Man. Utd. - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 46
Kontakt:

Man. Utd. - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » mandag, 26. apr, 2021 12:05

Hvornår:
Søndag d. 2. maj, kl. 17.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Xee

Online:
Viaplay

Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Afstemning omkring Man of the match tilføjes tråden kort før/efter kampens afslutning

mortenbak

Re: Man. Utd. - LFC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » mandag, 26. apr, 2021 21:13

Skal se, skal ikke se, skal se, skal ikke se, skal se, skal ikke se......

Jeg tror desværre vi taber denne kamp. Scum har flere gange i denne sæson vist at de vil vinde og har scoret mål i de døende minutter til min store irritation og vi det modsatte.

Jeg ender nok med at se med - det er jo svært at lade være. Men at Scum kan sætte det sidste søm i vores top 4 kiste, er rædselsfuldt at tænke på. Især ovenpå denne forgangne uge med ESL og skuffelse over FSG, og derefter holdet, som nærmest har pisset top 4 væk mod Leeds og Newcastle, på trods af at resultaterne i andre kampe har "flasket" sig, de sidste par runder. Ubærligt og uacceptabelt at vi ikke har kunnet udnytte det.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. apr, 2021 10:20

mortenbak skrev:
mandag, 26. apr, 2021 21:13

Jeg tror desværre vi taber denne kamp. Scum har flere gange i denne sæson vist at de vil vinde og har scoret mål i de døende minutter til min store irritation og vi det modsatte.

Jeg ender nok med at se med - det er jo svært at lade være. Men at Scum kan sætte det sidste søm i vores top 4 kiste, er rædselsfuldt at tænke på. Især ovenpå denne forgangne uge med ESL og skuffelse over FSG, og derefter holdet, som nærmest har pisset top 4 væk mod Leeds og Newcastle, på trods af at resultaterne i andre kampe har "flasket" sig, de sidste par runder. Ubærligt og uacceptabelt at vi ikke har kunnet udnytte det.

Det er svært at være super optimist ja. Sådan er sport jo også i nogen grad og det var jo essensen af hvad hele Super LEague optøjet gik ud på; det var bare sjovere sidste sæson.

IMØ er Scum også bedre fordi alle er dårligere pga. corona situationen, men det kan vi ikke bruge til forfærdelig meget lige nu. Altså vi skabte så mange chancer imod Newcastle, det er selvfølgelig forfærdeligt at vi næsten underpræsterer vores xG med 2, men til gengæld er det flot at vi skaber de chancer og på en anden dag går det jo ind.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 57

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 27. apr, 2021 11:03

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 10:20
mortenbak skrev:
mandag, 26. apr, 2021 21:13

Det er svært at være super optimist ja. Sådan er sport jo også i nogen grad og det var jo essensen af hvad hele Super LEague optøjet gik ud på; det var bare sjovere sidste sæson.

IMØ er Scum også bedre fordi alle er dårligere pga. corona situationen, men det kan vi ikke bruge til forfærdelig meget lige nu. Altså vi skabte så mange chancer imod Newcastle, det er selvfølgelig forfærdeligt at vi næsten underpræsterer vores xG med 2, men til gengæld er det flot at vi skaber de chancer og på en anden dag går det jo ind.
Udfordringen er jo, at det fremadrettede spil på de første 3/4 af banen har været udmærket, og chanceopbyggende, men at i nu flere kampe i træk, har "krudtet været meget vådt" når der skulle afsluttes. Det nærmer, at det ikke kun er en kortvarig tendens til at der brændes selv de oplagte chancer, men at det er en vedvarende tilstand, med en stribe angribere som er blottet for selvtillid og (deraf følgende) held.
Vi SMADRER det PIShold

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 27. apr, 2021 11:08

Vi vinder 4-1........bum

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. apr, 2021 12:59

Cynwal skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 11:03

Udfordringen er jo, at det fremadrettede spil på de første 3/4 af banen har været udmærket, og chanceopbyggende, men at i nu flere kampe i træk, har "krudtet været meget vådt" når der skulle afsluttes. Det nærmer, at det ikke kun er en kortvarig tendens til at der brændes selv de oplagte chancer, men at det er en vedvarende tilstand, med en stribe angribere som er blottet for selvtillid og (deraf følgende) held.
både og, jeg føler lidt at den her tendens er blevet talt meget op.
Newcastle 1 mål på en xG på 2.85, den her ser skidt ud.
Leeds 1 mål, xG på 1.6
Aston Villa 2 mål på en xG på 2.15
Arsenal 3 mål på en xG på 2.44
Wolves 1 mål på en xG på 1.06
Fulham 0 mål på en xG på 0.7
Chelsea 0 mål på en xG på 0.25

jeg har mine tal fra understat, der findes bedre ikke-gratis stat udbydere.
De har ikke CL stats, men fandt den her på twitter:
så vi skulle have scoret imod Madrid, men det var ikke så slemt som det føltes efter kampen.

Overordnet har vi gjort det ok, men ikke godt nok. Vi har ikke skabt høj nok xG det meste af sæsonen. Vi har udover Newcastle kampen ikke skabt nok chancer. Og det har helt sikkert sat sig på selvtilliden.

xG er langt fra perfekt og du vil helt sikkert kunne finde enkelte situationer hvor modellen giver en for lav xG eller for høj, men det er det bedste statistik jeg har adgang til.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 30

Indlæg af zalcos » tirsdag, 27. apr, 2021 13:46

Jeg kommer ikke til at se kampen. De to sidste resultater hvor vi smider top-4 væk, VAR, diving, united-kompleks, super-league. Jeg har det lidt som en 40-årig kvinde der kigger på sin 50-årige mand og tænker "Den man jeg ser foran mig er ikke den jeg forelskede mig i". Det vil være den første kamp i 15 år jeg aktivt vælger ikke at se.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 27. apr, 2021 14:37

zalcos skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 13:46
Jeg kommer ikke til at se kampen. De to sidste resultater hvor vi smider top-4 væk, VAR, diving, united-kompleks, super-league. Jeg har det lidt som en 40-årig kvinde der kigger på sin 50-årige mand og tænker "Den man jeg ser foran mig er ikke den jeg forelskede mig i". Det vil være den første kamp i 15 år jeg aktivt vælger ikke at se.
Det er lidt sørgeligt, ikke at jeg for så vidt godt kan forstå dig.

Men har vi som fans måske lidt for høje forventninger efter et par år med succes ?
I år har været en skidt sæson, men det er vi sgu da vant til som Liverpool fans "desværre.

Jeg vælger dog at se kampen som en mulighed for at få vendt skuden, bare en lille smule. United spiller mod Roma idag og vi får mulighed for at gå til kampen med friske ben. Jeg håber og tror Klopp blæser til angreb og vi kan kører dem trætte og smadre dem.

Hvis du ikke er forelsket mere, så er det måske dig der skal få gang i gnisten igen.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » onsdag, 28. apr, 2021 14:54

zalcos skrev:
tirsdag, 27. apr, 2021 13:46
Pga. hjernedøde kendelser herunder VAR stoppede jeg aktivt med at se PL for denne sæson efter Brighton ude, hvor de fik et latterligt straffe i 3 min. overtid - det var i runde 10. De sagde selv efter kampen, at der ikke var straffe. Runden inden lavede Fernandez lignende ting mod WBA - dette blev ikke dømt og MU vandt derfor 1-0.

Jeg blev simpelthen så sur efter hver eneste kamp pga. VAR og kendelser, jeg følte bevidst blev dømt mod os.

CL har jeg dog set, da jeg tænkte at dommerne nok ikke valgte bevidst at dømme mod os.

Jeg genoptager PL i næste sæson.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 01. maj, 2021 16:07

Jeg vil blive overrasket, hvis vi får point med hjem. Vi mangler effektivitet foran mål.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 01. maj, 2021 17:22

De må jo være helt oppe og flyve efter Roma kampen.
Jeg frygter desværre en snittter imorgen.
Vi plejer at sige at de her Rival opgør, har deres eget liv, men jeg ser ikke den ild i øjnene på vores trup i denne sæson og ovenpå Leeds og Newcastle skuffelserne frygter jeg det værste.
Modsat andre synes jeg dog vi bør spille for en europa league plads.
Irriterende med midt uge kampe i Ukraine og andre udkantsteder, men bedre end ingenting og måske, som Scum, kan vi gå hele vejen og holde æren lidt i behold.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 01. maj, 2021 17:38

Selv Brigton kan lukke kampe bedre end os pt

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 02. maj, 2021 16:03

Vilde scener fra Old Trafford. Man U supportere laver ballade og har invaderet banen.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 02. maj, 2021 16:44

Hvis vi skal ende i top 4 skal kampen idag vindes…

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 02. maj, 2021 16:55

Kampen er udsat på ubestemt tid.

Låst