Kampen om slutplaceringen Prem League - Restprogram

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
mortenbak
Indlæg: 3105
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af mortenbak » søndag, 14. apr, 2024 19:18

Arsenal laver en Arsenal.
Cheaty moser videre
Og vi sejler


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af Cynwal » søndag, 14. apr, 2024 19:19

Så triller FC Fucking Abu Dabi den vist bare hjem herfra.
Fuck pis & lort!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3105
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af mortenbak » søndag, 14. apr, 2024 19:34

Den nye manager er jo nødt til at forholde sig til en på papiret rigtig god trup.
Men vi kan jo fucking ikke ramme kassen på alle vores afslutninger
Jeg ved ikke hvor den ko ligger begravet.
Spiller de med KÆMPEMÅL i træningen ???
Men jeg synes Salah må videre, hvis Saudi kalder.
Jeg synes egentlig også vi skal skyde Allison af og beholde Kelleher, da jeg synes han kan være fremtidens mand under ny manager.
Og Allison og Salah kan give midler til ny manager.

Lorte dag!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af Cynwal » søndag, 14. apr, 2024 19:46

Med Arsenals kollaps i dag mod Aston Villa, ser det stadig ud til at gunners står med et tomt pokalskab efter 5 år med Arteta, og en MASSIV investering i spillertrup. Jeg tale lige sammen, og de har et netspend i Arteta tiden (siden sommeren 2019) i runde tal £ 548 mill., svarende til ca. 4,8 mia. DKK.
Tallene for hver sæson er her (Transfermarkt angivet i Euro):
Billede

Gunners fans skal da i hvert fald ikke brokke sig over, at Stan Kronke ikke har villet investere i truppen!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3105
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af mortenbak » søndag, 14. apr, 2024 19:51

Fodbold er et spil med 22 mand på banen og lortecheaty ender med at vinde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af Cynwal » mandag, 15. apr, 2024 11:02

Cynwal skrev:
søndag, 14. apr, 2024 19:46
Med Arsenals kollaps i dag mod Aston Villa, ser det stadig ud til at gunners står med et tomt pokalskab efter 5 år med Arteta, og en MASSIV investering i spillertrup. Jeg tale lige sammen, og de har et netspend i Arteta tiden (siden sommeren 2019) i runde tal £ 548 mill., svarende til ca. 4,8 mia. DKK.
Tallene for hver sæson er her (Transfermarkt angivet i Euro):
Billede

Gunners fans skal da i hvert fald ikke brokke sig over, at Stan Kronke ikke har villet investere i truppen!
Til sammenligning, er LFC's netspend i samme periode:
€ 259,6 mill
svarende til £ 221,7 mill
eller DKK 1,9 mia.

Den tilsvarende periode for FC Abu Dabi er netspend:
€ 380,0
svarende til £ 325 mill.
eller DKK 2,8 mia
Der skal det dog yderligere bemærkes, at i sæsonen 16/17 (Pep's første) har Abu Dabi en netspend på
€180,9 mill og i 17/18 en netspend på yderligere € 226,2 altså € 407,1 svarende til £ 348 mill i Peps "opbygningsfase" af en i forvejen stærk trup. Som jeg husker det, er det netop perioden op til 2018, som de 115 anklagepunkter vedrører.
Men det skal jo desværre nok vise sig at være irrelevant, når først dommen - eller manglen på samme - falder.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13756
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 15. apr, 2024 11:53

Betyder det så at vi har vundet 'netspend mesterskabet' 8-)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11311
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af Cynwal » mandag, 15. apr, 2024 12:29

Hr. Drejer skrev:
mandag, 15. apr, 2024 11:53
Betyder det så at vi har vundet 'netspend mesterskabet' 8-)
Der tror jeg vist nok at Brighton får pokalen uden kamp ;)
Jeg ved godt at de der sammenligninger ikke fører til en skid - altså ud over mere mavesyre - men som erklæret Grumpy Old Man er der en del at holde ved lige!
Billede

....min tanke var nu også mere at puste til "ilden" mht hvor giga-mange penge gooners har brændt af, uden at få så meget som en fidus-pokal for dem.

...og så røg Abu Dabi Cheaters med i "porteføljen"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1297
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af Fowler89 » mandag, 15. apr, 2024 12:47

Det er for tidligt at skrive hverken Arsenal eller Liverpool af. Der er altså stadig 6 kampe tilbage og alt kan ske.

Indtil i går var Arsenal favoritter og før United kampen var vi. Nu er City åbenbart favoritterne til at vinde hos bookmakers, det er ikke til at vide hvad der sker i næste uge, måske taber City imod Brighton. Der var heller ingen, som troede hverken Liverpool eller Arsenal ville tabe i går.

AJJ
Indlæg: 2414
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af AJJ » mandag, 15. apr, 2024 12:55

Cynwal skrev:
mandag, 15. apr, 2024 12:29
Hr. Drejer skrev:
mandag, 15. apr, 2024 11:53
Betyder det så at vi har vundet 'netspend mesterskabet' 8-)
Der tror jeg vist nok at Brighton får pokalen uden kamp ;)
Jeg ved godt at de der sammenligninger ikke fører til en skid - altså ud over mere mavesyre - men som erklæret Grumpy Old Man er der en del at holde ved lige!
Billede

....min tanke var nu også mere at puste til "ilden" mht hvor giga-mange penge gooners har brændt af, uden at få så meget som en fidus-pokal for dem.

...og så røg Abu Dabi Cheaters med i "porteføljen"
Du glemmer Charity Shield eller Community Shield, som det hedder nu om dage.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af TG12 » mandag, 15. apr, 2024 13:06

Fowler89 skrev:
mandag, 15. apr, 2024 12:47
Det er for tidligt at skrive hverken Arsenal eller Liverpool af. Der er altså stadig 6 kampe tilbage og alt kan ske.

Indtil i går var Arsenal favoritter og før United kampen var vi. Nu er City åbenbart favoritterne til at vinde hos bookmakers, det er ikke til at vide hvad der sker i næste uge, måske taber City imod Brighton. Der var heller ingen, som troede hverken Liverpool eller Arsenal ville tabe i går.
Du har jo fuldkommen ret i der du skriver - matematisk set.

Men i Klopps tid har vi to gange sluttet som 2’er med et point til City, hvor vi gik og ventede på de satte point til, helt til sidste kamp- det gjorde de desværre ikke. Historien har bare vist City er latterligt stabile, når først de er nummer et og særligt så sent i sæsonen. Jeg tror de komfortabelt cruiser mesterskabet hjem nu, uden at se sig tilbage. Det eneste det kan ændre på det er såfremt de får skader til feks Rodri og De Bruyne.

Ser man på vores sæson i er større billede er der også temmelig vildt vi har kunne komme bagud 12 gange? Uden at tabe, det måtte ske. Vi har haft en besynderlig måde at gå til kampene på, hvor det virker som om man tager det alt for nemt de første 20-30min og først når modstanderen scorer giver man den gas. City, omvendt viker til at gå ud til kampen og prøve at lukke den efter 20-30min, ganske ofte med succes.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1408
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af richs » mandag, 15. apr, 2024 13:56

Ja mesterskab er på vej til City.
Det mest bekymrende er at flere beskriver Liverpool som et hold der har overpræsteret i forhold til holds reelle styrke. Vores top 3 placering er mest et udtryk for Klopp’s evner, holdet er mere nede på niveau med Tottenham, Aston villa og man u. Set over de sidste par kampe, er det ihvertfald korrekt (måske endda lidt under det niveau).
Næsten sæson får vi en ny træner og holdet mangler nogle vigtige brikker for at være med helt fremme:
1)ingen klopp effekt
2) vores angreb er ikke i top3
3) vores forsvar er vaklende på flere pladser.
4) Midtbanen er tæt på, men mangler måske en enkelt spiller mere.

Næste sæson kan godt blive lidt la la , hvis der ikke kommer forstærkninger ind.

mortenbak
Indlæg: 3105
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af mortenbak » mandag, 15. apr, 2024 14:09

richs skrev:
mandag, 15. apr, 2024 13:56
Ja mesterskab er på vej til City.
Det mest bekymrende er at flere beskriver Liverpool som et hold der har overpræsteret i forhold til holds reelle styrke. Vores top 3 placering er mest et udtryk for Klopp’s evner, holdet er mere nede på niveau med Tottenham, Aston villa og man u. Set over de sidste par kampe, er det ihvertfald korrekt (måske endda lidt under det niveau).
Næsten sæson får vi en ny træner og holdet mangler nogle vigtige brikker for at være med helt fremme:
1)ingen klopp effekt
2) vores angreb er ikke i top3
3) vores forsvar er vaklende på flere pladser.
4) Midtbanen er tæt på, men mangler måske en enkelt spiller mere.

Næste sæson kan godt blive lidt la la , hvis der ikke kommer forstærkninger ind.
Ja man frygter jo lidt at det vi ser i disse uger er holdets reelle styrke uden Klopp effekt.

Jeg ved ikke meget om Amorim. Men går udfra at han får nogle penge til at forstærke, hvor han mener det er krævet.

Siden FA mod Scum, har det været en bekymrende udvikling. Og jeg er også næsten sikker på at Cheaty cruiser den hjem nu.
Og selv om det har været en fantastisk sæson at være Liverpoolfan, så skal skuffelsen lige bearbejdes.
Og nej vi er ikke afskrevet mesterskabet endnu - men jeg forebereder mig mentalt på at det ikke kommer i hus.

YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13756
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 15. apr, 2024 14:21

Det er også min fornemmelse at holdet har overpræsteret. Klopp har en klar filosofi. Han ved lige nøjagtig hvordan han gerne vil spille fodbold, og på hver enkelt position skal spilleren have bestemte kompetence for at leve op til hans filosofi om hvordan holdet skal spille. Der er fordele og ulemper forbundet med det. Fordelen er jo, at vi har en klar profil og vi ved nøjagtigt hvad vi leder efter på transfermarkedet. Ulempen er jo at man ikke behøver dygtige fodboldspillere, men spillere som har de kompetencer der efterspørges til den enkelte position. Måske er det også en af grundene til vi har været super dygtige på transfermarkedet.

Vi har jo også været bagud 12 gange i denne sæson, hvor vi er kommet tilbage og hentet point. Og det er stærkt. Men på et tidspunkt går det selvfølgelig galt.

Personligt vil jeg mene at vi skal opgradere på 4 positioner før næste sæson. Hvis ikke vi sælger nogen fra start 11'eren, skal vi hente en ny midterforsvarer, ny venstre back, ny venstre kant/angriber og ny 9'er. Måske fem positioner. Jeg synes Endo har sine begrænsninger. Han dækker ikke et særligt stort areal, hvilket er medvirkende til at vi lukker alt for mange mål ind.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1297
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Kapløbet om Prem League - 3 horse race

Indlæg af Fowler89 » mandag, 15. apr, 2024 14:26

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202404 ... 124be7.jpg[/IMG]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar