Indgangsbøn:
Som om det ikke er svært nok at holde motivationen oppe mht at skrive kampoplæg hver 3. dag, så dræber Viaskvat lige enhver motivation ved at vælge Danmarks største Fanskare ud til at "markedsføre" deres nye kanal, efter at de i forvejen har frasolgt 13:30 kampene til anden side. Men de gør det jo nok fordi de ved, at vores kærlighed til Klubben er så stor, at vi til sidst falder til patten og køber deres overpriced lorteproduktioner, hvor kvaliteten i forvejen kun har een retning: NEDADGÅENDE! Så det bliver et ultrakort oplæg fra min side af.
Der er 2 kamp tilbage, inden vi igen skal sidde med hjertet i hænderne i en landkampspause, og frygte at spillere bliver skadet i ligegyldige Nations League kampe. Men pamperne i Nyon skal jo også have fyldt lommerne godt og grundigt op.
I de to kampe skal vi tirsdag møde nr. 4 i Bundesligaen, og lørdag er det så nr 4 i Premier League Aston Villa, og begge kampe er hjemme på Anfield. helt stille og roligt tror jeg på, at vi godt kan vinde begge kampe, og stille i nogenlunde stærkeste opstilling i dem begge. Nu har jeg pevet de andre gange, så denne gang må jeg også anerkende, at LFC har en fordel ved at spille allerede tirsdag i CL, da lørdagen modstander Aston Villa først spiller onsdag på udebane imod Club Brugge. Tirsdag aften skal Xabi Alonso også ønskes velkommen tilbage til Anfield, men mon ikke kærligheden er væk inden dommeren fløjter op. Alonsos karriere på Anfield blev alt for kort, men det var Benitez' fejl og hans dårlige, kluntede mandskabsbehandling der var årsag til dette.
Så hvordan stiller vi så op? De fleste giver jo sig selv. Jeg tror dog at Slot godt kunne finde på at starte med Conor Bradley inde, oven på den dårlige første halvleg som Trent diskede op med i lørdags. I midterforsvaret bør Slot også præmiere Jo Gomez gode indhop med en startplads ved siden af VVD, så Konaté kan få fuldstændig styr på hånden, som VVD jo jokkede på. Samtidig så Mac Allister altså slidt ud i lørdags, og han lignede i den grad en spiller, som hvad øjeblik det skulle være kunne få nr. 2 gule kort og dermed marchordre. Curtis Jones derimod spillede godt og var en vigtig del af opblomstringen i 2. halvleg, og da Szobo samtidig spillede lidt bedre end ellers set bliver Gravenberch, Jones, Szobo på midten. I angrebet kunne jeg godt tænke mig at se et lille eksperiment. Vi har før spillet Salah på toppen med stor success, og han er jo allerbedst, når han bare skal bruge een berøring i feltet. Så lad os prøve ham på toppen, da Diaz har vist, at han faktisk er ganske god også på højre fløj. Så kan Gakpo nem lig få lov at gå den venstre, hvor han er bedst, og udnytte den gode stime han er inde i. Slot stiller dog nok traditionelt op med Salah på højre fløj, men jeg ville ønske han afprøvede Salah på toppen, så vi har en opstilling mere at spille på.
Så mit bud er:

GOD KAMP! I kan finde mig på Gluds Cafe i Ringe til kampen, hvis nu vejen skulle falde forbi det Midtfynske. ....og NEJ! Det er IKKE det samme som Swingerklubben!