Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » lørdag, 10. sep, 2022 19:47

AJJ skrev:
torsdag, 08. sep, 2022 21:57
Nå, PL-runden i weekenden bliver åbenbart aflyst pga landesorg. Må den vare lang tid....
Jeg synes mildt sagt, at fordi det er 6-10 mennesker der er i reel sorg, skal små ødelægge en weekend for masserne. Fint at klappe under en kamp når et barn er slået ihjel, som det skete i Everton-LFC kampen mener jeg det var....Men der er godt nok forskel på at klappe, og ødelægge en fodboldweekend, og massevis af andre arrangementer fordi en 100 årig er holdt med at trække vejret. Plat og patetisk, i stor stil.

Og er med på min holdning kan fremstå som usympatisk, men jeg er af den holdning at alle(dermed også overbetalte på offentlig forsørgelse, som man skal sige "de" til, kors i røven) er lige, og at døden er ganske naturlig...Jeg blev reelt overrasket over, at døden kunne komme som en overraskelse på så mange, som det lod til i medierne, i starten af corona epidemien.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 10. sep, 2022 20:16

Thommo skrev:
lørdag, 10. sep, 2022 19:47
AJJ skrev:
torsdag, 08. sep, 2022 21:57
Nå, PL-runden i weekenden bliver åbenbart aflyst pga landesorg. Må den vare lang tid....
Jeg synes mildt sagt, at fordi det er 6-10 mennesker der er i reel sorg, skal små ødelægge en weekend for masserne. Fint at klappe under en kamp når et barn er slået ihjel, som det skete i Everton-LFC kampen mener jeg det var....Men der er godt nok forskel på at klappe, og ødelægge en fodboldweekend, og massevis af andre arrangementer fordi en 100 årig er holdt med at trække vejret. Plat og patetisk, i stor stil.

Og er med på min holdning kan fremstå som usympatisk, men jeg er af den holdning at alle(dermed også overbetalte på offentlig forsørgelse, som man skal sige "de" til, kors i røven) er lige, og at døden er ganske naturlig...Jeg blev reelt overrasket over, at døden kunne komme som en overraskelse på så mange, som det lod til i medierne, i starten af corona epidemien.
Jeg tror næppe du kan mene mennesker på offentligt forsørgelse i England er overbetalte.. England er jo nærmest et Uland når man kommer udenfor London..

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 17. sep, 2022 10:37

Kun City tjente mer enn Liverpool i fjorårets Premier League-sesong

De røde må bare seg seg slått av Manchester City på listen over hvilke klubber som tjente best i verdens rikeste liga.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/9 ... ue-sesong/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 25. sep, 2022 09:11

Ikke sååå fodboldrelateret, men nogle Liverpoolbands er der da, og vi elsker vel alle musik og er lidt anglofile :lol:


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 25. sep, 2022 09:11


AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJJ » mandag, 26. sep, 2022 11:52

Fra en Liverpool fan. Enig fra ord til andet...

https://www.berlingske.dk/kronikker/det ... lighed-der

Min første rigtige slutrunde var VM i 1982. Dengang var fodbold alt for mig. Jeg mødte ofte i skole i god tid for at kunne spille dagens første kampe inden den første time. Jeg spillede i frikvartererne og i fritiden med mine kammerater, når jeg altså ikke var til træning i klubben, der på en eller anden måde var »vores klub«. Min far havde nemlig spillet på provinsbyens divisionshold.

Jeg selv var blevet kørt direkte fra fødeklinikken ud og se ham spille. Det eneste, jeg ønskede mig langt op i årene i fødselsdagsgave, var nye fodboldstøvler. Jeg gik i seng med en bold i fodenden og havde plakater af fodboldhold på mine vægge. Senere skulle jeg også ende med at spille på den lille bys bedste hold.

Det var ægte kærlighed. En passioneret og romantisk kærlighed, der sitrede i krop og blod, og hverken havde noget rationalt over sig eller kynisk i sig. Nu har den kærlighed lidt skibbrud. Fodbolden er endt et hjerteløst og aldeles affortryllet sted. Udsigten til den kommende VM-slutrunde i Qatar er en forfærdelig kulmination på fodboldens forvitring i løbet af de sidste 40 år.

Første gang fodbolden døde
Allerede ved slutrunden i Spanien i 1982 døde fodbolden lidt for mig første gang. Verdens bedste hold vandt ikke VM-titlen. Jeg var grædefærdig. Holdet vandt ikke, fordi de ikke tænkte defensivt, struktureret, kynisk og taktisk nok. Brasiliens legendariske hold med Zico, Sócrates, Falcao, Júnior og Éder spillede smukt, teknisk, offensivt og romantisk i ånden fra Pelé og Garrincha.

Ingen, der så dem spille, glemmer nogensinde det hold, og i særdeleshed ikke Éders mål mod USSR, hvor han studsede den op til sig selv og tordnede den i mål efter, at Falcao nonchalant forinden havde ladet den løbe imellem sine ben. Men de senere mestre fra Italien, den defensive kynisme inkarneret, slog dem ud. Siden dengang har heller ikke Brasilien spillet på brasiliansk manér.

Brasilien vandt VM igen i 1994, men hvem kan huske anfører Dungas hold, der meget sigende vandt på straffespark? Ikke en levende sjæl. Uagtet at min yndlingstysker, Jürgen Klopp, i dag sætter »mit« Liverpool FC-hold op til at spille offensivt, så er det med en nøje systematik og stram struktur, hvor der kun er plads til kalkuleret fantasi og aftalt kreativitet, der ville få Brasiliens 1982-anfører, Sócrates, til at tænde endnu en af de smøger, han røg sig i døden på og ryste på hovedet. Det smukke spil døde i 1982.

Anden gang var Sky
Anden gang fodbolden døde for mig, var i 1993, da Sky Television gik ind i England for at vise fodbold. Indtil da havde BBC for relativt små beløb vist kampene, men nu lugtede storklubberne penge og etablerede Premier League. Samme år ændrede UEFA strukturen for de europæiske turneringer, og Champions League så dagens lys.

Fodbolden er siden blevet en vanvittig millard-stor pengemaskine. Spillere handles nu for så store beløb, at 250 millioner kroner for en spiller anses som billigt. Deres enorme lønpakker strikkes uigennemskueligt sammen af klubber, agenter og sponsorer. Konglomerater opkøber flere og flere klubber på forskellige niveauer, så de kan udgøre fødekæder til de bedste af dem.

Sporten er koblet helt og aldeles fra os tilskueres almindelige liv, hvorfor billetter til kampene heller ikke er til at betale for almindelige mennesker. Vil man se topkampe på Liverpools hjemmebane, Anfield Road, koster de absolut billigste billetter 2.500 kroner.

Tredje gang var Bosman
Fodbolden døde igen for mig i 1995. Jean-Marc Bosman lagde sag an imod sin klub RFC Liège, fordi den selv efter kontraktudløb ville have betaling for at lade ham skifte klub. Den sag vandt Bosman. Heldigvis. Helt rimeligt. Selvfølgelig skal spillere stå frit efter kontraktudløb.

Men dommen havde en voldsom sideeffekt på et andet område: Herefter var kvoter knyttet til nationalitet ikke længere muligt. Hvor klubberne indtil da kun havde kunnet stille med to-tre udlændinge på holdene, blev der nu i globaliseringens og den fri bevægelighed for arbejdstageres navn åbnet op.

Dermed forsvandt klubbernes særpræg. En gang kunne man rent faktisk tale om en italiensk klub og kende den på dens italienske spillere og italienske spillestil og så fremdeles med de andre europæiske klubber fra kontinentets andre lande. I dag kan klubberne ikke længere kendes fra hinanden. Spillerne cirkulerer rundt, og nationale særpræg er efterhånden udviskede.

I den første Premier League-sæson i 1992 var der kun 13 udenlandske spillere. I dag er det lettere at tælle de engelske spillere. Mit elskede Liverpool FC har i dag vel fem englændere i truppen, der kan gøre sig på førsteholdet, men p.t. kun én rigtig lokal spiller, Trent Alexander-Arnold, hvilket er grædefærdigt sørgeligt. Ud af en registreret Premier League-trup på 25 spillere kan hele 17 være udlændinge.

Den er tilsvarende gal herhjemme. Brøndby I.F. stillede i 2018 op helt uden danskere på holdet, og sygdommen er sågar nået ned i landets næstbedste række. I marts 2022 stillede FC Jammerbugt op imod Helsingør uden danske spillere på holdet. Hvis der er noget fodbold, også topfodbold men især fodbold på det niveau, ellers skal leve af, så er det da lokal forankring.

Fjerde gang var Abramovich og araberne
Fjerde gang fodbolden døde for mig var i 2003, da den russiske oligark Roman Abramovich købte Chelsea FC, og i 2008 da De Forenede Arabiske Emirater overtog Manchester City. De to klubber har vundet syv af de seneste ni mesterskaber. En anden arbejderklub, Newcastle United FC, er siden blevet købt af Saudi-Arabien, så Tyneside melder sig i mesterskabsstriden inden for føje år.

I Frankrig er Paris SG ejet af Qatar og har vundet otte ud af de seneste ti franske mesterskaber. Gab, hvor kedeligt og hvor forkert altså. Vi overgav i Europa vores energiforsyning til Putin og er stille og roligt ved at overlade vores fodbold til arabiske diktatorer, der bruger fodbolden til at vaske deres blodige hænder.

Femte gang var det millimeterretfærdigheden
Femte gang fodbolden døde for mig var med indførelsen af VAR (Video Assistant Referee). Min Gud, hvilken en eklatant misforståelse. Hvem er det dog, der har bildt sig selv og hinanden ind, at fodbold skal være millimeterretfærdigt? Det skal det smukke spil jo netop ikke. Det skal være levende, pulserende og have plads til det uventede og ukontrollerede. Fodbold skal være følelser og passion. Det skal med andre ord være menneskeligt.

Fodbold har netop alle dage været et helle fra hele rationalitetstyranniet, et sted uden fornuft og Excel-arkenes rigide lige linjer. Der er ikke noget ved det menneskelige, der er retfærdigt eller snorlige. Det skal fodbold heller ikke være.

Er tvivlen og den romantiske drøm om »hvis bare« ikke netop hjerteblod, der ikke kan undværes? Er forsvarsspilleren, der vist lykkes med at trække off side i sidste øjeblik, ikke en helt? Er målmanden, der måske reddede den på stregen, det ikke også?

Hvem husker ikke Geoff Hursts mål i VM-finalen i 1966, der gjorde England til verdensmester hjemme på Wembley? Var den inde eller ej? Her snart 60 år efter taler vi fortsat om det. Med VAR er der ikke noget at snakke om. Og heller ikke rigtigt noget at fejre. Al begejstring over det måske scorede mål er forsvundet for længst i venten på VAR-dommen.

Nu ser vi så frem imod et VAR-VM i diktaturstaten Qatar af alle steder. Et land uden demokrati, uden nogen som helst fodboldtradition, hvor varmen vil være massiv (og energiforbruget til aircondition voldsomt), hvor kvinder og homoseksuelle undertrykkes, og hvor det har kostet flere migrantarbejderes liv at bygge de stadions, der skal spilles på.

Hvor tåbeligt og korrupt kan det hele blive? Hvis jeg havde fortalt mit tiårige jeg, hvordan fodbolden ville udvikle sig, og at han ville ende med ikke at have lyst til at se en VM-slutrunde, så havde han under ingen omstændigheder troet på mig.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » mandag, 26. sep, 2022 16:58

Jeg tør næsten garantere, at summen af lykke(svær at måle men hva´fa´en) hos prof spillere efter karrieren, var større i 80´erne og start 90´erne end idag. Nu spiller en stor procentdel udelukkende for penge, ikke glæden til spillet.

Jeg er også blevet en stor kynikker, omkring alt der gælder fodbold. Når jeg hører simon kjær, eriksen og co, bræge op om hvor stort landsholdet er for dem, så klinger det hult i og med selvsamme spillere strejkede for et par år siden, i og med de ville tage endnu mere fra ungdomsfodbolden, og rage i egen lomme. Giv mig venligst Elkjær,Lerby, Arnesen og Ole Qvist tilbage.

super league var bare prikken over i´et, over hvor stort fodbolden har spillet fallit.

Alt var ikke ren Morten Korch, i "gamle" dage, men jeg vil vove at påstå fodbolden ubetinget var.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » onsdag, 28. sep, 2022 09:12

Senest rettet af Niels K fredag, 30. sep, 2022 07:46, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » onsdag, 28. sep, 2022 09:13


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » fredag, 30. sep, 2022 07:47


Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 10. feb, 2023 00:41

Hvis Ward ender i Ajax, så forholder jeg mig en smule undren, da han i sommers sagde at han har behov for en pause. Jeg tænker at der er foregået nogle ting bag kulissen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » søndag, 07. maj, 2023 09:06

Hr. Drejer skrev:
fredag, 10. feb, 2023 00:41
Hvis Ward ender i Ajax, så forholder jeg mig en smule undren, da han i sommers sagde at han har behov for en pause. Jeg tænker at der er foregået nogle ting bag kulissen.

All is not well at Camelot .............
.....men nu er Klubben i dialog med Jorg Schmadtke om rollen som Sportsdirektør:
https://www.bbc.com/sport/football/65515555
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af sjampen » søndag, 07. maj, 2023 13:33

Cynwal skrev:
søndag, 07. maj, 2023 09:06
All is not well at Camelot .............
.....men nu er Klubben i dialog med Jorg Schmadtke om rollen som Sportsdirektør:
https://www.bbc.com/sport/football/65515555
Ligesom nye spillere skal han selvfølgelig have chancen, nu hvor alle klubbens "mouthpieces" melder ud at det kommer til at ske.

Jeg er dybt kritisk. Umiddelbart virker han ikke til at være noget nær det niveau som en absolut topklub kræver. Den eneste ros jeg kan se ham få, er at være OK til at bygge midterklubber, specielt hvis de har været helt nede og bunde. Det gør han ofte ved at købe spillere som primært har den værdi, at de er billige, men bedre end de kan købes for. Hvilket jo ikke er en dårligt ting, men primært er der tale om spillere som kan købes for en 10'er men burde koste en 20'er, og ikke spillere som koster en krone og skal udvikles til at koste en formue fordi spilleren bliver RIGTIG god. Jeg ser desværre sådan en hyring af Schmadtke som endnu et skridt i FSGs strategi om netop at gøre os til en midterklub, og totalt have opgivet at følge med udviklingen i fodbold, hvor uappetitlig den så er.

Til gengæld er han så bonkammerat med Klopp, hvilket jo er positivt når hans rygte ellers går på at han bliver uvenner med samtlige trænere han har haft, måde dem han arver og dem han selv hyrer. Som i dem alle, uden undtagelse.

Jeg ved dog ikke om det er positivt for LFC, at sportsdirektøren primært er Klopps nikkedukke. Det skal jo gerne være ham der siger, nej Jürgen, hvor anerkendelsesværdig din loyalitet er, så er vores midtbane ikke god nok med dem vi har og du skal ikke forlænge med en spiller som tydeligvis er færdig.

Eller tilsvarende siger, det kan godt være du har udset dig en spiller, vi har nogle betænkninger oppe på rekrutteringsgangen. Lad os lige sætte os sammen og kigge på hvad det er vi mangler og ønsker på banen og hvordan dit valg af spiller ser ud sat op mod nogle andre valg, eller om vi måske kan overveje en helt anden retning. Fint at Klopp får mere magt i LFC, men man skal altås huske på hvor stærk Michael Edwards var til også at give ham modstand.

Der er tydeligvis et eller andet fuldstændig galt på de bonede gulve i klubben, i hvert fald under fodbolddelen. Vi smider DoFs ud over rampen og andre magtfulde positioner forlader også den synkende skude. Det er ikke så længe side nærmest hele vores datastab og fysiostab forlod os, og forinden var hele lægestaben smidt ud.

I det mindste har vi stadig Will Spearman som ny Director of research, hvad end de er. Han skulle dog eftersigende være en yderst kapabel mand og vores hemmelige våben i rekrutteringsdelen af butikken og bl.a. have nogle modeller som minder lidt om Billy Beanes tilgang til Baseball for Oakland Athletics, som John Henry prøvede at hive til Boston som hans første handling efter købet af Red Sox.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJJ » søndag, 07. maj, 2023 20:30

En lille kommentar: Klopp er alt for klog til at omgive sig med nikkedukker.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » søndag, 07. maj, 2023 21:48

AJJ skrev:
søndag, 07. maj, 2023 20:30
En lille kommentar: Klopp er alt for klog til at omgive sig med nikkedukker.
Er klopp ikke selv lidt en nikkedukke når det kommer til FSG?

Besvar