesen » torsdag, 07. jan, 2016 14:31

Det har vel også noget at gøre med, at der er kommet en afslutning på det efterhånden?
Jeg ved ikke lige hvor langt de er kommet med retssagen endnu, men det lader til der bliver fundet en masse skyldige nu.

Brugeravatar
Jeppe
Indlæg: 514
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:07
Geografisk sted: Odense
Alder: 40

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jeppe » torsdag, 07. jan, 2016 15:23

Bevisførelsen er lige afsluttet, og der forventes en afslutning af sagen i slutningen februar som jeg har forstået det.
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

Brugeravatar
Weissert
Indlæg: 706
Tilmeldt: lørdag, 29. jan, 2011 16:02
Geografisk sted: Tønder, Sdr. Jylland !

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Weissert » torsdag, 07. jan, 2016 17:17

Ser ud til at Ibe også er ude med en..... wait for it...... Hamstring.... Således lyder det på Twitter.
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”

Besvar