Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
4%
66 - Trent Alexander-Arnold
1
4%
2 - Joe Gomez
4
14%
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
3
11%
10 – Mac Allister ud i 68. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
6
21%
11 - Mohamed Salah ud i 87. min.
7
25%
7 - Luis Diaz ud i 87. min.
6
21%
18 – Cody Gakpo ud i 68. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 68. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind i 68. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 87. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 87. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 28

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. dec, 2024 11:22

Billede

Indgangsbøn:
Bare ikke en gentagelse af samme kamp som sidste år! 2 mildest talt tvivlsomme røde kort til Curtis Jones og Jota. Dernæst den værste VAR-howler, med "fejlkommunikation" (det blev givet som undskyldning i hvert fald) mellem VAR og dommer, som førte til en underkendelse af en korrekt scoring, og så et selvmål af Matip i overtidens overtid, gav Spurs en hamrende ufortjent sejr på 2-1. Jeg kan mærke, at min blod koger bare ved at tænke på det, og jeg tror aldrig, jeg har følt mig så bortdømt som i den kamp med Simon Hooper som dommer og Darren England som VAR. Sam Barrott har dømt LFC 2 gange, og begge kampe er vundet. Sidst var i november mod Southampton, hvor LFC vandt 3-2. Barrott har det med at give mere end 6 gule kort i snit pr. kamp, og det holdt også stik i kampen mod Soton, hvor LFC fik 4 gule og Soton 3. Så vidt jeg husker er Gravenberch på 4 gule kort, så et kort vil give ham karantæne mod Leicester den 26. dec., men det er måske ligefør det kunne være en fordel, hvis han kunne få et "cean sheet" og en hviledag i det heftige juleprogram? Vi møder jo et Spurs hold, der spiller som nat og dag, men jeg tror på, at Taktik-Mester Slot har planen klar til at knække Anges mandskab. Spurs har også en del skader - 8 stk. ialt mod LFC's 2 - så også en fordel der. Vi skulle gerne tilbage til winning ways, og jeg vil da gerne have 3 point, som jeg kan glæde mig over i flyveren hjem fra Madeira på mandag.

Indbyrdes statistik:
Billede
Sejre til LFC i 50% af alle kampe, dog kommer 2/3 af sejrene hjemme på Anfield.

5 sidste opgør i PL:
Billede
3 sejre til LFC 1 uafgjort og så en Spurs sejr, som burde have været alt andet end den sejr det kom til at tælle som i historiebøgerne.

Formbarometer
Billede
Spurs Dr. Jekyll & Mr. Hyde er tydeligt at se i formbarometeret. Lad os håbe, at de ikke får en god start, så de får troen på at de kan vinde.

Statistik for sæsonen i PL:
Billede
Spurs scorer i snit lidt flere mål pr. kamp, men der rasler også væsentligt flere ind på dem. Reservekeeper Forster var et rystende espeløv mellem stængerne i Carabao semifinalen, og kostede vel alle 3 kasser, som scum fik. Lad os håbe, at de ikke har fået ham medicineret korrekt mod dårlige nerver inden søndag.

Liverpool
Kun 2 mand ude (Konaté & Bradley), og en trup, hvor mange nøglespillere blev sparet for spilletid, og hele 3 hviledage så det er bare stærkest mulig opstilling. Så mon ikke det bliver sådan her:

Mål: Alisson Becker. Han ER bare bedre end Kelleher!
Forsvar: Trent på HB, Gomez og VVD i centerforsvaret, og så er Robertson frisk efter at have overstået karantænen i torsdags.
Midtbane: Gravenberch, Mac Allister og Szoboszlai med mulige indhop senere i kampen fra Curtis Jones og Elliot
Angreb: Her bliver det lidt sværere, men Mo Salah spiller jo altid, og hvis alternativet er Chiesa, så er der lang vej til Mo bliver presset. I venstre tror jeg det bliver Diaz, da han blev sparet i onsdags, og så hælder jeg til Diogo Jota på toppen. nu scorede Nunez ganske vist i onsdags, oven i købet på en kølig afslutning, men Jota er bare en væsentligt bedre spiller på toppen, så jeg håber det bliver ham, Slot peger på. Så det ser sådan her ud:

Billede

Er I enige....?
Vi SMADRER det PIShold !

tankensmagt

Re: Tottenham Hotspurs – LFC >> Kamptråden

Indlæg af tankensmagt » lørdag, 21. dec, 2024 16:13

Enig. Man kunne godt argumentere for at starte Nunez, da det virker som en kamp der passer godt til ham. Masser af plads at løbe på i omstillingerne og behov for masser af pres. Så kunne man give Jota de sidste 30 og ikke risikere for meget ifht. hans skade ved at starte ham.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 21. dec, 2024 16:21

Jota starter næppe, det kan jeg ikk forestille mig. Men han skal nok komme ind den sidste lille halve times tid.
Jeg tror Gakpo og Darwin starter
Og håber Harvey får en god halv times tid også
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 21. dec, 2024 17:46

tankensmagt skrev:Enig. Man kunne godt argumentere for at starte Nunez, da det virker som en kamp der passer godt til ham. Masser af plads at løbe på i omstillingerne og behov for masser af pres. Så kunne man give Jota de sidste 30 og ikke risikere for meget ifht. hans skade ved at starte ham.
Jeg tror netop de kvalifikationer du beskriver som Nunez besidder ville gøre ham mere ideel som venstrekant, for afslutte sitters, det kan han sgu ikke finde ud af men løbe og presse derimod er han ok til. Diaz og Gakpo er bare i bedre form.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 21. dec, 2024 18:22

Det er vel heller ikke utænkeligt, at angrebet kunne hedde Salah - Diaz - Gakpo?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. dec, 2024 19:43

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 21. dec, 2024 18:22
Det er vel heller ikke utænkeligt, at angrebet kunne hedde Salah - Diaz - Gakpo?
Det kunne det sagtens. Det så jo bl.a. rigtig fint ud mod City med den startopstilling. Jeg overvejede den også, men tænkte så, at Gakpo fik 63 min. mod Soton i onsdags, så det ku' pege i retning af, at han skånes med et start på bænken, for så at komme ind med friske stænger på et tidspunkt.
Vi SMADRER det PIShold !

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af VanDjik4 » lørdag, 21. dec, 2024 20:56

Smadrer det pis hold, som er tættere på nedrykning end Premier League top of the league..!!
Tottenham største håb for en titel iår er Europa League, eller slå Liverpool 2/3. holdet i EFL cup.

Mo Salah score, bts og Liverpool sejr… 3,3 OG Bournemouth tager min X2 1,95 på OT… 2 søndags bankers; 6,43! Den kan måske krydres med Everton sejr mod Chelsea odds 5,00 God jul!

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 22. dec, 2024 01:39

Tænker vi har fine chancer.
Tot er som nat og dag, vi er lidt mere “formiddag/eftermiddag” med knap så store udsving.
Med Chelski og ars anal lige i rumpen, mon så ikke vi strammer ballerne og får en sejr med hjem.
Hvis det var mig, ville jeg nødigt ha noget lige i rumpen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 22. dec, 2024 05:03

En sejr er lig med julehumør. Vi skal vinde, og vi skal ikke rage skader til os.

I front håber jeg vi ser Gakpo, Diaz & Salah. Jota er ikke til at starte endnu. Nunez må gerne komme ind, hvis vi fører med fem.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. dec, 2024 16:57

Hr. Drejer skrev:
søndag, 22. dec, 2024 05:03
I front håber jeg vi ser Gakpo, Diaz & Salah. Jota er ikke til at starte endnu. Nunez må gerne komme ind, hvis vi fører med fem.
Du fik ret, hr. Drejer:

Billede

Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. dec, 2024 17:31

Jeg er SPÆNDT !!
....håber det er bliver "op til lir'" som en stålhård fjeder!!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. dec, 2024 17:34

Nøøjjhhh hvor skal Salah lige spille den på tværs til Szoboszlai der, på den foræring fra Forster
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » søndag, 22. dec, 2024 17:49

Shit med chancer vi brænder. Lidt mere kølighed foran målet, tak.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. dec, 2024 17:54

Mysjkin skrev:
søndag, 22. dec, 2024 17:49
Shit med chancer vi brænder. Lidt mere kølighed foran målet, tak.
..du nåede det lige :D
FANTASTISK FLØDEfod indlæg fra TAA til Diaz' pande og fortjent 1-0
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. dec, 2024 18:03

Af en dommer, der gerne vil flashe advarsler, så forstår jeg ikke at Maddison slap for gult for den på Gravenberch.....
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar