Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7379
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 28. apr, 2024 23:50

Puha, Premier Leagues officielle Youtube kanal sendte mig lige et smut ned af memory lane og man må bare konstantere, at Mané har vi aldrig fået erstattet:
Når jeg ser på den ærgerighed, den hurtighed og den evne til at afslutte med begge ben samt den ro til at træffe de afgørende og rigtige valg, så bliver jeg desværre mere og mere sikker på, at Diaz ikke er god nok. Selvfølgelig er det svært at replikere alt, hvad Mané kunne, men vi mangler en som kan noget lignende og som skaber frygt i modstanderne, en som scorer på sine chancer.

Der er ingen tvivl om, at jeg peger ikke pilen mod Klopp eller vores defensiv for, at vi smed det hele på gulvet, jeg peger alle ti fingre mod vores offensiv og den enorme uskarphed de har vist. Så jeg ved ikke om jeg håber, at Diaz tager et år mere. Jeg vil være kynisk og sige tak for denne gang og det vil jeg også, fordi hans far kommer med underlige udtalelser om, at Diaz drømmer om Barcelona. Han er slet ikke uerstattelig. Mané var uerstattelig.
Senest rettet af JudgeArdaStudge mandag, 29. apr, 2024 00:02, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mortenbak
Indlæg: 3114
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » søndag, 28. apr, 2024 23:54

Ja vi skal nok ikke forvente at spille med helt i toppen i næste sæson og Arne har helt sikkert ikke samme tiltrækningskraft som Klopp - men hvis vi kan tilbyde CHL, kan det nok godt lokke nogle dygtige unge sultne spillere til. Og hvis Arne/Edwards, så får lidt penge at spendere, så kan vi godt få bygget noget godt op tror jeg. Men der er nogle af de "gamle" der må videre....

Iflg transfermarkt :
Alisson 32 mio€ - Fuldgod og ung erstatning i Kelleher
Diaz 75 mio €
Salah 65 mio €
Konate 45 mio €
Tsimikas 22 mio €
Nunez 70 mio €
Rhys Williams 1,8 mio €

Det er 310,8 mio € eller 2.318.497.000 kroner

Det efterlader os med

Kelleher - Jeg er ikke nervøs for at gøre ham til 1 keeper. Jeg tror synes han har gjort det fremragende i Alissons fravær
Forsvar :
TAA - som kan spille RB og CM
Vvd - CB
Quansah - CB
Gomes - CB, RB, LB
Robbo - LB
Bradley - RB, men jeg tror også knægten kan spille på midten
Midtbane :
Zsobo
Macca
Endo
Gravenberch
Bajtetic
Jones
Bobby Clark - han har gjort det ok, de få minutter han har fået lov spille
Elliot - ikke den hurtigste, men godt blik for sine medspillere og tør udfordre og sparke udefra
Angreb:
Gakpo
Jota
Ben Doak

Angrebet ser lidt tyndt ud - men det har det sgu gjort længe, selv med vores "stjerner" og der render da en røvfuld angribere rundt i PL, som ikke har problemer med at ramme kassen, bare en gang imellem.

Og med 2,3 mia + forhåbentlig lidt fra FSG - bør der kunne findes nogle gode spillere til både forsvar, midtbane og angreb.

Jeg ved ikke med Kaide Gordon og nogle af de andre unge.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11340
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Cynwal » mandag, 29. apr, 2024 04:08

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 28. apr, 2024 23:50
Puha, Premier Leagues officielle Youtube kanal sendte mig lige et smut ned af memory lane og man må bare konstantere, at Mané har vi aldrig fået erstattet:
Når jeg ser på den ærgerighed, den hurtighed og den evne til at afslutte med begge ben samt den ro til at træffe de afgørende og rigtige valg, så bliver jeg desværre mere og mere sikker på, at Diaz ikke er god nok. Selvfølgelig er det svært at replikere alt, hvad Mané kunne, men vi mangler en som kan noget lignende og som skaber frygt i modstanderne, en som scorer på sine chancer.

Der er ingen tvivl om, at jeg peger ikke pilen mod Klopp eller vores defensiv for, at vi smed det hele på gulvet, jeg peger alle ti fingre mod vores offensiv og den enorme uskarphed de har vist. Så jeg ved ikke om jeg håber, at Diaz tager et år mere. Jeg vil være kynisk og sige tak for denne gang og det vil jeg også, fordi hans far kommer med underlige udtalelser om, at Diaz drømmer om Barcelona. Han er slet ikke uerstattelig. Mané var uerstattelig.
Jeg er fuldt ud med på, at nogen af jer kan huske uheldige "man-crunch'es" jeg har haft tidligere. F.eks. Dávinson Sánchez.
Til det kommende transfer vindue har jeg kastet min kærlighed på Viktor Gyökeres fra Sporting, og han har noget af det som Mané også havde: God med begge ben og kold som en brøndgravers røv i afslutningsøjeblikket.

Arne Slot skulle være en stor tilhænger af 4-2-3-1, og her passer Gyökeres perfekt på toppen. Han kan både holde på bolden, til der kommer medspillere op, men han kan også sætte sin egen mand og gå efter afslutningen.

https://breakingthelines.com/player-ana ... p-striker/
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14388
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Emmy » mandag, 29. apr, 2024 05:43

Jeg er mere lun på den svenske top angriber der allerede er i PL. Men det bliver nok ikke nemt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5698
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » mandag, 29. apr, 2024 09:11

Emmy skrev:
mandag, 29. apr, 2024 05:43
Jeg er mere lun på den svenske top angriber der allerede er i PL. Men det bliver nok ikke nemt.
Ja ham gad jeg godt. Men det kommer ikke til at ske. Der er vi de små økonomisk set.

Tror vores nye head coach får meget begrænsede midler, så det bliver nok ikke de dyre signings vi får se.
Senest rettet af Oomph242 mandag, 29. apr, 2024 09:19, rettet i alt 1 gang.

Fowler89
Indlæg: 1306
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Fowler89 » mandag, 29. apr, 2024 09:17

Ellers skal vi ud i noget ungt og uforløst som Karim Konate fra Salzburg.

Regner ikke med vi har power nok til at købe Victor Osimhen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13779
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. apr, 2024 16:55

mortenbak skrev:
søndag, 28. apr, 2024 23:54
Ja vi skal nok ikke forvente at spille med helt i toppen i næste sæson og Arne har helt sikkert ikke samme tiltrækningskraft som Klopp - men hvis vi kan tilbyde CHL, kan det nok godt lokke nogle dygtige unge sultne spillere til. Og hvis Arne/Edwards, så får lidt penge at spendere, så kan vi godt få bygget noget godt op tror jeg. Men der er nogle af de "gamle" der må videre....

Iflg transfermarkt :
Alisson 32 mio€ - Fuldgod og ung erstatning i Kelleher
Diaz 75 mio €
Salah 65 mio €
Konate 45 mio €
Tsimikas 22 mio €
Nunez 70 mio €
Rhys Williams 1,8 mio €

Det er 310,8 mio € eller 2.318.497.000 kroner
Glem ikke Sepp Van Der Berg, Carvalho, Tyler Morton, Nat Phillips. Der er omkring £25 M.

Det er interessant om vi har en ny Bradley i Owen Beck og/eller Luke Chambers. Beck gør det rigtig godt i Dundee FC og Chambers gør det også godt i Wigan, og var en del af det engelske U19 hold som vandt EM. Der er guld i gemmerne :) Måske de kan være en del af truppen næste sæson.

Thiago, Matip og Adrian har kontraktudløb, så det er tæt på £400.000 i løn om ugen vi sparer.

Jeg tror ikke vi sælger Diaz, Nunez og Salah i samme vindue. Højst to af dem sælges.

Nej, Arne har ikke samme tiltrækning som Klopp, men det behøver ikke at ende med en tidlig Arne-pension :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7379
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 29. apr, 2024 17:47

Ornstein melder, at Liverpool forventer, at Salah også er Liverpool-spiller næste sæson. Salah har ikke indikeret, at han vil væk og Saudi Arabien er også af det indtryk af, at han helst vil blive i Liverpool.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14388
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Emmy » mandag, 29. apr, 2024 18:06

Salah er ikke Liverpool spiller næste sæson. Det tror jeg simpelthen ikke på.

Sepp Van den Berg gør det virkelig godt i Mainz og det kan sagtens tænkes at han kan spille sig på holdet i næste sæson.
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3114
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » mandag, 29. apr, 2024 20:17

Salah skal videre!
Ellers får vi ikke en krone for ham.
Men han tænker måske at en fri transfer giver ham et gigantisk sign on fee?
Isf taber jeg alt for ham.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak
Indlæg: 3114
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » mandag, 29. apr, 2024 20:26

Hr. Drejer skrev:
Jeg tror ikke vi sælger Diaz, Nunez og Salah i samme vindue. Højst to af dem sælges.

Nej, Arne har ikke samme tiltrækning som Klopp, men det behøver ikke at ende med en tidlig Arne-pension :lol:
Billede
Hvorfor ikke sælge alle 3?

Ingen af dem er jo i stand til at spille “mur” op af det sidste stykke Berlinmur uden at sparke bolden ud i Spreefloden bagved Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5698
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Oomph242 » mandag, 29. apr, 2024 20:47

mortenbak skrev:
mandag, 29. apr, 2024 20:17
Salah skal videre!
Ellers får vi ikke en krone for ham.
Men han tænker måske at en fri transfer giver ham et gigantisk sign on fee?
Isf taber jeg alt for ham.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men hvad nu hvis ingen byder på ham?

mortenbak
Indlæg: 3114
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af mortenbak » mandag, 29. apr, 2024 20:53

Ja så er det noget lort.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ
Indlæg: 2426
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af AJJ » tirsdag, 30. apr, 2024 10:10

De, der antyder, at Alisson kan være på vej væk, har tømt hele natpotten. Verdens bedste målmand på 31 år med kontrakt til sommeren 2027, som ved kontraktforlængelsen i 2021 lagde vægt på, hvor godt hans familie havde det i Liverpool.

Kelleher er god (og desværre for god til at være reserve), men at tale om ham som en fuldgod erstatning for Alisson på nuværende tidspunkt er nonsens.

Men vi har brug for en kapabel reserve, hvis (når) Kelleher smutter, for Alisson har det jo med at blive skadet af og til.

Rasputin
Indlæg: 431
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Klopps stop som Manager og hans mulige efterfølger

Indlæg af Rasputin » tirsdag, 30. apr, 2024 10:53

Jeg synes ikke vi skal have travlt med at skyde en masse spillere afsted. Lad Arne få et fornuftigt sammentømmeret hold og justere frem for at revolutionere, til at starte sine laaange Anfield-karriere Vi har et godt fundament, som selvfølgelig godt må opgraderes.

I mit stille sind er mine ønske en ny backup for Robbo i stedet for Tsimikas.
En ny 6'er
En ny CB

jeg kende ikke nok til Beck og Chambers til at vurdere om de er gode nok til at dække for Robbo i en længere periode hvis uheldet er ude. Fedt hvis de kan, men jeg tvivler. i hvert ud fra hvad jeg kan læse mig til. Men for pokker, lad mig bare tage fejl.

En ny 6'er. Den er sgu svær. Endo har både været ringe og virkelig god. Jeg vil ikke af med Endo, men vil elske at have som som backup/aflastning/rotation. Vi har også Stefan Bajcetic, som jeg har store forventninger til, men på ingen måde ser som 1. valg på en så vigtig en position. endnu da.

En ny CB. Det er simpelthen rettidig omhu at hente en CB. Van Dijk har stadig et par år endnu som stor boss, men har også en alder der skal med i ligningen. Jeg er er stor fan af Quansah og Konaté, men vil ikke være helt tryg med den duo.

Men der mange ubekendte faktorer. Hvad vil Arne-drengen? Får han en større pose penge, eller er han hentet fordi han kan nøjes?

Spændende tider. Der er meget at snakke om :alcohol:

Besvar