LFC - Leicester City FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez
2
10%
4 – Virgil Van Dijk
1
5%
26 – Andy Robertson ud i 86. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch ud i 86. min.
2
10%
10 – Mac Allister ud i 92. min.
4
19%
17 - Curtis Jones ud i 78. min.
1
5%
11 - Mohamed Salah
3
14%
9 - Darwin Nunez ud i 78. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo
8
38%
8 – Dominik Szoboszlai ind i 68. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind i 78. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 86. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 86. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 92. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 21

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Leicester City FC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 25. dec, 2024 14:10

Billede

Indgangsbøn:
Den største modstander i denne kamp bliver os selv, og spillernes indstilling til kampen. Det her er sådan en kamp, som vi har set mange gange med Liverpool som KÆMPE favorit, men hvor det har endt med et ulideligt selvpineri af sløv indstilling, og en modstander der har kæmpet med næb, klør og alle andre midler. Det har nogen gange været en bananskræl for holdet. Så Slot skal igen-igen få overbevist spillerne om, at der skal løbes hele kampen, og de taktiske aftaler skal huskes og overholdes. Den største fare der lurer er, hvis spillerne selv begynder at tro på, at de er uovervindelige. Selvtillid er godt, men for meget kan være dræbende for resultaterne. Leicester er ikke godt kørende. Manager Steve Cooper blev fyret sidst i november, og Ruud van Nistelroy tog over. Det startede sådan set meget godt med sejr i første kamp hjemme mod West Ham, fulgt op af uafgjort mod Brighton, men siden er fulgt 2 nederlag: 0-4 ude mod Newcaslte, og endnu værre 0-3 hjemme mod Wolves, som er direkte konkurrent i kampen om at undgå nedrykning. Dommeren, Darren Bond har dømt LFC een gang, da vi i starten af november slap afsted med at vinde 3-2 ude mod Brighton i Carabao Cup'en. Der er ikke ét eneste pip omkring dommeren i den kamptråd, så det må siges at være godkendt. Bond dømte 5 PL kampe i 23/24 sæsonen, og har foreløbig haft 16 i denne sæson, og i disse har han givet ialt 4 røde kort og 72 advarsler. Så rødt i hver fjerde kamp og 4,5 gule i snit pr. kamp. Gravenberch og Nunez er stadig på gule kort, så et kort mod Leicester vil betyde, at de har karantæne på søndag mod Hammers i London. Jeg ville være ked af at mangle Gravenberch mod enten Manu 5. januar eller Forest den 14. januar, som bliver LFC's kamp nr. 19 i PL, hvorefter grænsen for gule kort og karantæne hæves til 10 stk. Jeg var for i øvrigt på Anfield til samme kamp i december 2022. End kamp, hvor Leicester scorede 3 mål, men LFC vandt 2-1 da to af kasserne var selvmål af Wout Faes :D

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
LFC sejr i 55% af kampene, og ikke mange uafgjorte kampe.

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Sejr til LFC i de 3 sidste, og så to nederlag i 4. og 5. sidste opgør

Formbarometer:
Billede
LFC's formbarometer skæmmes af en manglende indgriben fra Kelleher i overtidens overtid mo Newcastle og et tåbeligt rødt kort til Robertson mod Fulham. Hvis jeg var Nisteroy og så kampen i søndags mod Spurs, ville jeg være nervøs og skræmt fra vid og sans. Det skal dog med i ligningen, at Mads Hermansen er skadet, og det var en meget tungt udseende Danny Ward (ex Liverpoo) der stor i målet for The Foxes mod Wolves, og han så skidt ud ved alle 3 Wolves-mål. Døm selv i højdepunkterne fra den kamp her:
Jamie Vardy er for i øvrigt også tvivlsom til kampen på Anfield, mens Fatawu, Ndidi, Hermansen og Pereira meldes ude (...men mirakler kan jo ske ved juletid).

Statistik for sæsonen indtil nu i PL:
Det er tæt på, at LFC's gennemsnit for scoringer svarer til det antal mål Leicester i snit indkasserer, og omvendt ligeså.

Liverpool:
Det store spørgsmål er: Vil Slot rotere? ...og hvis: Hvor mange?

Jeg er sikker på, at Alisson står på kassen.

Forsvaret: Conor Bradley er tættere og tættere på, men var ikke engang på bænken i søndags, så vi bliver nødt til at leve med Trents verdensklasseafleveringer og assists i endnu en kamp. Midterforsvaret ser sammentømret ud, bortset fra de 10 minutter hvor holdet holdt op med at løbe, og så plejer VVD jo ikke at blive skadet, med mindre Pickford spiller for modstanderen. ...og Gomez er vel efterhånden vores mest undervurderede spiller overhovedet. Kæft hvor er han stabil. Bliver det mod Foxes, at han får sin første seniorscoring......? Robbo lignede lidt mere sig selv mod Spurs, men er jo ikke ung længere. Tsimikas fik en halvleg mod Soton, men blev siddende på bænken mod Spurs. Med the scouse Greek er vel klar til at starte? Jeg tror, at jeg ville give Robbo lidt hvile på bænken fra start, men det ku' godt ligne Arne S. at vælge kontinuiteten og dermed Robbo fra start.

Midtbane: Jeg tror Slot vælger at hvile een af de tre ellers faste startere, og mon ikke det bliver Gravenberch? Så det betyder, at Macca og Curtis får dobbelt-pivoten på den bagerste el af midtbanen, og så får Szobo lov til at lege videre sammen med hans yndlingsegypter på den offensive højreside.

Angreb: For Mo Salah er jo stadig "much more in than out" så han starter selvfølgelig, med en glødende ambition om at fortsætte udbygningen af hans vandvittige mål og asssist statistik. Begge statistikker fortjener et anerkendende Chapeau! Luis Diaz blev skiftet ud i 88' minut sammen med Mo Salah, så begge kunne få en fortjent standing ovation fra Travelling Kop. Gakpo derimod blev udskiftet i 68. minut, så jeg tror han får lov at starte inde på venstrefløjen. Nunez tror jeg er røget ned som femtevalg i angrebet, så han får fremadrettet kun korte indhop sidst i kampene, og i denne her tror jeg Jota starter på toppen. Det kan dog ligeså godt blive Diaz der får tjansen. Så mit bud på start-11 ser sådan her ud:

Billede

Men hvad sir' I derude i julefrokost-land?
Vi SMADRER det PIShold !

tankensmagt

Re: LFC - Leicester City FC >> Kamptråden

Indlæg af tankensmagt » onsdag, 25. dec, 2024 22:57

Det virker som en oplagt kamp at få roteret på enkelte pladser og jeg er enig i at Robertson trænger til en pause. Jeg er tæt på rædselslagen for at Gravenberch får en skade, så ser også gerne at han får en pause. Jota kan potentielt få en fest overfor det Leicester forsvar, og jeg tror Trent får det sjovt med at slå dybe stikninger og tværafleveringer. Det er også en oplagt kamp for Elliott, fordi vi nok kommer til at have meget boldbesiddelse overfor et dyb forsvarskæde.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 26. dec, 2024 11:37

Kampen i dag spilles på Boxing Day. En fast helligdag i England/UK og de gamle Commenwealthlande. Ordet boxing Day har flere kilder til sin oprindelse, men den mest almene er fra Victoriatiden. Der var der tradition for, at tjenestefolkene fik fri den 26. december - altså dagen efter den officielle julefejringsdag den 25. december - så de kunne besøge deres familier. På den dag fik tjenestefolkene en taknemmeligheds/årsbonus udbetalt, enten i naturalier i form af mad eller andet og/eller penge. Dette fik de i en kasse = box, og deraf navnet: Boxing Day, da man så mange tjenestefolk gå rundt i bybilledet, bærende på deres Box på vej til at besøge familien. Da Herskaberne således ikke havde nogen til at varte dem op i hoved og røv den 26. december, spiste man kold pålægsmad den dag, hvilket stadig er en tradition i UK.

Vi mødte også Leicester på Boxing Day i 2019/2020 sæsonen. Kampen blev spillet i Leicester men ikke desto mindre vandt Liverpool 4-0. Leicester var een af konkurrenterne til at blive mester det år, men ingen kunne følge Klopps tropper i den sæson, hvor de efter Corona-pause fortjent blev kronet som PL-mestre, desværre på et tomt Anfield. Men i december 2019 var der stadig tilskuere på tribunen, som det kan ses i højdepunkterne fra Boxing Day 2019 her:
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 26. dec, 2024 18:11

Tak for historietime Cynwal.
Det vidste jeg faktisk ikke.
Så jeg kunne rigtig lyde klog, da jeg var sammen med kæresten og hendes søn (chelseafan )
Men han er søn af en Scumfan, så lidt har han da forstået.

Efter Chelskis julegave SKAL vi simpelthen sige TAK for dem fine gave.

Kom så drenge!
YNWA

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 26. dec, 2024 18:16

mortenbak skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 18:11
Så jeg kunne rigtig lyde klog, da jeg var sammen med kæresten og hendes søn (chelseafan Billede)
Men han er søn af en Scumfan, så lidt har han da forstået. Billede

Kom så drenge!
YNWA

Psykologi er en vanskelig størrelse, men hvis ikke det kan motivere spillerne, ikke bare i aften, men også når den udsatte kamp mod Everton skal spilles, at de kan komme 10 points (!) foran nr. 2, hvilket må kaldes en motorvej mod titlen, så er der seriøst noget galt med deres indstilling til tingene.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 26. dec, 2024 18:47

Sledgehammer skrev:
mortenbak skrev:
Så jeg kunne rigtig lyde klog, da jeg var sammen med kæresten og hendes søn (chelseafan Billede)
Men han er søn af en Scumfan, så lidt har han da forstået. Billede

Kom så drenge!
YNWA

Psykologi er en vanskelig størrelse, men hvis ikke det kan motivere spillerne, ikke bare i aften, men også når den udsatte kamp mod Everton skal spilles, at de kan komme 10 points (!) foran nr. 2, hvilket må kaldes en motorvej mod titlen, så er der seriøst noget galt med deres indstilling til tingene.
Det er desværre set før!
Så jeg venter lige lidt med at løfte pokalen og nyder bare kamp efter kamp og forsøger at følge drengene.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 26. dec, 2024 18:52

mortenbak skrev:
S'lidt :D
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. dec, 2024 18:59

Den kamp skal bare vindes. Der står forskellige steder at kampen er i fare for at blive aflyst pga tåge. Har i hørt noget?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 26. dec, 2024 19:09

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 18:59
Den kamp skal bare vindes. Der står forskellige steder at kampen er i fare for at blive aflyst pga tåge. Har i hørt noget?
Det begynder at se tåget ud i Birmingham, hvor Wolves spiller mod ManU
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 26. dec, 2024 19:11

Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » torsdag, 26. dec, 2024 19:11

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 18:59
Ja der tales om aflysning. Banen skulle godkendes kl 19 men det er udsat lidt.
Vil helst ikke have flere aflyste kampe, det kan nemt ødelægge meget senere på sæsonen.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 26. dec, 2024 19:19

Dette billede har klubben lagt på FB for 45 min. siden.
Det ligner, at man sagtens kan se fra den ene ende til den anden, og dermed kan der spilles fodbold:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 26. dec, 2024 19:37

Der skal bare spilles!
Ikke flere udsatte kampe.
Tågen ødelægger ikke deres frisurer som stormen gjorde det.

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » torsdag, 26. dec, 2024 19:42

Cynwal skrev:
torsdag, 26. dec, 2024 19:19
Dette billede har klubben lagt på FB for 45 min. siden.
Det ligner, at man sagtens kan se fra den ene ende til den anden, og dermed kan der spilles fodbold:
Billede
Ja de spilller da i wolves og der er ligeså tåget

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 26. dec, 2024 19:59

Start 11'er:
Billede

Så ingen ro/hvile til Gravenberch og Nunez på toppen.
Det må se sådan her ud:
Billede

EDIT: ...og Tsimikas skulle jeg da også have streget og erstattet med Robertson (....eller er det Robinson....?)
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar