Community Shield >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 47
Kontakt:

Community Shield >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » torsdag, 28. jul, 2022 14:08

Hvornår:
Lørdag d. 30. juli, kl. 18.00

Turnering:
Community Shield

TV-kanal:
Canal 9
LFCTV

Online:
Discovery+
Viaplay

Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Ingen afstemningen i forbindelse med træningskampe

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 32

Re: Community Shield >> Kamptråden

Indlæg af zalcos » fredag, 29. jul, 2022 13:37

Jeg synes næsten vi INDEN kampen burde have en afstemning hvorvidt den tæller for en pokal eller ej. Så kan man ikke komme rendende bagefter og tilpasse sig efter hvem der har vundet :D .
Jeg melder ud at det er ligegyldigt, men at jeg selvfølgelig hellere vil se Hendo trippe end city stå der og te sig. Dog vil jeg hellere tabe og have truppen skadesfri end at vinde og få 3-4 kampe til fx Jota, VVD, Robbo etc.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 58

Indlæg af Cynwal » fredag, 29. jul, 2022 14:21

De der one-off's kampe tæller ikke i mit regnskab. Specielt Charity Shield/Community Shield, da den tilter alt rent statistisk ved i flere år at have 2 "vindere". En overgang blev der ved uafgjort kamp dekreteret 2 "vindere" og holdene delte så trofæet med ½ år til hver.

I min verden tæller følgende, langvarige turneringer:

Premier League
Champions League
Europa League
FA Cup'en
Carabao Cup'en

FIFA's "Verdensmesterskab for klubhold" er også noget udvandet pis, med i realiteten kun en betydende kamp mellem vinderen af Champions League og Copa Libertadores, altså den førende europæiske klub med den førende sydamerikanske.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 44

Indlæg af Emmy » lørdag, 30. jul, 2022 10:05

Det er bare en træningskamp. Jeg vil altid vinde over chity og brækker mig når de står med pokaler. Men den her er ikke vigtig.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Kongegaard
Alder: 35

Indlæg af Kongegaard » lørdag, 30. jul, 2022 10:45

For mig at se, så er det en pokal. Stiller vi stærkest? Ja. Spiller vi efter at vinde den? Ja.

Betyder den europæiske Super Cup noget for os? Ja.

Enig i, at den dog ikke bør tælles med i regnskabet af større trofæer. At vinde Shield har selvfølgelig ikke samme betydning som CHL/PL/UEFA/FA/Cuppen/

SuperCuppen/Fifa

Og så kommer community shield.
Gerrard og Agger er Liverpool

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 30. jul, 2022 11:25

PL er vigtigst, så CL, så FA, så evt UEFA.

Mesterholdenes, Carabao Cup og Community Shield lidt ligegyldige. Men rare at vinde. Lidt seriøse træningskampe.

STMO

Indlæg af STMO » lørdag, 30. jul, 2022 15:36

Det er IKKE en ligegyldig kamp. Hit med pokalen.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. jul, 2022 20:25

Lærling Haaneland er Timo Werner 2.0
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 30. jul, 2022 20:54

Cynwal skrev:
lørdag, 30. jul, 2022 20:25
Han passer sku ikke ind i den måde City spiller på. Alvarez tror jeg til gengæld de bliver glade for.

Super kamp af Salah og TAA.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 31. jul, 2022 08:31

zalcos skrev:
fredag, 29. jul, 2022 13:37
Jeg synes næsten vi INDEN kampen burde have en afstemning hvorvidt den tæller for en pokal eller ej. ......
Det er jo slet ikke en pokal, men et skjold! :D ;)

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 35

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 01. aug, 2022 10:05

Kongegaard skrev:
lørdag, 30. jul, 2022 10:45
For mig at se, så er det en pokal. Stiller vi stærkest? Ja. Spiller vi efter at vinde den? Ja.

Enig i, at den dog ikke bør tælles med i regnskabet af større trofæer. At vinde Shield har selvfølgelig ikke samme betydning som CHL/PL/UEFA/FA/Cuppen/

SuperCuppen/Fifa

Meget enig. Det er ikke et trofæ der kan redde en dårlig sæson eller som tæller med når vi måler trofæskaber imod de andre storklubber, men det er sgu stadig sjovere at vinde den end at tabe den.

Jeg syntes også det er lidt federe når kampen er imellem to vindere og ikke bare nummer 1+2 i forgange sæson. Hvis et hold vinder the double, så det lige før jeg syntes de bare burde få trofæet uden at spille for det, tv-rettighedsholderne er nok ikke enige.

Men det er da en fed måde lige at komme ind i det igen, jeg blev sgu lidt deprimeret af at følge med i silly season, så trak stikket og har ikke læst en ærlig fodboldnyhed i flere uger.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 01. aug, 2022 14:40

Filos of Isk skrev:
mandag, 01. aug, 2022 10:05
Kongegaard skrev:
lørdag, 30. jul, 2022 10:45

SuperCuppen/Fifa

Men det er da en fed måde lige at komme ind i det igen, jeg blev sgu lidt deprimeret af at følge med i silly season, så trak stikket og har ikke læst en ærlig fodboldnyhed i flere uger.
Hovedparten af nyheder har også handlet om, at Barca har gravet hullet i deres økonomi større og dybere!

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 01. aug, 2022 17:30

Oomph242 skrev:
lørdag, 30. jul, 2022 20:54
Cynwal skrev:
Han passer sku ikke ind i den måde City spiller på. Alvarez tror jeg til gengæld de bliver glade for.

Tror vi er mange der håber Håland falder igennem med et brag, men lad os nu lige vente med at dømme ham uden.

Det er klart en af følgende to ting skal ske førend han for alvor får succes:

1. City tilpasser deres spil til at han er nøglepunktet, og han får afleveringerne han har været vant til fra tidligere. Det ser jeg dog som usandsynligt da Pep, egnetligt mere spiller udfra et koncept hvor han er ligeglad med hvem der scorer. Lidt firkantet kan man egentligt sige Pep har haft mest succes med næsten at spille med 10 midtbane spillere af type, hvoraf et par stykker så bare er lidt mere målfarlige.

2. Han tilpasser sig City's spil og bliver farlig ved at kunne deltage på ligefod med det andre samtidigt med at være så skarp som han var i Dortmund og Salzburg.

Men det vil tage tid, og det er nok først rimeligt at vurdere ham til jul, ligesom det iøvrigt også er med Darwin..

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 02. aug, 2022 10:49

TG12 skrev:
mandag, 01. aug, 2022 17:30
Oomph242 skrev:
Cynwal skrev:

Tror vi er mange der håber Håland falder igennem med et brag, men lad os nu lige vente med at dømme ham uden.

1. City tilpasser deres spil til at han er nøglepunktet, og han får afleveringerne han har været vant til fra tidligere. Det ser jeg dog som usandsynligt da Pep, egnetligt mere spiller udfra et koncept hvor han er ligeglad med hvem der scorer. Lidt firkantet kan man egentligt sige Pep har haft mest succes med næsten at spille med 10 midtbane spillere af type, hvoraf et par stykker så bare er lidt mere målfarlige.

2. Han tilpasser sig City's spil og bliver farlig ved at kunne deltage på ligefod med det andre samtidigt med at være så skarp som han var i Dortmund og Salzburg.

Men det vil tage tid, og det er nok først rimeligt at vurdere ham til jul, ligesom det iøvrigt også er med Darwin..
Efter kampen står Darwin som en succes og det rigtige indkøb, hvorimod Haaland er tvivlsom - I hvert fald hvis man læser pressen (primært den engelske)

I virkelighedens verden synes jeg ikke der var den store forskel på dem. Darwin ser i mine øjne lidt "kluntet / Andy Carroll"-agtig ud, med lidt store bevægelser, og langsom boldomgang med bolden på fødderne, men han dømmes til succes, fordi han trækker et straffespark ved at heade dårligt (ville være gået forbi kassen) samt udnytte en åbning i Sportwwashing FC's forsvar, da de skulle frem ad banen til sidst.

Haaland skaffede sig flere halve og hele chancer, men blussede den 120%'er han fik til sidst. Man kan jo håber, at det sætter sig til at han får en "Timo Werner psykisk blokering" :D

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. aug, 2022 10:57

Cynwal skrev:
tirsdag, 02. aug, 2022 10:49
TG12 skrev:
mandag, 01. aug, 2022 17:30
Oomph242 skrev:
Cynwal skrev:

Efter kampen står Darwin som en succes og det rigtige indkøb, hvorimod Haaland er tvivlsom - I hvert fald hvis man læser pressen (primært den engelske)

I virkelighedens verden synes jeg ikke der var den store forskel på dem. Darwin ser i mine øjne lidt "kluntet / Andy Carroll"-agtig ud, med lidt store bevægelser, og langsom boldomgang med bolden på fødderne, men han dømmes til succes, fordi han trækker et straffespark ved at heade dårligt (ville være gået forbi kassen) samt udnytte en åbning i Sportwwashing FC's forsvar, da de skulle frem ad banen til sidst.

Haaland skaffede sig flere halve og hele chancer, men blussede den 120%'er han fik til sidst. Man kan jo håber, at det sætter sig til at han får en "Timo Werner psykisk blokering" :D
Jeg læste lige da vi købte ham flere påpegede han skulle forbedre sin teknik for at slå helst igennem.

"I’d say his technical ability is something that needs quite a bit of development and improvement. His first touch is not the best and often we’ll see his physicality and quickness have to make up for a looser touch"

https://www.thisisanfield.com/2022/06/n ... win-nunez/

Det sagt er jeg faktisk ligeglad med om han ser kluntet ud, hvis han banker kasser ind på stime, kan han ligne en elefant i en glasbutik for min skyld :lol:

Besvar