LFC – Manchester United >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
9
31%
66 - Trent Alexander-Arnold
1
3%
5 - Ibrahima Konaté
3
10%
4 - Virgil Van Dijk
4
14%
21 - Kostas Tsimikas
2
7%
3 – Wataru Endo
6
21%
8 – Dominik Szoboszlai ud. 61. min
0
Ingen stemmer
38 – Ryan Gravenberch ud 61. min
3
10%
11 - Mohamed Salah
1
3%
9 - Darwin Nunez ud 78. min
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud 78. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo Ind 61. min
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 61
0
Ingen stemmer
48 - Curtis Jones ind 78. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind 78. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 18. dec, 2023 14:03

Her dagen der på kan jeg godt lidt tænke at vi mangler balance spillere/ledere på den midtbanen.

Det blev alt for hektisk ofte for både vores midtbanespillere og vores angriber, vi havde 34 afslutninger, men af dem burde holdet have forsøgt at spille chancen større i nok 25 af tilfældene, alt for mange afslutninger udefra og skud der blev blokeret.

Det blev en blandet omgang, Endo gjorde de sådan set fint defensivt, han endte bare alt for ofte med at spille bolden bagud eller til siden, hvilket trak tempoet ud af kampen, selvom MacAllister ikke er født 6'er så var han savnet i går, fordi han er så god til at modtage bolden og vende på modstanderen, Endo fik også flere gange skæld ud af Van Dijk lagde jeg mærke til.

Szoboslai spillede desværre nok han dårligst kamp for Liverpool og vi må erkende at hans formkurve har været meget for nedadgående den sidste måned, måske skal han slet ikke starte mod Arsenal.

Trent er virkelig en blandet pose bolcher, han vil så gerne det hele, men nogen gang føles det lidt som om han tror han skal lave en assists med hver eneste aflevering, han var faktisk rigtig god i duellerne, hvor han vandt 8 ud af 10. Samtidig forsøgte han 19 lange afleveringer, 14 indlæg, 3 succesfulde driblinger og 4 afslutninger, men han mistede også besiddelse af bolden 35 gange. Jeg kan ikke finde ud af hvad der er han bedste position, men som flere andre nævner er Klopp nok nødt til at hjælpe ham til at få en bedre balancen i hans spil.

En ting vi virkelige manglede var at udnytte pladsen på kanten, Tsimikas havde faktisk mange god løb frem, men han blev bare slet ikke spillet nok, i den anden side er det som om at vi slet ikke lave løb uden om Salah mere, det hjalp dog til sidst da Gomes kom ind.

Men overordnet sidder jeg stadig med en følelse af vi mangler noget af det Henderson, Fabinho og Thiago bragte vores hold, det er ikke de bedste spillere nødvendigvis, men de besidder evnen til at sætte spillet, dirigere med medspiller og ikke mindst ofre sig for medspillere.

Jeg ved godt Elliot besidder nogen af de kvaliteter, han mangler bare noget fysik og fart til rigtig at kunne fungere føler jeg.

Ja og som den sidste ting er vores angribere nødt til at ofre sig mere for hinanden og spille hinanden bedre, synes de er alt for egoistiske meget af tiden, og det gælder hele banden i går.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 18. dec, 2023 14:10

Sidst men ikke mindst så manglede Liverpool 6 spillere og United 9 spillere igår, for mig er det uden tvivl FIFA, UEFA og PRL der bærer skylden for at presse flere og flere kampe ind i kalenderen, og det går tydeligt ud over kvaliteten i kampene, når spillerene allerede her i december mangler overskud.
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7316
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 18. dec, 2023 15:26

Vores pointhøst mod den klassiske "top 6" garde:

Chelsea ude: 1 point.

Tottenham ude: 0 point.

Man City ude: 1 point.

Man United hjemme: 1 point

Og så har vi Arsenal hjemme i næste kamp.

Jeg er egentlig glad for, at de fleste af de resterende kampe mod dem, er på Anfield. Læg dertil, at vi slog Aston Villa 3-0 på Anfield og vandt 2-1 over Newcastle på udebane. Men vores pointhøst imod de store klubber, er jeg lidt skuffet over.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » mandag, 18. dec, 2023 17:55

Redtothebone skrev:
mandag, 18. dec, 2023 14:10
Sidst men ikke mindst så manglede Liverpool 6 spillere og United 9 spillere igår, for mig er det uden tvivl FIFA, UEFA og PRL der bærer skylden for at presse flere og flere kampe ind i kalenderen, og det går tydeligt ud over kvaliteten i kampene, når spillerene allerede her i december mangler overskud.
Klart de store “gamle” forbund har en aktie i det.
Men jeg synes det er lidt spøjst at fans konstant brokker sig over FIFA, UEFA, Og PRL. Men da et seriøst alternativ kom på banen med super leauge, så demonstrerede mange af de samme fans.

Dermed ikke sagt super leauge er en perfekt ide. Så langt fra, men jeg tror langt hen af vejen, de bedre kunne rode bod på mange af de problemer, som de gamle støvede forbund har skabt, end de selvsamme støvede forbund..

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » mandag, 18. dec, 2023 17:56

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 18. dec, 2023 15:26
Vores pointhøst mod den klassiske "top 6" garde:

Chelsea ude: 1 point.

Tottenham ude: 0 point.

Man City ude: 1 point.

Man United hjemme: 1 point

Og så har vi Arsenal hjemme i næste kamp.

Jeg er egentlig glad for, at de fleste af de resterende kampe mod dem, er på Anfield. Læg dertil, at vi slog Aston Villa 3-0 på Anfield og vandt 2-1 over Newcastle på udebane. Men vores pointhøst imod de store klubber, er jeg lidt skuffet over.
Nej det er en sløj omgsng, omvendt har ingen af de gamle top-6 haft super resultater imod hinanden.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » mandag, 18. dec, 2023 18:10

TG12 skrev:
mandag, 18. dec, 2023 17:55
Redtothebone skrev:
mandag, 18. dec, 2023 14:10
Sidst men ikke mindst så manglede Liverpool 6 spillere og United 9 spillere igår, for mig er det uden tvivl FIFA, UEFA og PRL der bærer skylden for at presse flere og flere kampe ind i kalenderen, og det går tydeligt ud over kvaliteten i kampene, når spillerene allerede her i december mangler overskud.
Klart de store “gamle” forbund har en aktie i det.
Men jeg synes det er lidt spøjst at fans konstant brokker sig over FIFA, UEFA, Og PRL. Men da et seriøst alternativ kom på banen med super leauge, så demonstrerede mange af de samme fans.

Dermed ikke sagt super leauge er en perfekt ide. Så langt fra, men jeg tror langt hen af vejen, de bedre kunne rode bod på mange af de problemer, som de gamle støvede forbund har skabt, end de selvsamme støvede forbund..
Jeg synes det kunne være fint med nytænkning, men superleague ønskede jo også i deres senest forslag at alle hold skulle være garanteret minimum 14 kampe, så hvis det bare afløser chl så ville det gøre situationen værre.

Lige nu synes jeg bare vi får et mere og mere udvandet produkt hvor kvaliteten er støt faldende pga for mange kampe
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7316
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 18. dec, 2023 18:34

Jeg er enig i, at vi får et mere udvandet produkt og vi bliver nærmest forvante med det, fordi vi spiller to gange i ugen. Derudover kan man også mærke det på lægterne. De lokale og mest vokale fans, har ikke råd til at gå til fodbold to gange i ugen og billetpriserne stiger i takt med at hele Premier League produktets værdi stiger, herunder inflation af transferpriser, lønninger osv.

Stemningen på Anfield i går var mildest talt ikke noget at skrive hjem om og det er på trods af en helt ny og netop åbnet tribune og det angiveligt tredje højeste tilskuerantal i Premier Leagues historie, hvis man skal tro diverse medier. Det nytter bare ikke rigtig meget, når de pladser hovedsageligt besættes af ældre, slipsenåle og turister.

Premier League som brand har muligvis aldrig før været mere profitabelt som økonomisk produkt end det er i disse dage, men omvendt vil jeg opponere for, at produktet heller ikke har været ringere, mere uskønt, uetisk og ucharmerende før end det er nu.
Senest rettet af JudgeArdaStudge mandag, 18. dec, 2023 18:36, rettet i alt 5 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af TG12 » mandag, 18. dec, 2023 18:34

Redtothebone skrev:
mandag, 18. dec, 2023 18:10
TG12 skrev:
mandag, 18. dec, 2023 17:55
Redtothebone skrev:
mandag, 18. dec, 2023 14:10
Sidst men ikke mindst så manglede Liverpool 6 spillere og United 9 spillere igår, for mig er det uden tvivl FIFA, UEFA og PRL der bærer skylden for at presse flere og flere kampe ind i kalenderen, og det går tydeligt ud over kvaliteten i kampene, når spillerene allerede her i december mangler overskud.
Klart de store “gamle” forbund har en aktie i det.
Men jeg synes det er lidt spøjst at fans konstant brokker sig over FIFA, UEFA, Og PRL. Men da et seriøst alternativ kom på banen med super leauge, så demonstrerede mange af de samme fans.

Dermed ikke sagt super leauge er en perfekt ide. Så langt fra, men jeg tror langt hen af vejen, de bedre kunne rode bod på mange af de problemer, som de gamle støvede forbund har skabt, end de selvsamme støvede forbund..
Jeg synes det kunne være fint med nytænkning, men superleague ønskede jo også i deres senest forslag at alle hold skulle være garanteret minimum 14 kampe, så hvis det bare afløser chl så ville det gøre situationen værre.

Lige nu synes jeg bare vi får et mere og mere udvandet produkt hvor kvaliteten er støt faldende pga for mange kampe
Helt enig. Det er dog svært at se der kommer en løsning af se “nemme”.

De gamle forbund vil bare mele deres egen kage og få mest muligt i kassen, så de ønsker flest muligt kampe. Tror kun det er den retning de vil fortsætte medmindre der kommer en kollektiv strejke blandt spillere/klubber, eller en konkurrent ala super leauge presser dem.

Et alternativ kunne naturligvis være at de gik ud og sagde klubberne har fri udskiftning og kan have 40 mand i senior truppen. Det vil dog kun for alvor tjene de super rige klubber og udvande tingene yderligere.

Tvivler desværre på de gamle forbund nogensinde kommer til fornuft

Det kan man

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: LFC – Manchester United >> Kamptråden

Indlæg af Emmy » mandag, 18. dec, 2023 20:05


JudgeArdaStudge skrev:Vores pointhøst mod den klassiske "top 6" garde:

Chelsea ude: 1 point.

Tottenham ude: 0 point.

Man City ude: 1 point.

Man United hjemme: 1 point

Og så har vi Arsenal hjemme i næste kamp.

Jeg er egentlig glad for, at de fleste af de resterende kampe mod dem, er på Anfield. Læg dertil, at vi slog Aston Villa 3-0 på Anfield og vandt 2-1 over Newcastle på udebane. Men vores pointhøst imod de store klubber, er jeg lidt skuffet over.
Det er også ret misvisende.

Det burde have været :

Chelsea 3 p
Tottenham 1 p
scum 3 p

"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar