LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
3
13%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah
2
9%
4 – Virgil Van Dijk
1
4%
26 – Andy Robertson ud i 64. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ud i 64. min
2
9%
10 – Mac Allister ud i 75 min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ud i 83 min.
5
22%
11 - Mohamed Salah
1
4%
18 – Cody Gakpo
7
30%
7 - Luis Diaz ud i 75 min.
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ind i 64. min
1
4%
43 – Stefan Bajcetic ind 64. min
1
4%
38 - Ryan Gravenberch ind i 75 min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 75. min
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ind i 83. min
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 23

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11341
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » mandag, 29. apr, 2024 07:29

Billede
Hvornår: Søndag den 5. maj kl. 17:30
TV: See - med transmission/optakt fra 17:00
Hvor: Anfield - endelig en hjemmekamp igen!
Dommer: Paul Tierney VAR: John Brooks
Billede
Klopp får således en sidste chance for måske at fortælle Paul Tierney sin ærlige mening om hans evner til at fløjte en kamp. Klopp kommer i hvert fald ikke til at savne PGM(ong)OL

Mesterskabskampen er slut for LFC's vedkommende, og der forestår nu kun at rebe sejlene, og sikre 3. pladsen med deraf følgende Champions League kvalifikation. I den forbindelse er det vigtigt at huske på, at jo højere placering klubben får i slutstillingen, jo højere andel af pengene fra UEFA for CL-deltagelse tilkommer Klubben. Det er jo blot endnu et sikkert tegn i den moderne fodboldverden på, at: "It's all about the MONEY!"

I gamle dage havde soldater, som var tæt på at være færdige med værnepligten, den tradition, at de havde et målebånd hængende ud ad brystlommen, og hver morgen blev der klippet endnu en dag af i nedtællingen til friheden. Klopp virker på mig, som en træt mand, der har et mentalt målebånd, hvor han klipper dage af, indtil friheden melder sig. En frihed, som i den grad skal være ham og Ulla velundt og yderst velfortjent. Det er et utroligt pres han har været udsat for siden efteråret 2015, hvor han fra start proklamerede: "I'm the normal one" samt at fans'ne skulle omvendes fra "doubters to believers". Den mission er lykkedes i så stor en grad, at Klubben i mine øjne godt kan begynde at kommissionere en kunstner til at lave en statue af Klopp, hvor der på soklen passende kan stå: "He made us believe again". Men selv den bedste teflon belægning bliver over tid slidt, og Klopp er træt nu, og trænger til pause. Det samme gør de fleste af spillerne, hvor hovedparten af dem er et godt stykke fra det ellers høje topniveau, som de fik vist i løbet af sæsonen. Så det er heldigt, at der kun resterer 3 kampe i sæsonen, og at der er en uge imellem alle resterende kampe.

Den resterende opgave er forholdsvis simpel: ÈT POINT i de resterende 3 kampe - uanset om det er mod Spurs, Villa eller Wolves, vil de facto betyde at 3. pladsen er sikret. LFC fører med 8 point foran nærmeste, og målscoren er pt hhv 20 og 26 mål bedre end Villa og Spurs, som det ses her:
Billede

Spurs tabte i går (søndag) til Gunners med 3-2, og der venter dem en kamp mere inden på søndag, da de torsdag 2/5 spiller mod Chelsea. Så LFC bør have ALLE fordele i form af friske ben og en uges specifik træning og forberedelse på modstanderen.

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
I runde tal har LFC vundet 2/3 af alle hjemmekampe mos Spurs, og Spurs har kun vundet på Anfield 2 gange i PL æraen.
De to gange var i hhv. 1993 og 2011, og data fra de to kampe er her:
Billede
En lille krølle på PL statistikkerne er, at der er kun 6 klubber, som har været med i Premier League alle årene siden starten i 1992, og både LFC og Spurs er iblandt de 6. De øvrige 4 er: Everton, Arsenal, scum og Chelsea. Det viser jo helt klart, at de to førende Fodbold Byer i England er: London og LIverpool :D

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede

Det vil være usundt for de flestes blodtryk, at dvæle alt for meget ved resultatet af sidste indbyrdes opgør. Jeg nævner blot kort: Curtis Jones udvist for noget som var væsentligt mildere, end det Paqueta udsatte Mac Allisters ankel for i lørdags, uden at få så meget som et gult kort! Curtis Jones startede med at tackle rent på bolden, i modsætning til Paqueta, som bare trådte igennem med knopper først, direkte på underben/ankel. Heldigvis er Mac Allister en jernmand, så vi slap med skrækken. ....og så var der selvfølgelig lige Luis Diaz' korrekte scoring, som på forunderlig vis blev underkendt "ved en fejlkommunikation" fra VAR-rummet, som stort set lige var landet i Heathrow efter et All Inclusive ophold i Abu Dabi! Ren PGMONGOL inkompetance udstillet for fuld musik. For det må vi da håbe det er....!? Alternativet er jo, at det var ren kalkulation for at betale tilbage til de gæstfri værter fra UAE, når nu de er så venlige. Dommerstanden har i denne sæson sat nye standarder for amatørisme og manglende dømmekraft samt konstant forskellige vurderinger af stort set ens situationer.

Vi skal dog lige gense afslutningen fra sidste møde på Anfield, her kommenteret af en spurs-fan, som ender ret nedtrykt. Klopp pådrager sig også en fibersprængning, da han fejrer Jota's 4-3 matchwinner mål i overtidens overtid :D :
Formbarometer:
Billede
Begge klubber er langt fra i topform, og kan vist ikke komme hurtigt nok på sommerferie. I skrivende stund mangler Spurs mod Chelsea (spilles torsdag aften) selvfølgelig.

Liverpool opstilling mm.:
I skrivende stund (tirsdag) er der stadig lang tid til kampen på søndag, men her kommer alligevel et tidligt bud på, hvordan Klopp vælger at sætte tropperne op

Keeper: Alisson er solidt tilbage i startopstillingen, og Caoimhin Kelleher må indstille sig på, at finde andre græsgange, vil han vil være førstekeeper. Alissons tilbagekomst har også vist - i hvert fald undertegnede - at der stadig er et pænt stykke op for Kelleher, før han er ligeså god og stabil som Mr. Becker. Jeg ved godt, at også jeg var ude at skrive, at Caoimhin gjorde det ligeså godt, men det var jo blot "wishfull thinking" for ikke at savne vores Nr. Ét mere end højst nødvendigt. Alisson er meget hurtigere i reflekserne inde på stregen, og så har han den evne, som er svær at definere: Han står bare utroligt ofte det rigtige sted! Kelleher kan godt blive god, og fast spilletid vil unægteligt gøre ham godt, men der er en pæn afstand, før han har Alissons niveau.

Forsvar: Klopp plejer ikke at smide spillere, som kommer retur fra skade direkte ind i start-11'er, så uanset om Conor Bradley er klar eller ej, kommer han ikke til at starte. Så pilen peger på TAA på HB. Venstre back bør Robertson også være frisk og veludhvilet til. VVD giver også sig selv, og tror jeg Klopp vælger Konaté. Han er noget hurtigere end Quansah. Så lad os krydse fingre for, at fejlene fra Konaté ikke står i kø på søndag.

Midtbane: Ange Postecoglou har garanteret spottet, at LFC ikke bryder sig om fysisk spil, så vi skal have noget stål ind på midtbanen. Enter Wataru Endo, hvis formkurve ganske vist har været for nedadgående - men det har hele holdts form jo været - men der er stadig væk mere stål i ham, end en Curtis Jones f.eks. Mac Allister er nemlig væsentlig bedre når han spiller som 8'er, så det gør han fra start af. Han får så selskab af Ryan Gravenberch på den sidste midtbane. Mange af hans aktioner ser lidt kluntede ud, men han bringer noget og ser nogen situationer, som andre ikke gør, så Gravenberchs tilstedeværelse vil gøre os mindre forudsigelige. Hvad nytter posession, hvis man bare står og skubber bolden fra medspiller til medspiller, på tværs, på tværs, bagud, lidt frem, på tværs.............

Angreb: Jeg advokerer endnu en gang for IKKE at starte med Mo Salah. Jeg mener, at Luis Diaz bør sættes på højre fløj fra start. Jeg mener at kunne huske, at han startede på højre fløj mod Fulham, og spillede der 1. halvleg, og faktisk så ret livlig ud der. Alternativt kan Klopp vælge - og det gør han jo nok - at starte med Elliot på højre fløj. Nunez kan godt nok ikke ramme en lade i øjeblikket, om så han står inde i den - men han er stadig blistrende hurtig. Så han skal ud på venstre fløj og løbe hurtigt, og så må vi nøjes med assist's (gerne flertal ;) ) fra hans side af. ...og de assist's kan hna passende servere for Cody Gakpo, som er så tilpas spilintelligent, at han godt kan veksle mellem at være target man og tage de rigtige dybdeløb, og glide ned som falsk 9'er.

Så mit bud på opstillingen ser sådan her ud:
Billede

Men hva' sir' I?
Der må være et par ting, hvor I vil stille anderledes op, så lad os få gang i debatten.
Der er "dejligt gang i gryden" her på Forum pt, så lad os holde det ved lige :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

VanDjik4
Indlæg: 323
Tilmeldt: lørdag, 24. nov, 2018 12:36
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 01. maj, 2024 20:34

Lille eller STOR sejr, så ER 3 pladsen sikret.
Klopp sidste dans er snart slut, og hold da kæft en kæmpe legende igennem ild og vand i dårlige men mest af alt de sidste 5-6 år været en kæmpe succes på den lange bane.
Glemmer aldrig de CL finaler, hvor det var lige ved og næsten for Klopp og co. Dæleme ærgeligt, med det de 2 points i mesterskabs sæsoner mod Man City, der var få m.m fra fin succes til kæmpe succes.!

Da Klopp kom til klubben, blev holdet slået til alt og alle. Ren rutchebane tur. I nuværende forfatning; SÅ kan Liverpool p.t ikke vinde og holde den sejrs kørende mod top-6 holdene de sidste 2 år. Puha!

Lad os håbe Arne Slot gir nogle positiv wipes, og noget friskt energi på den unge trup, som kommer fra næste sæson med et hav af salg (på skadet og ukampdygtige spillere, de sidste 1/2 år) Træneren vil have angrebs bold, og er ivrig på pres bold, som kan læse på diverse sider. Feyenoord har en målscore på 80-24 efter 31 kampe, så det er overlegent, selvom PSV i holland er bare en nyk bedre.

Fowler89
Indlæg: 1306
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 01. maj, 2024 21:48

Cynwal skrev:
mandag, 29. apr, 2024 07:29
Billede
Jeg tror Klopp siger til Arne Slot her, at han skal sælge Salah til Saudierne og købe Gyökeres.

Oomph242
Indlæg: 5698
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 01. maj, 2024 22:45

Fowler89 skrev:
onsdag, 01. maj, 2024 21:48
Cynwal skrev:
mandag, 29. apr, 2024 07:29
Billede
Jeg tror Klopp siger til Arne Slot her, at han skal sælge Salah til Saudierne og købe Gyökeres.
Jeg mere Klopp er pissed over Edwards retur og holder kortene tæt til kroppen :D

krumme
Indlæg: 44
Tilmeldt: lørdag, 15. jan, 2011 23:04
Geografisk sted: frederiksværk
Alder: 59

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af krumme » torsdag, 02. maj, 2024 06:13

Hej alle LFC fans
Jeg håber på Klopp får banket lidt glæde ved at spille fodbold for Liverpool ind i Spillerne igen for den mangler i den grad.
Kampen mod Tottenham kan blive en kamp som de sidst 4-5 stykker, hvis vi bliver ved med at brænde kæmpe chancer og smide bolden væk hvor vores midtbane og forsvar er i ubalance.
mht. holdopstillingen synes jeg Quansah skal spille resten af kampene da han pt er bedre Konate og kan få noget rutine "gratis" i de sidste 3 kampe. Hvis Elliott skal spille i angrebet skal han trække ind bag spidsangriberen i mange tilfælde og det betyder så at hb skal blive på fløjen og ikke spille hybridback pt Trent. Jeg synes i mange kampe der er for mange der gerne vil sætte spillet op i Cirklen ,hvilket gør det bliver svært at finde en afleverings mulighed længere fremme på banen. I angrebet skal Gakpo spille og de øvrige er pt lige meget hvem der er med der er ligegyldigt, da de er blottet for spille lyst eller mangle kvalitet i afslutningerne.
Ellers enige i CYNWAL opstilling.
God kamp YNWA Krumme

AJJ
Indlæg: 2428
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af AJJ » torsdag, 02. maj, 2024 10:48

Cynwal skrev:
mandag, 29. apr, 2024 07:29

Der er "dejligt gang i gryden" her på Forum pt, så lad os holde det ved lige :D
Der er ikke noget som en god krise.... ;)

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2155
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 02. maj, 2024 14:11

Jeg har et problem!

Punkt 1. Jeg er personligt ikke klar til at Jürgen Klopp stopper. Punkt 2 Jeg er røv irriteret over at han kommer til at sluttet i en bølgedal, fordi jeg synes han fortjener mere, for alt det han har gjort for klubben.

Jeg er også klar over, at jeg får mere end tårer i øjnener søndag den 19. maj ca. 18.55, når der bliver føjtet af og kameraerne panorer over på Klopp, vi skal se ham gå rundt på stadion, og vi skal høre hans sidste interview. Men for helvede hvor havde det bare været perfekt hvis vi istedet skulle være sluttet af med en parade rundt i Liverpool og der skulle flashes et par pokaler. :(

I Klopps tid i Liverpool, har jeg personligt været igennem hårde perioder med stress, angst og depression, men at følge Klopps Liverpool har blandt andet hjulpet mig igennem som et bedre menneske på den anden side, min passion for Liverpool kommer aldrig til at forsvinde til den dag jeg ikke er her mere, flere herinde synes helt sikkert jeg er jubelopstimist, jeg er ikke bedre end andre fans, men jeg er stolt af at følge dem i medgang og modgang med oprejst pande., og jeg magter simpelthen ikke folk der primært brokker sig.

Men når jeg har set han blik efter det sidste par kampe, så er det også blevet åbenlyst klart for mig at Klopp kører på dampene, men har stadig et lille håb om at der bliver sat ild til de dampe, så vi kan få lidt Heavy metal fodbold at slutte af på.

Det er bare pisse svært at finde motivationen til den her kamp, men vi har godt nok nogle profiler som skylder Klopp big time, de burde slet ikke komme på banen men Trent, Salah og Szoboslai har bare været vanvittig skuffende på det seneste, fair nok at spillet ikke virker, men så bør man bare som minimum løbe og kæmpe til der er blodsmag i munden, det skylder de Klopp, det skylder de fansene og det skylder de ikke mindst sig selv. (de burde huske tilbage på hvordan Henderson, Milner, Fabinho og Winjaldum altid kæmpe)

Men hvis jeg skal giver lidt input til kampen mod Tottenham, så har de det sidste mange år altid været et hold der kan domineres med overfalds fodbold, presspil over alt på banen og masser af løb i dybden.

Når man kigger på holdet i år, så er dem der for mig har præsteret og kæmpet bedst Alisson, Van Dijk, Quansah, Gomez, Macca og Diaz så de skal starte, så tager jeg selvom de ikke har fortjent det Trent og Salah med fordi jeg forventer en trods reaktion de sidste kampe, men Trent i en ny rolle, vi har ikke rigtig mere at spille for, så hvorfor ikke prøve det. Gomez fordi vi i år har spillet bedre med ham på holdet.

Gakpo kunne måske også fortjene det, men ser ham bare ikke som spids angriber

........................................Allison................................
Gomez..Quansah...Van Dijk... Robertson
.................................Macca...................................
......Trent(Elliot)............................Gravenberch...
...........Diaz...............Salah................Nunez........

Lad Gomez og Robertson holde bredden i banen, Macca som 6 fordi han er bedre til at vende med bolden end Endo og så lad os se hvad Trent kan i en 8er rolle med god opbakning bag ham, så han ikke behøver tænker så meget defensivt (alternativt fortjener Elliot måske at starte på den plads og send Trent på tanken efter Redbull og pølser.

Salah har virkelig kæmpet på den højre fløj så hvorfor ikke give ham chancen inde på midten, hvor han bare kan koncentrer sig om at modtage bolden og af slutte, Nunez og Diaz kæmper begge gevaldigt med slut produkt, men synes Tottenham backs kæmper gevaldigt når de møder spillere med fart.

Klopp starter dog helt sikkert ikke sådan, men håber han på en eller anden måde forsøger at sætte ild til holdet, lad os i det mindste vise vi er blandt de 3 bedste hold i år.
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7382
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 02. maj, 2024 21:21

Ud med Konaté og ind med Quansah og ud med Mac Allister og ind med Elliott og ud med Diaz og ind med Salah.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13786
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 03. maj, 2024 07:01

For få uger siden talte vi om mesterskabet. Nu taler vi om at CL deltagelse er sikret. Sæsonen er slut.

Godt at se at du er kommet ud på den anden side Redtothebone!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11341
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 05. maj, 2024 16:39

Bekræftede opstillinger:
Billede

Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7382
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 05. maj, 2024 16:55

Øv, at der ikke blev plads til Danns på bænken. Kampen føles ret ligegyldig, må jeg indrømme, men de bør bruge de sidste kampe på at give Klopp den afsked, han fortjener. Dvs. levér 100% og mere til.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11341
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 05. maj, 2024 17:03

...og 3. pladsen er sikret inden Paul Tierney har fløjtet kampen i gang.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7382
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 05. maj, 2024 17:17

Ja, synes egentlig ikke, at Aston Villa fortjener en plads i Champions League i den forstand, at jeg ikke tror, de kan begå sig i turneringen, de er meget ustabile, men sådan er ligaen bare, deres konkurrenter er jo endnu ringere. Et stort skel mellem tre klubber og resten. Jeg kan godt forstå dem, der begynder at finde ligaen triviel og kedelig efterhånden, især med tanke på, at et af holdene er anklaget for 115 regelbrud. Det må et eller andet sted bare ikke ske og er beskæmmende for ligaens integritet. For mig vil sæsonen blive mest husket for alle skandalerne med Greenwood, Antony etc og pointstraffene til Everton og Forest, de 115 regelbrud af snyd og ikke mindst inkompetencerne fra PGMOL.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 05. maj, 2024 17:25, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11341
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 05. maj, 2024 17:19

AJJ skrev:
torsdag, 02. maj, 2024 10:48
Cynwal skrev:
mandag, 29. apr, 2024 07:29

Der er "dejligt gang i gryden" her på Forum pt, så lad os holde det ved lige :D
Der er ikke noget som en god krise.... ;)
Ja det sælger aviser, som de siger....... :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7382
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 05. maj, 2024 17:30

Maddison bænket, Szoboszlai bænket. Begge blev de kaldt sæsonens signings i første halvdel af sæsonen. Det kan hurtigt ændre sig, må man sige.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar